Oohja heb vannacht ook 3 uurmet Martijn op mijn buik gelegen, half slapend pffff. Eindelijk slaapt hij nu maar hi ligt langs me op de bank en nu kan ik dus niet boven de was gaan afhalen! En ben bang dat als ik hem verplaats dat hij dan wakker wordt.
Hallo lieve, lieve mama's EINDELIJK.....na al die tijd, wip ik weer eens even binnen met de intentie dit vanaf nu weer met regelmaat te gaan doen. Allereerst wil ik al jullie lieve schatten bedanken voor de steun de laatste weken voor de bevalling en al jullie lieve kaartjes en sms-jes na de bevalling van Yindi. Ik ben er hartstikke blij mee en ze hebben stuk voor stuk een mooi plekje gekregen aan de wasdraad kaartjes in de woonkamer. (de meesten van jullie hebben als het goed is wel al een felicitatiekaartje van me gehad, maar ik lig zeker tweeeneenhalve week achter wat dat betreft, dus meiden die nog niks hebben gehad...nog effies geduld ) Ik zal ons geboortekaartje trouwens door Erik laten inscannen, zodat ik het per email naar jullie kan verzenden. Er was helaas maar 1 kaartje over en dat heb ik naar Muriel gestuurd, hoop dat jullie dit niet erg vinden.... Het was wel even raar om te ontdekken dat ons eerdere topic nu over-en-uit is en er hier verder wordt geschreven. Tja, we zijn nu natuurlijk mama's, maar voelt toch raar het vertrouwde plekje op te geven. Hoewel ik moet zeggen dat ik mijn zwangerschap nog geen moment gemist heb eigenlijk. Dat ik de mindere kanten niet mis is natuurlijk niet verwonderlijk, maar ook de mooie kanten (zoals Yindi in mijn buik voelen en zien bewegen) mis ik eigenlijk niet. Gek hoor, dat had ik stiekem wel verwacht eigenlijk. Ik ben met de dag verliefder op mijn mooie, kleine meisje. Het is echt een schatje! Over het algemeen is ze - de laatste daagjes en in tegenstelling tot de eerste week - heel tevreden en rustig. Gisteren was de eerste dag dat het met de borstvoeding ineens de goede kant opgaat. Yindi had na de geboorte geen zuigreflex (meer), deze hebben we op gang moeten brengen met spuitjes en pinkzuigen. De eerste twee a drie dagen kreeg ze amper voeding binnen en liep dus ook al behoorlijk geel aan. Ze viel ook vrijwel direct 10% af. Gelukkig kan ze het in principe wel hebben, het is namelijk best een groot kindje. Ik vermoed dat ze inmiddels weer op haar geboortegewicht zit, want afgelopen maandag woog ze alweer 3800 gram. Van mijn kraambed heb ik helaas niet kunnen genieten. Het was alleen maar aan de lopende band voeden en kolven. Om de twee uur een half uur kolven en het voeden nam zo ongeveer anderhalf uur in beslag alles bij elkaar, waarbij je je een krijsende baby moet voorstellen en een heftig huilende moeder die zich afgewezen voelde door haar eigen kind. Maar zoals ik al schreef....vanaf gisteren lijkt het ineens de goede kant op te gaan. De afgelopen tijd hebben we Yindi vooral met flesjes borstvoeding gevoed, toen ze deze eenmaal accepteerde (want ook bij een flesje was het drie kwartier stoeien en alle trucs uit de kast halen om de zuigreflex te stimuleren). En gisteren heeft ze het overgrote deel van de voedingen lekker bij mama aan de borst gelegen. Weliswaar nog met tepelhoedje, maar toch....De volgende stap is nu zonder tepelhoedje. Ik moet zeggen, er blijft nu eindelijk eens een half uurtje of uurtje over tussen alle voedingsperikelen door. Pffff, werd ook hoog tijd. Heb vanaf de bevalling amper een uurtje rust/slaap gehad. Ik hoop dat nu snel te kunnen gaan inhalen. Erik heeft nog verlof en samen redden we ons steeds beter met onze kleine schat. Yindi is iedere dag wakkerder en alerter. Ze kijkt je echt aan, bestudeert onze gezichten en kijkt de kamer rond. En van haar geluidjes smelt ik gewoonweg. Op de nachten na dan soms, want iedere scheet (letterlijk 8) ) en zuchtje hoor ik dus. Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat hier. Fijn om er weer te zijn! Ik heb jullie echt gemist meiden! Het voelt toch echt alsof ik er een heleboel vriendinnen bij heb hier. Ik ga eens even kijken of ik wat fotootjes kan plaatsen. Tot later......weet nog niet wanneer. Yindi heeft nog totaal geen ritme met haar voedingen, dus kan er geen peil op trekken. Maar ben zeker dat ik terug kom!
Hey Indigo! Wat geweldig fijn dat je er weer bent! En wat goed dat Yindi de goede kant op gaat! Dat het maar in stijgende lijn verder ontwikkeld en jullie echt van jullie kleine meid kunnen gaan genieten!
Goedemorgen, Pff zit hier voor het eerst sinds 5 weken weer brak te zijn. En ik mag niet klagen ik weet het, want Fen slaapt al sinds week 3 door tot minimaal 6 uur en soms zelf tot half 8, maar vannacht was even een uitzondering... ze kwam om kwart voor 4. en omdat ik haar dan een klein flesje heb gegeven (zodat ze niet weer gaat wennen aan 's nachts wakker worden) heeft ze 3 uur lang gehuild tot kwart voor zeven. Ik heb geen oog dicht gedaan, ja af en toe 10 minuten van de hevige slaap om dan weer wakker te worden van haar gehuil... Gelukkig heeft ze tussen 7 en 11 aardig geslapen zodat ik 2 uurtjes bij kon tanken en daarna kon douchen, ontbijten en rustig opstarten voordat ik haar weer ging verschonen en de fles ging geven. Nou ja zoals ik al zei ik mag eigenlijk niet klagen, maar na zoveel nachten goede slaap merk ik dat ik eigenlijk dus niet zonder die slaap kan...zit nu weer voor het eerst sinds twee weken met hofdpijn door slaapgebrek... en wat is nu 3 uurtjes minder? op normaal 8 uur...
Indigo, fijn dat je er weer bent zeg! Wat goed om te horen dat het nu beter gaat met het voeden. Wat wordt je moe van dat gestoei met de bv he? ik weet er alles van. De eerste twee weken zijn wij ook met vingervoeden , flesjes, tepelhoedjes in de weer geweest omdat mevrouw niet wilde happen, nou ja aanleggen ging wel, maar na twee keer zuigen liet ze weer los. Was ook vaak twee uur bezig met alleen het voedingsritueel. Maar lekker dat het nu beter gaat zeg. Goed gevoel geeft dat he?
Ik ga er weer vandoor. Bij gebrek aan een droger kunnen we nooit twee wassen achter elkaar draaien, want we hebben ook maar één wasrek. Dus ik ga er nu eentje ophalen bij mijn moeder, die heeft em niet meer nodig. Ga meteen daar ook boodschapjes doen.. en nieuwe flesjes kopen want de dikke speen-flessen heb ik afgeschreven, hellas hebben we er daar 3 van en de dodie 1,2,3 fles is te klein geworden.. gaat maar tot 150 en dat is al het aantal cc dat erin gaat per voeding, dus dan past er geen voeding meer bij, dus dat menen we nu steeds in een andere fles en dan gieten we het over in de dodie, want dat past nog net, maar handig is anders!... nou tot later weer.
Goedemiddag, Zo...ik ben weer thuis na de sollicitatie. Was een erg leuk gesprek, zeg maar gerust superleuk dus ben erg benieuwd (en zenuwachtig). Ik zou het binnen 1 week horen, dus spannend! Maar ik vind eigenlijk dat ik ook eindelijk wel eens goed nieuws verdien . Ga even bijlezen en dan weer op iedereen reageren. Tot zo!
Heeeey Indigo, goed om je weer te horen! Super dat Yindi aan de borst is gekomen bij je! Het was alsof ik onze eigen eerste 3 weken teruglas in jouw verhaal. Maar als je dan doorzet en het lukt, dan voel je je zo geweldig trots! Je bent trouwens niet de enige die achterligt met kaartjes sturen. Ik weet zelfs niet meer wie ik wel en wie nog niet heb gestuurd
Ik heb mijn album opgeruimd en wat foto's van de babykamer erop gezet. Let vooral even op Oscar aan de muur. Die is gemaakt door een neefje van me! De badkamer is nu ook klaar en te bewonderen.
Wow...wat een cadeaus! En mooie babykamer ook, Oscar is ook gaaf! Mooi gedaan hoor! De badkamer ziet er ook super uit! Dat was die verbouwing dan toch wel waard he?! En ik zou binnen nu en 1 week iets horen, moet natuurlijk ook voor 1 januari bij mijn huidige werkgever opzeggen als ik 1 februari daar kan beginnen...
Nou debby spannend dus. Mag ik je nog iets vragen over de Omneo? Is Ryan ook minder cc gaan drinken toen hij overstapte op omneo? Martijn dronk eerst 7 x 100cc en nu 7 x 80 cc. Wow Esther: wat een hoop cadeau's. wij hebben eigenlijk nog bijna niks gekregen. Sommige mensen komen heel afgezaagd aan met geld (wil niet ondankbaar zijn ofzo) Maar als je 10,- in een kaart duwt dan denk ik koop voor 5,- een leuk speeltje ofzo. Dat vind ik veel leuker dan geld. Martijn slaapt eindelijk maar ik moet hem over 20 min alweer uit bed halen om naar het ziekenhuis te gaan. De HA zou tussen 12.00 en 13.15 hier zijn, maar ik geloof er niet zo in. Als hij zo komt dan kan hij maar 10 min blijven want dan moet ik weg! Dit loopt helemaal mis zo. Wat voor schema hebben jullie mbt spelen en knuffelen? Ik lees in het boekje van het CB regelmaat brengt rust dat je vaste tijden en plaatsen hebt moet hebben voor te spelen. Ik heb vaste eettijden maar geen vaste speel en knuffeltijden jullie wel? Hoe lang moet een kleine beeb per dag spelen, wakker zijn? Indigo: fijn om te horen dat het weer beter gaat! We hebben je gemist hier.
ooh had ik al verteld dat ik op internet op etos.nl had meegedaan aan een click en win actie? Gisteren kreeg ik ineens een pakketje thuis, ik had een babyverzorgingspakket van etos eigen merk gewonnen! Toch leuk, met badschuim, shampoo, olie, doekjes etc.
Euh..in aanvulling op jouw vraag..wat valt er te spelen voor/met een baby van zo jong? Dat vind ik sowieso lastig, hoe hou je haar bezig als ze wakker is. Ik krijg haar amper wakker, laat staan dat ik haar wakker hóu
Ruby: ik heb eigenlijk nooit op het naveltje van Ryan gelet als hij huilt...zal eens een keer kijken! En wat een leuke foto's! En heerlijk zeg dat je je oude figuur alweer hebt! Peetje: wij gebruiken de S-fles van Difrax. Echt super! En deze heeft onderin ook een extra dingetje dat de fles zichzelf ontlucht en de kleine man de speen niet vacuum kan trekken. En waarschijnlijk gaat Martijn straks door de andere voeding (de Omneo) ook dunner poepen, dat helpt namelijk ook goed tegen moeilijke ontlasting. Over het rugslapen...Ryan slaapt nog steeds op zijn zij, maar dat mag officieel niet. Maar hij slaapt dan gewoon het lekkerste, dus...maar ik heb dat maar niet tegen het cb gezegd . Bovendien draait hij zichzelf wel van zijn rug naar zijn zij, maar nog niet van zijn zij naar zijn buik gelukkig! Maar houd het wel in de gaten hoor! In zijn grote bed ligt hij wel vaak half op zijn zij en half op zijn rug en dan met zijn hoofdje opzij. Maar gezien de reflux leg ik hem ook liever op zijn zij...Dat van dat flubberen komtme bekend voor! Daardoor kan ik nog niet al mijn oude broeken weer aan. Maar ik wil sowieso graag nog wat meer kilo kwijt (ben nu 2 kilo lichter dan voor mijn zwangerschap). En wil eigenlijk nog wel 10 kilo kwijt. Stasia: lees dat je vandaag bij je moeder bent. Veel plezier! Serafijntje: ik weet inderdaad dat het niet verplicht is om naar het cb te gaan, maar wil het toch nog even volhouden (zeker voor zijn inentingen en controles is het toch ook wel handig). En als het echt nog veel meer uit de hand gaat lopen, ga ik toch een gesprek met ze aan. Ilse; jeetje meid...het zit jou ook even niet mee! Wel fijn trouwens dat Willem nu (eindelijk) een keer heeft kunnen zien dat ze echt de hele ochtend huilt! Mannen beseffen toch vaak niet hoe erg het kan zijn. Maar als het zo blijft, zou ik toch even het cb of de ha of zo bellen...want zo houden jullie het natuurlijk ook niet vol! Dees: lekker om telezen dat je een uurtje extra kon slapen . Na zo'n dag als gisteren heb je dat dan ook wel even nodig! En wat een rottijd inderdaad...maar hier is het ook s...weer, alhoewel hetnu wel iets blauwer wordt. Ik heb bij Roelie even een berichtje op haar msn achtergelaten. En ik heb een berichtje bij Gwen achtergelaten hoor haar Hyves. Hahaha, lees net dat Roelie nog een berichtje heeft achtergelaten op het forum, daar was ik dus nog niet aan toe gekomen om dat te lezen, hahaha. Melanie: wat heerlijk dat Estrella 's nachts een ritme heeft, dat is wel zo fijn. En als Zefanja wakker wordt omstreeks haar voeding is het natuurlijk minder erg. En heeft hij weer zonder luiergeslapen? En ik hoop dat jij je snel weer wat beter voelt! Beterschap! En inderdaad...Heerhugowaard is heerlijk dichtbij! Fem: wat heerlijk zeg dat Sharon zo lang heeft geslapen! Super hoor! Iedereen bedankt voor de succeswensen voor mijn sollicitatie! Het ging heel goed, dus het heeft zeker geholpen . Nu maar hopen dat het allemaal doorgaat! Sammie: wel heerlijk om te horen dat Timo zo goed heeft geslapen! En inderdaad...wat een storm vannacht! Kan me voorstellen dat als je al een keer schade hebt gehad, dat je dan toch niet lekker kan slapen! Enne...volgens mij hebben de buren mij niet gezien (i.v.m. sollicitatie) Roelie: kan me voorstellen dat je je kraamtijd anders had voorgesteld! Het is natuurlijk ook niet niets om zelf voor de3 jongens te zorgen, het huishouden te runnen en daarnaast ook nog voor René te zorgen. Neem gewoon de tijd (ook voor jezelf) en het forummen komt later wel weer! Ben bijna bijgelezen, nog 1 pagina (73). Maar mijn schoonouders komen even vragen hoe het gegaan was vanochtend, dus kom later weer online. Peetje, zal straks even reageren op je laatste vragen!
Hey Indigo, goed je weer ff online te zien wijffie! En wat fijn dat het nu met de BV op gang gaat komen, je zal zien dat het een stukje rust gaat brengen straks, als er een beetje regelmatig in zit. Dan heb je weer wat tijd voor jezelf. Ik heb dat kolven en vingervoeden maar 2 dagen gedaan en vond t toen al vermoeiend, dus kan wel nagaan hoe dat voor jou is. Applaus hoor! Debby, spannend, nog een weekje geduld dus. Fijn dat het een goed/leuk gesprek was!
Tja, na een ochtendje met een huilbaby is hij gelijk chagrijnig en loopt op mij af te reageren, dus heb 'm net toch ff 'uitgelegd' dat ik dat niet fair vind! Geen idee of de boodschap aangekomen is. Als hij na 1 ochtendje al zo van slag is, wat verwacht ie dan van mij? Toevallig hebben we vandaag het thuisbezoek van het cb, dus mn lijstje met vragen ligt al klaar. Over een uurtje komt ze als t goed is.
@Peetje: ehm... spelen? Nee, spelen kan ze nog niet hoor, haha. Enneh... knuffelen, dat kan altijd! De rest van de dag vullen wij met slapen-slapen-slapen en het met grote ogen rondkijken en nog niet zo heel veel zien, hihi.
hoi allemaal, ff ego berichtje tussendoor. Lag ver achter met lezen, maar heb de puf niet om te reageren vandaag. Vannacht geen oog dichtgedaan en overdag kan ik niet echt slapen helaas. Vandaag dus voor het eerst bij het CB geweest. Hier geen negatieve verhalen. Eigenlijk positief, ze luisteren gewoon naar je maar proberen je niet hun wil op te leggen. Omdat Reese nogal beweeglijk is en zichzelf dus wakker maakt wilde ik hem in gaan bakeren en daar krijg ik maandag instructie over. Enige slecht nieuws is dat Reese waarschijnlijk ook reflux heeft, moet maandag naar de HA en dan waarschijnlijk naar de KA.
CB Ik weer bellen. "U heeft vrijdag een afspraak" -Ja, dat weet ik, maar ik heb nog geen intake gehad "niet?" -nee en daar heb ik maandag ookal over gebeld "das niet goed dan" -nee "ik verbind je door......er is niemand, ik zal ze mailen" "is dit je nr 0000000? -nee "ow, vreemd" ja, nogal nu dus wachten tot ze contact opnemen, snap dat foute nr niet, klopte gewoon helemaal niet, terwijl hielprik mevr ook gewoon gebeld heeft