Natuurlijk mag je me altijd iets vragen . Ryan ging niet minder drinken door de Omneo. Het is natuurlijk wel iets dikker dan de gewone, dus misschien dat Martijn te veel moeite moet doen om het door de speen te krijgen en daardoor eerder in slaap valt en daardoor minder drinkt? Ik zou gewoon de speenring even iets losser draaien, kijken of het dan beter gaat. En anders moet hij misschien gewoon even wennen. En ik speel ook niet hoor met Ryan. Als hij overdag na zijn fles nog wakker is, ga ik wel lekker knuffelen en praat veel tegen hem. Als hij dan begint te gapen of op een andere manier laat zien dat hij moe wordt, dan breng ik hem op bed. Vaak huilt hij dan wel even, maar dan weet ik dat hij gewoon moe is en later wel in slaap gaat vallen. In verband met zijn reflux ben ik wel voorzichtiger geworden met direct op bed brengen...ben toch altijd nog bang dat hij pijn heeft... En wat leuk dat je wat gewonnen hebt! Altijd goed Indigo: leuk dat je er weer bent! En wat fijn zeg dat het drinken beter gaat! Ryan had de zuigreflex ook nog niet en is destijds zelfs nog een nachtje opgenomen in het ziekenhuis. Wij kregen toen als tip om die zuigreflex aan te leren om hem onder zijn kin te masseren. Dathebben we 1 dag gedaan en nu gaat dat supergoed! Jen: wel fijn dat de ha Esmay dan even helemaal na gaat kijken! En ik hoop voor je dat ze geen reflux heeft. En over het spoelen. Ik heb gespoeld totdat ik nietmeer vloeide, dat was althans het advies van de kh. Dafje: toch wel grappig he hoe snel je weer gewend bent aan de nachtjes doorslapen. Ilse: had het cb nog tips over de ochtenden van Angelina? Blondiefu: jeetje meid...kan me voorstellen dat je even geen tijd hebt om te reageren! Dachten ze bij het cb dat Reese reflux heeft? Maria: bij jullie gaat het ook lekker met het cb zeg! NOT!!
Vergeet het steeds te vragen! Over de luiers, wij gebruiken Pampers. Ik gebruik nu New baby maatje 1, dan heb je ook nog New baby, maatje 2 en dan ga je geloof ik over op Pampers 2 of zo. Maar hoe weet ik nu wanneer ik moet overstappen, want volgens mij zit er ook weinig verschil tussen New baby 1 en 2 (qua kilo's dan op de verpakking)....
Debby: ik heb ook de s fles van difrax maar de (s) speen is te klein met de omneo (en dan meng ik hem nog) Martijn wordt dan heel boos omdat het niet snel genoeg gaat hahaha. Dus nu gebruik ik weer de avent flessen. Na het eten hou ik martij nog 10 a 15 min recht. Ik voedt hem ook vrij rechtop, ik laat hem niet liggen zeg maar. Martijn is dus echt uuuuuuren wakker per dag, maar volgens de KA is dat niet erg hij groeit namelijk goed. Eerst was het hier ook eten en slapen, nu is het meer eten en wakker. zo en nu wil ie ineens wel slapen he hahaha de verrader. Toch ga ik hem wakker maken voor de fles. spelen: ja ik weet ook niet wat ze bedoelen, ik leg knuffels voor hem neer en zet een muziekmobiel aan. dat lijkt me spelen. Maar ik reserveer daar geen vaste tijd voor. pfff moeilijk hoor allemaal.
Volgens mij als het onderste stuk wat onder zijn kontje hangt straks gaat zitten, maar verder doe ik ook maar een gok.
Even snelle reactie, want we gaan er zo ff uit, het is eindelijk droog hier. Bezoekje van cb was wel positief, Angelina is goed gegroeid, is nu 3960 dus 200gr aangekomen in een week tijd. Nu weet ik dus in elk geval zeker dat ze echt wel genoeg drinkt. Qua t ochtendgedoe niet heel veel tips, in elk geval proberen te gaan inbakeren en wat haar betreft kunnen we toch wel gewoon de speen vast gaan geven, dus die hebben we gelijk maar even uitgekookt Verder..euh..weet ik nu niet eens meer, zal de vermoeidheid zijn..komt later wel weer. Ciao!
Wat vreemd, want ik heb ook gewoon de S speen erop en gebruik alleen maar Omneo. Ze moeten er inderdaad even beter hun best voor doen, maar dat is een kwestie van wennen. En als je de ring losser draait, lukt het dan ook niet? Anders is het misschien een optie om de m speen te kopen en deze te proberen? Bij Ryan ging de m in ieder geval te snel. Hoe lang doet Martijn over een fles van 100cc?
Hoi meiden Dank jullie wel voor de lieve reakties hier op het forum, op mijn hyves en op msn... Het is vandaag echt een beroerde dag ik loop continue te huilen ben zo ontzettend moe Het valt me gewoon allemaal vies tegen, 3 kinderen en een huishouden, beestenboeltje...en dan ook nog een vent die niks kan...erg deprimerend allemaal... Ik hoop echt binnenkort gewoon een lekker ritme te hebben en ook weer tijd te hebben voor het forum ik probeer wel bij te lezen tussen de bedrijven door maar er word zoveel gekletst hier! Ik snap het wel hoor, bij de eerste heb je gewoon veel meer tijd over dus geniet er ook vooral van jullie krijgen het straks ook weer drukker als de baas weer roept... Even een paar korte reakties: Rugliggen: Jens slaapt boven in zijn ledikantje op de rug, maar in de kinderwagen leg ik hem ook regelmatig op zijn zij om te voorkomen dat hij een plat achterhoofdje krijgt. Ik doe het juist in de kinderwagen omdat ik dan regelmatig kan kijken, hij rolt nu soms per ongeluk terug op zijn rug maar dat kan natuurlijk straks ook per ongeluk op zijn buik zijn...dat heb ik liever nog niet. Naveltje: Jens heeft een dopnaveltje die puilt altijd uit Maar het kan hoor, tijdens het huilen zet het buikje natuurlijk uit en dan kan het naveltje naar buiten ploppen. Figuur: hier qua gewicht onder mijn startgewicht maar heb wel voor 150 euro nieuwe kleren gekocht Dankzij een voormalig dikke buik en nu blubbervel ben ik gelijk een maat gegroeid Reflux: geen ervaring mee gelukkig, maar wel met het spugen op zich dat kon Niels ook heel goed Jens geeft wel regelmatig melk terug na de voeding pfffff doe hem nu echt elke dag in bad hoor hij ruikt soms echt naar zure melk en ik was me suf aan blokjesluiers, spuugdoekjes en kleertjes Anticonceptie: euh dan moeten we eerst maar eens weer sex hebben hihi ik wil wel bij mij is alles weer normaal maar tjsa manlief heeft zere rug hahahahahahahaha tis eens wat anders dan hoofdpijn Maar de huisarts adviseerde mij de mirena spiraal iemand ervaring mee? Luiers: ik had een pak newbaby 2 open gemaakt maar die zijn Jens echt nog te ruim dus ik gebruik nog steeds nummertje 1! Bedtijden: Jens blijft boven tot de voeding van 10.30 en slaapt verder overdag in de kidnerwagen en zo rond 20.00 gaat hij weer naar boven...het lukt niet altijd maar zo wil ik het graag hebben zodat de avond écht van mij (en René) is en ik niet elke avond met een baby beneden zit... Nou ik zal aan het eten beginnen, René moet zo weer naar fysio, Jens in bad (zodra hij wakker is) en een fles, Lars en Niels moeten nog douchen, afruimen, honden uitlaten en ik wil eigenlijk vanavond zelf eens een uurtje in bad duiken...als ik er aan toekom Morgen gaan we even naar een kerstmarkt (als het weer meewerkt) en dan de kerstboom opzetten dat wou vandaag niet lukken Jens was de hele ochtend aan het mekkeren en slaapt nu als een blok..dat belooft wat voor vanavond! xxx Roelie
Martij zuigt de speen helemaal dicht, echt dubbel zeg maar en dan komt er niks. hij drinkt nu met avent 80cc in 10 min. meer drinkt hij niet want dan slaapt hij al! snap het ook niet, misschien zuigt hij te hard? Bedoel je de bovenste of de onderste ring. Als de ring van de speen iets losser draai dan gaat hij meteen lekken.
Roelie: ik ben erg tevreden over de mirena! werd niet eens meer ongesteld, leek wel alsof ik in de hemel was!
Zuigt hij de speen ook dicht met de Difrax fles? Deze fles zou zichzelf natuurlijk moeten ontluchten. En ik bedoel de bovenste ring inderdaad, maar dan dus niet zo los dat hij gaat lekken, hahaha
Joehoe, Ryan heeft ook zijn eigen website: http://www.ryanroge.mijnbabyinfo.nl/baby/pages/home.cfm Volgens mij kan ik helaas niemand linken....Fem: weet jij of dat kan?
Mijn moeder zegt net; wat ben je mager. Ik ben anders nog lang niet al mn kilos kwijt en ik kan ook niet alle kleren aan. Maar ze vond me mager voor iemand die nét bevallen was.
@Peetje; dan werkt het ventiel onderin de fles niet goed...kijk even op www.difrax.nl daar staat een uitleg bij het type fles...
Ja juist de difrax zuigt hij de speen van plat, ik snap het ook niet. Misschien zit de onderste ring te strak. Ik moet zeggen dat was allebei met de laatste die ik bijgekocht heb, misschien is de fles niet goed. Zal straks de oude s-fles eens proberen.