Nee, ik heb dus een heel klein flesje van Dodie.. is echt een mini-flesje haha.. zat bij mijn kraampakket.. Heb er wel ff lol van gehad zo.. maar goed.. nu heb ik een difrax opti-fles gekocht.. een smalle.. ze drinkt deze als een speer leeg, wat een zuigkracht heeft dat kleine meisje van ons zeg.. Stop je pink maar es in haar mond en je voelt je bloed gewoon naar het puntje gezogen worden.. wordt vrij pijnlijk na een minuutje ofzo.. ze zuigt zich steeds het leplazerus.. maar dat maakt het wel lastig, want spenen vanaf 0 maanden zijn dus eigenlijk nog te groot voor d'r omdat ze zo'n zuigkracht heeft.. ze heeft 165 cc binnen 10 minuten uit de difrax opti-fles met een S-speen gezogen
wow hier werkt die difrax niet zo, hij doet er 40 min over om 150 te drinken met dodie zijn we 20 min bezig, misschien een m speen halen.....
Hier nog steeds maatje 1 en Martijn is echt nie superklein, weegt wel maar 3220 gram (volgens kinderarts, CB zei venmorgen 3300) martijn is echt lang en dus van postuur dat geeft me goede hoop dat hij op Jons gaat lijken en niet mijn bouw heeft. Ik heb nu het ventielgaat wat wijder gemaakt, nu kijken of het werkt. Melina: en viel het mee de kraamvisite van het werk? Je zag er een beetje tegenop toch?
Melina werkt het luchtventiel bij jou wel goed dan? De dodiespeen hier gaat namelijk veeeeeel langzamer dan de difrax-speen. Zelfs standje 3 van dodie is nog langzamer dan de difrax small. Masseren van het luchtventiel helpt wel, dat had ik bij de eerste difrax fles ook.. hij trok steeds vacuum die speen. Dan komt er (bijna) niets meer uit.
doet eva ook, en daarom ben ik dus gebonden aan mijn tepelhoedjes, andres zuigt ze mn borsten gewoon kapot
Luiers: hier maatje 2, omdat maatje 1 niet genoeg plas meer op kan vangen tot een volgende voeding! Heb van de newborn ook een maat 3 liggen, maar weet niet wanneer ik die ga gebruiken, kan wel even vooruit met 2. En daarnaast nog veel luiers van onbekend merk, met kikkertjes (weet iemand welke dit zijn?) en nog met andere beestjes (zeehondjes ofzo?). En morgen krijg ik er nog veel meer, merkloos! Ben heel benieuwd, ga ze maar grofweg op grootte in de kast leggen Back in Shape cursus: het was de eerste les van 4 bij onze oude pufjus. Op basis van Cesar krijg je tips over houding en tillen. Handig, je kindje wordt steeds zwaarder. En natuurlijk keuvelen over en met de kleine mensjes! Er waren naast mij nog 4 meiden van onze pufcursus, dus dat was wel weer even gezellig! Net mijn mannetje in bad gedaan en nu ligt hij te pruttelen, weer krampjes denk ik. Ga toch maar beginnen met de cinababy... Fles: avent nummer 2, 165cc in 20 minuten. Verder weet ik niet meer wat er allemaal was. Ik ga mijn kleine ventje over zijn buikje wrijven, kijken of hij nog een mooie poepbroek voor zijn mama wil maken. En daarna op tijd naar bed, lekker tv kijken en eens kijken of ik nog wat slaap in kan halen! Tot morgen!
BEVALLINGSLIJST NOVEMBER 2007 AGENDA Ikke1981~10 december 14:00 uur Quinn zkh reflux Dafje~10 december Fenna naar de KA Debby~11 december Debby nacontrole gyn Roelie~12 december trouwt mijn broer! Ikke1981~12 december 10:15 Quinn osteopaat reflux Dafje~12 december Fenna 11:30 uur CB, 1e vaccinatie Sammie2~ 13 december 11:25 uur CB arts Sammie2~ 14 december 11:00 uur Back in Shape cursus Maria~14 december 11:30 uur Eva CB Roelie~14 december 14.30 Jens eerste keer CB! MissyM~ 17 december eerste prikje CB Gwendolyne ~ 17 december telefonisch consult KA Linda~ 18 december voorlichtingsgesprek PGD Sammie2~ 19 december eindcontrole VK Jennie~19 december 11.40 eindcontrolle vk Ikke1981~19 december 11.30 uur eind controlle vk Sammie2~ 21 december 11:00 uur Back in Shape cursus Sammie2~ 21 december 12:15 uur terugkom ZwangerActief! met baby's Muriel~ 21 december 15:15 eerste keer CB Gwendolyne ~ 21 december 2e vaccinatie CB Stasia~ 24 december 1e vaccinatie CB Tari (melanie) 3 januari 8.45 uur CB 1e vaccinatie. Sammie2~ 4 januari 11:00 uur Back in Shape cursus Tari (melanie) 21 januari ANGELUS 4 JAAR!! Tari (Melanie) 22 januari 2008 10.30 uur kinderarts Gwendolyne ~ 29 januari KA controle Tari (melanie) 5 februari 10.30 uur CB, 2e vaccinatie Tari (melanie) 6 maart 9.30 uur CB, 3e vaccinatie ALLE KLEINTJES ZIJN GEBOREN! ISA*~dochter van Linda en Patrick~31 augustus~1940 gram~44 cm~ZH~weeën~31w1d MIKA JARED AIDAN~zoon van Gwen en Patrick~21 september~2014 gram~ZH~gebroken vliezen~32w4d FENNA ELEONORA~dochter van Daphne en Jeroen~12 oktober~3130 gram~48 cm~ZH~gescheurde vliezen~37w1d EVANGELOS KONSTANDINOS~zoon van Melina en Chris~19 oktober~2780 gram~48 cm~ZH~weeën~35w3d SANNE~dochter van Natasja en Etienne~22 oktober~3095 gram~48 cm~ZH~ingeleid~37w6d RAYAN~zoon van Ruby en Hicham~26 oktober~13.57 uur~3050 gram~ZH~ingeleid~39w0d ESMAY~dochter van Jennie en Erwin~27 oktober~3250 gram~51 cm~thuis/ZH~weeën~39w1d RYAN~zoon van Debby en Arnoud~31 oktober~3500 gram~ZH~ingeleid~38w1d DENIZ~zoon van Stasia en Ibrahim~1 november~00.31 uur~3410 gram~ZH~weeën~38w1d REESE ~zoon van Blondiedfu (Linda)~3 november~3910 gram~ZH~weeën~39w2d Daylian Thomas~zoon van miranda (butterflymom) en Jaap~3 november`3840 gram~ZH~ingeleid~37w3d IMKE~dochter van Jolger(Jolanda) en Gerald~3 november~3165 gram~ZH~?~38w6d ESTRELLA ANASTASIA~dochter van Melanie en Adriaan~6 november~4050 gram~54 cm~TB~weeën~40w3d QUINN~zoon van Dees en Piet~8 november~01.47 uur~4090 gram~47cm~thuis/ZH~weeën~39w6d THIJE~zoon van Wencke en Harmen~8 november~3710 gram~ZH~weeën~40w2d VINCENT~zoon van Esther en Jean-Paul~8 november~3090 gram~ZH~vliezen gebroken~37w2d TIMO~zoon van Listy en Hans~10 november~3750 gram~55cm~ZH~vliezen gebroken~40w1d SHARON PETRA~dochter van Frank en Mascha~12 november~3220 gram~50 cm~ZH~weeën~39w6d EVA~dochter van Maria en Rob~16 november~3110 gram~48 cm~ZH~weeën~41w0d JENS JESPER~zoon van Roelie en René~16 november~4030 gram~..cm~TB~weeën~40w3d NYNKE~dochter van Serafijntje~18 november~3740 gram~50,5 cm~ZH~weeën~41w4d HESTER MARGARETHA~dochter van Muriel en Wim~19 november~3680 gram~53 cm~ZH~weeën~40w5d FAYENNE STEPHANIE MARIANNE~dochter van Rachel en Dirk~21 november~3980 gram~55,5 cm~ZH~weeën~40w5d ANGELINA SUSANNA~dochter van Ilse en Willem~22 november~3915 gram~51 cm~ZH~weeën~39w3d YINDI ELISA RENEE~dochter van Claire en Erik~22 november~3920 gram~52 cm~ZH~weeën~39w1d CAILAN JOSHUA~zoon van Morrighan en Patricia~25 november~3940 gram~52 cm~ZH~gebroken vliezen~40w2d YAEDA~dochter van Iloon~25 november~3210 gram~ZH~weeën~39w1d MARTIJN HENRICUS CLASINUS~zoon van Petra en Jons~26 november~3220 gram~53 cm~ZH~gebroken vliezen~40w6d DJARO JOHANNES~zoon van Hope~1 december~3080 gram~.. cm~ZH~.. ..~41w3d 14 MEIDEN 15 JOCHIES In totaal 29 kleintjes geboren!
goeieavond meiden, Roelie fijn om weer wat van je lezen, dikke knuf en doe het rustig aan, ik begrijp je helemaal. 3 kids is erg druk, en huisdieren en in jouw geval ook nog eens een 'zieke' man. Meid je doet het super! Je mag best trots op jezelf zijn. Indigo, meid wat leuk om weer wat van je lezen en je klinkt al als een trotse moeder, je berichtjes klinken al harstikke pos. ook al was de start zwaar. Super dat je het niet mee heb opgegeven. Ook jij mag trots op jezelf zijn! Dikke knuf. Ilse goed dat je Willem heb uitgelegd hoe het dus voor jouw is. Goed dat jullie er wel over praten. En ja mannen lijken op dat gebied veel minder te kunnen hebben, maar ja wij zitten er dan meestal ook alle dagen in en hun maar ffies. Wij raken er denk ik aan gewend ofzo. Maar het is een herkenbare situatie hoor. Dat merk ik hier ook in de weekenden. Debby, o spannend, hoop voor je dat je goed bericht krijg van de week! Zal morgen even op Ryan zijn site kijken. Morrighan, wij moesten ook die vragen beantwoorden. Is tegenwoordig nieuw. Vind aan de ene kant wel goed hoor, er gebeuren de laatste jaren zulke rare dingen, zoals oa die gezinsdrama, babylijkjes. Ik denk dat ze op deze manier eerder alert willen zijn met 'probleem' gezinnen. Ik had er geen moeite mee. Vraag maar raak. Hier zit Estrella ook onder de puistjes. Vanavond lekker met haar samen in het grote bad geweest, Ze was nogal huilerig toen we thuis kwamen en ik merkte dat ze moe was. Het slapen wilde doordat ze te moe was niet lukken. Ze vond het heerlijk en lag lekker onstpannen in het bad. Ze ligt nu al een tijdje te tukken, dus denk wel dat ze vannacht een keer extra komt. Vandaag een leuke kertsbal voor haar gekocht en een babykerstmuts in het roze, met baby first christmas, alle ander roze babykerstballen waren al uitverkocht. Luiers hier de laatste van maatje 2 (huggies) gebruikt, deze zijn te smal in haar taille, stap nu ook over naar maat 3, eens kijken hoe deze zitten. Maar ja zij weegt nu ook al bijna 5 kilo. Sammie wat waren de tips over het tillen en de houding? meiden prettige avond, ga lekker naar mijn bed.
Goedenavond allemaal! Zo, eerst even bijgelezen; Sammie: Ik hoop dat je aankomende nacht een betere nacht zult hebben, zelf spoken is natuurlijk ook niet echt alles .. En wat goed dat Timo zo lang heeft doorgeslapen!!! Luiers met kikkers?? Nee, die ken ik niet.... Roelie: Succes met de drukte met 3 kinderen, komt vast wel goed Murmel: Sharon heeft ook nooit op haar zij gelegen , ik wist niet eens dat dit moest, dit is mij ook niet verteld door de KH en slaapt ze dus ook vanaf dag 1 op haar rug! En 1 keertje wakker worden en dan doorslapen is toch ook heerlijk? Dat doet Sharon ook wel eens hoor (hm, best wel vaak nu dat ik erover nadenk ) Joldeg: Gaat het weer een beetje, heb je vandaag idd een winterslaapje gehouden?? Ik hoop dat je vanacht goed kunt slapen... Jen Wat heerlijk dat je schoonmama je huis heeft gedaan voor je, ik moet het hier allemaal alleen doen (helaas) dus ik ben wel jaloers op je hoor Butterflymom: Jeetje, jij had een drukke dag vandaag , ik wist niet dat je al zo snel weer met de pil mocht beginnen, hm, weer wat geleerd vandaag, dat vind ik nl. een betere optie dan cd's gebruiken.. Peetje: Herkenbaar, ik kreeg ook al de vraag: "Is ze dan wakker??" waarop ik heb gezegd: "Geen idee, ik zal even op haar wekker kijken" lekker dom... maarja.. Ik heb trouwens geen vast schema om te knuffelen... ik pak haar vaak op en dan pruttelt ze tegen me en dan ga ik terug zitten pruttelen, hele gesprekken hebben we dan , en verder ligt ze ook alleen in haar box met knuffeltjes en wat speeltjes... Enneh, Sharon zit ook nog in maate 1 van luiers hoor... Indigo: Hallo daar, ik ben nieuw, en ondanks dat je mij (nog) niet kent ga ik wel even op je reageren , ik herken wel wat jij zegt dat je de zwangerschap niet mist, ik mis het ook geen seconde.. heel gek eigenlijk want dat had ik ook wel verwacht, gek he? Geniet van je mooie Yindi! Dafje: Pfft, jij ook al een gebroken nacht, vervelend voor je, ik hoop dat ze aankomende nacht door gaat slapen zoals vanouds...! Debby: Ohhh super joh dat je sollicitatie zo goed ging!!! Ik zal duimen voor je en hopen op goede berichten!! Ohh, en van dat linken; dat weet ik niet, misschien weet Dafje dat??? Barbabintje: Wat een geweldige foto's en echt veel cadeaus!!! Mooie badkamer trouwens... Ohh.. en zullen we een datum afspreken?? Ik zag ergens de 20e voorbij komen??? Blondiefu; Oh wat fijn dat jij wel en positieve ervaring hebt gehad bij het CB, dat geeft mij weer moed voor maandag , spannend het bezoek aan de HA voor Reese zijn eventuele reflux, ik hoop het niet voor je hoor.. Amaranta; Jeetje, wat is dat daar in E'hoven toch? Wat een vreemd CB, zou er echt een vette klacht neerleggen... Zo beter zo'n compliment (wat ben je mager), bij mij is et andersom, ik voel me echt weer slank (en moet nog - 6 kilo voor startgewicht) maar niemand ziet dat, shit.. Ikke: Getver, kan me voorstellen dat je wilt wassen, ik hoop dat de monteur maandag vroeg op de stoep staat voor je, je mag ook bij mij komen wassen hoor ! (Maar is te ver weg ben ik bang) Morrighan; Belachelijk, kreeg je echt gevraagd op het CB of je gokverslaafd bent, humpf.. trouwens, Sharon heeft ook puistjes op haar neus... volgens KH ging dat vanzelf weg (zei ze 3 weken geleden....) Hier verder weinig bijzonders, we hebben lekker getut met zn drieën vanavond en ik ben niet geslaag dbij de Praxis, GRMBL. Morgen weer een dag zal ik maar denken, heb verder een druk weekend dus hoop dat ik nog kan komen, ik ga jullie in ieder geval een fijn weekend toewensen.... xxx van mij
Roelie: Fijn om weer even wat van je te horen. Neem lekker de tijd voor jezelf en je gezin dan komt het allemaal wel goed. Muriel: Mocht je tips vinden wil ik ze graag weten want Deniz ligt ook met zijn hoofd de zelfde kant op. Indigo: leuk dat je er weer bent en dat het nu goed gaat met Yindi. Dafje: Hier nog zo'n snelle drinker. 150cc in 5 tot 10 minuten en dan laat ik hem ook tussendoor nog ff boeren. Heb trouwens de kleinste speen. Melanie: Waar kan je die kerstballen kopen? Vind het ook wel leuk om er eentje in de boom te hangen. Hier gebruik ik ook nog steeds maatje 1 van de pampers. Maat 2 heb ik al wel in huis maar vorige week had ik er een geprobeerd maar vond hem nog te groot. Vooral te hoog zeg maar. Komt hij bijna tot zijn oksels (bij wijze van spreken dan) Zo weer even gereageerd. Vandaag lekker geshopt met mijn moeder en Deniz. Heb weer wat leuke kleding er bij. Nou, ik ga een sigaretje roken en dan lekker naar bed. Tot morgen.
Goedemorgen! Hier weer een normale nacht, 23 uur, half 4 en half 8! Dit laatste flesje was voor papa! En die wil eigenlijk nog wel even slapen (ja, ik ook), maar er moet zoveel gebeuren, voor meneer zijn volgende flesje... denk dat ik maar alvast ga douchen enzo. De was staat ook al aan (s*rr* Dees, zal niet leuk zijn om te lezen ) Fem: als je geen BV geeft, mag je 2 weken na de bevalling weer beginnen met de pil! Indigo en Roelie, goed om weer even wat van jullie te horen! Peetje, hier ook geen vast ritme. We proberen om de 4 uur te eten en afhankelijk of meneer daarna wakker is of slaperig, gaan we kletsen en spelen. Dat is meestal s middags en s avonds. s Morgens gaat hij na zijn half 8 voeding eigenlijk altijd nog 4 uur zijn bedje in (dat is mijn middagdutje, zeg maar). Puistjes: hier ook, sinds een dag of 3, maar ik geef geen BV dacht altijd dat het alleen daarvan kon komen, doordat er zoveel hormonen in zitten, die je ook doorgeeft aan je kind. Maar blijkbaar niet. Daarnaast ook veel kleine krabbeltjes in zijn gezichtje, omdat zijn nageltjes heel lang zijn (is niet tegenop te vijlen ) Melanie: de tips, tja, vooral vanuit je knieen werken. Zorg dat je goed staat, benen naast elkaar, knieen niet op slot, geen holle rug. En dan een soort squad maken (geen idee hoe je dat schrijft...), met rechte rug naar voren buigen. Dan je kindje uit de box tillen, tegen je bovenlichaam aannemen en dan weer omhoog met rechte rug. Schijnt goed te zijn voor rug (heb al jaren rugklachten) en ook voor bekken. Daarnaast wat buikspieren geoefend en wat liftoefeningen voor de bekkenbodem (snap hem nog steeds niet helemaal )
Esther: leuke foto's hoor! Wij hebben die Nijntje ketting voor boven de maxicosi ook gekregen en inmiddels vindt Timo het leuk om ernaar te kijken als we met de auto weggaan! Zo leuk om te zien! Debby: fijn dat het gesprek goed is gegaan. Fingers crossed voor een weekje dus!
Ons weekend zit behoorlijk vol, vandaag boodschappen en wasjes draaien en om 13 uur kerstboom halen. De (buur)mannen gaan dit doen, omdat ze niet alleen de bomen voor ieders eigen huis binnen gaan halen, maar ook eentje voor buiten op ons gemeenschappelijke terrein. Vanavond een bruiloft, mijn broertje en zijn vriendinnetje komen eind van de middag, blijven eten en passen op. Morgen eerst natuurlijk uitslapen, misschien nog even de stad in (koopzondag?) en 's middags zowel kraamvisite als "kerstboomoptuigborrel" bij de buren. Moet nog even gaan bedenken hoe ik mijn energie ga verdelen! En ik wil een leuke foto maken van mijn kleine man in zijn winterpakje voor de (buiten)boom. Iedereen fijn weekend, misschien tot vanmiddag, anders morgen!
Goeiemorgen, Stasia die ballen kan je bij de tuincentra's kopen. (als ze ze nog hebben) Sammie dat zijn lekker nachten zo voor jullie, goed hoor van die kleine man. Succes met de foto's en veel plezier vanavond. Sammie goeie tips ga ze ook eens proberen. Let er eigenlijk nooit op. Hier een super nacht gehad. Na haar jengeluurtje (of 2) en bad is ze om 20.30 uur heerlijk gaan slapen, lekker in haar wiegje gelegd en verwachte eigenlijk dat ze rond 00.00 uur wel zo komen voor een voeding, maar dat werd pas 3.30 uur, oke?! Echt super gedaan. Daarna pas om 7.15 uur dus ze word door de weeks wakker van de wekker van Adriaan, eens kijken wat we daaraan kunnen doen. De jongens hebben ook lekker uit geslapen. Angelus heeft alleen vanacht een plas ongelukje gehad, maar he het is pas de 3e nacht zonder luier. Dus vind het sowieso knap van hem. Vandaag wil ik de kerstboom opzetten. zodat ik vanmiddag en morgen de rotzooi in huis kan opruimen, eerst opruimen en dan boom opzetten heeft niet zo veel zin.