Goeiemoggel! Wow, een supernacht gehad hier, ben er helemaal blij van. Laatste voeding gisteravond om half 12 en eerste vanmorgen pas om 4 uur! Meestal komt ze om half 3/3 uur al en nu lag ze ook wel wat te pruttelen, maar heb mezelf echt liggen inhouden om haar gelijk te pakken. Ik vind dat soms nog een beetje moeilijk, wanneer is het nou gewoon 'hee ik ben wakker' en wanneer 'hee ik heb honger'. Maar ze sliep gewoon weer verder, dus blijkbaar had ik t goed ingeschat. Om 4 uur dus alsnog wakker en toen wat duidelijker, dus toen ben haar gaan voeden. En tja, daarna is het hier meestal stress, want ná de eerste voeding begint het spektakel. Maar vanmorgen dus niet, ze heeft geslapen tot kwart over 8! Jeminee, we wisten niet wat ons overkwam haha. We hebben haar dus sinds gisteravond ingebakerd in bed liggen en dit lijkt te helpen. Ben er uiteraard harstikke blij mee. Ze ligt 4 uur later nog precies zoals ik haar achterliet, vreemd voor een meiske wat zichzelf normaal na 5 minuten al losgewurmt heeft Maar erg fijn voor haar mama en papa, die hebben een rustige nacht gehad nu
We gaan vandaag voor t eerst met haar naar mn ouders toe, naar Harderwijk. Dus bepakt en bezakt in de auto haha. We hebben al wel korte ritjes gedaan, naar de LeenBakker gisteravond bijvoorbeeld, maar nog nooit 'iets verder'. Ben benieuwd. Kan ik ook gelijk m'n luiertas ingebruik nemen. Even denken wat ik mee moet nemen dan, luiers, doekjes, mn borsten Iemand nog andere ideeën?
morge meiden Nou dat is was een rare en korte nacht, ik kon niet in slaapkomen vanacht en heb tot Quinn zijn eerst voeding wakker gelegen en dat was 3 uur, Piet wilde nu ook eens een hele nacht doen, dus we gingen het samen doen. Dus hup Piet er ook om 3 uur uit en om kwart over 6, oeff dat is hem zwaar gevallen Ik ben zo moe, en mijn ogen valen dicht bla bla, ja schat dat heb ik iedere nacht. Normaal maakt hij alleen het flesje klaar en gaat dan weer slapen. Nu het echte werk. Geloof dat hij me nu wat beter begrijp denk dat hij het vancht alleen mag doen van mij, kijken of hij erin trapt Verder weinig op de planning, zo eens even douche en dan boodschappen doen en verder niks Ilse fijn dat je ochtend nu lkker rustig is verlopen! Tari gezellig kerstboom op zetten, veel plezier Mensen hebben we al weer wat van Hope gehoord?
Masha & de rest, vbw de meeting de 20ste rond een uurtje of 11 a 12 bij Hotel NY? Ilse, wegwerpzakjes voor vieze luiers, borstencreme (als je die gebruikt), hydrofielluiers Ik ga ff ontbijten...later!
Wim is misschien die dag vrij, hij zegt net dat hij zijn dames best wel naar RD wil rijden eventueel... dus houden jullie mij ook op de hoogte van de uiteindelijke afspraak? Want ik doe graag mee!
Goeiesmiddags, Grrrrr was net een heel verhaal aan het typen, ligt internet er ineens uit, alles weg. Nou, begin maar opnieuw. Ilse: Fijn dat het zogoed ging vanochtend. Bakeren jullie haar nu in? Wat betreft de meeting de 20e vind ik prima. Deniz moet om 11 uur half 12 wel zijn fles maar dan zorg ik wel dat ik iets eerder in het hotel ben zodat ik hem daar kan voeden. Esther: moet er vooraf nog gereserveerd worden? Muriel: Wat gezellie dat je ook komt! Dees: Moet ik je de 20e nog ophalen? Zo ga me hier ff aankleden en de was doen. Tot strakkies.
Muur, leuk dat je er (misschien) ook bij bent! Stasia, ik zal vooraf wel reserveren voor de zekerheid. We kunnen het tijdstip ook nog wel aanpassen, het was maar een voorstel van mijn kant. Ilse, borstencreme moet natuurlijk niet, maar ik vind het wel prettig. Ik gebruik afwisellende Bepanthen (tip van Melanie) en "Schrale Troost" van de Prenatal (geweldige naam!). Waarom 2 cremes? Ik vergeet de tube nogal eens mee te nemen, dus 1 ligt in de slaapkamer en 1 zwerft met mij mee (meestal in de luiertas).
nou vandaag begonnen met Estrella haar website, ben er nog mee bezig. Zou het leuk vinden als jullie een berichtje achterlaten. http://estrella-anastasia.toddler.nl/
Esther: Als het een uur of half 1 zou kunnen komt bij mij beter uit. Misschien dat ik Dees nog moet ophalen in Den Haag. Anders moeten de rest van de meiden die ook komen ook maar even een tijd doorgeven die hun het beste uitkomt. Dan komen we er wel uit denk ik.
Goedemorgen, Ik ben nog niet bijgelezen, maar heb er de komende dagen ook geen tijd voor. We gaan zo Sinterklaas vieren bij mijn schoonouders en daar lekker courmetten. Morgen krijgen we kraamvisite en daarna ga ik alleen met Ryan naar Leek (bij Groningen) naar mijn ouders. Even om bij te komen van alle spanningen en dan kunnen zij even ook wat zorg voor Ryan overnemen. Arnoud moet alleen volgende week nog werken en heeft dan gelukkig 2 weken vakantie! Kan haast niet wachten! Ik blijf daar waarschijnlijk tot en met woensdag, dus weinig of geen tijd om dan online te komen. Dan weten jullie in ieder geval waar ik ben (hoeven jullie me niet te missen ). Ik check mijn e-mail wel regelmatig in Leek, dus mocht er iets gebeuren of zo, wil iemand mij dan even pb'en? Alvast bedankt! Meiden: een heel fijn weekend en tot volgende week! Liefs, Debby
Melanie: leuke website van Estrella! Debby: veel plezier in het noorden, pak even lekker je rust! Ik heb van de week op draagdoek.nl een draagdoek besteld! Ik wilde heel graag iets waar Timo in kan, zodat ik mijn handen vrij heb, en nog belangrijker, waardoor ik mijn (onder)rug ontzie. Ik wilde eigenlijk een baby bjorn, maar die zijn best duur. Toen las ik ergens over deze doeken en bedacht me dat ik dat graag wilde. We hebben van enkele mensen toch geld gekregen, dus dit is dan een mooi doel. En vanmorgen werd hij bezorgd! Ik heb Timo nu op mijn buik hangen en kan typen met 2 handen ! Hij had krampjes en wilde perse bij me zijn, terwijl ik ook nog wilde stofzuigen en wassen. En nu kan dat allemaal! Dit moet op zijn tijd tijd gaan opleveren! Ben hier heel blij mee, een echte aanrader!
Goeiemiddag meiden, wip weer effe binnen, om jullie te laten weten dat ik nu fotootjes in mijn album heb. Kunnen jullie zelf zien wat voor een schatteke dat dochtertje van me is Het drinken aan de borst gaat echt steeds beter. Ik ben helemaal blij. Het duurt steeds minder lang voor ze daadwerkelijk snapt wat de bedoeling is en als een dolle begint te drinken (je zou haast denken dat ze probeert mijn tepel er af te zuigen... ) Ik moet telkens weer lachen om de geluiden die ze allemaal maakt tijdens het drinken. Dat doet mijn meisje niet bepaald lady-like zeg maar. Nee hoor, het gekreun en gepiep (alsof iemand wiens keel dicht zit uit alle macht probeert lucht binnen te krijgen) zijn niet van de lucht. Ik heb voor het eerst een nachtje kunnen rusten. Erik heeft vannacht de honneurs waar genomen en haar met flesjes borstmelk gevoed. Ik heb hen wel gehoord, maar dan in de zalige wetenschap even niets te hoeven... Vanochtend stond ik dan ook een stuk fruitiger en frisser op dan de afgelopen weken. Yindi lekker in badje gedaan en samen met paps en de kleine een stukkie gaan wandelen met de kinderwagen. Klein boodschapje gedaan en weer terug. Jee, jullie hebben geen idee hoe heerlijk dat is...voor het eerst in maanden weer eens echt wandelen. Ik heb nog wel last van mijn bekken, maar die pijn is te verwaarlozen vergeleken met waar ik vandaan kom. Ongelofelijk, wat een luxe om mijn benen-wagen weer eens te kunnen gebruiken! Echt van genoten. Tegelijkertijd voelt het wel erg kwetsbaar hoor, zo onder de mensen weer. Ik merk dat ik me buiten de deur echt zo'n mama-roofdier voel. Enorm beschermend naar mijn kleine lieveling. De eerste de beste die een vinger naar haar durft uit te steken laat ik vliegen..... 8) Hoe gaat het bij jullie eigenlijk voor wat betreft de genezing van de 'onderkant' ? Ik heb het gevoel dat er een inwendige hechting enorm zit te trekken, doet best pijn ook. Voor het overige geneest het allemaal voorspoedig heb ik het idee. Vraag me wel af hoe lang het zal duren voor alles weer in-shape is Ik moet enorm wennen aan mijn lijf. Af en toe kijk ik met spijt naar mijn buikje. Ik heb dankzij de zwangerschap nu striae tot aan de navel. Als er iemand goede tips heeft welke creme de striae zo goed mogelijk doet verdwijnen...ik houd me aanbevolen! De kilo's verdwijnen gelukkig wel en dankzij het vochtverlies zie ik er weer meer uit als mezelf. Nog 8,5 kilo te gaan tot mijn startgewicht in de zwangerschap. Maar stiekem wil ik er dan nog eens 10 kwijt om weer op mijn ideale gewicht te zitten. Ach....zorgen voor later. Oh, mijn meisje 'roept'. Bijlezen en reageren moet helaas nog even wachten dus. veel liefs, Indigo
Hoi hoi, weinig te melden maar laat me toch even zien. Martijn slaapt al de hele dag vandaag, dus zal vannacht wel niks zijn. Iemand nog iets gehoord van Hope? Ze zal het wel razend druk hebben, maar toch...
Hey meiden, Hele dag op pad geweest! Ben kapot nu....ga lekker bankhangen! Maar even snel voor de meeting, zodat dit verder in de steigers gezet kan worden... Half 1 zou ook mij beter uitkomen ivm fles en vervolgens de reistijd, 12 uur ga ik dan net niet halen...
Ik moet zeggen dat ik de "genezing van de onderkant" behoorlijk vind tegenvallen. Maar misschien ben ik ook wel te ongeduldig. De bevalling is nog (net) geen 3 weken geleden. Ik heb nog heel veel last van de wond van de knip. Deze is ook nog steeds (gedeeltelijk) 'open', nog 'vers' zeg maar en dat doet nog best veel pijn. De wond bloedt ook nog iets, terwijl het vloeien uit de baarmoeder al bijna is gestopt. Ik houd het wel goed in de gaten door regelmatig mijn "onderkant" in de spiegel te bekijken (wat ik in het begin doodeng vond en nog steeds geen pretje vind ). De wond ziet er wel schoon uit, niet ontstoken ofzo (en gelukkig maar!). Maar ik vind het wel heel lang duren voordat hij dicht gaat. Ik ben dan ook erg benieuwd of dit 'normaal' is. Ik stond vrijdag op het punt om hierover naar het ziekenhuis te bellen (waar ik ben bevallen en gehecht), maar heb het toch maar niet gedaan. Waarschijnlijk hoort die pijn er gewoon bij (?) en moet je er niet over zeuren. Ik krijg zo langzamerhand trouwens wel het idee dat er een soort taboe over heerst om over pijn na de bevalling te praten. Als je aan pasbevallen vrouwen vraagt hoe het gaat, hoor je nooit: "Oh, ik heb nog zo'n last van mijn onderkant..." En ik neem aan dat ik toch niet de enige ben die er nog zo 'n pijn aan heeft...
Wat leuk dat er binnenkort een meeting wordt georganiseerd in Rotterdam! Ik zou heel graag van de partij zijn, maar ik vrees dat de reistijd voor mij (maar vooral voor Nynke) toch iets te lang zal zijn. Jammer hoor, maar ik wil degenen die er wel heen gaan alvast een hele gezellige middag wensen. Maar dat gaat vast en zeker lukken!
Houden we de meeting dan op half 1? Even recapituleren: Donderdag 20 december om 12.300 in Hotel NY met: Masha Dees Stasia Jennie Muriel (onder voorbehoud van vervoer?) Esther 6 dames en 6 beebjes Nog even 2 late reacties: - Melanie, die armband voor de BV tijd lijkt mij wel heel handig. Waar heb je die vandaan? - Morrighan, ik lek ook wel eens, maar niet dat mijn shirt helemaal doorweekt raakt. Een warme douche kan inderdaa ervoor zorgen dat de melk gaat stromen.
Serafijntje, balen dat je onderkant nog zo'n zeer doet! Ik heb zo'n 2 weken last gehad en daarna alleen nog maar jeukerig. Maar de schade was dan ook erg beperkt bij mij. Inderdaad wel een taboe op de pijn van de kraamvrouw, dat merk ik ook. De cliches zijn niet van de lucht. Jammer dat je zo ver van Rotterdam woont. Andersom zou ik het ook te ver weg vinden, hoor. Dus alle begrip. (maar wel jammer )