Goedemorgen overigens! Melina, dilemma's inderdaad. Het is wel iets wat je goed moet afwegen. En ik zou gaan voor de keuze waar je het meest gelukkig van wordt. Nou is de vraag natuurlijk waar je het meest gelukkig van wordt dan.. Ik bedoel geld is zo relatief.. natuurlijk heb je het nodig, maar je hebt er meer aan om iets minder geld te hebben en gelukkiger te zijn, dan meer geld te hebben en minder gelukkig te zijn. Blijft alsnog een moeilijke keuze natuurlijk. Zo zo Ilse, wat een lekker ritme inderdaad! Houden zo! Fenna heeft besloten om maar weer midden in de nacht wakker te worden.. nou ja, speentje erin (gisterennacht en vannacht moesten we twee keer een speentje geven ) en toen ging ze weer slapen. Vanmorgen was het 8:00 uur eer ze wakker werd. Vreemd wel want gisteren had ze de laatste voeding om 23:00 uur en werd ze wakker om 6:30 uur. En gisteren om 22:00 uur en werd ze wakker om 8:00 uur. Snapt iemand er iets van? Ach we hadden voor onszelf al besloten om d'r gewoon om 21:30 uur te blijven voeden, want dan slaapt ze het beste erop.
Melina, zonder HBO diploma kun je ook ver komen als je de juiste 'skills' hebt. Mijn vriendin heeft geen diploma en die heeft sinds deze week een nieuwe baan, ik meen dat ze iets van 2700 of meer zelfs bruto gaat vangen. En waarom? Om de simpele reden dat ze een 'economische' achtergrond heeft en het feit dat ze de spaanse taal beheerst. Heeft ze goed voor elkaar, zonder diploma. En ze krijgt elke week wel een baan aangeboden ergens. Dus ze gaat wat gesprekken af, in de hoop dat ze ergens voor meer geld terecht kan.
Klopt inderdaad. Mijn vader heeft ook geen diploma's maar als je ziet wat hij allemaal al voor verschillende banen heeft gehad... En enkel alleen omdat hij een duizendpoot is. Plus dat je vaak in een bedrijf ook nog wel kan praten over het behalen van een diploma..
hoi hoi, Nou hier weer een goede nacht 23,00-8.00 martijn lit nu al 40 min. in de box naar zijnmobiel te kijken! Vanmorgen wel weer hevige krampen, maar we zijn terug op de oude voeding. Ik haal hem er even uit want hij gaat mopperen, ben zo terug! Melina: Ik zou misschien tijdelijk bij je baan blijven als die nieuwe niets wordt en dan verder zoeken. Ik zou niet ergens blijven waar geen toekomst voor je is, ik bedoel je bent pas 20 je wil toch nog doorgroeien lijkt me. Een HBO met 2 kindjes lijkt me best heftig, maarja anders moet je eerst 4 jaar wachten voor je aan je 2e kunt beginnen. wat een keuzes inderdaad. Ik zou willen dat ik je kon helpen, ik zit met hetzelfde dilemma Daphne: ik geloof tussen de 3 en 4 maanden gaan de krampjes meestal weg, ik denk wel dat Martijn wat gevoeligere darmen heeft. Hij had nog wel wat krampjes maar ik had ook kunnen denken "dat hoort er gewoon bij" ipv over te stappen. Maarja als zo iemand dat zegt, en zegt dat het dan nog beter wordt voor je kind dan doe je dat. Het geknipte eiwit heet partieel hydrolysaat, en zit dus ook in de Omneo. Esther: ja ik vloei nu ook nog, iets meer dan 2 weken nu. Ik heb ook de mirena, maar heb hem al eerder ooit gehad en toen vloeide ik helemaal niet zo lang. ik snap er niks van maar ben het wel beu nu! Daphne: op Fenna is dus ook geen pijl te trekken hahah 9 maanden beurs: wanneer gaat iedereen nu? misschien dat ik toch meega, ik wil er even uit
dat weten we dus nog niet. Maandag is de makelaar geweest. We hebben een nogal gewilde starterswoning.. lekker goedkoop.. ideaal om te beginnen dus.. buurman heeft ´m twee maanden geleden te koop gezet en was ´m een week later kwijt.. dat beangstigd een beetje.. maar ook weer ideaal als het zo mocht gaan! andere scenario is dat de verkoop niet wil.. wat doen we dan? al wel een andere woning kijken? kans bestaat dus.. óf we moeten tijdelijk ergens anders gaan wonen omdat we nog geen nieuw huis hebben, en we het niet eens kunnen worden over de datum van overdracht.. of we hebben een nieuw huis, maar de hudige is nog niet verkocht en hebben dubbele lasten.. en zo zijn er nog véél scenario´s mogelijk, maar we willen wel snel de knoop doorhakken.. vind Almelo 10x niks, en ons huis wordt ook te klein.. En ja Natas, we willen dus idd weg hier.. wie, wat, waar, wanneer en hoe.. nog geen idee haha maar goed, blijf wel in nijverdal werken.. dus afspreken doen we sowieso! en zie mezelf nog niet weg zijn hoor voor 1 april..
Inderdaad Fenna is niet logisch af en toe.. maar overdag dan dus weer helemaal lief haha. Ze brabbelt zich suf tegen mij, tegen d'r mobiel, tegen d'r activitycentre Zet zo even een filmpje op d'r blog.. Ik werd trouwens gisteren pissed zeg! Ik moet op de donderdag en vrijdag mijn klassie overlaten aan een klassenassistent. Nou was zij vorig jaar ook bij mij in de klas, omdat ik 34 kids had. En ze kan dus geen orde houden, nog bij geen 4 kinderen. Dus ze lopen compleet over haar heen. Ik had er dus een hard hoofd in dat het goed zou gaan. Ik had voor haar al tot in het kleinste detail een beschrijving gegeven van wat ze moet doen op zo'n dag. Maar goed. Gisteren dus eerste dag dat ze alleen voor de klas stond (overigens heeft ze ook de pabo gedaan en is ze dus juf, maar is aangenomen als klassenassistent). Krijg ik dus een mail van mijn coach, die dus in groep 2 lesgeeft, naast mijn klas, dat ze een paar keer kinderen heeft moeten terug sturen, dat ik haar er maar op aan moet spreken dat ze de kinderen in de klas houdt, zodat ze meer overzicht blijft houden. Dat de bouwhoek niet netjes is opgeruimd, dat ik haar dat moet leren (?). En zo nog meer van dat soort dingen.. Dus ik reageer met: Ik denk dat het niet mijn taak (iig niet alléén mijn taak is om dit te gaan doen. Want punt 1 ben ik er niet als zij voor mijn klas staat en punt 2 heb ik bij op de vraag of mijn directeur haar moest aannemen eind vorig jaar gezegd, dat je eigenlijk niets aan hebt aan haar en punt 3 dat ik het niet mijn verantwoordelijkheid vind om haar te vertellen hoe ze les moet geven, omdat ik dit idee (haar voor mijn klas) niet heb bedacht en omdat daar de directeur voor is. Ben ik nou onredelijk of? Ik heb dus niet helemaal lief gereageerd geloof ik, maar toch.. ik vind het niet reeel dat ik dit nu in mijn schoenen geschoven krijg van mijn coach, omdat ik toevallig met haar voor die klas sta. Maar zoals ik al zei, ik het niet eens ben met het feit dat zij voor mijn klas staat, omdat ze het gewoonweg niet kan (zegt ze overigens zelf ook, had ze ook aangegeven bij de sollicitatie). Dus wie is er nu verantwoordelijk, ik denk dat ik niet diegene ben..
Pfff lijkt me wel vervelend, weet je wat je miss kan doen Daphne, een gesprek hebben met haar en dan gewoon aangeven ik heb het idee dat je het niet kan?! Bedankt voor jullie advies, net een heel gesprek gehad met een manager van een andere afdeling en die zegt dat ik misschien eerst moet bedenken welke richting ik op zou willen............ ook dat weet ik dus niet
Melina, ik heb dus wel HBO.. maar geen HBO functie.. Heb het wel gehad tot ik ziek werd.. Verdiende meer dan ik nu doe, maar ben er inmiddels wel achter dat er méér is in het leven dan een goed salaris. Je kan ook gelukkig worden van andere dingen. Nadat ik er 1,5 jaar uit was geweest kon ik weer helemaal onderaan beginnen, met minimum salaris en al ondanks mijn HBO.. was toen 23.. Inmiddels werk ik dus parttime, ook bewust! Patrick verdient ook geen tonnen, maar wel genoeg om gelukkig te zijn. Dan maar geen groot huis, dure gadgets of wat dan ook.. maar ik heb zo mijn afleiding op het werk én kan twee daagjes extra lekker genieten van ons ventje. Nu wil ik niet suggereren dat jij niet gelukkig kan zijn met minder hoor.. maar wil zeggen.. het komt zoals het komt! geniet! Ik had op jouw leeftijd ook goude plannen, maar helaas.. nou ja helaas.. haha twas een wijze levensles zal ik maar zeggen. En idd soms kan je bij een bedrijf intern diploma´s halen.. en door meer werkervaring kom je ook aan steeds betere (en hogere) functies. Succes!
Dat is het punt juist, ze weet zelf dat ze het niet kan en ze heeft het ook aangegeven bij de directeur toen ze werd aangenomen en ze is zo onzeker. Ze heeft de afgelopen dagen ook meegelopen (dinsdag en woensdag) daarom. Woensdag heeft ze zelf de lessen gedaan en toen ging het goed, maar omdat ik erbij ben is het denk ik zo dat de kinderen de structuur van mij aanhouden enzo. En als ik er niet ben, lopen ze klaarblijkelijk dus over haar heen. Er was er zelfs al één bijna weggelopen. Mijn coach heeft meerdere keren de kinderen terug moeten sturen naar de klas, omdat ze op de gang liepen terwijl ze daar niets te zoeken hebben..
lastig hoor Melina, misschien moet je eerst idd even goed gaan orienteren en kijken wat je wil en dan met een goed plan bij je manager aankomen, zodat hij/zij je kan bieden (of niet) wat jij wilt..
Daphne, vind je niet onrechtvaardig, integendeel. Je verteld de waarheid! Nu is het aan hen om er wat mee te doen! Ander vraagje, zie hier allemaal tropen schema´s qua slapen.. als je om 23.00 laatste fles geeft is hij/zij daarvoor wakker? Mika kakt dus altijd rond uurtje of 5 in en moet hem vaak daarna twee keer nog wakker maken voor de fles. Tegen 7 en 11 uur.. Dan de volgende ochtend komt ie tussen 5 en 6 en issie klaarwakker. In principe trekt ie dus wel 12 uur door.. ik zit alleen met die voedingen.. hoe gaat dat bij jullie?
Ik ga waarschijnlijk ook. Maar ik weet nog niet wanneer. Mijn plan was om op woensdag te gaan, met mijn moeder en Eva, maar Eva krijgt die dag vaccins dus ik weet niet of dat dan zo gezellig is. Dus dacht ik er over om om zaterdag te gaan met Rob, maar ik krijg Rob niet zo ver ben ik bang. Maar, ik moet voor Eva naar Amsterdam om een paspoort te laten maken (bijschrijven mag namlijk niet meer bij de Spaanse Wet) en daarvoor moeten beide ouders aanwezig zijn. Dussss Rob moet sowieso mee naar Amsterdam. En ik dacht... kunnen we mooi combineren, lekker naar A'dam voor het paspoort van onze Eef en daarna lekker naar de beurs.....
Daf, das niet aan jou om dat tegen haar te zeggen maar aan jouw directeur, denk ik. Maarja, aan de andere kant, kan ik ook begrijpen dat je het liever eerst met haar bespreekt dan dat je hete direct bij de directie neerlegt. Kun je het probleem niet bespreken in een bouwvergadering ofzo? Als casus?
@Gwen: dat probleem hebben wij precies hetzelfde! Wij maken H steeds wakker voor de avondvoeding van rond 23 uur. Maar dan slaapt ze alsnog niet (meer) door tot een uurtje of 7. Meestal idd rond half 5 wordt ze wakker. Zwaar irritant, want ze lag daarvoor ('s avonds) dus wel lekker door te slapen. Als ze dat nou eens in de nacht zou doen... Wij weten onderhand ook niet meer hoe we dit moeten gaan oplossen. Met veel geduld in ieder geval... Gisteravond had juffie rond half 7 de laatste fles gehad en wij waren allebei doodmoe (had een wereldreis achter de rug, hihi). Toen hebben we maar besloten dat we wat uurtjes slaap voor 12-en zouden pakken en wel zouden zien wanneer H wakker werd. En dat was om 2 uur. Dus gewoon toen maar de fles gegeven. Kijk, als het geven van een late fles toch niet werkt, dan kiezen we maar lekker even voor de slaap voor ons drietjes, wanneer we die kunnen pakken. Dan komt dat ritme later wel. Want blijkbaar kan/wil ze dat nog niet. Mika is blijkbaar net als H gewoon een ochtendmens ipv een avondmens, hahahaha!
Gwen: hier slaapt martijn ook vanaf etenstijd ne moet ik hem wakker maken voor de fles. Alleen als hij om 5 uur naar bed gaat dan maak ik hem pas om 10 - 10.30 uur wakker. waarom doe je om 5 en 7 alweer als ik vragen mag? ik geef meestal de fles pas na het eten, dus dan kan ik het rekken tot 23u. Daphne: ik zu nog eens bij de directeur aangeven dat het niet werkt, als ze haar willen ontslaan moeten ze toch dossieropbouw doen, dus verslagleggen van wat er verkeerd gaat en negatieve beoordelingen. Anders zit je zo aan iemand vast. Ik vind het zeker niet jouw verantwoordelijkheid, en ik denk dat het juist is dat je dat zo hebt verwoord. Laat het je niet in de schoenen schuiven, zeker als je aan hebt gegeven dat jij het zo niet wilde. Ik zou wel even met haar bespreken hoe het was gegaan en wat er evt mis is gegaan. Waarom wil ze überhaupt het onderwijs in als ze zelf al aangeeft dat ze het niet kan? Melina: er zijn bureau's waar je een uitegbreide test kunt laten doen, dan testen ze je IQ, je sterke en zwakker gebieden, je ruimtelijk inzicht, en je interesses. Misschien is dat iets voor jou, dan krijg je voor jezelf op een rijtje waar je goed in bent en wat bij je past. Ik vind zelf dat er toch vaak een diploma gevraagd wordt hoor! Ik heb zelf ook een HBO, maar ik zou niet al het werk kunnen doen. je moet een bepaalde uitdaging hebben anders dut je gewoon in. Ik vind het hier hele dagen thuis zitten ook niet geweldig.
een ochtendmens issie zeker! haha.. klaarwakker zit ie de fles te drinken.. hele verhalen daarna.. e mama heeft de ogen op half 7 hangen..
Goedemorgen! Wat een dilemma's zo op de vroege ochtend! Eerst weer even over hier; Vannacht eindelijk weer eens aan 1 stuk doorgeslapen! Van 23.30 uur tot 08.15 uur ! Heerlijk.... Daarna flesje gegeven, weer op bed gelegd en zelf gedoucht! Zit nu dus frist en fruitig met een bakje koffie achter de laptop! Het is prachtig weer, ik heb gewoon de zomer in mijn kop! @Melina; Tja...lastige situatie. Belangrijkste is denk ik dat je happy naar je werk gaat! En of je dan wat meer/ minder werkt/ verdient tja.... Maar het is een lastige keuze, vooral als je even op het punt staat dat je niet weet welke kant je op wilt! Probeer dat dus eerst duidelijk te krijgen voor jezelf....en ik zou persoonlijk dan even blijven zitten waar ik zit, dan heb je in ieder geval meer zekerheid en kan je straks als je weet wat je wilt en er zijn geen mogelijkheden bij je huidige baas altijd nog gaan jobhoppen. Als je dat nu zou doen en de nieuwe job past toch niet bij je dan blijf je bezig... @Daphne; Da's ook lekker dan dat ze iemand voor je klas zetten die zelf aangegeven heeft het niet aan te kunnen en waarvan jij ook hebt aangegeven er geen vertrouwen in te hebben. Ik vind het inderdaad ook niet jouw probleem om het op te lossen! De directeur heeft klaarblijkelijk tegen alle signalen in toch iemand aangenomen.....dan mag hij het toch ook lekker zelf oplossen! @Gwen; Spannende situatie's en scenario's die zich kunnen voordoen hè als je verhuisplannen hebt...Maar voor die dubbele lasten (mocht dat gebeuren) is een oplossing in hypothekenland hè?! Zal vast wel goed komen allemaal, maar is natuurlijk wel erg spannend! Uhm meer is er even niet blijven hangen..... Ga even snel met de hond lopen....Esmay ligt totaal in coma, dus nu kan het even snel...