Muriël: is ze echt niet wakker te krijgen? want als het een beetje moeizaam is maar wel lukt, zou ik het persoonlijk toch doen. Dan krijgt ze wat beter het ritme. anders maakt ze van de avond de nacht. Maar ik ken Hester natuurlijk niet, dus ik kan niet echt een goed advies geven. Ik kan alleen zeggen wat hier werkt. Maria: ik wilde misschien woe of do gaan zonder Martijn. Anders konden we wel carpoolen. weet niet wanneer de andere dames gaan (stasia, debby......)
om 5 uur krijgt hij geen fles.. tenzij hij "aangeeft" dat hij honger heeft. Hij dut dan gewoon in zeg maar..
NIet om roet in het eten te gooien maar ik moet dus naar het Spaanse consulaat. En ik weet niet hoe lang dat daar gaat duren allemaal... Dat is namelijk prioriteit 1, de beurs is een leuke bijkomstigheid. Maar ja, consulaat MOET rob mee, dus dan wordt het denk ik zaterdag.
gwen hier hetzelfde, na de ochtendvoeding kan ik martijn niet terug in bed leggen hoor, dan is hij klaarwakker! 's avonds slaapt hij als een blok. vanaf 16.00-17.00 begint hij te slapen en dan moet je hem echt wekken voor de voeding
Daphne lastig zeg, het is inderdaad niet jouw verantwoordelijkheid, maar zo wordt het wel gebracht. Ik heb helaas geen antwoord voor je. Succes. Melina, wat een dillema's. Wat bij mij opkomt is "Waarom moet je alles nu al weten wat je wilt" Je zegt het zelf, je bent pás 20. Je hebt een stabiele relatie, leuk huis, lief kindje en een goeie baan. Is dat op dit moment niet gewoon genoeg? En als het over een tijdje toch niet is wat je wilt, kun je toch altijd nog verder kijken? De optie van snel een 2e en dan naar HBO lijkt me erg lastig. Ten eerste lijkt het me heel zwaar om te combineren, ten tweede denk ik dat je heel veel gaat missen van je kids als je al die aandacht aan je studie moet schenken. Ik bedoel, ik weet niet wat je vooropleiding is en wat voor studie je zou willen doen, maar een HBO opleiding is pittig hoor. Toen ik 20 was, zat ik ook op de HBO, was heel ambitieus, zou een half jaar stage gaan lopen in USA en een jaar in Madrid studeren. Helaas werd ik ziek en kwam ik in de shit en is alles heel anders gelopen dan ik 'gepland' had. Maar nu..nu heb ik dus een heel ander leven maar ben wel harstikke happy. Heb een geweldige man en dochter, leuk huis, kan doen en laten wat ik wil. En ben gewoon gelukkig. Ik geloof niet dat je wat aan mn antwoord hebt haha, ik wou gewoon zeggen...eis niet zoveel van je zelf. Je hoeft niet nu al te weten wat je wilt, je bent nog jong, je kan nog alle kanten op. Geef jezelf wat tijd en eis niet zoveel van jezelf.
@Melina: pfoeee... lastige dilemma's voor jou hoor, kan me voorstellen dat je er wel van in de war bent. Gelukkig ben je in ieder geval al goed in gesprek met je manager enzo. Want door veel te praten en te orienteren kom je al een heel end, dan weet je alvast wat er 'te koop is om je heen' qua mogelijkheden. Vwb die HBO-studie: wat de anderen ook al zeggen: geen diploma hoeft jouw toekomst niet in de weg te staan. Intern groeien in een bedrijf en ergens lang werken staan vaak zelfs nog veel beter op je CV. Wanneer ik sollicitanten vergelijk, let ik wel altijd op de opleiding, maar het is zeker niet zaligmakend. En wanneer ik dan zie dat iemand heeft gejobhopt, knap ik vaak af (want dan denk ik toch... waarom bleef die persoon niet, lag het aan hem, of aan het bedrijf?) en wanneer ik zie dat iemand langer bij 1 bedrijf heeft gewerkt en daarin groeide qua functie, vind ik dit een plus. Wat voor studie zou je willen doen? Zou je daar echt ZIN in hebben? Want alleen DAN lukt het natuurlijk om de studie af te ronden. Als je het alleen doet voor het diploma wordt het een lijdensweg, vrees ik, het moet ook leuk zijn! Een nieuwe baan zou best wel eens leuk kunnen zijn, zodat je in ieder geval het gevoel hebt dat er dingen veranderen en dat je verder gaat. maar aan de andere kant, je bent 20, en kunt ook volgend jaar verder gaan, wanneer je eerst even lekker van je nieuwe leven als mama hebt kunnen genieten zonder de druk van een nieuwe baan en met de zekerheid van je oude baan. Maar wat je zegt, dat je je wel eens verveelt, dat is echt funest inderdaad, dat is echt vreselijk. Ik zou maar eens even afwachten wat die sollicitatie gaat opleveren. En anders blijf je toch rustig verder kijken tot je iets anders leuks vindt? Je hebt geen haast, want je hebt al een job! Dat is een mooie uitgangspositie. Veel succes!
Maria sorry dat was me even ontgaan, ja dan moet je idd met Rob gaan hihi. Zit het Spaanse consulaat helemaal in A' dam? pffff
nog meer tropen scenario´s! super hoor! pfff ik word moe hier.. meneer heeft het omrollen ontdekt hoor.. pfff.. maar het terugrollen dus nog niet.. en wie mag dát doen juist.. IK maar goed, de grootste lol heeft ie ermee haha
HBO om even een ander argument aan te voeren, het is wel zo hoe langer je wacht en hoe ouder je bent, hoe moeilijker het wordt om het te gaan doen. Ik had graag verder willen leren en baal nu dat ik het niet meteen gedaan heb. Voor mijn gevoel gaat het nu niet meer, ik trek dat niet; werken, studeren, martijn, en jons geregeld in het buitenland. Ik heb voor kinderen gekozen, en studeren zit er niet echt meer in. dus als je het echt graag wilt....
Wat betreft voedingen en slapen. Angelina slaapt overdag nog een paar keer en na de voeding van ongeveer 6 uur gaat ze naar bed (half 7 dus ongeveer). Vaak slaapt ze dan tot half negen, dan halen we haar eruit en rond 9 uur beginnen we met het avondritueel. Dat kan badje of douchen zijn of gewoon pyjamaatje aan, knuffelen en dan met mama in bed voor de late voeding, die is dus meestal rond half 10 en dan ligt ze zo rond kwart over 10 in bed. Na de ochtendvoeding wil ze ook niet meer meteen terug naar bed. Toen die nog om 7 uur was deed ik dat wel en kleedde ik haar na de 2e voeding aan. Nu de 1e pas om half 9 is, kleed ik haar dus daarna aan en neem haar dan mee naar beneden. Vaak valt ze rond een uur of 10 dan weer in slaap en leg ik haar nog even in bed. De slaapjes tussendoor zijn natuurlijk niet zolang omdat ik haar toch vaak om de 3 uur voed. Maar ze doet het er goed op geloof ik
Oh ja wel hoor, ze is wel makkelijk wakker te krijgen. Maar we vinden soms dat het echt geen meerwaarde heeft, als ze daarna toch weer 's nachts wakker wordt. Want even een goede lange 'rit' qua slapen is goed voor haar (lijkt me) en dat heeft ze dus niet, wanneer we haar iedere keer 's avonds wakker maken en ze daarna alsnog weer steeds 's nachts wakker wordt. Normaal gesproken doen we het wel zo hoor (7-11-15-19-23 uur), maar omdat het de laatste 2 weken toch totaal niet meer werkt en H gewoon weer 's nachts klaarwakker is en honger heeft (we geven dan een klein flesje, maar dat is dan dus de 6e voeding ), kiezen we dan af en toe voor onszelf en slapen we lekker vroeg, zodat we zelf alvast wat uurtjes meepikken ipv pas om 24 uur naar bed gaan, vandaar!
Ilse waarom voed je om de 3 uur? Martijn haalt nu om de 4 maar ik heb geen verstand van BV, dus vind het wel interessant. Ik doe Martijn nooit een pyama aan, omdat hij 's avonds erg goed slaapt, als ik hem dan ga omkleden dan wordt hij te wakker. Hij slaapt gewoon in zijn kleren. inbakeren wie bakert er nog alle slaapjes in? ik was aan het afbouwen maar merk dat Martijn gewoon slecht slaapt als hij niet ingebakerd is.
Muriël aaah oke, ik snap! Hier was het eerst ook zo, maakte niet uit of ik Martijn wel of geen late voeding gaf hij werd toch 's nachts wakker. het veranderde vanzelf, maar ik heb het wel altijd volgehouden met de late voeding. Maar ik hoef ook nog niet te werken dat scheelt, want het breekt je inderdaad wel af. maar ze vinden het ritme uit zichzelf ook wel!
hey Muriel, we hadden wel ook hetzelfde schema als jullie.. wellicht ligt het daar aan? haha.. momenteel zitten we op: 05:30-09:00-13:30-19:00-23:00 lekker regelmatig dus.. NOT haha.. en soms komt meneer dus NOG eerder zoals afgelopen week om 04:00 en Peetje, ik baker helemaal niet meer in..
Wij bakeren ook nauwelijks meer in, ze wil zo graag naar haar eigen handjes kijken, dat kan ze uuuuuren doen!
Martijn beseft nog niet echt dat hij handen heeft hahahahha, huilen daarentegen heeft hij helemaal bestudeerd! Ik ga hem even troosten
Schema's wat bij Vangelis werkt om goed door te kunnen slapen is overdag voeden op verzoek, meneer zit dus soms na 2 uur weer aan de fles, maar slaapt dan wel van 9 tot 6! Pyama, doen wij wel elke avond, zo bouwen we echt een avond ritueel op, op di-do en zaterdag in bad, s'morgens om 6 uur kleed ik hem aan, crempjes, haartjes kammen, even spelen en dan slapen tot 9/10! Bedankt voor jullie advies, en Ilse ik heb er wel wat aan gehad, het is inderdaad zo ik ben pas 20 en hoef nog niet zoveel te willen...... Muriel, dat is ook wel waarom ik wilde blijven, hiervoor zat ik 2,5 jaar ergens, en nu pas 1,5 jaar. Vind ik nog wel "kort" eigenlijk... Heb net wel een gesprek gehad met me manager, hij wil me graag houden en wil miss de functie uitbreiden zodat ik op den duur door kan groeien naar de functie hierboven. (het scheelt namelijk veel trede, even om te vergelijken wij zitten in schaal 4, hun in schaal 8, dus de functie is een stuk zwaarder). En ja HBO, zou ik echt alleen doen voor het papiertje ik heb eigenlijk geen zin in school, weet wel dat een hbo voor mij appeltje eitje is, zonder daar over op te scheppen of arogant over te komen.