November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen,

Gisteravond hadden we een verjaardagsfeestje bij de buren, dus ik mocht vanochtend lekker uitslapen van Arnoud! Heerlijk! En vanmiddag ga ik een proefles salsadansen met mijn broer nemen, dus dat zal wel lachen worden ;). Ben erg benieuwd!

Melina: wow, wat een kleren zeg! Wij bewaren alles nog maar even voor een eventueel volgende. En dat Vangelis al in maat 68 zit :confused:. Ryan zit in broeken nog maatje 56 en shirtjes maat 62.

Wencke: kan me voorstellen dat je de kinderen dan niet naar je schoonouders durft te brengen. Maar kan je dan niet op papier schrijven hoe laat ze wakker gemaakt moeten worden, wanneer ze moeten eten, wat ze moeten eten etc? Op die manier kan ze natuurlijk niet zeggen dat ze je verstond terwijl ze je niet verstond. Oh, lees net dat Serafijntje dat ook al schreef ;).

Daphne: ik hoop dat het beter gaat met de Neutral. Het is ook zo lastig om uit te vinden waar ze nu precies allergisch voor is of waar ze die eczeem door ontwikkelt. Hopelijk is het snel over, want als ze er zelfs jeuk van krijgt, dan is het wel heel zielig. En over die 4 flessen, hoeveel krijgt Fenna nu per fles?

Ilse: ik hoop dat je weer veel mensen leert kennen bij de bijeenkomst van VBN. En veel succes met je kraamvisite vanmiddag! Hopelijk blijft ze niet te lang plakken...anders ben jij straks nog in staat haar achter het behang te plakken ;).

Peetje: wat lief van Jons om jou dan mee te nemen naar de bios! Veel plezier!! En gezellig dat je meegaat naar de 9-maandenbeurs!! Tuurlijk mag je mee :).

Dees: Ryan zat op 180cc per fles, maar begon ineens ook meer te spugen. Kan het zijn dat Quinn teveel voeding krijgt en dat zijn maagje dat niet kan verwerken, waardoor hij gaat spugen? En hopelijk gaat het straks weer normaal (zonder lactulose) met z'n poepen!

Gwen: ik kan helaas geen antwoord op jouw vraag geven. Ik heb zelfs al eens gehoord dat je ook nog 210 + 7 scheppen mag geven, maar of dat dan ook 5 voedingen is, geen idee! Geeft Mika aan dat hij graag meer wil? En anders DM maar even vragen inderdaad, zij weet het antwoord vast en zeker ;) :D

2. Rachel85

Rachel85 Niet meer actief

Goedemiddag,

Ilse, Succes met je visite.

Peetje, leuke verassing van Jons.

Gwen, Ik had dat ook met Fayenne de 100cc die eigenlijk nog over is mag je verdelen over de flessen. Het CB adviseerde bij 3 flessen te doen 210 water + 7 scheppen. Ik moet dit doen wanneer Fayenne het meeste nodig heeft.
    Ik doe het dus op een ochtend een middag en de late voeding.

Fijne middag allemaal en genietsevan het mooie weer

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    pfffff mag ik even zeuren?

Net weer een krijsende Quinn gehad, door merg en been.
    Flink gespuugd ook weer na zijn voeding, idd jou tip maar opvolgen Deb, zit te denken de de hpeveelheid voeding aanmaken die ik nu gewend ben en dan terug gieten naar 180, blijft hij dan nog spugen weer minder. tot een max van? dat weet ik nog niet.

Quinn is uit eindelijk uit geput in slaap gevallen, heb hem wel weer ingebakerd. Hopelijk vind hij zo weer een beetje rust.

einde klaag

4. Gwen, zowel de ka als de arts op het cb gaan uit van het aantal cc's in water, dus dat zou betekenen dat hij idd meer mag...

Debby, Fenna krijgt nu 4x 180+6. Dat was prima volgens de ka en de wijkverpleegkundige. Als ze zelf aangaf op 4 flessen te kunnen mochten we dat gaan doen. En van de ka mochten we zelfs niet meer dan 200cc per voeding geven. Omdat Fenna op zich dat niet nodig heeft. Ze groeit prima hierop. Mocht ze nu minder gaan groeien, dan gaan we nutrix mengen door de flessen, maar ze krijgt va vandaag ook groente dus ik denk dat het wel goed komt. Ik zit er iig niet over in.

Schema is nu overigens
    8:30 - 180+6
    12:30 - 180+6
    16:30 - Groentehapje (gaan we dus nu proberen)
    17:30 - 180+6
    21:30 - 180+6

5. Arme Quinn.. jeetje Dees lastig hoor, Enne die tip van Debby hielp hier heel goed :)

Peetje, heb wel zalf, heb ik van de ka voorgeschreven gekregen. Maar dat is om het vet te houden, niet om het weg te laten gaan. Dan moet je met hormoonzalf gaan smeren en dat doe ik (en de ka ook) liever niet, tis troep...

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    hoeveel in totaal 160+6 schepjes krijgen je aan voeding?

Verschilt dat eigelijk per merk hoeveel water en voeding, ik heb de doos namelijk niet meer van de voeding

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik smeer bij Quinn niks, hormoonzalf mag hij nog niet omdat we nog aan het kijken ijn of het kma is.
    De rest wat ik smeer kan Quinn dus niet tegen

8. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Hallo! Im back!

Ik vond de babydoos erg tegenvallen. Ook scheermesjes, babyvoeding en een afdekgeval voor het stopcontact.

Ilse: Applaus =D> =D> voor Angelina. Deniz heeft het ook al een paar keer gedaan maar idd onbewust volgens mij.

Peetje: Ik ga ook met de trein. Waar moet jij vadaann komen? Ik heb trouwens een E-ticket op 9maandenbeurs.nl gekocht. O ik lees al dast je naar de prenatal gaat voor een kaartje.

Rachel: Goed dat je een baan hebt. Al is het niet wat je zoekt het is gelukkig maar tot september. Enne beterschap.

Jeetje Roelie ik schrik wel van je berichtje. Hopelijk komen jullie er samen uit.

Deniz zit in maatje 62. Broekjes moet ik meestal nog een keer omvouwen. Truitjes passen perfect nu.

Zo hier een heerlijk weekend gehad en lekker veel kleding voor mezelf gekocht. Ik ga nu lekker even een wandeling maken want het is echt heel mooi weer. Tot strakjes.

9. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Dees: ik hoop dat het dan beter gaat met Quinn, door hem wat minder voeding te geven...En het is trouwens 150cc+5 schepjes of 180+6 schepjes. Als je 160 water + 6 scheppen gaat geven, wordt de voeding te dik, want dan gebruik je te weinig water...dus dat zou ik persoonlijk niet doen.

Daphne: wat goed dat Fenna al 180+6 krijgt! We gaven het Ryan dus ook, maar zijn maar even terug gegaan naar 150+5 ivm zijn spugen. En ga je wisselen tussen groente- en fruithapje of alleen maar groentehapjes? En ik heb inderdaad al gehoord dat die hormonenzalf troep is, dus dat zou ik zelf ook niet zo snel doen...

Overigens kwijlt Ryan ook heel erg, hebben meer baby's hier last van?

Ik ga zo direct dansen! Tot later!

10. Sorry Dees, was 180+6. foutje, had het al verbeterd. Dan wordt het 200cc incl. voeding.

11. Hier ook een kwijlebal :)

Enne, we gaan eerst groente doen, want dat is minder allergeen (zeggen ze) dus baat het niet dan schaadt het niet (iig minder). Maar goed.. voorlopig eerst de groenten introduceren en daarna een keer fruit.. maar eerst dit maar eens afwachten..

Vervelend dat Ryan ook weer aan het spugen is zeg! Tjonge het lijkt toch wel een soort dip... hopelijk ook tijdelijk en gaat het straks wel weer de goede kant op bij Ryan en ook bij Quinn

12. Oja. Dees vaseline kun je volgens mij altijd smeren omdat dat niet allergeen is. Wij hebben van de ka da ook een smeersel gekregen op basis van vaseline en paraffine.

13. Veel plezier met dansen Debby, salsa is erg leuk!

14. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Zo, ik ben weer terug van onze eerste proefles salsadansen voor koppels (en wel met mijn grote broer). Het was erg geslaagd, op een gegeven moment stond we zo hard te lachen, dat we even niet meer konden dansen :D. Maar we hebben ons opgegeven en vrijdag 22 februari a.s. is onze eerste officiele salsales :D

15. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Debby: Leuk dat jullie er allebei erg veel plezier in hadden. Op naar de 22e!

16. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Jeetje het is echt rustig geweest van het weekend. Ik dacht dat ik na 1.5 dag niet aanwezig te zijn geweest een heleboel pagina's bij moest lezen maar dat viel gelukkig mee. Ik denk dat het door het mooie weer komt.

Vanmiddag een lekkere wandeling van meer dan 1 uur gemaakt. Heerlijk in de zon. Ik heb op een gegeven moment zelfs mijn jas uitgedaan omdat ik het zo warm had. Ook nog een half uurtje op het balkonnetje gezeten. Heerlijk van die 1e zonnestraaltjes genoten.

Zo ik ga ff een peukje roken en daarna ff snel naar de friettent (heb geen zin om te koken :oops: ).

17. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Zojuist een klein kindje heel blij gemaakt...

Hester was zowel bij vrienden van ons als ook bij Wencke zwaar onder de indruk van de TinyLove-mobile.
    Dus even op MP rondgestruind en er eentje op de kop getikt.
    Wim heeft hem even opgehaald in Purmerend en nu ligt H er al een uurtje onder te brabbelen, zo schattig!

Ze zit vandaag duidelijk heel erg in haar 12-weken-dip, ze heeft verschrikkelijk veel aandacht nodig en huilt veel.

Maar deze mobile doet gelukkig nu wonderen :D

18. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ohhhh leuk Debby... krijg ook helemaal zin in Salsa (zeker met dit weer, haha)... Wou dat ik zo'n leuke broer had, hihi.

19. Het eerste hapje van Fenna is een feit :) En ze vond het... nou ja kijk maar op d'r blog :)

20. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Nou zo te zien vond ze het wel lekker!

Deel Deze Pagina