Jazeker kan dat Maria. Lekker in bad springen met Eva hoor! Lijkt me zo heerlijk, samen lekker in het warme water en dan dat kleine lijfje tegen je aan en voeden. Ik moet nog even zien hoe het in de praktijk uitpakt, want is natuurlijk uitkijken geblazen met de hoogte van het water, glibberig lijfje stevig vasthouden en zo. Maar ik zou het zeker eens proberen. Zijn er hier nog borstvoedende mama's eigenlijk die dit al eens geprobeerd hebben? En hebben jullie misschien nog tips?
Ja hoor, in bad voeden is zeker aan te raden, is echt heel gezellig! Wij gingen sowieso al vaak met Sofia in bad, ook al toen ze nog heel klein was en nu met Thije weer en hij begon spontaan te zoeken dus ging het voeden eigenlijk vanzelf. Hij vindt het zelf ook heel fijn om lekker ontspannen in het water te liggen. Ik heb meestal (als ik alleen thuis ben) het aankleedkussen met een grote handdoek naast het bad liggen. Dan leg ik Thije daar vanuit bad op en dan kan ik hem meteen inpakken. Dan zelf afspoelen en afdrogen en daarna hem weer aankleden. Wat het drinken betreft: hier deed Thije eerst ook een beetje moeilijk. Een lactatiekundige heeft toen verteld dat sommige baby's eraan gewend zijn een beetje te 'snacken' (zo zei zij dat). Eventjes drinken en daarna lekker slapen, vlak daarna dus weer honger hebben etc. Ze drinken dan dus niet echt effectief. Ik heb het toen een paar keer gerekt met een speentje, zodat Thije echt honger had en toen ging hij steeds meer per keer drinken. Toen kwam er al gauw een paar uur tussen de voedingen omdat hij dus gewoon goed zijn buikje voldrinkt. Misschien doet Yindi net zoiets?
Aaaah Indigo ga je al loeien? **geeft meelevend schouderklopje** Het voeden in bad is echt heel bijzonder. Zal een foto van plaatsen in mijn album voor de liefhebbers. Het is heel goed te doen en erg gezellig
Foto staat er! Vincent laat trouwens zelden een boertje. Ik had hem laatst een kwartiertje laten huilen, want hij had een schone luier, was gevoed en volgens mij was hij dus gewoon moe. Maar na een kwartier pakte ik hem op en toen kwam er een enorme boer...ooooeeeeh wat voelde ik me een slechte moeder Maja, ik dacht er gewoon niet aan, omdat hij dus zelden boert.
Ha Es, je bent me voor! Ik las het en moest gelijk aan je denken, dus wilde al zeggen dat er van jou ergens een foto staat Hee Indigo, leuk dat je er weer bent! Welke behandeling heb je gereserveerd? Hoelaat? Ik twijfel nog steeds of ik iets boek of niet. Hey Ruby ook weer online geweest, leuk meid! Gave foto van Rayan in t zwembad!
Angelina boert eigenlijk pas sinds een week of 2 wat vaker, voorheen ook nooit. Nu is t net een bouwvakker
YESYES, Mijn mannetje is lekker aan het kokkerellen, vond dat ik wel even rust had verdiend na deze middag. Lief he? Nog even genieten van de rust voor ik om 8 uur weer ga voeden. Wat fijn Wencke dat jij zo'n goede ervaringen hebt met het in-bad-voeden! Nu ben ik helemaal overtuigd het eens te gaan proberen tijdens ons weekendje. (oehhhh, wat zou ik toch graag een ligbad hebben!) Wat het drinken betreft....dat snacken deed Yindi vooral in het begin. De laatste weken eigenlijk niet meer. Ze drinkt toch wel effectief nu, al duurt het allemaal erg lang omdat ze iedere keer los laat als er een boertje dwars zit of als ze moet poepen en dat komt nogal eens voor tijdens een voeding. Dat ze vandaag dan nog een keertje extra komt tussendoor is dan net teveel zeg maar om even mijn handen vrij te hebben gezien de tijd die het allemaal in beslag neemt met haar voeden. Maar snacken is het volgens mij toch niet echt, want ze drinkt dan echt goed. Oooooh, Esther, já, zo stel ik me het voeden dus voor in bad inderdaad, geweldig! Alleen misschien nog iets comfortabeler met net wat meer onder water (en dus lekker warm), maar moet even zien of dat ook kan natuurlijk zonder dat ik mijn meissie per ongeluk verdrink. Ik kan niet wachten.... Ilse, ik heb nog geen bevestiging dat het ook kan, heb namelijk online gereserveerd en moet dus nog even afwachten, tijd weet ik dus ook nog niet. Tja, had ik achteraf maar wel telefonisch gedaan Ik heb de aqua even uitkuren gereserveerd met psammo zandbed EN een hot-stone-massage. Die laatste staat al paar jaar op mijn verlanglijstje. Ik dacht nu het er maar eens goed van te nemen, heb geld van mijn verjaardag gekregen en zelf nog wat gespaard, eens even mijn lijf vertroetelen na de gedane arbeid van zwangerschap en bevalling. Mijn spieren en gewrichten kunnen wel een behandeling gebruiken Ik moet wel nog even goed nadenken over het kolven dan. Misschien kunnen we het wel zo plannen dat we samen kunnen kolven? 8) . Is daar ook een koelkast om de melk gekoeld te houden?
Klinkt goed! Ik zit ook aan die hotstone te denken! Ik zal nog even de tekst van de mail van Sanadome kopieren: Wij gebruiken hiervoor standaard een (af te sluiten) kuurbadruimte voorzien van spoelmogelijkheden (aanrecht, warm en koud water); voor het koelen van afgekolfde melk zorgen wij. Ik neem dus zelf wel een koeltasje mee, om de melk daarna weer koel naar huis te vervoeren. Samen kolven vind ik prima hoor, hoevaak ben jij van plan te gaan kolven, hoeveel uur ertussen? Ik voed vaak om de 4 uur, dus denk dat ik hooguit 2 keer hoef te kolven.
Dieper in het water lukte niet, omdat mijn borst anders onder water kwam te liggen. Combi badwater/moedermelk leek me niet zo lekker voor Vincent Overigens was het lekker warm in de badkamer, want ik had de verwarming speciaal even aangezet.
Goede avond meiden! Heerlijk gewerkt vandaag! 'mijn meissie' in de klas heeft zich super gedragen. Ze reageerde werkelijk top op mijn acties van belonen en straffen. Nu is ze als een blad aan een boom omgeslagen vandaag. Hopen dat dit zo blijft. Ik ben zo blij dat ik d'r nu zover heb dat ze aardig luistert! Ook de ouders reageerden heel goed op het gesprek, dus ook dat ging super. Ik ben weer helemaal blij. Nou ik ga gauw mijn choco drinken en dan naar de nagym.. Oja Stasia! Top die schoonzoon van mij! Haha.. wel grappig dat onze kids allebei de eerste zijn met 4 flessen haha! Toevallig?
Ff vraagje, hebben jullie ook wel eens het idee dat jullie kleine mama even niet leuk vind ofzo? Valt me nu al een paar keer op dat als piet met hem bezig is dat hij meer lol heeft, sneller stil is. Nu ook leg hem op bed krijsen, krijg hem niet stil, piet loopt er heen en hij is stil, hij slaapt dan nog niet maar hij is stil en dat is al een stap verder dan ik. Ik snap er niks van
Dafje: onze kids zijn nu al op elkaar afgestemd. Dees: Dat gevoel ken ik ook hoor. Soms krijg ik hem echt niet stil en Ibo loopt de kamer in en na een paar minuutjes komt hij er weer uit en meneertje slaapt. Ggggrrrr. Ilse en Indigo: Lekker hoor die voorbereidingen voor een kuurdagje. Misschien dat ik de volgende keer wel mee ga. Die hotstonemassage lijkt mij ook wel wat. Zou een fles geven in bad ook kunnen? Niet dat ik een bad heb maar ik vroeg het me gewoon af. Nou hier ligt meneertje lekker weer in bedje. Het was even brullen ( minuut of 2) maar nu is hij toch echt in dromenland. Hopelijk slaapt hij weer zo goed als afgelopen nacht. Ben er toch nog wel een beetje onzeker over. Waarschijnlijk gaat dat gevoel ook wel weer over als het een paar dagen goed gaat.
wij zitten trouwens de hele avond te denken Quinn heeft om half 8 zijn fles gehad, hij kan 12 uur door slapen maar dat is niet altijd het geval Aangezien hij op 4 flessen kan en die van half 8 was zijn 4de Moeten we hem nou bij 12en wakker maken voor een fles of laten we hem slapen dilemma dilemma