November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    goeieavond,

Indigo, hier ook regelmatig in bad gevoed en nog steeds. Bij Estrélla iets minder dan met Zefanja. Maar werkt goed. Ik lag inderdaad iets lager. Lekker warm. Heerlijk weer dat blote lijfje tegen je aan.

Hier een heftige middag achter de rug, ben blij dat het bedtijd was voor de heren. Ga zo ook lekker naar bed.

Melina, mooi gezegd hoor van het troosten, maar het is wel zo, er word al meteen zoveel van ze vewacht tegenwoordig. Ze moeten alles al zo snel kunnen meteen doorslapen etc etc..........
    Terwijl ze nog zo klein zijn. Heb het wel eens met Estrélla te doen, ze moet zo vaak wachten vanwege haar broers. Probeer daar ook heel erg op te letten.

Hier ook altijd een boer na het voeden, vooral na de nachtvoeding. Doe ik dat niet komt het er weer lekker uit. Vanmorgen precies tussen mijn .........

2. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Pfff, hier ben ik ook weer even... :) Ik heb een paar drukke dagen achter de rug. Vanmorgen heeft Nynke haar eerste prikjes gehad. Mijn stoere meid hield zich bij de eerste vaccinatie nog heel flink, maar bij de tweede gaf ze wel een gil. Het lijkt erop dat ze er verder geen last van heeft gehad. Gelukkig maar. Hier laat ik het even bij voor nu. Ik heb wel bijgelezen, maar moet nog een hoop doen vanavond. Morgenochtend mag ik mijn eerste rondleiding in het museum geven en ik ben nog bezig met de voorbereidingen... :rolleyes: Fijne avond allemaal!

3. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Hoi, ik heb hier eigenlijk nog niet eerder meegekletst maar ik ben ook een november-mama. Althans, ik was uitgerekend op 30 november maar meneertje is 4 dagen later gekomen. Ik kijk dagelijks op zwangerschapspagina maar nooit in dit topic gekeken eigenlijk. Lijkt me wel leuk om ervaringen te delen!

4. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Welkom Suzanne, kom gezellig meekletsen! :)

5. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Dank je wel! Mag ik meteen losbranden met een vraag? Hoe slapen jullie kid's? Hoeveel uur per dag ongeveer? Dax wisselt overdag nog al eens. Hij slaapt in elk geval 's avonds en 's nachts goed, van een uur of 20.30 uur tot 23.15 uur, dan fles en dan van 23.45 uur tot een uur of 7 of 8. 's Morgens wil hij vaak maar drie kwartier slapen en vervolgens slaapt hij 's middags dan wel meestal een paar uurtjes.

6. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    NOVEMBERMAMA'S 2007

AGENDA

Roelie~ 13 februari René jarig :({|=
    14 februari: Valentijnsdag!
    Tari ~ 14 februari Estrélla 9.30 uur CB
    Sammie2~ 14 februari 10:50 uur 2e vaccinaties CB
    Indigo~ 14 februari 10.30 uur intake KDV Yindi
    Ikke1981 ~ 15 februari Quinn kdv 8.45 tot 16 uur wendag
    Roelie~15 februari 15.30 Jens fysio
    Muriel~ 17 februari Muriel jarig! (34) :({|=
    Joldeg~ 17 februari fotoshoot Z'dam
    Muriel~ 18 februari Muriel 1e werkdag...
    Roelie~18 februari 12.15 Niels buisjes!
    MissyM~18 februari 14:45 CB 3e prikjes
    Jennie~18 februari 09.15 CB 2e vaccinatie
    Indigo~18 februari 14.10 CB Yindi 2e vaccinaties
    Debby~ 18 februari 9.00 uur Ryan weer intake KDV
    Roelie~ 19 februari 10.00 Jens cb 2de prikken
    Stasia~ 19 februari 15.30 diabetesverleegkundige
    Joldeg~20 febr 10 uur CB en 2e prikjes
    Indigo~21 febr 1e oefenochtendje KDV Yindi
    MissyM ~ 22 februari 9:30 oogarts
    Jennie~22 februari 11.00 KNO arts Sophia ZH
    Indigo~22 febr-25 febr Lang weekend in Drenthe
    Gwendolyne~ 25 februari Patrick Jarig :({|=
    Debby~ Ryan van 9.00 - 12.00 uur wennen KDV
    Muriel~ 26 februari Hester CB 2e vaccinaties
    Roelie~26 februari minimeet met Tari, Debby en?
    Rachel~ 27 februari 13.00 ziekenhuis met Fayenne
    Indigo~ 27 februari Sanadome
    Indigo~ 28 februari 2e oefenochtendje KDV YindiJennie~ 3 maart eerste werkdag
    Stasia ~ 3 maart 09.20 CB 3e vaccinaties
    Tari ~ 3 maart 11.00 uur Estrélla KA
    Debby~ 3 maart 9.00 - 15.00 uur Ryan wennen KDV
    Indigo~ 4 maart Indigo 1e werkdag :(
    Indigo~ 5 maart 1jr later bevruchting Yindi :D
    Rachel~ 6 maart Fayenne 2e prikjes
    Dafje~6 maart - 10:00 uur Fysio Fenna voorkeurshouding
    Dafje~6 maart - 9:15 uur CB
    Debby~ 8 maart Debby Jarig :({|=
    IKke1981~10 maart 8.50 Quinn CB
    Serafijntje~11 maart 11.10 Nynke 2e vaccinaties CB
    Tari ~ 13 maart 8.45 uur Estrélla CB
    Ikke1981~ 17 maart 9 uur Quinn sec Opni Sophia ZKH
    Jennie~ 19 maart Jennie Jarig :({|=
    Dafje~20 maart - 11:00 uur Fenna controle KA
    Indigo~ 21 maart Erik jarig :({|=
    Gwendolyne~ 21 maart 08:15 controle CB
    Debby~22 maart Arnoud Jarig :({|=
    Roelie~ 23 maart Niels jarig 6 jaar :({|=
    Stasia~ 30 maart Stasia Jarig :({|=

7. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Welkom Suzanne Ik hoop dat je ons tempo een beetje kan bijbenen want af en toe gaan we hier als een trein. ;)

8. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ja al 912 pagina's... Vergeef me dat ik die niet heb doorgelezen hahahaha!

9. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Welkom Suzanne.

Het staat niet in de agenda maar morgen gaan we weer prikjes halen. 9 uur.

Ik ben dr vandoor.Fijne avond dames.

10. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Hmmm ff denken. Deniz slaapt 's morgens een uurtje of 2, 's middags ook. Meestal eind van de middag begin vande avond slaapt hij niet (huilmomentje) 's avonds en 's nachts slaapt hij perfect. Momenteel slaapt hij vanaf 20.30 tot 08.00 in een stuk door.

11. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Maar ik ga afsluiten en lekker mijn bedje in. Hmm heerlijk hoor dat ik nu niet meer hoef te wachten voor de late fles. Morgen werken, dus tot morgen avond.

12. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    @Stasia: hoe heb je dat bereikt, dat doorslapen vanaf half 9 savonds? Dax krijgt nu nog voorlopig een fles om 23.30 uur maar ik vraag me af hoe je die eraf haalt. Steeds een beetje vervroegen?

13. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Welkom suzanne,

Mijn dochtertje slaapt van 21.00 tot 6.00 uur dan krijgt ze haar voeding en dan slaapt ze tot 9.00 uur. Dan kleed ik haar aan gaat ze even mee naar beneden en dan slaapt ze weer heel even, 1 uurtje.
    Weer even wakker en dan om een uur of 13.00 tot een uur of 15.00 en dan is ook vaak een hele tijd wakker tot 's avonds.

Maar ze slaapt best veel. Maar is ook vaak wel gezellig lang wakker. Wisselt ook wel eens sterk per dag. Maar het ochtend gebeuren niet. Maar 's middags slaapt ze wel eens wat minder.

14. Hoi Suzanne! Gezellig dat je mee komt kletsen.
    Wij hebben de laatste fles gewoon een keer weggelaten.. en gekeken of ze het redde tot dezelfde tijd 's morgens.. nu slaapt ze van 21:00 tot 8:30... Overdag wisselt het erg hoeveel Fenna slaapt. Soms is ze de hele dag wakker.. komt ook vaak doordat we dan met haar op pad gaan, dan wil ze niet slapen, veels te nieuwsgierig, meestal als we gewoon thuisblijven slaapt ze meestal 2 uur tussen de voedingen. (er zit 4 uur tussen. Behalve 's avonds dan slaapt ze meestal van voeding tot voeding. 's Morgens is ze nu ook meer wakker.. vaker 1 uur slaap dan 2 uur..

Zo de nagym was weer heftig.. heb echt liggen/staan zweten en zwoegen pff... mijn buikspieren hebben het te verduren gekregen zeg! Als die buik niet plat wordt als ik dit elke dag oefen (wat ik natuurlijk niet volhou :) ) dan weer ik het ook niet meer :)

15. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Dafje, en die fles die verviel, heb je die hoeveelheid over de andere flessen verdeeld?

16. Fenna kreeg eerste elke fles 150cc +5 scheppen en dat hadden we net opgehoogd naar 180cc +6 scheppen. We waren toen toevallig ook (om andere redenen) bij de kinderarts geweest en ik stelde haar dezelfde vraag. Ze zei dat als we 4 flessen zouden doen, dat we dan de 200cc inclusief voeding dus, moesten aanhouden. Anders zou het wel erg veel worden. Fenna weegt nu rond de 6 kilo. Ik weet niet hoeveel Dax weegt, maar opzich is hij nog wel jong.. (bedoel het niet als kritiek hoor), meestal geven ze zelf wel aan of ze het niet aankunnen of wel aankunnen qua aantal flessen. Als ze de nacht er niet op doorhalen of overdag om meer flessen gaan vragen, dan zijn ze er nog niet aan toe, maar dat merk je uiteraard vanzelf.

17. Oh ik zie dat hij al over de 6 kilo is.. nou.. dan zou ik het gewoon een keer proberen hoor! Kwestie van uitproberen.

18. Ik ga naar bed.. heb het wel weer gehad vandaag.. ik beloof dat ik vrijdag weer op iedereen ga reageren.. morgen middag heb ik weer cursus (laatste keer gelukkig, neemt zoveel tijd in beslag) dus dan ben ik weer laat thuis.. en donderdag ga ik naar de 9-maandenbeurs en vrijdag ben ik dan weer thuis, dus dan ga ik mijn best doen! Truste!

19. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ja Dax was bijna 2 weken geleden al 6200 gram... Maar ik vind hem ook nog jong om die laatste voeding eraf te halen. Dat blijf ik nog wel even doen. Hij is ook erg hongerig, hij krijgt nu 5 x 185 cc voeding, de laatste en eerste fles volledig voeding voor hongerige baby's en tussendoor half half...

20. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Welkom Suzanne! Mijn Thije heeft hetzelfde slaappatroon als Dax. Hij is ook ruim over de 6 kilo, maar ik moet het nog niet in m'n hoofd halen de laatste voeding over te slaan. Ik geef wel BV, misschien dat dat verschil maakt.

Katja, succes morgen! Ben benieuwd hoe het gaat.

Deel Deze Pagina