November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    hey dees, wat een leuk cadeau! wij doen niets aan valentijn.. dus reken ook nergens op..
    ow ja, over jouw werk nog vraagje.. mijn vriendin werkt dus ook bij compaan. Werk jij ook op t ac?

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hihi wat is de wereld klein zeg!
    Ja ik werk idd op het ac in kijkduin

3. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    echt? wat lachen zeg! ken je toevallig Bianca?

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    uhhh nee eigelijk niet, teminste niet die op het ac werkt
    Wel bij ons op het terein gewerkt

5. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    ze werkt op woning 11..

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ohww wacht er begint me wat te dagen, lache zeg dit!

Probeer er even een gezicht voor me te halen

7. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    check anders mijn hyve ff Bianca..

8. Niet meer actief

Ilse, ik denk dat ik ook twee keer zal kolven en afhankelijk van hoe laat Yindi gegeten heeft voor vertrek zal de eerste keer snel of heeeel snel na aankomst zijn. Mmmmm, wie weet wordt het zelfs 3x. In principe voed ik haar namelijk meestal om de 3 uur, dus denk dat ik dat misschien ook het beste aanhoudt. Ik moet er nog even over nadenken.
    Wat de reservering betreft, ik kreeg een emailtje van Sanadome met de vraag hun te bellen (is nog niet gelukt) omdat de door mij gevraagde behandelingen op die datum niet (meer) mogelijk zijn! Balen! Even afwachten wat het alternatief wordt nu.... :(

Stasia, volgens mij kan een fles geven in bad net zo heerlijk zijn....nou ja, bĂ­jna net zo heerlijk dan ;) Ik zou het gewoon eens proberen hoor.

Melanie ook al zo'n goede borst-voed-in-bad-ervaringen, fijn hoor!

Serafijntje, ach gossie, geef die heerlijke 'krullenbol' van je maar een dikke knuffel. Die prikjes zijn ook absoluut niet fijn. Trouwens wel laat hoor voor de eerste prik, Yindi moet al weer voor haar tweede gaan nu. Is daar een reden voor bij jullie cb?
    Wat heerlijk joh dat die rondleidingen zo goed bevallen. Lijkt me inderdaad erg leuk!

Suzanne, welkom hier bij de novembermama's....de gezelligste club meiden hier op het forum 8)
    Wat je vraag over het slapen betreft: Yindi slaapt sinds kort de nacht door en wordt dan tegen een uur of half zeven / zeven uur wakker. Na het voeden en spugen/boeren en spelen gaat ze met wat geluk nog makkelijk terug haar bedje in en slaapt dan tot de volgende voeding.
    De middag is meestal een ramp. Dan slaapt ze tussen 12 en 6 uur amper een uurtje. Als ik geluk heb (met wandelen of een uitstapje) slaapt ze wat langer. Vanaf 6 uur slaapt ze tot de voeding van 8. En dan slaapt ze vanaf een uur of 9 tot 11 sowieso en dan van ongeveer 24.30 uur tot 6.30 / 7.00 uur weer.
    Oooooh, enne shake hands! Hier nog een Limburgse. Eindelijk niet meer de enige hier uit Limboland :D

Maria, is het goed gegaan met de prikjes van Eva? Zo, de kleine 'draak' 8) had mama even goed te pakken lees ik. Ik ken dat ja, dan denk je haar te hebben door haar het geprut met je tepel af te nemen, ben je zelf de klos....Volgende keer toch maar wat langer laten prutten denk ik, of niet? ;)
    Nou JA zeg...wat een vreemde conversatie op het cb, hahaha.

Dafje, wat goed joh dat je al zo fanatiek aan het gymmen bent. Ik zou ook eens met buikspieroefeningen moeten beginnen, want ondanks dat ik nog maar 1 kilo van mijn startgewicht af zit (vind ik toch netjes van mezelf na ruim 20 kg te zijn aangekomen in de zwangerschap) heb ik nog steeds een buikje. Maar ja....de discipline he? :rolleyes:

Gos Melina, lekkere situatie met die collega....NOT! Wel fijn dat je baas zijn waardering laat blijken voor de wijze waarop jij je grens hebt aangegeven.

Roelie gefeliciteerd met manlief!

Debby, zo, rare nacht achter de rug met Ryan dus. Benieuwd of het een eenmalige actie was?!

Peetje, dank je wel voor het meedenken lieve schat! Wat het inbakeren betreft...ja, ik ben nu begonnen met inbakeren (pacco) omdat ik al positieve resultaten haalde met haar gewone slaapzakje afspelden zodat ze niet meer zo wild met haar armpjes kon maaien. Ik denk dat dit haar nog meer rust zal gaan geven. En slapen in de box doet ze eigenlijk nooit. Bij de eerste jengel of tekens van moeheid haal ik haar eruit en leg haar in bedje. Maar ondanks dat is ze toch vaak al overprikkeld op het moment dat ze in haar bedje ligt. Wat jij doet met die handen laten rusten op zijn lijfje doe ik ook, maar dan op haar bovenbeentjes en daar wordt ze altijd wel rustig van, maar ik houd dat nooit zo lang vol als nodig is voor haar om echt helemaal in slaap te vallen. Maar wie weet is dat wel anders nu met de Pacco. En overstappen op de FV, tja, dat zie ik eerlijk gezegd toch nog niet zitten inderdaad, hoewel dat misschien inderdaad makkelijker zou zijn.

Murmel, wat fijn dat het zo goed is gegaan met Hester op het KDV. Wel sneu dat er een huilbabietje in haar groep zit. Hoe vind je dat er met dat kindje omgegaan wordt? Want dat doet misschien toch wel wat met je eigen gevoel t.o.v. de opvang. Lekker dat je weer in strakke broek kan! Leuk idee trouwens van die valentijnsadvertentie. Benieuwd wat Wim ervan gaat zeggen.
    SHIT! DE VRIENDSCHAPSCAKE! Geweldig, ik was het bestaan van die dingen dus helemaal vergeten! Ja, ook ik heb meerdere malen zo'n kreng gehad, hahahaha. Wist alleen niet dat die de naam Herman droeg.

Esther, wat goed meid dat je die mooie foto op borstvoeding.com hebt gezet! (lees ik nu tussen de regels door dat het effe niet zo goed ging met JP? Hoop dat het tij gekeerd is dan en er niets ernstigs aan de hand was)

Hey Blondie, hoop dat het nieuws van de schoonpa van je zusje niet te heftig was?! Alles goed met jou en ieniemini-Blondie-in-wording?

9. Niet meer actief

Zo, het vandaag eens effe in de omgekeerde volgorde gedaan. Eerst op jullie gereageerd en dan nu nog effe Indigo-update :D

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Jaaaaaa Gwen die ken ik wel idd
    Leuke meid grappig!

11. Niet meer actief

Ik ben vandaag voor het eerst van Yindi gescheiden geweest.
    Een uurtje maar liefst !
    Overwinning op mezelf. Eerste los-laten....

Voelde wel raar. Ben eigenlijk in een opwelling vertrokken naar Maris, effe kopje thee gedronken en toen weer terug naar huis. Om daar te horen dat Erik haar uiteindelijk in bedje heeft gekregen na huilen/huilen en nog eens huilen.
    Zo, heeft hij dat ook eens een keertje meegemaakt ;)

Morgen hebben we de intake op het KDV en aansluitend wip ik effe met Yindi binnen op mijn werk. Lekker pronken met mijn meissie.
    Pffff, heb helemaal geen zin nog in de werk-sfeer.
    Maar moet er zo stilletjes aan toch aan gaan geloven.

12. Niet meer actief

Meiden, ik ben er voorlopig weer effe vandoor. Zometeen Yindi voeden en wil nog effe met de was bezig zijn.
    Tot later vanavond of anders morgen.

In ieder geval allemaal fijne avond.
    Liefs,
    Indigo

13. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    it's a small world! welke woning werk jij?

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik werk op het Activiteiten Centrum, zit op het zelfde terein.
    Voor mijn verlof werkte ik ook nog op het Steunpunt, zij bracht regelmatig clienten van haar naar mij toe.

15. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Nou ben lekker in badje geweest met een glaasje wijn. Had behoorlijke koppijn. Martijn was bekaf en ligt in bed. Ik ga zo een enge film kijken 'the skeleton key' ik heb hem al ooit gezien maar er is verder niks op de tv.

Jons heeft een blu ray disk speler gekocht, dus dat is zijn valentijnskado, hoewel hij er eigenlijk geen verdiende.

Ik ben nu bonnetjes voor de 9 maanden beurs aan het uitknippen en invullen.

Maria: wat is dat nou voor een rare vraag zeg! Net alsof je soort alleenstaande moeder bent, wat denkt zij dat de meeste vaders doen dan?

Dees
    : gaaf kado!

16. Lo!

Wat voor bonnetjes Peetje.. en hoe kom je daaraan? Ik heb geen bonnetjes gezien... ik ga morgen...

Zo cursus feedback afgerond, certificaat binnen en ik kan volgende week em meteen in praktijk gaan brengen, want ik wil een gesprek met de directeur over de onderwijsassistent die mijn klas waarneemt op de donderdag- en vrijdagmorgen. Vandaag had ze ook een heldere actie.. ze was in groep 2. Moest de helft van de groep daar 'bezig houden voor de tv, want de andere helft ging CITO-en. Nou hadden een paar kinderen geen zin meer om tv te kijken, dus die mochten van haar naar buiten en de rest mocht binnen blijven. Nu speelden die kinderen (kleuters van 5 jaar!) dus alleen buiten, terwijl zij binnen zat bij de andere kinderen bij de tv :confused: Hoe bedoel je geen verantwoordelijkheidsgevoel! GRR... en dat heeft de verantwoording over mijn klas op de donderdag en vrijdag. Geen wonder dat ze maandagochtend weer helemaal uit hun ritme en uit hun structuur zijn en dat ik ze eerst weer een uur in het gareel kan proberen te krijgen voordat ze weer normaal luisteren. Plus dat ik de kasten moet opruimen als ik in mijn lokaal kom, de kasten moet nalopen, herordenen en de hulpjes moet veranderen, etc. etc. Ik wordt er niet goed van.. ik heb er vandaag zo'n koppijn van gekregen dat ik dacht letterlijk: zij d'r uit of ik d'r uit! Dit gaat dus echt niet.. er zijn nog veel meer dingen.. maar dat duurt te lang om het allemaal op te schrijven.. ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij hoe ze doet en wat ze allemaal niet snapt... dan ben je in de 50 en dan nog niet begrijpen hoe een kleuterpuzzel werkt bijvoorbeeld.. Oh raak er niet oer uitgepraat.. woede komt gewoon weer helemaal boven.. :evil:

Maar nu is het weekend en hoop ik er niet meer aan te denken... tot maandag iig..

17. Ohja.. wat dan wel weer heel leuk was, was dat toen ik thuis kwam, Jeroen thuis was en een mooi boeket rozen voor me had, omdat ik mijn certificaat had gehaald en omdat ik zo lief was (zijn woorden :) ) en omdat het geen valentijn is haha. We zijn echt tegen die commercie..

18. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Indigo, waar precies kom je vandaan?

19. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Daphne: zo'n 9 maanden beurs boekje dat bij de wij jonge ouders zat. er zitten bonnetjes in van oa difrax, olvarit, sebamed, weleda etc. en veel dinge die je kunt winnen. Er staan ook aanbiedingen in.

20. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Dafje, dat klinkt als mijn schoonmoeder.
    Die liep stage/werkte op een KDV en kon geen kritiek verdragen van de jongere leidsters.

Deel Deze Pagina