November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Muriel, van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag! Geniet lekker van deze zonnige dag!

2. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Even een vraagje aan de mama's die zijn overgestapt op 4 voedingen: hoeveel cc geven jullie nu per fles? Nynke krijgt momenteel nog 5 flessen van 200 cc, maar ze gaat steeds minder drinken. De afgelopen weken dronk ze gemiddeld ca. 970 cc per dag, de afgelopen dagen ca. 780. 's Middags drinkt ze nog maar 60 tot 80 cc; meer wil ze gewoon niet hebben. Kan het klopen dat ze rond de 3 maanden minder melk nodig heeft? Geldt dan dat 'regeltje' niet meer dat je 150 cc per kilo lichaamsgewicht moet geven? Want dan zou Nynke momenteel veel te weinig drinken. Maar ze lijkt geen honger te hebben en geeft zelf altijd heel goed aan wanneer ze genoeg heeft. Toen jullie zijn overgestapt van 5 naar 4 voedingen, hebben jullie toen ook het aantal cc per voeding verhoogd? Als ik 200 cc per fles zou geven, kan ze maar maximaal 800 cc drinken. Ze weegt nu ruim 6 kilo.

3. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Serafijntje: Deniz drinkt gewoon 4 flessen van 180 cc + 6 schepjes voeding. Heb overlegd met cb en dat is voldoende. Deniz ging ook steeds minder drinken en liet zijn late fles voor meer dan de helft staan. Smorgens kreeg hij hem ook nooit helemaal leeg. Ik zou gewoon je cb bellen. Bij mij zeiden ze nl. als je bijv. 210cc + 7 schepjes voeding zou doen dat dat teveel volume is in een keer. Sinds dat hij 4 flessen krijgt drinkt hij alles weer op. Meestal geef ik hem smorgens wel wat meer (cb zei dat dat mocht.) Maar dan 190 water en 6,5 schepje voeding.

4. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Dank je wel voor jouw antwoord, Stasia. Ik zat zelf ook te denken aan 4x 200 cc melk (daarmee bedoel ik 180 cc water plus 6 schepjes voeding), maar ik was bang dat dat te weinig zou zijn. Ik lees namelijk ook steeds dat een baby minimaal 150 cc per kilo lichaamsgewicht moet drinken en dan zou ze sowieso al meer dan 900 cc op een dag moeten krijgen. Begrijp ik het goed dat Deniz nu dus ook minder drinkt dan een paar weken geleden, zonder dat je bijvoeding (groente/fruit) geeft?

5. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ja hij krijgt alleen nog maar flessen. Wil proberen de fruit en groentehapjes zo lang mogelijk uit te stellen.

6. LindaPOOH

LindaPOOH Fanatiek lid

Klets klets en nog eens klets. We zijn echt een heerlijk groepje. Volgens mij heb ik een diepgaand gesprek over de mannen in het huishouden gemist maar goed daar raak je volgens mij nooit over uit gepraat. Wat wij verwachten kan je niet van een man verwachten zei mijn MW en sinds ik me daar bij neer heb gelegd gaat het ook van mijn kant een heel stuk beter.
    Ik begrijp dat er ook weer een uitje aan zit te komen? Ik ga niet mee. Sowieso wil patrick dat ook niet. Maar ik zat er aan te denken om de meeting daarna zonder babytjes bij mij af te spreken. Wat vinden jullie daarvan?

Vandaag een dag bijna de hele tijd op de bank geslapen. Was denk ik heel erg moe terwijl dat niet zo voelde. Vanavond weer koor en dat gaat gelukkig ook heel goed.

Muriel van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er nog een paar leuke uurtjes van.

7. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Linda: ik ben zeker in voor een meeting bij jouw thuis zonder baby's. Maar dan wel graag in het weekend, anders heb ik geen oppas :). Ik zou zeggen, gooi een datum in de groep!

8. Serafijntje, precies wat Stasia zegt. 4 flessen van 200cc. De ka vond dit ook genoeg en ze gaan inderdaad minder drinken. Het rekensommetje gaat dan niet meer op. Op een gegeven moment (va 6 maanden) wordt het zelfs steeds minder melk en meer 'vast' voedsel.. dus ik zou de 200cc per fles aanhouden.

9. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    nou vervelend nieuws; mijn 'stief-schoon-opa' heeft vandaag een hartinfarct gehad! we schrokken ons rot, hij moet nog een aantal dagen op de hart bewaking blijven.

we hebben getuinierd, en in het bos gewandeld met martijn. Martijn krijgt nu 5 x 200cc aangeboden, ong. 2x per dag drinkt hij die helemaal leeg ('s morgens en avond) de andere voedingen drinkt hij meestal 130-150cc. schiet nog niet echt op dus. hij ligt nu met krampjes te huilen in bedje.

wij moeten dadelijk naar vrieden maar ik voel me kei misselijk en heb hoofdpijn, twijfel dus om af te zeggen.

ik weet eigenlijk niet op welke plaats ik nu sta, ff checken brb

10. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie antwoorden, Dafje en Stasia. :) Precies wat ik zelf ook dacht (Nynke geeft momenteel ook zelf aan dat ze minder wil drinken), maar het is fijn om die bevestiging van jullie te krijgen. ;) Ik denk dat wij hier binnenkort ook overgaan op 4 voedingen.

11. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    He bah Peetje das niet echt prettig nieuws. Gaat het alweer een beetje beter met hem?

12. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Linda: Leuk idee, een mama-meeting bij jou thuis. Ik ben graag van de partij! :) Jij hebt vandaag dus lekker geslapen. Blijkbaar had je het nodig. Veel plezier vanavond, fijn dat het zo goed gaat met het koor.

13. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    bah plaats 226! dat is ook en afgang, ik heb gisteren kei veel gepost!

stasia bedoel je met mijn schoon-stief-opa? ja hij voelt zich nu iets beter maar we benauwd en klemmend op de borst

14. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    linda ja leuk hoor meeting zonder babies

15. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    zeg ik wil best wat plaatsjes opklimmen maar dan moet er wel iemand zijn om tegen te praten

16. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    pompidompidom

17. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Oh Peetje, dat is inderdaad vervelend nieuws. Ik kan me voorstellen dat jullie zijn geschrokken. Hopelijk gaat het snel beter met hem.

Nynke krijgt nu ook nog 5 x 200 cc aangeboden, hetzelfde dus als Martijn. En net als Martijn drinkt ze ongeveer 2x per dag de hele fles leeg, de rest van de voedingen drinkt ze een stuk minder (met name 's middags). Daarom willen we haar nu 4 ipv 5 voedingen gaan aanbieden. Misschien dat ze dan wel 4x een volle fles leeg drinkt, omdat er meer tijd tussen de voedingen zit en ze dus wel meer honger zal hebben.

Als je zo misselijk bent en hoofdpijn hebt, kun je inderdaad maar beter thuis blijven. Goed om jezelf denken, hoor!

18. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    knaagjes in mijn maagje, ik heb zin in honing. hebben jullie dat geluiden boekje van winnie the pooh ook?

dit boek maakt me vrolijk en vrij want al mjn vriendjes zijn er bij, luister nu maar, kijk en leer, samen met mij poohbeer!

ik kan het niet meer aanhoren, ben nu al dol van dat ding

19. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik durf nog niet naar 4 voedingen, marrtijn is nog geen 12 weken en weegt denk ik tussen de 5-5,5 kg.

ik zal het dinsdag op CB eens vragen. overigens heeft hij nog nooit 5X 200 opgedronken

20. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik ben al lid sinds feb en heb nog niet eens zovee berichten, ik kan nooit meer in de buurt komen van Dees :cry:

Deel Deze Pagina