Ik vind t ook altijd irritant als mensen vragen:"en past Willem dan op Angelina?". Nee, hij zorgt voor haar! Hij is toch dr vader en niet d'r oppas? Als ik zelf thuis ben, ben ik toch ook niet aan t oppassen? Vreselijk ouderwets gedacht hoor, de moeder zorgt voor t kind en de vader voor t inkomen. En als de moeder weg is, dan past de vader op......*not*
Hey ladies! Ben vanmorgen voor de intake op het KDV geweest en het viel me vies tegen..... Ik had eigenlijk verwacht dat de groepen wel een beetje naar leeftijd ingedeeld zouden zijn; niet dus! Esmay komt nu in een groep met allemaal kindjes van 1 tot 4 jaar..... Ze is het enige baby'tje.... Baal echt zo ontzettend! Heb spontaan geen zin meer om te gaan werken en wil mijn meisje daar eigenlijk helemaal niet naartoe brengen... Ben bang dat ze echt totaal overstuur raakt daar en dat haar hele ritme naar de klote gaat...Ze hebben namelijk zelf vaste tijden waarop ze fruithapjes enzo doen, dus daar moet ik me maar aan gaan aanpassen straks om er een beetje rust en regelmaat in te houden... Oh bah ben er echt strontsjagerijnig van.....
Nou zo werkt het niet, hun moeten jouw tijden aan houden! Kon je daar niet over praten? Zo ga je ook niet lekker naar je werk
Oh ja, om te slapen hebben ze 2 kamertjes waar meerdere bedjes in staan. Daar gaan ze met een slaapzakje aan in en ze hebben niet eens een lekker dekentje om onder te liggen! Gewoon een vierkant hok met witte muren, 3 ledikantjes met kromme matrasjes en that's it!
Ik ga voor mezelf eens duidelijk mijn schema op papier zetten en het er vrijdag nog even over hebben..Dan gaat ze er 2 uurtjes heen om te wennen. Hoop dat ik dan wat meer positieve indrukken krijg, anders ga ik denk ik maar een gastouderbureau inschakelen..
Maar Jen wist je dat vantevoren niet? Of is daar juist die intake voor? En kun je niet naar een ander kdv?
Jen Das ook niet fijn als je er geen goed gevoel bij hebt. Hopelijk gaat het vrijdag wel goed. Rachel Ik zag dat je 2 foto's had gepost. Een brede en een smalle speen zeg maar. Die smalle speen wil ik wel hebben anders. Die brede is voor op de brede flessen van difrax. Misschien dat dafje die gebruikt?
@Jen: Wat vervelend dat het zo tegenviel Hester is momenteel ook de enige echte baby in haar groepje, maar er komt natuurlijk vanzelf weer een baby bij, als de oudste weer weg gaat... Wel jammer natuurlijk dat Esmay als baby alleen zit, maar zijn er dan alleen maar verticale groepen op dat KDV? En zijn er meerdere groepen? Hester zit in de baby-dreumes-groep 0-2 jaar. Maar ik had haar juist liever in zo'n verticale groep (0-4) gehad, dan heb je meer het grotere-broertjes-zusjes-effect. Maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Bij ons KDV zijn er ook alleen slaapzakken hoor, dat is meer dan warm genoeg! En vwb de matrasjes, ik mag aannemen dat die wel gewoon aan de normen voldoen?! Had je de slaapplekken niet van tevoren gezien, toen jullie je orienteerden? Hester ligt echt in een 'prison-cell-block', haha, met ledikantjes boven en naast elkaar, soort stapelbedden die dicht kunnen. Hartstikke gezellig voor die kleintjes! Enneh... vwb ritme... Zij horen zich naar JULLIE ritme te vormen hoor, zolang Esmay nog niet mee-eet en meedrinkt met de rest. Dat komt heus goed hoor. Natuurlijk zal het regime niet zo regelmatig zijn als thuis, maar mbt het aantal flessen per dag en de tijden moeten jullie aangeven wanneer en wat zij nodig heeft. Maak je niet te veel zorgen hoor, dat maakt het 'afscheid' alleen nog maar moeilijker Maar wel erg balen dat het zo tegenviel, maar geef het een kans! Sterkte en succes!
Ik ga even naar de praxis. Het laminaat is daar in de aanbieding. Ff kijken of ik wat zie voor in de woonkamer. Ik wil daar graag laminaat met voelbare houtstructuu en v-groef. Dat ziet er wat echter uit zeg maar. Volgens mij waren die 50% korting. Nu maar hopen dat ze een mooie kleur hebben.
Nee wist het van te voren niet...helaas Daar was dus inderdaad de intake voor en dat doen ze hier alleen 2 weken voor plaatsing........ Helaas is er hier in dit durp ook geen andere kdv. Ik hoop maar gewoon dat het vrijdag gewoon goed gaat en beter bevalt!
Murmiël; Bedankt voor je lieve en uitgebreide reactie! Omdat er hier dus weinig te oriënteren valt hebben we gewoon meteen ingeschreven op dit KDV en zijn we er niet wezen kijken. Ze beweren volgens alle normen te werken, dus ga er ook wel vanuit dat het allemaal goed genoeg is enzo... En dat schema; tja daar ga ik het vrijdag nog maar eens over hebben! Daar moeten ze maar gewoon in meegaan... Er zijn behoorlijk wat groepen op dit KDV, maar dit is de enige groep waar plaats was op de dagen dat ik opvang moest hebben...
Tja begrijpelijk dat je dan voor dat kdv gaat Jen. Tegen de tijd dat Eva moet gaan zijn dat natuurlijk wel dingen waar we rekening mee moeten houden!