Ik ben geloof ik echt een uitzondering, merk ik vaak. Want ik ken bijna nergens 'andere woorden' voor. Ik ben echt opgevoed met ABN, dus alleen de 'juiste' woorden. Maar m'n schoonmoeder verbastert juist heel veel en heel veel dialect termen en weet ik veel wat, dus ik had in t begin echt een woordenboek nodig. Een kledinghanger is bij dus gewoon een hanger, bij haar een stokje of een houtje. Ik zeg drempel, zij zegt dorpel. Ik zeg Sinterklaas, zij zegt Sintremop. Etc etc. Daarnaast heeft ze nog een geheel eigen taaltje, zoals kolerepukkel en weet ik veel wat. Dat was dus ff wennen een paar jaar geleden (en soms weet ik nog echt niet waar ze het over heeft haha)
Joldeg, jij gebruikt WIJFFIE! Das toch geen ABN? 8) Dorpel/drempel kende ik wel. Verder zal ik wel onbewust wel wat brabants spreken.
Hahaha maar dat is een koosnaampje, dat is geen dialect woord voor een ander woord. Ik noem dr anders geen vrouwtje ofzo hoor
Ik gooi overigens wel regelmatig wat engelse termen door mn vocabulaire heen Maar dat doet Willem ook, dus dan valt t niet op
Zo, ik heb ook maar even een lief berichtje voor de novembermama's 2008 achtergelaten. Vreemd hoor...de tijd gaat zo snel! Ik weet nog dat ik bij jullie "kwam"
Oooooooooooooow wow, die is echt gaaf! Ryan is dol op Iejoor (die hangt aan de mobiel)! Waar kan je deze krijgen,w eet je dat?