Je kan je kindje erkennen inderdaad en je kan het ouderlijk gezag over je kindje hebben. Dat betekent dat als je uit elkaar gaat dat je dan via de rechter moet gaan bepalen waar het kindje moet blijven. Terwijl bij het erkennen het zo is dat het kindje sowieso bij de moeder blijft als je uit elkaar gaat.
Overigens, we hebben net de vakantie vastgelegd! Yihaa, we gaan echt! Vliegtickets voor 6 tm 20 sept naar Halifax. En daar hebben we een AUTO gehuurd. Dus geen camper, we hebben toch eindelijk de knoop doorgehakt, we gaan niet kamperen. We proberen suites/cabins/apartement etc te huren en gaan dus gewoon met de auto op pad.
Vin dik trouwens ook belachelijk geregeld, waarom moet het kindje altijd bij de moeder blijven alsof een vader minder te verellen heeft, of minder van het kind houd
Bij een huwelijk heb je toch allebei automatisch gezag én erkenning? Dus die regels gelden alleen voor stellen die niet getrouwd zijn. (voor zover ik weet)
ja is ook erg apart.. maar dat is het probleem. Er wordt uitgegaan van kinderen in een huwelijk en niet kinderen in een samenlevingscontract of kinderen bij samenwonen.. dat komt nog voort uit het christelijke nederland
Daar zijn die gezag-regels dus voor, om te voorkomen dat een vader bij voorbaat al niks te vertellen heeft.
ik ben benieuwd of Fenna nou uit zichzelf wakker gaat worden of dat ze wakker gemaakt moet worden.. ben benieuwd of ze al in haar oude ritme gaat geraken...
Dat klopt niet.. want bij een huwelijk ben je sowieso vader en heb je het gezag.. Dus dan heeft dat meisje het fout..
Moet je dat appart regelen dan? Want hoe vaak zie je niet dat de vader zijn kind(eren) maar eens in de zoveel tijd ziet en zich eigen groen en geel betaald
Dat klopt ook ja, als je t heel droog bekijkt. Hij HOEFT de baby namelijk ook niet te erkennen, dat gaat automatisch door t huwelijk. Weet zij schijnbaar niet.
Als je niet getrouwd bent, moet je dat inderdaad apart regelen. Dan kan het uiteraard alsnog gebeuren dat een rechter bepaald dat het gezag naar de moeder gaat, net als dat bij een echtscheiding zo kan zijn. Maar als je het gezag níet geregeld hebt, gaat het automatisch naar de moeder en als je t wel geregeld hebt, heb je in elk geval nog kans, dan moet de rechter uitspraak doen.
Dat kan ook, dan moet hij de baby inderdaad apart erkennen/gezag regelen. Beetje net zoals bij Blondie dus waarschijnlijk, als haar vriend gezag over Reese wil, moet hij het erkennen en gezag regelen.
Niks ergs aan, logisch gewoon, als je getrouwd bent heb je er ook niks mee te maken. Net zo goed als dat ik niks weet over flesvoedingen, spenen etc...heb me er nooit in verdiept omdat ik er (nog) niks mee te maken heb.