November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse Shht...

2. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Wij zijn hier ook gewoon getrouwd dus gelukkig dat gezag en erkenningsverhaal geldt niet voor mij.

3. Niet meer actief

:(: :(:

4. Over R en Blondie Dat is een ingewikkelde zaak.. geen slapende honden wakker maken

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    maar wat ik me dan afvraag he, oke getrouwd en er komt een scheiding aan, kan gebeuren.
    Maar waaom blijven de kinderen dan standaard bij moeder? en ziet vader het kind maar eens in de zoveel tijd?

6. Oeh Ilse.. Greys's special :)

7. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Is dat zo dat ze standaard bij de moeder blijven? Ja ik heb hier ook geen kaas van gegeten.

8. Niet meer actief

Ik heb 'm aan staan hoor :)

9. Gebeurd ook wel andersom.. maar dan alleen als bewezen is dat de moeder niet goed kan opvoeden.. of de situatie niet goed is.. verder gaat de staat ervanuit dat kinderen het best bij hun moeder af zijn.. ik weet niet waarom dat is.. maar ik denk dat dat nog stamt uit de tijd dat men de visie had dat vrouwen maar 1 recht hadden: het aanrecht

10. Niet meer actief

Is niet zo hoor. Als er een scheiding komt en de partijen komen er samen niet uit, dan komt het voor de rechter, met 2 advocaten. En die beslist dan wie het gezag over de kinderen krijgt. En ja, vaak is dat de moeder maar er zijn ook zat gevallen waarbij de vader als enige gezag krijgt. Maar vaak beslist de rechter dat het naar de moeder gaat.

Bijvoorbeeld omdat de vader een fulltime baan heeft en minder betrokken is geweest bij de opvoeding, terwijl de moeder fulltime thuis was?
    Of dat de kinderen liever bij de moeder zijn.

Of wat dan ook, maar dat bepaalt de rechter op zo'n moment.

11. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    volgens mij kan je alleen een eigen kind erkennen

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    nou een collega van Piet bijv, heeft hemel en aarde moeten bewegen dat de kinderen bij hem moesten wonen, aangezien moeder niet helmaal pluis is, ze doet dis dingen wat niet door de beugel kunnen.
    Nou drama want de kinderen horen bij de moeder

Zo heb ik wel meer om mij heen gezien dat de kinderen bij de moeder blijven, want daar horen ze. De vader had bij geen recht van spreken

13. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Eigenlijk wel stom dat ze daar gewoon vanuit gaan.

14. klopt..

15. Niet meer actief

Nee hoor, je kunt ook een kind erkennen dat niet biologisch van jezelf is, maar dan noem je het officieel geloof ik 'adopteren'.

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    vind het achterlijk gewoon

17. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    En veel te ingewikkeld allemaal.

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    nou dat zekers!

19. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    adopteren ja... maar dus niet erkennen

20. Nee Maria.. dat is niet zo.. Je kan ook een kind erkennen dat niet van jou is.. als de moeder er maar bij is.

Deel Deze Pagina