November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    heb hem net een email gestuurd met hoe ik er over denk, hopen dat hij het leest.

en dat hij niet heel boos word weer :( ik trek het echt niet nog een avond geschreeuw en geruzie

2. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    sorry voor me geklaag, normaal hou ik er totaal niet van om slecht te praten over me relatie.

mensen denken dan altijd meteen dat je een kutrelatie heb terwijl dat helemaal niet zo is

ik trek het gewoon niet om elke dag zijn ouders op bezoek te hebben ookal vind ik het lieve mensen, ik word gewoon asosiaal en brutaal als ze zo vaak komen en dan vooral omdat ze dingen doen die ik niet leuk vind

3. Dat is echt not done melina van hem. Dat kan hij niet maken. Ik zou echt heel duidelijk aan hem maken, dat je het zat bent. Hij moet jouw gevoelens respecteren en jij gaat voor zijn moeder. Je kan hem denk ik wel vertellen dat je niet wilt dat zijn moeder niet meer met Vangelis mag spelen enzo, maar dat jij ook je tijd wilt met hem. Het is namelijk jouw kind. Je hoeft niet zijn moeder helemaal buiten te sluiten. Dat kan je hem ook denk ik wel duidelijk maken, maar vertel hem dat jij graag wilt dat als je thuis komt van je werk, dat je dan graag tijd met Vangelis doorbrengt en je geen trek hebt in je schoonouders die je vertellen wat je moet doen. Je bent niet met hen in een relatie! Dan ontneem je je schoonouders niet het contact, wat je sowieso niet van plan bent natuurlijk, maar maak dat maar heel duidelijk naar hem. Tuurlijk mogen ze met hem spelen, met hem dingen doen en dat is ook logisch, maar jij bent zijn moeder en hij zijn vader en jullie zijn de twee belangrijkste personen in Vangelis zijn leven. Ik merk dat opa's en oma's heel snel hun kleinkinderen teveel verwennen. Dat is zo gebeurt en daar heeft Vangelis geen baat bij. Zeker niet nu het zo zoeken is naar een goed eet-patroon. Probeer hem te vertellen dat je Vangelis' belang voorop stelt.

Tuurlijk is het logisch dat je fel reageert als je moe bent, maar probeer rustig te blijven als jullie praten. Probeer te bedenken dat het nergens toe leid als je giftig wordt.

Moeilijk hoor! huil maar even lekker hier uit hoor als dat nodig is..

4. Ik hoop ook dat hij het leest en merkt dat het je serieus dwars zit.

5. Niet sorry zeggen, je klaagt helemaal niet.. je bent heel reeel.. en dit voel je gewoon, dat mag, voor je gevoel moet je je nooit verontschuldigen meid!

En tuurlijk heb je geen slechte relatie als je een keer een probleem hebt.. iedereen heeft wel eens een probleem in een relatie. Je bent mens en mensen liggen wel eens met elkaar overhoop.

6. Meid ik ga er vandoor, ik heb een afspraak om 11:00 uur. Succes! Ik hoor vanmiddag misschien nog wel hoe het is afgelopen.

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    thanks voor je lieve woorden Daphne, nu voel ik me niet zo "gek" zoals chris me laat voelen omdat ik het teveel vind :(

8. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Jen, wat linda zei over de Pil klopt.

Esther, nee ik be niet gestopt maar het voelt nu geweldig. Maar die 1e 6 weken waren hell. Kun je nagaan als je 2 kotertjes hebt die aan je borst willen.

lINDA, wat fijn dat het beetje bij beetje een beetje beter gaat. Wel balen dat de situatie met je schoonmoeder er niet op vooruit gaat.

Terwijl ik dit typ is mijn lettertype spontaan veranderd.. Ik heb nergens op gedrukt dacht ik...

)Ow Melina, ik begrijp je maar al te goed. Wat naar dat je schoonouders zo doen. Wat bij mij heefrt geholpen is toch flink op je strepen gaan staan. Je kwetst haar daar misschien mee maar dan komt de boodschap wel duidleijk over.
    En tja, wat Chris betreft, het zal wss in zijn aard zitten? Maar je kan hem vragen om er rekening mee te houden.

9. Niet meer actief

Tuurlijk ben je niet gek Melina, ik heb je stukjes net zitten lezen en ben t met Daf eens hoor. Hij woont met jou samen en heeft met jou een kind op de wereld gezet, dus jij hoort voor zijn moeder te gaan. Jij en Vangelis zijn nummer 1 en zn moeder komt daarna pas. Dat moet hij alleen nog even in gaan zien.

10. Niet meer actief

Hee Maria, ik las laatst een berichtje van jou over BV, dat t zo goed helpt bij afvallen na de bevalling. Dan doe ik blijkbaar toch iets verkeerd, want bij mij is dat effect er dus niet.

Ik verbruik tig keer meer energie dan voorheen, maar weeg nog precies t zelfde als net na de bevalling :(

11. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ilse en Daf jullie hebben helemaal gelijk. Maar ik wil ook even zeggen dat de Griekse cultuur veel op de Spaande lijkt en in onze cultuur hoort je moeder op het allerhoogste voetstuk te staan. En vooral mannen ervaren dit heel sterk.

12. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik weet niet wat het is. Ik ben echt te veel aan het vermageren. Ik eet wel goed dnek ik, al denkt mijn omgeving van niet. Maar ik blijf afvallen. En ik ben ook regelmatig duizelig. Van die flauwtes die ineens opkomen. Ik begrijp er niks van.

(en ik word helemaal ziek van dit lettertype dat ook nog eens miljoen groot is)

13. Niet meer actief

Hmm je bent dus juist níet blij met het afvallen. Misschien eens naar de HA, misschien heeft door de hormonen je schildklier een schop gekregen, dat ie te snel is gaan werken, teveel verbrandt etc. Dat zou wel duizelingen enzo verklaren.

14. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    goedemorgen

Jons is vandaag vrij en ik ga vanmiddag naar mijn werk. Jons had een aantal overuren uit laten betalen wat neerkwam op een extra 1200,- netto deze maand op zijn gewone salaris, dus wij gaan kijken vor fietsen.

Jen: jeetje dat zou ik ook niet leuk vinden op zo'n KDV, hier zijn de groepen ook gemixt maar dan van 3m tot 2 jaar. En hier passen ze zich aan, aan jouw voedingstijden. Hier ook stapelbedjes, met tralies hahaha en alleen een slaapzak. Hier mogen de oudere kinderen ook een beetje meehelpen met de leidtsers en met d ekleintjes. Wij hebben gebeld toen ik 20wkn zwanger was of we mochten komen kijken en kregen toen een uitgebreide rondleiding.

Melina
    : ik ga voor de tripp trapp, die schijnt goed te zijn en lang mee te gaan

Debby: knap hoor dat je Ryan bij het KDV hebt gebracht, mij lijkt dat ook best moeilijk. Hoewel ik denk dat jhet voor kindjes hartstikke leuk is. Martijn kijkt graag naar andere kinderen.

papadag/mamadag: wat maakt het ins hemelsnaam uit hoe je het noemt? ik zeg gewoon Jons is bij hem, en wat mensen daar van denken is hun probleem. Ik ga echt niet over de formulering nadenken. Net als we nemen een kind of een kind neem je niet maar krijg je, ik kan me daar niet zo druk om maken. In België zeggen ze: je hebt een kindje gekocht.

Ruby: ik geef Omneo, maar lief dat je aan me dacht. wanneer gaan we meeten in Eindhoven?

Daphne: zie dat Fenna weer wat drinkt Yay!!

dialect/ verbastering: zo kwm ik er laatst achter dat "een klep geld" geen officiële ABN uitdrukking is

Melina: groot gelijk hoor, het gaat om jou en chris, je wilt toch niet het gevoel hebben dat je getrouwd bent met je schoonouders? Jons zou hier eki gek worden als mij ouders hier 4 a 5 x per week zaten! En je houdt Vangelins toch niet weg bij haar? Het lijkt wel of zij de moeder van Vangelis is, het gaat om jouw regels. Als jij vind dat hij best even mag mopperen dan moet zij hem niet oppakken, ze moet zich aan jullie regels houden.

15. Niet meer actief

Overigens hield ik het gisteren ook niet droog tijdens Friends hoor. Zowel bij het baby deel als het Ross/Rachel deel...

"I got off the plane" en toen stond ze daar...ahhh, smelt hihi

16. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ja het is heel normaal dat je schoonmoeder een maand bij je inwoont als je bevalt ofzo, heel anders dan NL met ieder voor zich.

Bij hun is het vooral familie, die ouders sparen zich te pletter om ons een huis te geven (en in izjn geval meerdere). Alles doen ze voor de kinderen, maar ja ik ben ook deels NL op gevoed....dus een soort van cultuur verschil

17. Niet meer actief

Ik snap best dat het een stuk cultuur is, maar ze wonen niet meer in Griekenland, dus je hebt nu ook te maken met de NL's cultuur.

En daarnaast, cultuur of niet, het gaat om hun relatie, dat hoort voor mij er boven te staan. Cultuur kies je niet, je partner (hopelijk) wel...dus die keuzes moeten voor gaan, vind ik.

18. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Nou ja erg vind ik het niet. Maar het gaat wel hard. Waar ik een maand geleden nog niet in mn oude broeken kon, nu zijn ze stuk voor stuk al te ruim.
    Ik kijk het nog even aan, en als het zo door blijft gaan trek ik wel aan de bel ja.

19. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Thanks meiden dat ik even kon spuien, hij heeft net gemaild. het is alweer helderder.

20. Niet meer actief

Fijn Melina. En schaam je niet om hier je verhaal te doen hoor, we denken heus niet gelijk dat je relatie niet goed zit, overal zijn ups en downs.

Ik heb vorige week ook vreselijk zitten klagen over Willem, dat wil ook niet zeggen dat ik een shit-huwelijk heb ofzo, het zat me gewoon allemaal ff te hoog en moest er even uit.

Deel Deze Pagina