November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

hoi !
    Ik wip ook weer eens (eindelijk!) effe binnen.Gaat de laatste weken niet zo lekker, fysiek.
    Twee borstonstekingen achter de rug en nu amper hersteld van hevige buikgriep (need I say more?! :oops: ). Ons weekendje Drenthe is daardoor behoorlijk in de soep gevallen. Zit je dan in een luxe huisje....je te beroerd en zwak te voelen, niet de puf om überhaupt iets te ondernemen. Op de bank gelegen voor de open haard...dat dan weer wel.
    Ik heb wel met mijn meissie in bad gelegen zoals gepland en dat was een prachtige ervaring! Zoooooo mooi om te zien hoe Yindi ervan genoot om lekker in het water, tegen mij aan te liggen en dan tegelijkertijd heerlijk te kunnen drinken aan de borst. Ze werd er helemaal rozig van en sliep als een roosje erna. Erik heeft er prachtige foto's en filmpjes van gemaakt.

Donderdag gaat ze voor de 2e keer een ochtendje oefenen bij het kdv. Het is vorige week erg goed gegaan. Ze heeft goed gedronken en geslapen en zich vermaakt met het kijken naar de andere kindjes. Pffff, wat was het lastig om haar achter te moeten laten! Heb behoorlijk wat tranen gelaten en had bijna vleugels toen ik haar weer op kon gaan halen. Gelukkig heb ik wel een goed gevoel bij de leidsters, dat scheelt al een hoop.
    De dag dat ik weer moet beginnen werken (volgende week dinsdag) komt stilaan steeds dichterbij en ik baal echt als een stekker. Echt.....ik heb er TOTAAL geen zin in om weer te gaan werken. Niet in de laatste plaats omdat ik me de laatste weken zo brak voel en weer erg veel pijn heb in rug en bekken :(

Yindi doet het ondertussen hartstikke goed. Ze weegt nu 6210 gram en is 62+ cm lang. Daarmee behoort ze dus nog steeds tot de grootsten op de groeicurve. Ze lacht bijna aan de lopende band, het is zo'n heerlijk vrolijk mupje! En van haar schaterlachjes als je gek doet smelt ik helemaal. Op het moment oefent ze steeds met rechtop zitten. Ze zit bijna zelfstandig als je haar gewoon haar gang laat gaan, wat ik natuurlijk niet doe ;)
    De laatste dagen zijn wel enorm vermoeiend geweest, het waren/zijn weer van die typische regeldagen waarin ze bijna elke 2 uur aan de borst wil. Niet echt prettig als je je ziek voelt.
    Maar goed, daar komen we ook wel weer door. Ik hoop alleen wel dat ze vannacht weer gewoon doorslaapt. Afgelopen nacht was ze er ineens weer om 3.45 uur :(

Morgen naar Sanadome met Ilse en Linda. Ik ben wel benieuwd hoe het me gaat bevallen. Ik ben niet zo'n held qua lopen in badpak en mijn lijf is er nu niet bepaald op vooruit gegaan door de bevalling. Ik zit overigens nu al 1 kg onder mijn startgewicht. Super, daar heb ik niks voor hoeven doen. Ja, borstvoeding geven ;) Die andere kilo's die ik kwijt wil zullen er dus ook nog wel makkelijk afgaan. Alleen vraag ik me af hoe ik van die slappe, dikkere buik af kom. Misschien toch maar eens beginnen met spieroefeningen :confused:

Ik ben er vandoor. Ik moet gaan kolven, zodat Erik om elf uur Yindi haar laatste voeding kan geven. Tot later!

P.S. mijn zusje is toch zwanger vertelde ik laatst?
    En guess what? De tweede tweeling is in aantocht 8)
    Mijn ouders hebben dus straks op amper 2 jaar tijd ineens 5 kleinkinderen!
    Zaterdag vertelt ze het gelukkig aan mijn ouders en zus. Kan ik er tenminste vrijuit over praten.

2. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Indigo gefeliciteerd met je zusje. Leuk hoor. Zit bij jullie dus wel in de familie.

Hier ondanks de BV niet onder mijn startgewicht. Begin wel af te vallen heb er nog 6,5 te gaan voor startgewicht zwangerschap. Maar wil er toch zeker nog wel 10 kwijt, van het gewicht waar ik nu op zit.
    Pfff hoop dat het gaat lukken, want ja lijnen mag niet als je BV geeft.

Indigo heeft je niet echt mee gezeten zeg, beterschap.

Dees, is zeker wel eens moeilijk, hij kan sowieso moeilijk over zijn gevoelens praten want hij herkent ze niet. Is er echt uitgeslagen. Maakt het vaak wel erg moeilijk.

Ga ervandoor lekker naar bed.

Truste meiden. fijne avond nog.

3. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    goedeavond,

wij hebben vandaag 2 fietsen gekocht, belachelijk duur maar goed. Ik heb een gazelle bloom gekocht echt een mama-fiets. En jons een Batavus weekend, en daar krijgen we een gratis midweek centerparcs bij! Nou nog een vrije week zien te zoeken hahaha

Martijn had om 18.30 zo'n enorme kramp dat hij maar 10cc wilde drinken, ook een half uur daarna nog steeds niks! Toen heb i hem in bed gelegd en om 20,30 maar weer een fles gegeven. serieus 200cc in 5min!

hij had dus sinds 15.00 al niet meer gegeten. Wij hebben net 'no country for old men' gekeken, wazige film! Jons is nu aan het xboxen, en ik ga zo nog een flesje geven.

uitgaanskleding: heb ik niet, ik probeer Martijn er altijd gewoon leuk uit te laten zien, maar kies kleding die lekker zit. blouses enzo dat vind ik niks vor zo'n kleintje. Dat zit toch niet lekker. En watr hij aan heeft houdt hij aan, al ga ik op visite. Hij heeft in de maxi vaak zelfs nog zijn slab om, voor het geval hij in de auto spuugt. Dus hier halve dag een slab om.

Maria: Martijn wil overdag ook het liefst niet slapen, maar ik leg hem dan toch in bed. Als eva in je arfmen wil en anders alleen maar huilt zou het toch kunnen dat ze moe is misschien? sprongetje en regeldagen; ik was van plan om een eerlijk zwangerschapsboek te schrijven hahaha. cpmpleet met lekken, zweten, uitscheuren etc.

Muriël: ja Jons vind het ook eng, maar ik ben niet iemand die vlug temperatuurt of pijnstillers geeft. Na de prikjes temperatuur ik nooit, ten zij ik aan hem zie of voel dat hij niet helemaal lekker is. Op de dag van de prikjes baker ik ook gewoon in.

Dees: dat kleed is echt top!

Melanie: hoe is het nu met je nichtje en haar familie? en hoe is het met jou?

4. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Estrella alweer 16 weken zie ik. Nog 1 week en 1 dag en dan is ze 4 mnd.

5. Dames ik was er op de achtergrond nog wel, heb alles gelezen, maar ga nu naar bedje.. Fenna slaapt nog steeds, gelukkig.. ik hoop dat ze het volhoudt tot morgenochtend. Dan maakt ze d'r mama weer helemaal blij iig :)

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Goedemorgen meiden
    Oef veel te laat gaan slapen, maar de tijd vliegt voorbij, voor ik het door heb is het zo 23uur :(
    Heb gister het programma tienermoeders gekeken, mn mond viel open van de onzelheid van ze.
    OP een gegen moment was de vraag hoe ze het financieel gaan doen, zegt di vriend we krijgen het vergoed, kinderbijslag bedoelde hij dus. De aanstaande moeder is 13 jaar hij zal niet veel ouder zijn geweest.

MOet er toch niet aan denken dat ik over 13 jaar al oma zou zijn zeg bbrrrr

Maar goed ga zo meneertje wakker maken, die slaapt nog heerlijk! Da gaat hij me niet in dank af nemen denk ik hihihi Gelijk ook ander meneertje wakker maken. Hmzz van wie zou Quinn het toch hebben dat slapen :)

Meiden een fijne dag en tot vanavond!

7. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen,

Pfff...de eerste nieuwe werkdag van de nieuwe week is toch altijd zwaar ;). Maar ik heb dan ook altijd wel zin om weer aan het werk te gaan :-D.

Zo Ryan even wakker maken, aankleden en dan hard richting mijn schoonouders, dan nog even snel langs de apotheek scheuren en dan naar mijn werk. Jeetje...als ik het zo lees heb ik er dan al een halve dag opzitten ;).

Indigo: he, het heeft jou ook even echt niet meegezeten! en dat is inderdaad niet leuk om op die manier je laatste weekjes verlof moet "vieren". Nou ja...wel fijn dat om te horen dat Yindi het leuk vond op het kdv, dat is toch altijd welweer fijn dat je een goed gevoel bij de leidsters hebt!

Peetje: hahah, hier ook al het idee om een boek te gaan schrijven "wat niemand je vertelt over zwanger zijn en ontzwangeren". Misschien kunnen we samen een start gaan maken (wie weet verdient het hartstikke goed en worden we miljonairs...oke, ik droom rustig verder ;)) :)

Dees: leuk kleed voor Quinn! Hopelijk gaat hij nu hard oefenen ;), en anders geniet hij vast wel :D.

En inderdaad, Estrella en Ryan reageerden heel erg op elkaar, was echt leuk om te zien. Enne Melanie...het was niet erg hoor dat je fototoestel ter reparatie weg was ;) :).

Stasia: gelukkig dat de bovenbuurvrouw inderdaad thuis was, want daar sta je dan met Deniz...maar gelukkig viel het allemaal mee!

Meiden, ik ga ervan door! Fijne dag en veel plezier en tot morgen (denk dat ik vanavond ECHT vroeg op bed ga...GAAAAAAAP)

8. Niet meer actief

Mogge

Nou Angelina is echt heel sneaky dr ritme aan t verleggen hoor, elke dag een kwartiertje eerder. Eerst zaten we wekenlang op 8.15/8.30, nu snoept ze er steeds een kwartiertje af, waardoor we vandaag dus al op 6:45 zijn beland. Nog even en we duiken zo de nachtvoedingen weer in :(

Ik heb zelf vannacht weer 's ouderwets k*t geslapen, ben hartstikke moe. Ik ben dus echt enorm toe aan ons Sanadome-dagje. Heb mn tas klaar staan en mn kolfspullen, ben benieuwd hoe t allemaal gaat zo. Om 9 uur vertrek ik, eerst Linda ophalen en dan richting Nijmegen.

9. Niet meer actief

Dingen kopen: Willem vind t best als ik wat wil kopen, is erg makkelijk met geld, maar ik zelf niet. Kleine dingetjes doe ik wel zo, maar grotere dingen vind ik toch wel belangrijk om te overleggen, ook al weet ik t antwoord toch al ;)

Tempen: Dat durf ik dus écht niet en dat doet Willem dus. Ik heb zelf een temp-fobie, echt noway dat iemand zo'n ding in mijn kont stopt, en ik kan t dus ook niet om het bij Angelina te doen. Gelukkig is 't nog niet nodig geweest dat ik zelf moest doen, maar zal er heus nog wel van komen, dus moet t maar leren he :(

10. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Goeiemorgen,

Hier zo de kids aankleden, dan om 10.00 uur me Angelus naar de HA, hij heeft allemaal plekken en uitslag, vooral in zijn gezicht en op zijn schouders, maar ook op de rest van zijn lichaam. Een aangezien mijn vader wondroos heeft gehad, je weet het maar nooit. Hij heeft er verder geen last van. Dus zal wel meevallen.
    Daarna door naar mijn ouders, Angelus en Zefanja gaan logeren, dan snel naar huis, langs fysio en vanavond met mijn schoonzus mee naar de VK.

Debby, haha ja jij vond het niet erg (er is er een jarig, 4) hahahaha zo jammer dat ik hem niet had.

Ilse, Indigo en ? Veel plezier vandaag in het Sandome. Geniet er lekker van.

Ga de kids doen en ben er vandoor.

Fijne dag allemaal

11. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    goeiemorgen,

hier kut geslapen, ben dood moe :( heb gewoon van 21:30 tot 5:00 geslapen maar heb het gevoel de hele nacht wakker gelegen te hebben.

gister een sms van me nicht, ze is zwanger van de derde! :) leuk ik wist al dat ze bezig was dus had het wel verwacht maar het is dan toch leuk hé ze heeft gister dus getest dus is nu 4 weken ofzo?!

12. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    oh gister met groentehapje begonnen. Hij sliep van 00:00 tot 6:00!

Merken (diegene die al vast voedsel geven) ook dat de baby niet heel goed met een lepel om kan gaan? Hoe leer je dat aan? Ik gooi het er nu zeg maar gewoon in :(

13. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ilse, Linda & Indigo >> HEEL VEEL PLEZIER VANDAAG... Lekker gaan relaxen he, dames!

14. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Tjonge Indigo... NOG een TWEELING :confused:
    Ongelooflijk, dan zit het wel heeel stevig in de familie.

Pas jij maar op als je nog een tweede (lees: en derde) zou willen, haha!

15. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Leuk joh indigo nog een 2 ling, lijkt me wel wat hebben, wel errug druk hoor!

16. Morge....

Hier ok ontzettend slecht geslapen... tussen 3 en 4 is Fenna wakker geweest en toeb steeds tot aan half 6 elk het half uur. Half 6 dus maar de fles gegeven... zit nu aan de tweede fles.. dit keer maar 180+6 weer proberen, ze heeft gisteren amper gespuugd, dus es kijken wat ze doet. Hoop dat ze daar weer op door gaat slapen, want ik wordt er helemaal gek van. En ik kan elke keer eruit, want Jeroen is nog niet helemaal fit, maar is wel gaan werken, dus die wilde goed slapen :( Ik was echt boos vanmorgen op hem, omdat hij er wel steeds wakker van wordt, maar niet eruit gaat :(

17. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Dafje dat is ook niet leuk! Moet jij ook werken vandaag?

18. Gelukkig niet.. voorjaarsvakantie, dus aan de ene kant kan ik me indenken dat hij denkt, jij kan bijslapen, maar aan de andere kant wil ik niet de halve dag op bed liggen, omdat ik er 's nachts uit ben geweest. Ik wil ook nog wel wat aan mijn dag hebben.. , want hoe langer ik op bed lig, hoe minder ik overdag doe..

19. Nou ja, positief iets: Fenna heeft 200cc op zonder te spugen, zelfs geen mondje :D

Hoe is het met je mailtje afgelopen Melina?

20. Nu hoop ik wel dat ze weer 4 uur gaat slapen ipv 3 uur of soms 3,5.

Deel Deze Pagina