November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ik kreeg van de svb een brief en formulier voor de kinderbijslag en van de belastingdienst een brief met zijn sofinummer.

2. Rachel85

Rachel85 Niet meer actief

ik heb hier nog helemaal geen post gehad. en ook geen brief van de gemeente.

Ik wacht geduldig af. en anders bel ik morgen de gemeente wel waar ze aangegeven is.Zou dat misschien verschil maken ze is in een andere gemeente geboren en ook aangegeven is.
    Dat de verwerking bij onze gemeente niet zo snel is? ach morgen maar ff bellen.

3. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik kreeg van de SVB een brief over de kinderbijslag en van de gemeente over het sofinummer van Ryan.

4. Sammie2

Sammie2 Bekend lid

7 mrt 2007
    668
    0
    0
    Wij hebben ook een brief van de SVB gehad, maar hadden vlak daarvoor al op internet gekeken en via DigiD alles zelf geregeld. De dag erna kregen we de brief. Voor je eerste kind moet je de kinderbijslag zelf aanvragen, bij eventuele volgende kinderen krijg je het gewoon. En z'n BSN kregen we van de belastingdienst, maar wisten we al eerder omdat we een (nieuwe) pas kregen van de verzekering!

Schaambod: weet niet meer wie daarover begon, maar daar heb ik ook last van sinds timo anderhalve week is ofzo. Het wordt wel minder, echt veel minder inmiddels, maar het is er nog wel. Vooral na veel wandelen, veel traplopen en veel tillen!

5. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ryan is ook in een andere gemeente geboren dan waar wij wonen. Maar anders zou ik inderdaad gewoon even bellen, kan nooit kwaad!

6. Rachel85

Rachel85 Niet meer actief

iedereen alvast bedankt voor jullie antwoorden ga er morgen zeker weten even achteraan.

7. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Peetje: wij geven Ryan gewoon Nutrilon Omneo (tegen krampjes). En daar reageert hij goed op. We hebben de ha toch maar weer gebeld over zijn reflux, omdat we pas in januari (3 januari kan ik weer bellen) bij de osteopaat terecht kunnen i.v.m. studie en vakantie afwezig tot 3 januari. Dus maar even vragen of we andere medicijnen kunnen krijgen tegen zijn reflux, omdat het niet zo goed gaat nog overdag. En Ryan is ook altijd heel druk met zijn armen en benen en zijn koppie gaat ook van links naar rechts als ik hem de fles wil geven. Maar als hij de speen te pakken heeft, blijft hij wel rustig liggen gelukkig. Ben jij trouwens al weer overgestapt op gewone voeding?

Blondiefu: hoe was het bij de ka?

Stiekel: oh...aambeien! Praat me er niet van! Ik weet er alles van en helaas ook van wegsnijden, au au au, heel veel au inderdaad. Ik heb na de bevalling curanol (tabletten en zalf) gehaald bij de apotheek. En dat werkt echt super!

Ilse: ik kan me voorstellen dat op de momenten dat Angelina de borst direct weer los laat en dan gaat huilen, dat het erg frustrerend is! Maar ik vind het echt super dat alle meiden die bv geven het volhouden! Knuffel voor iedereen!

Huilen jullie kleintjes ook zo bij het aan- en uitkleden? Ryan schreeuwt dan de heleboel bij elkaar! Terwijl hij vaak met de luier verschonen wel stil is en de boel aan het bekijken is?!

Jen: heb je de osteopaat nog gebeld? Gelijk heb je hoor! ALs jij het idee hebt dat er toch iets is met Esmay, dan moet je dat goed na laten kijken. En inderdaad..die mannen hebben vaak geen idee wat wij overdag allemaal moeten doen met die kleine!

Dafje: wat vervelend dat Fenna zo heeft gereageerd op haar prikjes. Hoe gaat het nu met haar?

Linda: hoe was het bij Muriel? Was Hester echt zo lief als Muriel altijd schrijft ;)? Oh lees netdathet gezellig was :)

Lenthe: goed om te lezen dat het bij jullie ook allemaal goed gaat! En het is wel lekker he als je weet wanneer je weet of Thije honger heeft of dat er iets anders aan de hand is. Dat heb ik meestal ook wel met Ryan, alhoewel hij veel last heeft van zijn reflux...

Melina: over dat wandelen, dat heb ik ook nog steeds hoor. Zal wel tijd nodig hebben denk ik. En kan je dat pakje niet ruilen? En wat hebben jullie veel pakjes!! Ik heb maar een paar pakjes voor Ryan....Dat leuke pakje (dat bruine) komt bij de H&M weg ;)

Wat drinken jullie kleintjes veel en snel! Ryan krijgt nu net 135 cc (maar dan ook "maar" 5 voedingen, 's nachts slaapt hij door) en daar doet hij ongeveer 30 minuten over :( En dafje: bij Ryan werkt het het ook het beste als hij er 20 - 30 minuten over doet. Ook i.v.m. zijn reflux.

Ryan draagt maat 56. En Ruby: dat pakje heeft Ryan ook :).

Muriel: wat heerlijk zeg dat het zo gezellig was emt Linda! En maar weer een bewijs dat Linda echt een supermama is!!

Maria: ik heb gelukkig (nog) geen last meer van mijn hechtingen gehad. maar ik hoop voor je dat het nu over is! En hoe ging de voeding met de S speen?

Melanie: hoe gaat het met jou? Niet meer ziek? Kan me echt voorstellen hoe zwaar het is hoor met 3 kinderen, heb ze zelf gezien ;)

Zo, volgens mij ben ik sinds gisteren weer bijgelezen, nu alles nog wat ik in de afgelopen dagen gemist had...alhoewel ik dat denk ik laat zitten....

8. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh ja: over mijn nieuwe baan :).

Vanochtend het contract getekend, ik ga 24 uur werken (3 dagen). In principe eerst op woensdag, donderdag en vrijdag, alleen in de toekomst (zodra er plaats is op de creche, was nu een wachttijd van 1 jaar voor de dinsdag :confused:) op dinsdag, woensdag en vrijdag. Het is een nieuwe functie, ze hebben nog geen secretaresse, doen alles nog zelf. Dus het moet allemaal opgezet gaan worden en dat is wel heel erg leuk! Ik heb vandaag mijn baan opgezegd bij mijn huidige werkgever en de meeste collega's vonden het gelukkig erg jammer. Ik ga 4 februari beginnen, dus erg leuk en heb er erg veel zin in!

Als jullie meer willen weten, hoor ik het wel.

9. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh ja, en ik begin 6 februari :D

10. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    weet ik niet, ik geef bv, maar ik zal t stasia vragen :)

eva is ook in een andere gemeente geboren

11. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    hoi allemaal,

even snel een berichtje voor het eten. Vannacht heeft jons alle voedingen en erschoningen gedaan zodat ik bij kon slapen, en dat heeft gewerkt! Martijn sliep echt goed!

22.00 - 02.15 -06.45! Net hebben we hem wakker moeten maken voor de fles omdat we anders in de knoop komen met de manueel therapeut. Maar misschien is hij langzaam naar de 4 uur aan het gaan ipv iedere 3 uur.

Rachel: kinderbijslag krijg je bericht van. Bij het inschrijven bij de gemeente heeft je baby als het goed is een Burger service nummer gekregen, dat is het sofinummer.

Debby: ja ik moest van VB terug op de standaard voeding, we gaan het morgen bespreken, evt. moet hij op de Forte. Ik ga vanavond naar de manueel therapeut met Martijn, even een check up omdat hij zijn oofdje moeilijk naar 1 kant wil draaien en mdat hij zo enorm wild is met armen en benen.

Blondie en Maria; zullen wij een keer meeten met onze baby's? Ik heb Reese al gezien maar Eva nog niet.

12. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben benieuwd wat de manueel therapeut zegt en of hij wellicht nog tips heeft!

13. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Ik laat het je weten, vervelend dat jullie pas in jan. terecht kunne bij de ostheopaat. Maar ik hoorde van Dees dat door een verkeerde wervel ook de darmen geïrriteerd kunnen raken.

14. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Debby: Zal maar antwoord geven dan hoeft Maria het niet aan mij te vragen ;) Deniz heeft er 20 min over gedaan. Hij werd alleen de laatste 5 minuten wel een beetje ongeduldig. Hij zal wel gedacht hebben hee dat duurt lang :) Blijf het voorlopig even proberen. Heb de M speen nog niet weggegooid dus ik kan altijd nog terug.

15. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ben ff eten koken, tot later

16. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    oke, meeting is leuk!

17. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    en ruby kan ook komen

18. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    De M speen kan je altijd bewaren voor straks met pap, dan heb je die geloof ik weer nodig ;). En stom dat ik ben...snapte al niet waar Maria op doelde, maar zag net dat ik dus Maria had gevraagd in plaats van jou...pff....mijn hersens zijn echt tijdens de bevalling er ook uit gepoept en weggegooid. Geen idee hoe ik ooit die baan kon bemachtigen :)

19. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja precies, misschien heeft Ryan dat ook wel. Hij heeft tenslotte vast gezeten in het geboortekanaal tijdens de bevalling, vandaar een knip. Ben erg benieuwd! Ga direct bellen 3 januari en hopen dat we snel terecht kunnen!

20. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ja maar deze speen heeft hij al 6 weken dus aan vervanging toe.

Deel Deze Pagina