Meiden, ik heb de laatste dagen weinig geschreven maar ik leef wel me jullie mee hoor! Ik probeer zoveel mogelijk bij te lezen, maar het komt er steeds niet van om uitgebreid te reageren. Hopelijk wordt het hier thuis binnnenkort wat rustiger zodat ik meer tijd over houd om actief mee te schrijven op het forum. Ik heb nu steeds het idee dat ik achter de feiten aan hobbel. Ik heb net bijgelezen vanaf dinsdagochtend en als ik dan een onderwerp zie waarop ik wil reageren, gaat het inmiddels al lang weer ergens anders over... Hier gaat het op zich allemaal wel oké. Mijn man was begin deze week verkouden en heeft mij nu ook aangestoken. Hopelijk blijft het Nynke bespaart. Verder vind ik het best moeilijk om de zorg voor Nynke te combineren met de alledaagse beslommeringen zoals huis schoonmaken, kleren wassen, kerstkaarten schrijven en vooral: de kraamvisite ontvangen. Van de ene kant waardeer ik het enorm dat zoveel mensen de moeite nemen om bij ons langs te komen om Nynke te bewonderen, maar ik krijg zo langzaam aan het idee dat er helemaal geen tijd "voor mezelf" meer over blijft. De visite afzeggen zie ik ook niet zitten, want behalve onze vrienden hebben we ook beide een hele grote familie en als we nu afspraken gaan afzeggen dan zijn we met pasen nog steeds bezig om kraamvisite te ontvangen... En dat beide families ook nog eens ver weg wonen, heeft nog als extra nadeel dat ze vaak (veel) te laat komen (ze staan altijd wel ergens in de file...) en ook dat ze lang blijven zitten. Tja, als je 2 uur over de heenreis hebt gedaan en ook nog 2 uur terug moet rijden, dan stap je niet na een uurtje al weer op. Op zich begrijp ik dat wel, maar er zijn echt momenten dat ik de visite wel weg kan kijken ... Ik schaam me hier wel een beetje voor, want ze doen er toch een hoop moeite voor. Normaal vind ik het ook hartstikke leuk om visite te ontvangen, maar ik ben er nu gewoon te moe voor. Gelukkig hebben we aanstaande zaterdag toevallig een hele dag geen visite. Heerlijk, ik kijk er nu al naar uit om gewoon eens de hele dag met z'n drieën te zijn!
He, ik wou ff reageren, maar ons meissie wordt net wakker voor de fles dus ben weer pleite... Truste allemaal en tot morgen!
Moggel Ik ben zo blij dat de nacht goed is gegaan hierzo, ik was werkelijk gesloopt gisteravond, Quinn heef vanaf half 8 alleen veel liggen huilen tot zijn laatste voeding van half 12, we konden niet meer. Maar hij heeft geslapen als een os! 11.30-3.30-7.45 Ik ben trots op mn mannetje!
Hier ook weer een goede nacht, 00.00 uur, 04.30 uur en 07.00 uur! Heb wel de huisarts gebeld, want ze krijst het werkelijk waar uit van de pijn na de fles, spuugt weer veel meer en lijkt ook pijn te hebben bij het slikken.... Ostheopaat is gebeld, maar moet nog terugbellen voor een afspraak.... Hoop dat we daar snel terecht kunnen...
Ach, arme Quinn en Esmay Ik hoop dat ze zich snel beter gaan voelen, want al dat huilen kost veel te veel energie (ook voor mama en papa)... Sterkte kiddies xx
Hier heeft ze die vandaan: http://www.pacco.nl/index.htm Ik heb er gisteren toevallig ook 1 gekocht Nog bedankt voor de tip Ilse Ik deed het ook eerst met doeken.
Blondie was me voor, ik heb inderdaad de Pacco doek. Daarnaast hebben we gisteren ook de Puckababy gekocht, daarbij heeft de kleine iets meer bewegingsvrijheid bij de armen, maar zit toch nog beperkt en kan dus niet 'maaien' zeg maar, ik krijg 'm vandaag dus die gaan we van t weekend ook even uittesten. Deze heeft een rits en is daardoor nóg makkelijker in het gebruik: De Pacco die ik op dit moment heb, is van mijn nicht, die had er vorig jaar goede ervaringen mee met haar zoontje. Het werkt geheel met klittenband en als je t eenmaal doorhebt, is t heel makkelijk in gebruik. En mocht t niet lukken, kan t ik t altijd nog uitleggen
Ons schema vannacht overigens: 23:30 - 04:30 - 8:30 Niet slecht toch? Ik moet nu wel even heel erg puzzelen met de tijd voor vandaag, odat ik vanmiddag weg moet, naar pedicure en bekkentherapeut. Ik ben van 14:30 tot 17:30 weg, dus moet vlak daarvoor en vlak daarna voeden en hopen dat ze t redt in de tussentijd Dus ik moet zeg maar om 14:00 voeden, maar dat is 5.5uur na de ochtendvoeding, dus dat is te lang. Maar als ik er een extra voeding tussen zou doen, is t wel heel snel na elkaar. Hmm, iemand advies?
Goedemorgen, Ook hier een heerlijke nacht gehad! Ryan heeft om 21.00 uur zijn laatste fles gehad en kwam vanochtend weer om 5.00 - 9.00 uur. Dus heerlijk geslapen . Nu alleen nog even proberen zijn tijden iets op te schuiven, zodat hij 's ochtends om 6.30 uur komt. Dat komt ook mooi uit straks met het werk zeg maar. Hij is nu alleen weer verkouden, weer heel snotterig en knorrig. Heel zielig. Net was hij even aan het huilen, heb hem maar even zijn speen gegeven, hopelijk gaat hij weer lekker slapen. Ik heb een andere osteopaat gebeld, via de link van Dees en we kunnen volgende week vrijdag al terecht! Gelukkig!! Dus ik zal deze afspraak ook even toevoegen aan de agenda. En vanmiddag belt de ha nog even, even overleggen over de medicijnen. Ryan heeft trouwens ook erg veel last van luieruitslag, smeer altijd zijn billetjes in met Sudocreme, maar nu is het ook een beetje dik zeg maar, je voelt het zitten als je de creme erop smeert. Iemand nog tips?
BEVALLINGSLIJST NOVEMBER 2007 AGENDA Sammie2~ 14 december 11:00 uur Back in Shape cursus Maria~14 december 11:30 uur Eva CB Roelie~14 december 14.30 Jens eerste keer CB! butterflymom~15 december verhuizen Dafje~ 17 december 9:45 afspraak ka reflux MissyM~ 17 december eerste prikje CB Joldeg~ 17 december 14:30 Angelina 1e keer CB Gwendolyne ~ 17 december telefonisch consult KA Linda~ 18 december voorlichtingsgesprek PGD Sammie2~ 19 december eindcontrole VK Jennie~19 december 11.40 eindcontrole vk Debby~19 december 08.45 uur osteopaat met Ryan Ikke1981~19 december 11.30 uur eind controle vk Sammie2~ 21 december 11:00 uur Back in Shape cursus Sammie2~ 21 december 12:15 uur terugkom ZwangerActief! met baby's Muriel~ 21 december 15:15 eerste keer CB Gwendolyne ~ 21 december 2e vaccinatie CB Stasia~ 24 december 1e vaccinatie CB Maria ~24 december~ Jarig: 28 winters jong! 25 december Merry Christmas! Tari (melanie) 3 januari 8.45 uur CB 1e vaccinatie. Sammie2~ 4 januari 11:00 uur Back in Shape cursus Debby~ 8 januari 11.10 uur CB 1e vaccinatie Butterflymom~ 9 januari 8.45 uur CB 1e vaccinatie Debby~ 15 januari 14.40 uur naar gyn nacontrole Maria~16 januari Eva CB 9.30 uur + 1e vaccin? Tari (melanie) 21 januari ANGELUS 4 JAAR!! Tari (Melanie) 22 januari 2008 10.30 uur kinderarts Joldeg~ 23 januari Angelina CB + 1e vaccinaties Joldeg~ Terugkomdag Samen Bevallen Gwendolyne ~ 29 januari KA controle Tari (melanie) 5 februari 10.30 uur CB, 2e vaccinatie Tari (melanie) 6 maart 9.30 uur CB, 3e vaccinatie ALLE KLEINTJES ZIJN GEBOREN! ISA*~dochter van Linda en Patrick~31 augustus~1940 gram~44 cm~ZH~weeën~31w1d MIKA JARED AIDAN~zoon van Gwen en Patrick~21 september~2014 gram~ZH~gebroken vliezen~32w4d FENNA ELEONORA~dochter van Daphne en Jeroen~12 oktober~3130 gram~48 cm~ZH~gescheurde vliezen~37w1d EVANGELOS KONSTANDINOS~zoon van Melina en Chris~19 oktober~2780 gram~48 cm~ZH~weeën~35w3d SANNE~dochter van Natasja en Etienne~22 oktober~3095 gram~48 cm~ZH~ingeleid~37w6d RAYAN~zoon van Ruby en Hicham~26 oktober~13.57 uur~3050 gram~ZH~ingeleid~39w0d ESMAY~dochter van Jennie en Erwin~27 oktober~3250 gram~51 cm~thuis/ZH~weeën~39w1d RYAN~zoon van Debby en Arnoud~31 oktober~3500 gram~ZH~ingeleid~38w1d DENIZ~zoon van Stasia en Ibrahim~1 november~00.31 uur~3410 gram~ZH~weeën~38w1d REESE ~zoon van Blondiedfu (Linda)~3 november~3910 gram~ZH~weeën~39w2d DAYLIAN THOMAS~zoon van miranda (butterflymom) en Jaap~3 november`3840 gram~ZH~ingeleid~37w3d IMKE~dochter van Jolger(Jolanda) en Gerald~3 november~3165 gram~ZH~?~38w6d ESTRELLA ANASTASIA~dochter van Melanie en Adriaan~6 november~4050 gram~54 cm~TB~weeën~40w3d QUINN~zoon van Dees en Piet~8 november~01.47 uur~4090 gram~47cm~thuis/ZH~weeën~39w6d THIJE~zoon van Wencke en Harmen~8 november~3710 gram~ZH~weeën~40w2d VINCENT~zoon van Esther en Jean-Paul~8 november~3090 gram~ZH~vliezen gebroken~37w2d TIMO~zoon van Listy en Hans~10 november~3750 gram~55cm~ZH~vliezen gebroken~40w1d SHARON PETRA~dochter van Frank en Mascha~12 november~3220 gram~50 cm~ZH~weeën~39w6d EVA~dochter van Maria en Rob~16 november~3110 gram~48 cm~ZH~weeën~41w0d JENS JESPER~zoon van Roelie en René~16 november~4030 gram~..cm~TB~weeën~40w3d NYNKE~dochter van Serafijntje~18 november~3740 gram~50,5 cm~ZH~weeën~41w4d HESTER MARGARETHA~dochter van Muriel en Wim~19 november~3680 gram~53 cm~ZH~weeën~40w5d FAYENNE STEPHANIE MARIANNE~dochter van Rachel en Dirk~21 november~3980 gram~55,5 cm~ZH~weeën~40w5d ANGELINA SUSANNA~dochter van Ilse en Willem~22 november~3915 gram~51 cm~ZH~weeën~39w3d YINDI ELISA RENEE~dochter van Claire en Erik~22 november~3920 gram~52 cm~ZH~weeën~39w1d CAILAN JOSHUA~zoon van Morrighan en Patricia~25 november~3940 gram~52 cm~ZH~gebroken vliezen~40w2d YAEDA~dochter van Iloon~25 november~3210 gram~ZH~weeën~39w1d MARTIJN HENRICUS CLASINUS~zoon van Petra en Jons~26 november~3220 gram~53 cm~ZH~gebroken vliezen~40w6d DJARO JOHANNES~zoon van Hope~1 december~3080 gram~.. cm~ZH~.. ..~41w3d 14 MEIDEN 15 JOCHIES In totaal 29 kleintjes geboren! Sammie: veel plezier met je Back in Shape Cursus! Maria en Roelie: veel succes bij het CB!
Ohw Debby wat goed en fijn dat je volgende week al terecht kan! Begrepen ze je verhaal een beetje of hoefde je nog niks uit te leggen? Wel balen dat je ventje zo verkouden is zeg, probeer een halve uit bij zn bedje te leggen, opend de luchtwegen een beetje. Wat ik vaak doe bij Quinn als ik zie dat zn billen rood worden even lekker laten luchten! Tip leg wel een washandje op zijn piep anders plast hij de hele boel onder. Quinn vind het altijd heerlijk even zonder luier. Ga strakjes de foto's van Quinn ophalen en vanmiddag in de album doen, ook die moet ik nog halen. De kerstkaarten zijn ook al klaar. Dus die kan ik schrijven en op de bus doen. Vanavond gaan we de belasting regelen, voor kinderopvang de rest hebben we denk ik geen recht op maar dat zien we vanavond wel. Verder doen we het lekker rustig aan.
Hoi Dees, Ik heb even snel uitgelegd dat hij reflux heeft en dat hij heeft vastgezeten in het geboortekanaal tijdens de bevalling en dat ik veel positieve verhalen heb gehoord over een behandeling van een osteopaat bij dit soort "problemen". Verder zal de rest volgende week wel komen. En het fijne is dat Arnoud vandaag zijn laatste werkdag heeft en dan 2 weken vakantie (joehoeeeeeeeeee), dus hij kan ook mooi mee. Ben erg benieuwd hoor! Heeft Quinn nog steeds geen last van oprispingen? Ik heb vanochtend al even zijn neusje gesprayd met Otrivin, en inderdaad, die ui is ook een goede optie. Volgens mij slaapt hij (althans de babyfoon is rustig), dus laat hem eerst maar even lekker slapen. Maar zal het later vandaag even doen. Hebben we inderdaad eerder ook gedaan en dat helpt ook altijd wel goed. Ik zal hem dan ook even laten luchten . Leuk foto's ophalen! Arnoud is bezig om zo'n digitaal album te maken en deze dan te laten afdrukken als een boek zeg maar. Wordt echt supermooi! Wij gaan van het weekend even de kerstkaarten schrijven en vandaag wil ik even proberen wat was weg te strijken. Ohoooh...luchtalarm gaat weer af. Ik ga maar even met een half ui naar boven
Nou nou, ik heb net een poging gedaan te kolven, wat een blamage Ik heb gewoon zo'n handkolf en dat werkte dus voor geen meter, trok amper vacuüm, dus na een kwartier had ik welgeteld 10cc melk. Goh, wat goed...NOT. Ben dus ook maar niet meer verder gegaan, want dr kwam gewoon niks meer uit. Als ik op deze manier een voeding bij mekaar wil sprokkelen, ben ik wel errug lang bezig. Toch maar eens overwegen een elektrische te kopen, dat ging toch wel handiger (had er een gehuurd in de kraamweek).
Hey Debby Nou ben erg benieuwd hoor hoe het gaat verlopen. Quinn was gister avond wat misselijk maar dat was in combi met enorm overstuur zijn, dus ik denk dat het daar komt. Verder drinkt hij een stuk rustiger. Ondanks zijn ernome terug val (hou daar dus rekening mee) zie ik wel vooruit gang bij onze kleine vent, al is het maar kleine, maar ja wie het kleine niet eert he! Wel prettig dat Arnoud lekker vrij is, want je krijgt waarschijnlijk veel info als je naar de osteopaat gaat, ik merk dat ik de helft al weer vergeten ben. Als Ryan een terug val krijgt is het ook wle erg prettig dat je het met zn tweetje kan opvangen, merk dat ik dat overdag wel mis op dit moment. Maar we slaan ons er wel door heen! Zo'n digitaal album is erg handig en leuk, misschien voor de volgende foto's ook doen. Maar van de eeste maand wilde ik graag echt in een album hebben. Is toch bijzonder.