November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Hoi meiden!

ff snel er moeten hier nodig 3 stuks op bed :)

Waarschijnlijk wél RS maar niet ernstig genoeg (gelukkig) voor opname
    Nu eerst 3 weken ventolin puffen en dan verder kijken

Uitgebreider volgt nog, we zijn igg weer thuis!

2. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh Roelie, dat is fijn om te horen! En hoe gaat het met jouw hand?

3. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    En toen was ik weer alleen....

echo echo echo echo

nog een veel zieligere echo

4. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    ik ben er eventjes, terwijl W pannenkoeken aan het bakken is (pfffff zo duurt het uuuuuuren eer we gaan eten zeg, op dit tempo :( ).

Mn nek doet nog steeds erge pijn en ben erg blij dat ik lekker thuis ben.
    Hopelijk gunt H ons onze nachtrust vannacht.
    Wim gaat misschien op zolder slapen, naast H, zodat ik niet wakker hoef te worden als zij wakker wordt.
    Misschien dat dat helpt.

5. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Maar ik kan nu niet lang blijven, want moet nog een heeeeele lange vragenlijst invullen voor het bezoek aan de UvA morgen.

Over hoe H reageert op:
    - naar bed gaan
    - in bed liggen
    - in bad gaan
    - omkleden
    - spelen
    - eten
    - etc etc

Valt nog niet mee...... lastige vragen soms!

6. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Wel balen dat dat trouwens morgenochtend is, kan ik weeeeer niet uitslapen :(

7. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat is dat eigenlijk voor onderzoek? En hoe kwam je daar eigenlijk terecht?

8. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ilse; heb je eigenlijk al een beslissing genomen over je nieuwe baan? En welke foto's heb je genomen van de fotoshoot?

9. Goede avond!

Muriel, hopelijk ben je een beetje bijgekomen vandaag.. Lastig hoor als je niet bij kunt slapen op die manier. Pff en ook nog es niet helemaal fit.. het zit je wel mee.
    Wat is dat onderzoek dan? En vervelend inderdaad dat dat ’s morgens is.

Indigo, das niet fijn zo’n laatste verlofdag en dan ziekig zijn. Hoop dat je snel weer opknapt!

Maria.. schrikken, dat doet Fenna van alles. Werkelijk waar, elk geluidje wat harder is dan normaal en voor haar onverwachts, schrikt ze van en dan gaan hop die armpjes de lucht in. Hoewel dat wat minder wordt, die armpjes, maar ze schrikt echt heel vaak. Verbaas me er echt over. Vraag me af of d’r gehoor misschien te goed is ofzo :(

Ruby, wat gaat de tijd had he? Tjonge… volgens mij kan je je vast nog wel als de dag van gisteren herinneren dat je zwanger was van Fabian of niet?

Roelie, wat een gedoe bij de ha. Ik hoop dat je inmiddels bij de ka bent geweest en je wat hebt gekregen van hem/haar voor Jens of dat je iig gerustgesteld bent. Oh misschien RS? Hoop het niet voor je, en voor Jens!

Melina, ging al wat beter vannacht dus.. maar dat is nog niet je van het natuurlijk als je nog moet werken. Heb je het een beetje volgehouden vandaag?
    Leuke foto’s zeg! Ontzettend lief en vrolijk ventje die Vangelis!
    He, dat klinkt niet leuk zeg, dat ze uit elkaar zijn! En dan drie maanden zwanger.. pff 17 weken.. das toch meer 4 maanden zwanger..
    Je bent wel lekker bezig geweest he? :) in je eentje kletsen :)

Oh Dees, dat klinkt alsof het ontzettend geslaagd was de babymassage! Heerlijk zo’n ontspannen kindje. En geeft je vast een goed gevoel dat hij zo lekker rustig was :)

Blondie, das fijn nieuws! Was je nou ook precies zover als dat je dacht?

Stasia, jij hebt een lekker productief dagje gehad zeg! Tjonge.. kan me voorstellen dat je moest uitpuffen :confused: die dingen zijn zwaar! Gelukkig was ik zwanger op dat moment en heb ik ze niet hoeven tillen hihi.
    Klopt dat je kindje wat minder hard gaat groeien nu hoor! De curve buigt inderdaad af, zoals Gwen al zei. Dus maak je niet druk. Enne welkom bij de nutrix-club :)

Gwen.. volgende sprongetje.. dat krijsen dat is hier ook echt de laatste keer enorm geweest zeg! Echt moord en brand alsof ze vermoord werd, zo hard! Ik had echt zoiets van de buren zullen wel denken :oops: Hoeveel weken-sprongetje zal hij nu zijn dan?

Oh arme Natasja, die blijft ook maar kwakkelen met Sanne he? Wat een gedoe. Ik hoop echt dat daat nou eens een eind aan mag komen zeg!

Hehe.. weer bijgelezen. Het lijkt niet veel als je regelmatig binnenhopt, maar na een dag werken is het best een hoop om bij te lezen.
    Heb verder niet zoveel te melden, alles gaat een beetje zijn gangetje hier..

10. Oh Roelie, toch RS.. maar gelukkig niet heel ernstig. Het blijft natuurlijk wel erg vervelend om je kleintje zo te zien. Waar zijn die pufjes precies voor? Voor het ademen?

11. Debby, vermaak je je een beetje in je eentje :)

12. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik vermaak me prima in m'n uppe :D. Het is hier wel vaker rustig, dus ik begin het steeds meer te waarderen :)

13. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    En het is wel lief, al die Ryannetjes onder elkaar :D

14. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    En tja...je moet toch wat als er verder niemand is om mee te kletsen :)

15. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Het heet 'Sociale babies' en gaat over het sociale gedrag van babies en kleine kinderen en de relatie tot hun ouders daarin. Dus zowel hoe ze met hun ouders omgaan en vice versa als ook hoe hun ouders vroeger als kind waren.

Het is een onderzoek dat ten minste 4 jaar zal lopen en bestaat uit verschillende stadia.
    - Tijdens de zwangerschap: onderzoek hoe wij zelf als kind waren qua angsten (fobieen bv.) en sociaal gedrag (wel of niet bang voor vreemde mensen bv.)

- 4 maanden na bevalling: 3x onderzoek:
    * Eerst baby met mama op de universiteit
    * Dan baby met papa op de universiteit
    * Dan de onderzoeker samen met papa, mama en baby thuis bij baby

- 1 jaar na de bevalling
    - 1.5 jaar na d bevalling
    - 2 jaar na de bevalling
    - 4 jaar na de bevalling

16. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ze gaan H observeren in allerlei situaties: alleen in de kamer, samen met mama, samen met vreemden etc.

En dan spelletjes met haar spelen, zoals bv. in de spiegel kijken (wat H al heeeeeel goed kan, hahahahaha) en dingetjes pakken, geluidjes volgen, reactie op bepaalde geuren etc.

Ze krijgt electroden op om reacties te meten en alles wordt gefilmd. Die filmpjes krijgen we mee.

17. Interessant Muriel, leuk dat je daaraan meewerkt!

18. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Absoluut heel leuk, ik ben erg benieuwd naar dit deel van het onderzoek!

Alleen als ik me zo voel als vandaag, dan ga ik zeker afzeggen, dat wordt niks. Dus ik hoop dat ik morgen wat fitter ben, ik ga zo mn bedje maar in.

19. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat klinkt wel erg interessant Muriel> En hoe kwamen ze bij jullie terecht dan?

20. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Er hing een folder bij de VK, kwam het tegen op internet en toen hebben we ons aangemeld.

Deel Deze Pagina