November 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door , 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Nou ja, lekker dan. Ach ze is het niet waard.

Ja daar had ik dus nog niet over nagedacht over dat aangeven. Het is dus nog moeilijker dan ik dacht.

2. Maar als het in belgie kan en je moet het kindje hier zelf opgeven, dan kan je het toch afstaan voor adoptie aan je zus?

3. Rachel85

Rachel85 Niet meer actief

Hoi Dames,

Even snel een berichtje van mij van af de pc bij mijn ouders.
    Ik zag dat WENDY al had vertelt dat mijn pc gehackt is.

Vanmiddag gaat mijn pa even kijken of dat hij snel weer windows kan installeren.
    Ik was allang blij dat ik eergister alle foto's op mijn USB stick had gezet.

Bij serafijntje was het erg gezellig.

Ik ben idd erg druk aan het solliciteren daarom ben ik op het moment weinig online. Heb ook verplichte cursussen van het CWI uit ja en daar zit je dan ook meteen een halve dag.

Ik had volgens mij 6 maart uit de agenda gehaald want ben vorige week al met Fayenne naar het CB geweest.

4. Moeten we nou ook nog de afspraken hier in de agenda gaan bijhouden, of maken we twee aparte? Een hier voor de mensen zonder hyves en en op hyves? Maar dat zou betekenen dat de genen zonder hyves niet kunnen zien welke afspraken we hebben. wat mij betreft mag trouwens de afsprakenlijst op hyves openbaar zijn hoor, dan kan iedereen het meelezen. Hier is het ook openbaar.

5. heb trouwens 20 maart weer een Fenna dag zag ik.. 9:15 uur bij het cb en 11:00 uur bij de ka. Lekker vliegen die ochtend. Fenna zal wel afgepeigerd zijn, net als vanmorgen. Ze wilde gewoon niet meer slapen na het cb, terwijl we niets bijzonder hadden gedaan..

6. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Volgens mij is Serafijntje nu de enige die geen Hyves heeft, of niet?

Hmmz, misschien moet je dan toch maar eens over de brug, Serafijntje :)
    Want dat kan natuurlijk niet.... GEEN Hyves, hahahaa.

Het enige verschil van de agenda online zetten bij Hyves voor iedereeen beschikbaar, is dat deze afspraken aan de persoon op Hyves gelinkt zijn en men dan veel meer kan opzoeken over de persoon dan wanneer het gewoon een zinnetje in een agenda hier op de site is.
    Dat is wat ingewikkelder, om dan de persoonlijke info er bij te zoeken.
    Ik heb mijn profiel niet toegankelijk voor iedereen, maar anderen misschien wel en dat is misschien dan wat erg 'open'?

Als Serafijntje meegaat in de Hyves-hype, dan is die agenda volgens mij meer dan genoeg toch?

7. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Tjonge Melanie, dat zijn echt geen leuke tijden voor jou/jullie zo zeg... vreselijk zo'n afscheid van zo'n lief klein manneke :cry:
    Heel veel sterkte de komende dagen xx En reageer je inderdaad maar lekker af op Adriaan, die is daar groot en sterk genoeg voor ;) xx

8. ja, dat is ook zo.. en er werd al aangeboden om een wachtwoord te sharen, was jij toch muriel?

9. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    LIEF van jou zeg, Ruby, dat je zo over dat draagmoederschap nadenkt!
    Wat jammer dat dat dan weer aan zo vreselijk veel banden is gelegd... het zou zo'n mooie oplossing kunnen zijn eventueel.

Pfoe... nog 1x... willen ze uberhaupt nog wel een keer weer al die stress in?

10. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Yepzz, dus dat moet wel goedkomen...
    Maar vind eigenlijk dat het gewoon not-done is om geen Hyves te hebben heden ten dage :) ;)

11. nou zo enthousiast ben ik nou ook weer niet over hyves hoor.. ga toch voor blogger.. hoewel hyves veelzijdiger is, maar toch.. ik vind het ook rommelig en onoverzichtelijk

12. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Zo hehe ik zit eindelijk aan mijn lunch...beetje laat maar goed ben mezelf aan het verwennen met een heerlijk kip kerrie broodje, vond dat ik wel wat lekkers verdiend had na de afgelopen ellendige dagen ;)

Melanie: wow Estrella 4 maanden...het is zo cliche maar de tijd vliegt echt zooooooo hard...

Muriel: veel plezier met je visite!En lekker een weekje weg! (is stiekem ff jaloers heeft ook wel zin in een vakantie...)

Melina: he verdorie Vangelis is flink in de war dus...hij zou qua leeftijd een sprongetje kunnen hebben maar het is natuurlijk hartstikke vermoeiend en vervelend...misschien toch een dagje vrij nemen zodat je ff lekker kunt bijslapen?

Stasia: jee balen zeg van Ibo zijn fiets :(

Ruby: ah wat triest voor je zus...draagmoederschap is heel heftig, verdiep je er heel goed in voor je er aan begint wat er zitten meer haken en ogen aan dan je op het eerste gezicht zou bedenken, zeker als je bijvoorbeeld ook nog eiceldonatie zou doen (heb me er ooit een beetje in verdiept toen het bij mijn zus niet wou lukken).
    Ga je topic ff kijken zo...;)===> lamaa ik loop alweer achter de feiten aan :)

Gwen: chamodent (vsm) of dentinox ===> lamaa ik loop alweer achter de feiten aan :)

Agenda: mag wat mij betreft gewoon hyves, en anders ff elke ochtend de afspraken van die dag eraf plukken en hier neerzetten?

Ik zal mezelf een schop onder m'n kont geven...de boodschappen lopen niet vanzelf de kast in (helaas :()

13. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Tjee Ruby, dat is nogal wat: draagmoederschap. Ik zou er eerlijk gezegd zelf niet aan moeten denken. Het lijkt me heel moeilijk om het kindje te moeten afstaan nadat je het 9 maanden zo dicht bij je hebt gehad. Van de andere kant blijft het natuurlijk wel heel dichtbij, omdat jouw zus heel dicht bij je staat. Ik vind het in elk geval ontzettend lief en moedig van je dat je er serieus over nadenkt. En wie weet wat de 3e ivf poging jouw zus en haar man brengt...
    Als ik dit soort vehalen hoor, besef ik nog eens extra goed hoe wij hebben geboft. De zus van mijn man is ook al zo'n 4 jaar bezig om zwanger te raken. Het is dan best pijnlijk om te zien dat het bij anderen 'vanzelf' lijkt te gaan. Zij was de eerste binnen het gezin van mijn man die zwanger probeerde te raken. Ondertussen heeft mijn andere schoonzus al 2 kinderen, wij nu dus ook 1 en een broer van mijn man verwacht in juli een kleine.

14. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Ik zit zo eens mee te lezen bij de februari en maart mama's...ik word er echt helemaal emo van het lijkt nog maar zo kort geleden dat wij zo zaten te beppen over willen bevallen, voortekenen, buddy nieuws...
    Ik denk de laatste tijd sowieso heel veel terug aan de bevalling en kraamtijd en met een superwarm gevoel, ik heb zo'n mooie en makkelijke bevalling gehad en zo'n heerlijke kraamtijd...dat ik er heel verdrietig van word dat ik het nooit meer mee ga maken :cry:
    René is heel duidelijk, gevoelsmatig zou hij misschien wel een 4de willen maar het zit er financieel niet in en hij heeft gewoon gelijk...hij gebruikt zijn verstand en dat is ook goed want anders zou ik denk ik zo weer proberen om zwanger te raken...
    Zo raar, want tot een jaar geleden stond ik niet eens meer stil bij zwanger zijn en babies en nu zit ik er weer zo vol van...ik vind het gewoon zo'n nare gedachte dat ik echt nooit meer zwanger zal zijn...
    Zal dan nu nog een keer de tijd komen van afsluiten?
    Vind het zo stom van mezelf, de tranen stromen terwijl ik dit zo typ word er zo emo van, terwijl ik verstandelijk de beslissing allang genomen heb (en had!) is mijn hart het er helemaal niet mee eens...
    En als ik dan lees over stellen die zo graag willen en die niet eens zwanger mogen raken dan mag ik helemaal niet klagen :-#

Pfff sorry ik moest het even van me afschrijven :(

15. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Oh, over de hyves agenda: ik wil natuurlijk geen spelbreker zijn. Laat die hyves agenda maar staan zoals die nu staat, dus niet voor iedereen zichtbaar. Want ik begrijp dat sommigen er problemen mee hebben als hij openbaar wordt. Of we moeten een soort compromis vinden, bijvoorbeeld dat degenen die niet willen dat hun afspraken voor anderen zichtbaar zijn, een schuilnaam gebruiken, zodat buitenstaanders niet weten om wie het gaat. (De reden dus waarom ik hier de naam Serafijntje gebruik. ;) ) Van de andere kant zie ik eerlijk gezegd ook niet het 'gevaar' van voor-iedereen-zichtbare-afspraken. Zo erg is het toch niet als iemand leest dat je jarig bent of dat je kindje vaccinaties krijgt bij het cb? Hier op het forum bespreken we veel intiemere details en daar gebruiken velen wel hun eigen naam. Maargoed, het is zeker niet mijn bedoeling om hier een discussie uit te lokken. Ik respecteer jullie wens en leg me dus neer bij de hyves agenda. Want ik begrijp ook wel dat 2 agenda's bijwerken (hier en op hyves) allesbehalve efficiënt is. ;)

Het is trouwens niet zo dat ik iets tegen hyves heb ofzo, maar ik ken mezelf... Mede door het forum ben ik een soort internet verslaafde aan het worden. (En dit bedoel ik helaas heel serieus.) Ik heb gewoon niet de zelfdiscipline om alleen een hyves aan te maken om de agenda te kunnen inzien, dan wil ik er gelijk meer mee doen en andere pagina's bekijken. En ik heb er echt de tijd niet voor. Ik loop bijvoorbeeld gigantisch achter met de administratie van mijn bedrijf. Maar steeds als ik de computer aan zet om er iets mee te gaan doen, ga ik 'even' internetten en lijk ik mezelf daarin te verliezen. Achteraf voel ik me er rot onder, maar op het moment zelf kan ik niet stoppen. Mijn man heeft al voorgesteld om overdag de internetverbinding te verbreken, zodat ik alleen 's avonds op het net kan. Maar dat gaat me toch te ver en bovendien heb ik internet nodig bij mijn werk (informatie en afbeeldingen zoeken). Volgende week moet ik een lezing geven en ik probeer al dagen een begin te maken. Maar ieder keer weer dat internet... Op zich had ik voor mijn zwangerschap een vrij hoge werkdiscipline, maar die lijkt nu helemaal verdwenen te zijn. Hoe dan ook, om een lang verhaal kort te maken: ik wil momenteel liever geen hyves om mezelf te beschermen. Want ik vrees dat ik dan nog meer uren op het net ga doorbrengen. Ik leg me er maar bij neer dat de agenda voor mij niet zichtbaar is. (Lief aangeboden hoor Muriel, dat ik jouw wachtwoord mag gebruiken, maar ik doe het wel zonder.) Op zich is dat ook geen ramp, want meestal is er toch al wel een vroege vogel die 's ochtends al een samenvatting van die dag kopieert. En als er echt iets heel belangrijks is, hoop ik dat jullie mij dat laten weten. ;)

16. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Weet je wat we kunnen doen? Gewoon de hyves van de november mama's openbaar maken (als niemand daar bezwaar tegen heeft) en dat dan iedereen zijn eigen profiel afschermd voor vreemden zeg maar. Wat Dafje dus ook al zei. Dan kunnen ze wel op je naam klikken maar zien verder niets.

Wat betreft schuilnamen als je een afspraak in de agenda zet staat altijd je hyves naam erbij zeg maar. Dan zou je dus je hele hyves moeten gaan aanpassen.

17. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Lieve Roelie, laat de tranen maar lekker stromen. Ik kan me goed voorstellen dat je emotioneel wordt van de berichtjes van de februari en maart mama's. Je kunt je gewoon heel goed inleven omdat je het zelf ook allemaal hebt meegemaakt en nog maar relatief kort geleden bent bevallen van jullie derde kanjer. Natuurlijk is het een bizarre gedachte dat je (waarschijnlijk) nooit meer zwanger zal zijn, het is tenslotte ook een periode die je daarmee afsluit. Dus laat die tranen maar lekker stromen, meid. Gevoel en verstand zitten nu eenmaal lang niet altijd op 1 lijn. ;)

18. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Lees net je berichtje nog eens en wat je al zegt Serafijntje de eerste vroege vogel even de agenda van die dag kopieeren en hier zetten. Ook een mogelijkheid.

19. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Roelie: Ik heb daar ook last van. Als ik dan die zwangere dames zie mis ik het ook verschrikkelijk. Ik weet nl. nog niet of er nog een 2e gaat komen. Ik heb gewoon ontzettend veel geluk gehad met zwanger worden en de hele zwangerschap in combinatie met mijn suikerziekte. Kijk ik word ook ouder en normaal brengt dat al meer risico's met zich mee maar in combinatie met suikerziekte is het dus dubbel. Wij mogen van geluk spreken dat ik er eentje gezond op de wereld heb kunnen zetten terwijl je ziet dat het bijsommige niet van een leien dakje gaat. Zo ook bij mijn beste vriendin. Zij zijn sinds een maand bewust er mee bezig om een kindje te krijgen maar ze "doen" het al jaren zonder een of andere anticonceptie. Zij loopt nu bij een vertiliteitsarts.

20. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Ja, hier ook soms nog wel emo hoor.. als ik die mooie dikke buiken zie denk ik.. dat wou ik nou ook en voordat ie er was, was ie alweer weg..
    heb nog wel in mijn achterhoofd dat ik ooit wel een 2e wil.. maar nu nog niet..
    Soms heb ik echt wel tranen in mijn ogen.. en hips.. betrap me er nu op dat ik nu ook een traantje wegpink..
    Weet dat sommigen die dikke buik meer dan zat waren.. maar ik had 'm graag even (wat langer) gehad :rolleyes:
    Dus meis, huil even met je mee ;)

Serafijntje, vind het wel een oplossing om iedereen haar profiel af te laten schermen.. ik heb het sowieso al..
    Of jij maakt "gewoon" een fake account aan met een hele anders naam en gluurt lekker met ons mee.. ;)

Deel Deze Pagina