Hallo, Gisteravond lag mijn kleine meid te huilen dus ik er naar toe. Lag ze gewoon in haar slaap te huilen. Vandaag op de kdv vertelde ze me dat ze het daar ook was opgevallen dat ze in haar slaap aan het huilen is. Herkend iemand dit en weet iemand wat het kan zijn?
die van mij doet het ook en ik weet nog niet wat dit kan zijn of waar door het veroorzaak word.. hij huilt niet vaak in ze slaap maar denk dat het door een droom komt of zo
onze meid doet het ook maar niet vaker dan 1x per nacht en overdag doet ze het helemaal niet weet ook niet wat het is maar maak me er niet druk om kus non
Mijn zoontje doet dan ook wel is. Of hij gaat hard gillen in zijn slaap. De eerste keer vloog ik bijna naar boven, maar toen sliep hij al weer. TJa, ik denk dat het een verwerken is van iets en net zoiets als dat je als volwassene praat in je slaap. En zelf kan ik me nog herinneren dat ik een jaar of 10 geleden (toen was ik 21) ook zat te huilen in mijn slaap door een of andere droom. Ik werd namelijk huilend wakker. Heel raar!
Mijn dochter doet het ook, het klinkt heel verdrietig, niet echt een schreeuwende huil van 'ik wil aandacht'. Ik maak haar vaak toch een beetje wakker, dan knuffelen we even en dan leg ik haar terug. Ik heb het idee dat ze dan toch iets vervelends droomt. Mijn dochter is al wel wat ouder dan jouw kindje.
Dank voor jullie reactie. Het is gewoon erg vermoeiend om tig keer per nacht eruit te moeten om te kijken of er iets is. Meestal wordt ze wakker om dat ik de deur van haar kamer open doe. Probeer er ook niet te snel naar haar kamer te gaan maar het klinkt echt zo zielig.
Is me hier ook al eens opgevallen...Maar ook lachen in haar slaap, gelukkig (deed ze toevallig vanmiddag toen ze op mijn borst lag te slapen, zo lief). Dus denk echt dat ze dan dromen...
En als je de deur op een kier zet? Dan hoef je de klink niet open te doen. Ik kijk namelijk altijd voordat ik ga slapen nog even bij Sven, maar zet de deur op een kier. Hij wordt namelijk ook altijd wakker als ik de klink opendoe. En anders toch eens proberen om niet te gaan kijken. Is moeilijk, maar wellicht is zij zich helemaal niet bewust van het huilen en dan ga je voor niets.
Hier staat de deur ook altijd op een keir, mevrouwtje wordt altijd wakker als ik ga kijken, zo niet zo snel. Hier wordt er ook wel eens gehuild in haar slaap, kom ik kijken ligt ze gewoon te slapen. Iets langer wachten met gaan kijken, dus.
Mijn dochtertje doet dat ook de laatste dagen. Ik laat haar deur op een heel klein kiertje staan en gluur dan even naar binnen. En vanacht was het iedere keer als ik op de rand van het bed ging zitten om op te staan was ze weer stil hahaha.
Als ze een drukke dag heeft gehad, gebeurd het hier ook. 's avonds en 's nachts staat de deur altijd open, zodat ik kan zien of er echt iets aan de hand is of niet.
Bij mijn zoontje is het ook duidelijk verwerken, omdat het vaak erger is na een bijzondere/drukke dag. Soms gebeurt het ook als hij zich op een of andere manier niet helemaal lekker voelt (tanden, verkouden, etc.). We hebben ons inmiddels aangewend om pas te gaan kijken als het huilen langer dan een minuut duurt. 't Is al zo vaak gebeurd dat we voor Jan-met-de-korte-achternaam naast zijn bedje stonden.... En zolang we zelf in bed blijven liggen, slapen we ook snel weer. Als we er eenmaal uit zijn geweest duurt dat iets langer, dus heb je er de volgende dag ook veeeeel meer last van.
Ons mannetje heeft het heel veel gehad. Volgens mij is het ook dromen. Inmiddels is het weer een stukje minder en ik draai me nu eigenlijk altijd meteen weer om in bed. Alleen als hij begint te krijsen ga ik kijken. Dan is hij meestal namelijk wel wakker. Eergisteren huilde hij weer in zijn slaap en heb ik de fout gemaakt om te gaan kijken. Daar werd hij dus wel wakker van en toen ben ik 2 uur bezig geweest hem weer in slaap te krijgen.
Mijn zoontje doet dit ook. In het begin stond ik in zijn kamer om hem een speen te geven, sliep hij dus gewoon. Hij werd toen wakker van mij, met als resultaat nog harder huilen. Na een poosje hoorde ik het verschil tussen huilen als hij wakker is en wanneer hij slaapt. Het zijn fases en soms is het meerdere keren per nacht, weken lang en dan is het een periode niks aan de hand.
Hier ook altijd, maar als ik ga kijken (slaapt opde buik) heeft ze haar hoofd ver omhoog en kijkt rond. Slaapt niet verder dus en krijg haar alleen stil aan de borst