San heeft hij niet een regeldag? Dat was bij mij kerstavond en eerste kerstdag. Dat hebben alle kinderen bij 5 weken oud. Daar kan je ook niets aan doen behalve bij mamma laten zitten en rondlopen. Wel een klote avond uit gekozen, net als Lotte! Allemaal veel plezier vanavond! Wij gaan nu naar vrienden als Lotte de fles op heeft. Ik hoop dat ze dan na 12 uur pas weer komt... Kus
San: lekker doen wat je zelf denkt dat goed is hoor! En als dat betekent dat hem naar beneden wilt nemen: lekker doen en het commentaar van beide oma's laten voor wat het is! Jij doet het op jou manier, dit zijn andere tijden dan toen zij hun kinderen opvoedden en dit is JOUW kind!
leiden? Kom je dan gelijk hier langs Kleertjes... Inderdaad altijd een laag meer dan je zelf aan zou doen... Romper (met of zonder mouw), shirtje met een vestje en een warme broek. Naar buiten een warm jasje, een dikke deken oid in de kinderwagen en een warme voetenzak oid in de maxicosi...
Goedemorgen allemaal, De beste wensen iedereen en hopelijk heeft iedereen een fijne avond gehad. Wij hebben naar Guido Weijers gekeken en toen de kleine man wakker gemaakt voor de fles. Mijn man is toen al lekker naar bed gegaan. Toen Bart eindelijk de fles op had en met moeite een boer had gelaten kon ik hem op bed leggen. Toen ben ik ook fijn bed gegaan. Toen het bijna 24:00 was is mijn man vast naar zolder gegaan om in de buurt te zijn van Rick, voor het geval dat hij wakker zou worden. Dit gebeurde ook en toen hebben wij fijn met z'n drieën naar het vuurwerk gekeken. Bart sliep gewoon overal door heen t/m 3:20. Rick vond het vuurwerk geweldig. Al die kleurtjes vond hij heel erg mooi. Vanmorgen toen hij weer wakker was vertelde hij wel dat hij het wel hard vond klinken. Ik ben blij dat nu deze dagen voorbij zijn en dat het gewone leven weer gaat beginnen.
Ook vanuit hier de beste wensen...! Tygo heeft heel de avond in de kinderwagen beneden geslapen (vanaf 20.30) en om 5 voor 24.00 wilde hij eten... dus ik ging het nieuwe jaar in met Tygo aan de borst geweldig mooie en ontroerende ervaring! een moment die ik niet meer zal vergeten. En volgens mij heb ik net zijn eerste echte lachje gespot
Goedemorgen, ook van ons voor iedereen de aller beste wensen! dat ook 2009 voor ons allen een topjaar mag worden. Wij zijn heerlijk thuis gebleven, wonen nu natuurlijk in een bouwput. Laura heb ik om half negen naar bed gebracht en ze werd vanmorgen om half negen weer wakker. Ondanks dat het hier een enorme herrie was sliep ze overal doorheen. Heb haar ook niet wakker gemaakt voor een voeding ,dus voor het eerst sliep ze 12 uur zonder voeding. @ Maxje: fijn dat Tygo weer thuis is.
Gelukkig 2009 allemaal! Dat het maar een heel gezond en gelukkig jaar mag worden voor ons allemaal. Ik heb Luca gisteren lekker mee naar beneden genomen waar hij binnen 5 minuten op schoot sliep. Na een uurtje heb ik hem in zn wieg overgehevelt, hij heeft niets meer gemerkt, hihi. Beetje jammer dat hij vanacht voor het eerst sinds de kraamweek vaker dan 1x kwam, denk dat hij gisteren met de drukte niet genoeg gedronken heeft. En ik weet dat ik me er niets van aan moet trekken, maar ik vind dat zo lastig! Wilde niets terugzeggen om ruzie te voorkomen, maar moet ondertussen wel allerlei opmerkingen aanhoren.
Maxje gelukkig is jullie kereltje weer thuis, ik hoop dat alles snel weer bij t oude is. Voelt hij zich weer goed? Zo sneu zo´n mooi ventje met zo´n nare sonde...
Gelukkig 2009 allemaal! Wij zijn gisteravond bij vrienden gaan oliebollen eten, alle kids met speelgoed, wipstoelen en een box vol speelgoed in de woonkamer gespeeld. Was erg leuk om te zien. Liam was de kleinste en werd heerlijk vertroeteld. Om 20.00 richting het huis van mijn ouders gegaan, lekker rustig met de familie tv gekeken en gegeten. Om 12 uur samen met een erg wakkere Liam het nieuwe jaar in gegaan. Nu eventjes iets anders, want ik zit er een beetje doorheen.. Liam komt nu al bijna 2 weken om de 1,5 uur om een voeding, vooral ook 's nachts. Het begint mij nu echt op te breken en ik heb niet het gevoel dat dit een sprongetje/regeldag is want het duurt nu al zo lang. Mijn moeder vind dat ik hem 's avonds misschien een flesje zou kunnen geven, wat iets "zwaarder" op zijn maagje ligt zodat hij wat langer slaapt. Ik las alleen dat dit weer niet goed voor mijn productie is? Gelukkig heeft mijn moeder hem vanochtend om half 8 mee naar beneden genomen (Ik had nog 150 gekolfd) en ik kon net lekker nog even slapen tot 12 uur. Maar ik zit hele nachten om de anderhalf uur met een drinkend mannetje op schoot.. Hebben jullie misschien tips?
Ik heb Luca vooral in t begin af en toe ´s avonds een fles gegeven en ik voed nu volledig zelf. Als je productie naar beneden gaat merk je het snel genoeg, maar het lijkt mij veel waarschijnlijker dat je productie juist omhoog gaat als je weer gewoon goed uitgerust bent. En anders kun je het dmv clusterkolven snel genoeg weer op peil brengen. Ik zou dus lekker een keer ´s avonds na de voeding een flesje kv geven tot hij genoeg heeft, en de 1e nachtvoeding ook vervangen door een flesje kv. Jij kan dan doorslapen en je lijf krijgt even rust. Heb ik in elk geval gedaan en werkte perfect. Er zijn trouwens kleine pakjes nutrilon kant en klaar, 200ml voor 75ct. Hoef je geen heel pak kv te kopen.
Heeft hij trouwens wel echt honger elke keer, of kan het ook gewoon uit zuigbehoefte zijn? Luca drinkt nl op sommige moment (uit reflex) wel als ik hem aanleg, maar een speentje volstaat soms ook. Je kunt ook als hij echt honger heeft proberen wat tijd te rekken met een speen, dat hij bijv pas na 2 uur drinkt, dan drinkt hij meer op dat moment, zo vergroot zijn maagje en kan er steeds iets meer tijd tussen komen. Iedere 1.5 uur zou niet meer nodig moeten zijn, dat hou je toch ook geen maanden vol. Dikke knuffel in elk geval!
@Kleinwonder, wou dat ik je tips kon geven maar geef kv dus helaas.. @San, wat lekker dat Luca het beneden wel goed deed @Maxje wat fijn dat je mannetje weer thuis is! Kay heeft het SUPER gedaan gister.. had hem om 7 uur een voeding gegeven en toen is hij in de schommel in slaap gevallen om 8 uur... toen laten liggen, werd om 11 uur wakker.. heb hem toen weer een voeding gegeven en om 23:50 in zn bedje gelegd... daar heeft die liggen slapen tot 04:00, toen wilde hij bij mij in bed.. tot 06:00 en toen weer een voeding.. terug in zn bed tot 11:30
een heel goed en gezond 2009 allemaal! Denise is het nieuwe jaar ingegaan slapen bij oma op het schouder. zo snoezig! net daarvoor had ik haar gevoed. vandaag gaan we beginnen met afbouwen van de bv. ik wil zodra ik weer aan het werk ga niet zitten met kolven. heb het al een paar keer geprobeerd maar vind het teveel gestress en krijg er ook niet genoeg uit voor een volledige voeding. ik heb nu een maand de tijd om over te gaan op fv en daar een ritme in te vinden.
@Klein wonder Ik zat hier ook mee dus heb wel een paar tips: Wat San zegt kan het zuigbehoefte zijn; Ik merk bij Tygo vaak dat hij na het drinken wel overvol is (hij spuugt behoorlijk wat mondjes terug dan) en dan komt hij soms 30 min later weer... tjah dan is het niet echt honger maar gewoon zuigbehoefte... Tygo heeft daarom zijn speen (hahaha onze verzameling bestaat nu uit 5 spenen die her en der liggen ) Hoe ik weet dat hij dan voldoende binnenkrijgt: als hij honger heeft merk ik dat wel, die signalen zij niet te negeren ondanks tut... hij komt meer dan 400 gram per week aan en heeft 8 flinke plasluiers per dag... wijst dus op een verzadigd kindje (met grote zuigbehoefte) Wat mij ook heeft geholpen is blokvoeden: Tygo was niet verzadigd na de voeding... ook jij hebt een heftige TSR en grote kans dat Liam veel voormelk binnenkrijgt... alleen dit vult zijn maag ma even (en hij kan er heftige krampjes van krigen door dat er veel lactose/melksuiker in zit) Ik voed Tygo nu elke 3 uur uit één borst... als dit niet voldoende is kan je Liam 4 uur lang dezelfde borst aanbieden... dan krijgt ij meer achtermelk binnen (dus meer verzadigd engrote kans dat hij aan de borst in slaap valt) Hier een link erover: http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/melkproductie/hyperlactatie-tijdens-de-lactatieperiode.html Hoop dat je er wat aan hebt!
Allemaal een heel gelukkig nieuwjaar! Ik vond het wel bijzonder hoor om voor het eerst met baby het nieuwe jaar in te gaan. Lotte heeft het gisteren super gedaan! Om 9 uur een fles gegeven en toen is ze gelijk daarna door de autorit naar vienden in slaap gevallen en toen heeft ze tot 1 uur in de bugaboo liggen slapen. Toen zijn we gelijk naar huis gegaan en heb ik haar een fles gegeven en zijn we gaan slapen. Ik vond het echt heel knap dat ze doorsliep aangezien de heren verschrikkelijk hard vuurwerk hadden uit belgie. Ik schrok er zelf wel heel de tijd van maar zij sliep! Nu ligt ze voor het eerst in haar ledikantje te slapen. Ik wil vanavond gaan proberen om haar in haar eigen kamer te laten slapen. Dat is al een hele stap voor mij dus ik ben benieuwd...
Mag ik trouwens vragen wat voor ritme jullie hebben met de kleintjes? Ik probeer dit nu een keer voor mezelf te bepalen en te bedenken maar vind het lastig. Ik zou het liefst rond 9 uur de laatste fles geven en dan 1 nachtvoeding en dan om 7 uur/ half 8 's ochtends weer maar dit is natuurlijk weer niet om de 4 uur... Lastig! Ik denk niet dat ze half 8 tot half 8 met 1 nachtvoeding haalt dus dat gaat dan weer niet. Ze eet ook te weinig per fles om dan echt voldoende binnen te krijgen en meer eten wilt ze ook niet. pffff
Hi Dames, Allereerst een gelukkig nieuw jaar! Er is echt heel veel geschreven dus ik zal even proberen te reageren! @Tipp, ook Sterre is uit de lijst. Zou niet weten hoeveel ze weegt, ze draagt 56-62. Maar is het echt de bedoeling dit bij te blijven houden?! @Jootje, fijn dat het met denise beter gaat, hoop dat ook de verkoudheid snel over is! @Maxje, wat fijn dat jullie voor oud en nieuw thuis zijn! @Kinderwagen, wij zijn ook nog steeds heel erg tevreden. We hadden de bugaboo al van Tycho en nu met buddyboard (hiermee kan Tycho achter de wagen staan)nog steeds helemaal top! @Voedingsschema, Sterre drinkt overdag elke 3 tot 3,5 uur. En snachts wanneer ze wil. Meestal heeft ze om 7.30 gegeten en komt ze een keer tussendoor en eet ze sochtens om 6 a 7 uur. @Baby zwemmen kan vanaf 10 weken (weet niet of het ook met inentingen te maken heeft). Met Tycho zijn we veel later begonnen en die vind zwemmen nog steeds top. Ik ga met Sterre ook beginnen! Er zijn wel waarschuwingen dat je door de eerste maanden in choorlwater te zwemmen eerder last van bronchites/ astma zou kunnen krijgen... @Werken, ik kijk er echt naar uit. Over een week gaan we wennen op het kdv. Mijn leven wordt weer normaal echt heerlijk! Ook het idee dat ik dan meer van mijn kinderen geniet. Ik geniet dan dubbel van de momenten dat we samen zijn. En heb ook momenten om echt mijn eigen ding te doen en even geen mama te zijn. Misschien scheelt het dat ik het ook al gewend ben met Tycho (hoewel ik met hem ook geen moeite had om weer te werken). Dat was het wel zo'n beetje dacht ik! Jooze
Ook van mij de beste wensen voor 2009 natuurlijk! Zo te horen hebben onze kindjes het afgelopen nacht echt goed gedaan! Hier ook: Ediah heeft zoals gewoonlijk om 23.30 nog een voeding gehad (lag daarvoor al vanaf 21.00 keurig te slapen) en is ook daarna weer in diepe slaap gerold. Wij hebben met de babyfoon (met camera) heerlijk bij de buren gezeten en het nieuwe jaar ingeluid: Ukje heeft zich niet bewogen! Daarna nog op het feestje bij de andere buren geweest tot ze zich om 3.30 weer meldde. Gevoed en weer heerlijk in slaap gevallen ondanks de dreunend muziek van de buren... Niets mis mee dus. Vanmiddag een heerlijke boswandeling gemaakt met vriendinnen (en Ediah mee natuurlijk). Nu net lekker een kop thee gedronken met een groot stuk cake... ik mag niet klagen! Ga wel lekker bijtijds naar bed vanavond...
Ontzettend, ontzettend, ontzettend bedankt voor de tips! Liam heeft 's nachts écht honger: een speentje volstaat niet. 10 minuten rekken met een speentje lukt maar dan wil hij toch echt aan de borst. Hij drinkt dan 5 tot 10 minuutjes en dan valt hij weer in slaap om vervolgens anderhalf uur later weer wakker te worden. Blokvoeden doe ik al een tijdje, maar ook dit maakt geen verschil. Liam krijgt nu 3 tot 4 uur lang dezelfde borst dus hij zou toch echt achtermelk binnen moeten krijgen. (Aan zijn groei te zien ook, hij gaat nu al richting de 6000 gram) Ik ben alleen bang dat wanneer we zijn laatste voeding vervangen door KV en hij wel langer gaat slapen dat mijn productie terug loopt? Of zal dit wel meevallen?
@ Bea, waarom wil je nog 1 nachtvoeding geven ? Als je Lotte om 23.00 of 00.00 de laatste fles geeft heb je meer kans dat ze de nacht doorslaapt. Als ze s'nachts doorslaapt hoef je haar niet na 4 uur wakker te maken voor de fles, er mag 8 uur tussen de voedingen zitten. Maud krijg rond 23.00 de laatste fles en slaapt door tot 6.30