Tjah ik heb hier ook aan zitten denken, en uiteindelijk besloten niet te doen omdat hij 's nachts blijkbaar nog wel tussendoor voeding nodig heeft... Als je de laatste voeding kunstvoeding geeft heb je kans dat hij 6 uur lang volzit terwijl hij 's nachts wel die melksuikers nodig had... Tjah Tygo komt niet om de 1,5 uur... dus kan je beslissing wel begrijpen... Ik denk dat je voeding wel wat terug gaat lopen, misschien een idee om midden in de nacht een voeding te kolven als je dit lichamelijk red? Nog een link over zeer frequent voeden met een tip over borstcompressie: http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al-even-bezig/borstcompressie.html (misschien dat dit helpt? blokvoeden kan je ook uitbreiden naar 6 uur; zie vorig artikel wat ik gegeven had) Ik hoop dat je er wat aan hebt... voor vragen kan je je ook wenden naar borstvoedingsforum.nl ik ben daar altijd enorm goed geholpen (er zitten daar ook lactatiekundigen en vrijwilligers van BVN)
Inderdaad, ik denk er precies hetzelfde over Noatje. Het is alleen zo ontzettend zwaar om iedere nacht om de anderhalf uur weer wakker te worden. Ik heb voeden met borstcompressie geprobeerd alleen dit maakt weinig verschil met 'gewoon' voeden bij mij. En na iedere voeding is hij ook écht hartstikke verzadigd, ik snap daarom ook niet dat hij na een uur alweer honger heeft. Overdag wisselt het nogal, de ene keer komt hij pas na 3/4 uur en de andere keer zit er maar een uur tussen. Maarja, overdag vind ik het helemaal niet erg ik vind het juist heerlijk om hem te voeden maar 's nachts is slapen toch ook wel fijn hihi. Zou het misschien kunnen dat wanneer ik hem bijv. om 23 uur een flesje KV geef, en ik zelf dan kolf en 's nachts ook 1x kolf (mocht hij langer slapen..) mijn productie wel gewoon goed blijft? Ik ga nu trouwens even op het bvforum kijken, thnx!
Graag gedaan Ik snap je twijfeling... natuurlijk geef je het liefst alleen bv, maar jouw gezondheid telt ook hoor! Tjah en klinkt stom maar het zal vast een periode zijn hoor... Tygo is vanaf gister beter verzadigt van mijn melk hbe ik het idee. Veel suc6 hé trouwens vind het onwijs knap dat je het zo lang die 1,5 uur hebt volgehouden en dat je nog steeds voor bv gaat Trouwens ik bedenk met net: een fles afgekolfde melk met Nutritron? (johannesbroodpitmeel) is dat een idee? dat vult ook meer ' Ik heb het geprobeerd tegen het spugen van Tygo maar dan stikt hij bijna in zijn spuugje dus ben er mee gestopt... (zonde heb nu nog een bijna vol pak)
Ik wil ook absoluut de BV vol blijven houden, het gaat eigenlijk ontzettend goed behalve dan dat we 's nachts veel wakker zijn hihi. Wat is dat precies, Johannesbroodpitmeel? Zal het ook ff googlen.. Hoe gaat het nu dan met het spugen van Tygo? En bij jou met de bv?
BV begint gelukkig steeds beter te lopen, spruw is helaas nog niet weg... Tjah het spugen schijnt normaal te zijn, het gaat de laatste dagen ietsje beter. vind het een geweldige ervaring... 's nachts vermoeid me wel heel erg en omdat ik niet meer liggend kan voeden kan ik helaas niet samen slapen maar goed... die nachten komen we wel door
Ahh gelukkig. Ja spugen is normaal. Liam spuugt na een voeding ook altijd wel een beetje hoor (mondjesmaat). Ik zie er alleen nu al ontzettend tegenop om straks weer te moeten studeren. Vooral omdat de nachten nu zo zwaar zijn en mijn vriend er overdag en 's avonds niet is zal het toch wel even bikkelen worden..
jah pff ik ook tegen het werken hoor.... Nu komt Tygo vaak om 3 uur en moet ik om 4 uur weer wakker worden omdat mijn man door de wekker heen slaapt Ik ga eten tot snel btw is je beebiesite weg? ik keek regelmatig maar kon er vanmorgen niet meer op?
Eetsmakelijk! Nee, we hebben de naam veranderd! Het is nu lieveliam.beebiesite.nl Enne, handig he die mannen met hun wekkers. Ik moet ALTIJD 10 minuten nadat de wekker is gegaan hem weer wakker maken..
Goeieavond! Iedereen de beste wensen! Nikolai heeft al 2 nachten doorgeslapen. Zou dit het dan zijn? Ik hoop dat het doorzet! Met oud en nieuw was ie trouwens wakker omdat hij z'n laatste fles om 23.00 krijgt. Was een mooi moment. Om 0.30 is ie dan gaan slapen en pas om 07.00 wilde hij weer eten. Hoe heerlijk. @Kleinwonder, ik heb over BV geen idee. Ik heb al na 3 dagen de handdoek in de ring gegooid. Lijkt me wel zwaar hoor, om de 1,5 uur! Sterkte!
@Uk Ik maak Lotte 's nachts niet wakker voor een voeding maar ze komt zelf. Over het algemeen is dit 5,5 uur na de laatste fles maar ook weleens eerder. Als ik dan om 12 uur de fles geeft houdt dit dus in dat ze om half 6 weer komt en dat is echt klote als je om 7 uur op moet. Ik wil dadelijk als ze naar de kdv gaat om half 8 een fles geven en dat lukt dus niet op zo'n manier. Daarom dacht ik, ik ga het anders proberen. Lastig hoor! En met 5 voedingen krijgt ze echt te weinig binnen omdat ze nog steeds tussen de 100 en 120 cc per voeding eet. Ik krijg er ook echt niet meer in.
@Beatrice, waarom geef je dan niet 6x 100 ipv 5 x 120? Nikolai krijgt 5 x 170 (hij laat wel eens een bodempje staan) en dan zijn ze wel verzadigd. Meer flessen maar per fles minder inhoud?
Dat doe ik nu ook alleen maakt dat het wat lastiger om een goed ritme te vinden. Als ze niet altijd hetzelfde drinkt is het moeilijk om te bepalen wanneer ze wilt eten. Ze heeft net ineens 140 cc op. Dat heeft ze nog nooit gedaan! Normaal drinkt ze nu 90 cc...
Hi, @Kleinwonder, Ik weet de situatie niet meer precies, denk je dat je te weinig hebt of komt hij zelf gewoon heel vaak? - Eerst een keer lang laten huilen en dan goed voeden, misschien dat ie dan meer drinkt en dan ook weer langer slaapt. - Kolven en steeds de fles geven dan weet je zeker of die genoeg heeft of altijd met gemak alles opdrinkt.. - Weet je zeker dat ie elke keer komt om eten? Dat dacht ik met Sterre ook later bleek dat ze het gewoon koud had (schaam). Ik bedoel kijk verder, de borst is vaak ook een trost middel. - Als je gewoon genoeg bv hebt hoeft het niet terug te lopen, heb je namelijk ook niet als je gaat doorslapen. Als je weinig voeding hebt en je wilt echt bv blijven geven zou ik het niet aandurven. Maare elke 1,5 uur blijven voeden lijkt me onmogelijk vol te houden zeker als je weer gaat studeren. Sorry als ik tips dubbel heb gegeven of als ik de helft niet snapte want ik ben dus even kwijt hoe het precies zat. @oud en Nieuw, was hier super gezellig, Sterre sliep door. Alleen met Tycho was het wat minder, die heeft van 12 tot 1 onder tafel gezeten. Hij vond het eng en wou dat wij het lieten stoppen/ uit zette. Maar na 1 uur was het hier wat rustiger en was het goed. De komende dagen ben ik er niet overigens, wij gaan het nieuwe jaar goed beginnen met een weekendje Sauna! De kids blijven bij opa en oma logeren. Jooze
Hoihoi, Hihi nou te weinig heb ik absoluut niet. Ik heb juist ontzettend veel melk (en ook nog eens erg voedzaam, liam groeit als kool en zit alweer bijna op 6000 gram ). Ik kolf ook extra af omdat hij anders veel te veel en te snel binnen krijgt. Volgens de lactatiekundige heeft hij gewoon 'mama-honger', wil dus gewoon veel bij mama zijn en drinken. Ik wil eigenlijk echt niet over op een avondflesje met kv, dus ik denk dat het even doorbikkelen wordt deze dagen. Wat wel zwaar is, maar het is voor een goed doel. Nu ik wat meer gelezen heb over het 'mama-honger' heb ik een enorme drang om toch door te zetten en geen kv of gekolfde voedingen te gaan geven. Als ik straks studeer zien we het dan wel weer.. Hopelijk hebben we dan al weer wat langere nachten.
Lieve allemaal! Iedereen een goed en gezond 2009! Heel bijzonder een jaarwisseling met een wondertje heerlijk. Jesse heeft het heel goed gedaan. Hij was zo lief. Wij hebben een hele drukke dag gehad vandaag en gaan nu lekker slapen. Morgen middag ben ik er weer. Ow ja....vandaag een eerste lachje gespot
hier ben ik ook nog even...lekker laat nog! Denise ligt lekker te koezen in haar ledikantje. vandaag begonnen met afbouwen van de voeding. Vanmiddag 1 flesje fv gegeven. Dit ging op zich best goed, alleen dronk ze erg gulzig. wat resulteerde in vele boeren. de verkoudheid van Denise is nu bijna over gelukkig, en ook de oortjes lijken op te knapppen. Enig nadeel is dat ze in de diarree is van de antibiotica. Het loopt haar gewoon af. Haar hele kontje is er schraal van, zo zielig.
Ahh wat zielig! Ik vind dat altijd zo sneu als die billen helemaal rood zijn. Je voelt je dan bijna gemeen als je ze af moet vegen. Misschien warme washandjes? Ik heb echt een heeeerlijk nacht gehad! Lotte ging om half 1 slapen en werd om 8 uur pas weer wakker. Ik heb maar 1 keer haar speentje terug in haar mondje gedaan rond 4 uur! Ik ben weer helemaal uitgerust!
Ik heb een baggernacht gehad... mijnheer was om 2 uur wakker en heeft mama tot 5 uur tot wanhoo[ gedreven... was zooooo moe en hij bleef maar krijsen... hij had al 3x gedronken en bij de 4e keer was hij in slaap gevallen...
Ah Noatje, klinkt als een erg lange nacht.. Hier juist een kleine verbetering: 23 uur laatste voeding, daarna om 03.00 en 06.30. Toen lekker even bij ons in bed en vervolgens werden we om 09.30 wakker, heerlijk! Dit is al stukken beter! Met rode billetjes hebben we hier nog geen ervaring maar het lijkt me erg zielig. Misschien zoals Beatrice al zei natte washandjes?