November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik ga afsluiten. Tot morgen! XX

2. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
  3. 078mama

078mama Niet meer actief

ik heb hem toch maar besteld maar dan op amazon.de. daar is tie 100 euro incl verzenden! ik kan hem altijd weer verkopen...

4. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Dat lijkt me een erg goede deal Bea! :thumup:
    Wanneer heb je hem binnen?

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Goeieavond!

EVen snel. We zijn weer terug in Duitsland maar door de sneeuw hebben we er meer dan 7 uur over gedaan.
    Nikolai is helemaal van slag nu. Huilt al de hele avond.

Ben nu 8 weken na de bevalling nog niet ongesteld geweest.....

6. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Tot morgen! Slaap lekker

7. 078mama

078mama Niet meer actief

Kersje als het goed is heb ik hem voor het einde van de week in huis! Ik ben benieuwd, ik ben niet zo'n online besteller.

Misschien een stomme vraag hoor maar hoe vermaken jullie de kleintjes? Lotte is haar wipper en box zo snel zat...

8. annemila

annemila Lid

30 mei 2008
    68
    0
    0
    Hi ik had 2 weken geleden dezelfde vraag. Ik zat vaak tot snachts met Lieke op mn buik omdat ze niet in bed wilde. Ze huilde veel en zat op een ritme van 3 1/2 uur waardoor elke dag anders was. Ik vroeg me steeds af wanneer moet ik r nou in bed leggen, wanneer gewoon beneden en hoe laat? Ik merkte dat ik heel erg behoefte had aan regelmaat hoewel ik weet dat dat met een kleintje opzich lastig is. Van mn vriend kreeg ik voor de Kerst het boek de tevreden baby http://www.bol.com/nl/p/boeken/de-tevre ... index.html voor mij echt een verademing. Zoveel tips waar ik echt wat aan heb en ook een dagschema waardoor we veel meer regelmaat kregen. Met als gevolg dat ze nu na het badje om half 7 in bed ligt en heerlijk slaapt. Ze is veel rustiger geworden en huilt veel minder. De dag begint nu elke morgen om 7uur-half 8 en dat is ook wel zo prettig met het kd in het vooruitzicht.

9. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @ sybje
    Ik heb zo'n schommelstoel geleend van een vriendin hij is van Graco maar vind hem behoorlijk hard heen en weer gaan op minder dan stand 1 maar Jayden wordt er soms wel rustig van en kijkt ook naar de mobiel die erboven hangt en deze swing is voor baby's tot 11 kg !

@ Chebu
    Hier 7 weken na de bevalling en ook nog niet ongesteld geworden...
    Kben nieuwsgierig wanneer het zal komen ...

Zijn hier al veel meiden ongesteld geworden na de bevalling ?

En ja met Jayden zijn we behoorlijk aan het sukkelen
    Het begon 7 december met diarree ( 8-9 diarree spuitluiers per dag)
    tig keer naar de huisarts en huisartsenpost gegaan die dachten toen RS virus maar daarvoor duur het al te lang toen 19 december overgegaan op nutrilon pepti tegen koemelkallergie na 1 dag waren de poepluiers nog 4 per dag na 5 dagen gewoon 1 per dag vorige week 3 dagen weer 5-6 poepluiers op een dag afgelopen vrijdag en zaterdag weer 1 op een dag en vandaag alweer 5 ...
    We snappen er niets meer van ... Morgen naar de kinderarts dus hoop dat hij wat meer kan vertellen ook was Jayden vorige week in 7 dagen tijd maar 50 gr gegroeid ...

10. Niet meer actief

@TIp thnx.. en wat een superranzige vent in dat topic.. bah! Ik heb ook ooit zoiets meegemaakt, alleen niet zo heftig, toen ik een jaar of 10 was.. of ik wel eens met jongetjes speelde en wat we dan deden blabla :( bah..
    @Bea, Kay is nu denk ik ook wel alz eker 5 kilo, maar zit héél veel in de schommel.. hij is redelijk plat dus ja..
    @Lot, hier best wat regelmaat.. Kay komt overdag meestal om de 3.5/4 uur en snachts zitten er gemiddeld zo'n 6/6.5 uur tussen.. hij krijgt tussen 11 en 12 uur de laatste fles..
    @Chebu, 2e op komst? ;) hihi grapje... wat rot voor Nikolai :( knuf voor hem!
    @Ongesteldheid.. ik sinds gister :( bluh
    @Baylee.. ben benieuwd wat de ka zegt, succes!

Meiden misschien wat zeikerig.. maar.. donderdag eerste prikken en ik zie er ZO tegenop!

11. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    @Bea: ik ben benieuwd inderdaad. Komt vast goed met je schommel :)

En over dat vermaken (ook voor lot23): ik zat daar ook een beetje mee, maar ik merk dat Micky het wel steeds langer volhoudt in de wipper en/of box, dus dat gaat echt vooruit, gewoon blijven neerleggen.
    Verder probeer ik er vooral een soort regelmaat in te houden: even 1 op 1 met haar spelen na de voeding, dan nog even in de box/wipper, daarna wordt ze weer wat moe, dus dan gaat ze richting bed (lukt helaas niet altijd overdag, maar ik merk dat het steeds beter gaat), of mee in de auto waar ze in slaap sukkelt. En dan zo'n 4 a 5 uur na de laatste voeding weer wakker maken (indien nodig) voor haar volgende voeding, verschonen, eten etc etc.
    @lot: ik laat haar dus overdag niet langer dan 4 a 5 uur liggen tussen de voedingen, zodat daar een goed ritme in komt.

En we beginnen dus ook steeds meer in een echt ritme te komen! Ik wil ook proberen om haar 's avonds voor haar laatste fles een badje/douche te geven, daar sliep ze gisteren ook erg goed op. Maar dat lukt me in mijn eentje niet, dus dat is lastig op de dagen dat mijn vriend werkt...

Doen jullie allemaal ook aan een dergelijke regelmaat? En zo ja: hoe zien jullie dagen eruit?

@JsztD: waar ben je bang voor met die prikjes dan?

@baylee: wat rot voor jullie dat het met jayden nog niet zo lekker loopt. Hopelijk biedt de KA inderdaad wat helderheid.

12. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @JsztD

Ja thx !
    Hoelaat krijgt Kay zijn laatste fles en hoelaat komt ie sochtends weer ?

Hier krijgt Jayden zijn laatste fles rond 23.30 uur en komt sochtends tussen 5-6 uur weer en dan slaapt ie weer tot rond 9.30 !

Hoeveel drinken jullie beebs nu ?

Hier krijgt hij bijna elke dag nog 7 flessen :( en soms 6
    Ik denk dat ik best nog laag zit qua aantal cc meestal drinkt hij tussen de 100-130 cc en heeeel soms zijn laatste fles 150 cc

13. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @KersjeB

Ja hij is niet ziek nooit geen koorts gehad ofzo alleen zoveel spuit luiers en met die voeding zitten we enorm te tobben

En aangezien het mijn eerste beeb is weet ik ook niet wat normaal is en wat niet ...Maar hopelijk morgenmiddag wat meer helderheid !

@ Bea
    Hoe gaat het met Lotte ?
    Lees ik nou goed ? slaapt ze door snachts waauw (kben jaloers aant worden ) :oops: ? van hoe laat tot hoelaat dan ?
    komt ze niet meer midden in de nacht voor een voeding ?

14. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Heej, super bedankt, maar misschien kun je me dan nog ff helpen met een vraag... ik heb nu dus ook een WAZO uitkering, moet ik dat nog ergens invullen dan? ik werkte via uitzendbureau dus dat is gestopt toen die wazo inging denk ik? maar dan zit ik nu met een gat zeg maar hoe zit dat dan? :(

15. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Meiden, willen jullie eerlijk zeggen of ik een aansteller ben of dat het volgende me terecht dwars zit?

Luca is 21-11 geboren. Mijn man heeft 2 zussen die alletwee getrouwd zijn. We lopen de deur niet bij elkaar plat maar hebben we altijd gewoon gezellig contact. Met verjaardagen (ook van hun kinderen, onze neefjes en nichtjes) zien we elkaar sowieso, maar ook wel tussendoor. De zussen van mijn man zijn gelijk na de geboorte langs geweest.
    Zwager 1 was verkouden en kwam daarom niet. Hij kwam in de 2e week alsnog even langs voor een bakkie. Gewoon kort tussendoor, even z'n nieuwe neefje bewonderen.
    Zwager 2 is inmiddels nog steeds niet geweest... En dat zit me toch een partij dwars!

Echt, ik snap dat het voor een ander minder speciaal is, en ik snap ook heus wel dat hij het druk heeft met een baan en 2 kinderen. Maar ze wonen hier nog geen 5 minuten vandaan, hij had de afgelopen weken toch wel een keer een half uur over?!
    En ja ik kan natuurlijk ook met Luca langsgaan, maar het zit me gewoon zo dwars dat hij niet eens de moeite neemt om ons kindje te komen bekijken dat ik eigenlijk zoiets heb van stik er maar in! Mijn schoonzus is dan wel langsgeweest, maar toch...

Terecht of ben ik een aansteller?

16. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Absoluut terecht, ik heb het ook met mensen waar ik een goed contact mee heb (had dus eigenlijk)

Ik ga daar ook nu niet langs al zou ik graag wel willen, ze tonen ook helemaal geen interresse voor iets wat ik heel bijzonder vind

17. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Ik denk er precies hetzelfde over hoor !

Zo heb ik dus een vrienden een stel me vriendin is wel langs geweest maar haar vriend dus ook niet terwijl dat wel heel goed met elkaar omgaan ( omgingen dus) Maar haar vriend heeft mijn vriend nog geneens gebeld om te feliciteren ... En dat zijn ( waren) dus ook goeie vrienden...
    Maar ik ga er dus ook absoluut niet meer langs (ook al zou ik wel willen) maar ik heb zo mijn principes :(

18. Ienie en mini

Ienie en mini Bekend lid

22 jul 2008
    549
    0
    0
    lieve schatten!Hoe hebben jullie in godsnaam zoveel tijd om te typen hierzo??????? En lieve moeder die jullie huis poetst en de wasjes doet? Een schoonmoeder? Een hyperactieve man? Een schoonmaakster?
    Ik moest echt even een paar dagen skippen, misschien volgende week weer meer tijd, heb een beetje meegelezen wel, maar niet alles, SORRY!

Ik heb over een week mijn schoonmoeder :evil: :evil: :evil: :evil: trouwens 2 weken hier over de vloer!
    Gelukkig logeert ze in een appartement verderop in de straat, maar toch, please shoot me!

Alles goed met Esmee, we zijn nog steeds aan het worstelen met de BV, maar we het gaat beter, geef haar nu nog maar 60cc naast de borst en ik hoop dat heel erg snel af te bouwen. Een borst gaat heel goed, andere doet nog een beetje pijn maarja, en nog steeds niet genoeg melk maar ik leg haar veel aan dus hoop dat het snel beter gaat!

19. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    @ San: Ik vind het ook terecht hoor, zit hier ook in zo'n situatie... Van mijn kant van de familie zijn zelfs alleen mijn ouders, oma en één oom maar langsgeweest. En er zijn 5 ooms en tantes waar we niks van gehoord hebben, van mijn mans kant ook 4 ooms en tantes... terwijl ze wel langs zouden komen. Ook kennissen e.d. horen we niks van ben waanzinnig teleurgesteld erover. Wilde mijn mooie kindje ook eens showen. We hadden trouwens 100 zeepjes met Tygo erin gedrukt besteld en hebben er nog 75 over... echt zonde...

@inie: mega knap dat je zo doorzet met de bv!

@regelmaat: die is hier ver te zoeken heb ook geen idee hoe ik dat erin moet krijgen met de bv op verzoek, heb zelfs geen eigen regelmaat meer

20. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Hier zit ik met een behoorlijk zieke man, ikzelf opknappende van een buikgriep en een piepende baby die elk 1,5! komt dus denk dat die ook niet lekker is :(

Deel Deze Pagina