November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @san : je hebt gelijk hoor , vreemde reactie van je zwager ,..... maar ik zou mijn kop dan ook in het zand steken ....of er wat van zeggen ....

@meiden even een vraagje hoe bewegelijk is jullie kindjemet de handjes en het gezicht ...nou ja eigenlijk het hele lichaam ?
    en huilt jullie kindje veel of niet ?
    het valt mij nu ook op dat Jelmer soms best onrustig is .....veel ligt de zwaaien/maaien met zijn handjes ......en som met zijn hele lichaam druk in de weer is ....maar ik weet niet of dit zorgelijk is of niet ....
    huilen doet hij de laatste dagen ook meer ...gisteren heel erg zelfs .....echt gillen als een meid deed hij ....

2. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Laura is sinds een paar dagen ook erg druk, veel maaien met haar handen en ze beweegt haar hoofd als Stevie Wonder. Ze begint ook erg te kwijlen.
    Het zal wel weer een sprongetje zijn vermoed ik.

Bv gaat nog steeds super, ben daar blij mee en ook best trots dat ik heb volgehouden.

3. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Goedemorgen allemaal,

Gisteren is alles goed gegaan. Ik had ook niet anders verwacht. :) Ik heb zelf naast Bart in de auto gezeten. Rick vond het helemaal geweldig dat Bart en mama achter in de auto kwamen zitten. Mijn schoonmoeder zat zelf voorin. Bart heeft de hele weg geslapen en Rick viel 15 minuten voor dat wij er waren in slaap. Mijn schoonmoeder is bij mijn schoonzus gebleven dus wij gingen 's avonds met zijn vieren naar huis en dat is ook goed gegaan. Rick sliep onderhand gelijk toen wij de straat al uit reden. Bart 10 minuten daarna.
    Het was wel slecht weer onderweg. Eerst regen en dat ging vlak bij Arnhem over in natte sneeuw. Maar we zijn veilig thuis gekomen.
    De mannekes op bed en zelf heerlijk op de bank gaan zitten met wat lekkers!

Bart is ook heel erg bewegelijk met zijn armen. Af en toe komen zijn benen erbij. Dat komt nu langzaam aan dat ze meer gaan bewegen en zo.
    Ik vind het wel leuk im te zien. Zeker als je tegen hem praat dan krijg je gelijk een hele grote glimlach van hem. \:D/

Zo ga nu maar even wat doen in huis. Rick is weer naar de peuterspeelzaal dus ik kan weer vlug even wat gaan doen. Tot later!

4. 078mama

078mama Niet meer actief

Lotte ligt hier ook heel de tijd te maaien met haar armen. 's nachts word ik er soms echt gek van! Dan doet ze het gewoon in haar slaap...

Baylee Lotte slaapt inderdaad nu door! Voorheen gaf ik altijd gelijk een fles als ze wakker werd maar nu geeft ik haar speen en is het ook goed. Heeerlijk.

Ritme: Ik ben nu aan het proberen om een ritme te krijgen. Zo ben ik gisteren om 10 uur naar boven gegaan en heb ik haar in bad gedaan. Om half 11 heb ik haar een fles gegeven en om half 12 gingen we slapen. Vannacht om 3 uur en 5 uur haar speentje gegeven en om half 8 heb ik haar wakker gemaakt voor een fles om in het ritme te blijven. Nu hoop ik om de 4 uur een fles te kunnen geven maar dat lukt meestal niet ze goed...

5. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    @domino: iedereen die zwanger is komt in de WAZO, dat is gewoon je zwangerschapsuitkering. Je kunt dus gewoon invullen dat je via een uitzendbureau werkte en per ... januari/februari dan weer aan de slag moet (je kunt het UWV bellen voor de exacte datum, telefoonnummer staat op de overzichten die je elke week/maand krijgt van je uitkering).
    Ik begrijp niet helemaal over wat voor gat je het dan hebt? Je krijgt nu toch net zoveel als voordat je met verlof was? Dat is gewoon jouw salaris zeg maar.
    En het UWV heb ik dus al 2x gebeld en ik ben daar op zich telefonisch prima geholpen, dus als je er niet uit komt, kun je daar ook nog navragen!
    Succes!

@san: helemaal begrijpelijk dat dat je frustreert. Ik ben al gepikeerd als we van bepaalde mensen niet eens een kaartje hebben gekregen. Gelukkig hebben wij geen last van mensen die ik wel op bezoek verwacht had, maar nog niets van zich hebben laten horen. Wel nog veel mensen die nog moeten komen, maar dat komt ook door de feestdagen.

@bea: wat heerlijk dat Lotte het zo goed doet op d'r speentje snachts! Druppel je daar wat alcohol op of zo? :) Ik wou dat Micky dat ook deed zeg! Alhoewel we ook niet heel erg te klagen hebben met 1 voeding nu 's nachts.

Goed, ik ga vandaag eens ff bij Boefje70 op kraamvisite. Ik zal d'r eens vragen waarom zij zich nog niet heeft begeven op dit mama-topic :)

Baai baai

6. Niet meer actief

Hihi Liam ligt echt muisstil in zijn bedje als hij slaapt. Als hij wakker is dan beweegt hij wel wat met zijn armpjes (beetje zwaaien enz) maar niet heel druk.
    Het is een heel rustig en tevreden mannetje.

Liam is echt verliefd op zijn schommelstoel. We hebben thuis die grote van fisherprice (De Cradle Swing) en hier bij mijn ouders hebben we het iets kleinere model (De take along swing).
    Hij vind ze beiden echt helemaal geweldig, schaterlachen als hij aan het schommelen is. Hij weegt nu 6 kilo en wij hebben hem gekocht toen hij 5,5 kilo was. Ik dacht eerst ook dat hij er te snel uit zou groeien maar van 6 tot 10 kilo dat duurt echt nog heel lang hoor.. En mocht het zover zijn dan verkoop ik 1 van de 2 gewoon weer.

Goed nieuws:
    Het staat helemaal vast dat we gaan verhuizen! We gaan naar Assen. Mijn vriend heeft daar een baan aangeboden gekregen en mijn vrees dat we er financieel op achteruit zouden gaan was onterecht:
    Hij gaat zelfs veel meer verdienen dan dat hij nu doet! We zijn zo happy.
    Ook wordt er voor ons een huisje geregeld, ben dus erg benieuwd.

7. Niet meer actief

San: Snap je frustratie hoor. Is toch ook niet leuk dat hij niet eventjes de moeite neemt om te komen? Helemaal als jullie zo dichtbij elkaar wonen.

Bea: Wat super dat het zo goed gaat met het speentje. Hier begint ook eindelijk een goed ritme te komen sinds we 's avonds 1 flesje geven naast de borst. (70 CC)
    Gisteren heeft Liam van 20 tot 12 geslapen, toen om 12 het flesje en een borst gehad om vervolgens verder te slapen tot 07 uur! Heeeeeerlijk!

8. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Gefeliciteerd Kleinwonder, dat zal ff een hele opluchting zijn joh. Wat heerlijk!
    En jouw studie: kun je die in Assen ook volgen?

9. 078mama

078mama Niet meer actief

Nee geen alcohol op haar speentje haha. Maar ze is soms wel een half uur wakker ofzo maar dan blijft ze ook gewoon rustig liggen en dat ligt ze een beetje met haar armen te maaien. Als ze dan geen speen heeft gaat ze wel op een bepaald moment huilen maar met speen valt ze dan vanzelf weer in slaap. Maar in mijn verdediging... Lotte slaapt overdag bijna niet! Alleen maar hele korte slaapjes van een half uurtje. Dus ze heeft de uren ook echt nodig...

10. 078mama

078mama Niet meer actief

Gefeliciteerd Kleinwonder! Lijkt me een leuke stap voor je. Ik hoop dat je het naar je zin gaat hebben daar.

Ik heb net een afspraak gemaakt op 21 januari voor een wenochtend op de kdv. Dit is meer wennen voor mamma dan voor Lotte maar oke. Ik ben blij dat dat kan hier...

11. Niet meer actief

Nee geen studie mogelijkheid in Assen maar wel in Groningen en dat is 15 min met de trein/20 min met de auto, goed te doen dus!

12. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    hier precies zo!
    en vooral dat stevie wonder imitatie gedoe stelt me nu gerust! dacht toch echt even dat er iets mis was ;)
    kwijlen doet denise ook meer, en zit steeds met haar kneusje bij haar mondje.

13. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    @kleinwonder: gefeliciteerd :)
    leuke uitdaging weer helemaal ergens anders een start te maken.
    Komt er toch nog iemand de kant van friesland een beetje op ;)

14. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    hier lagen we gisteren eens wat eerder op bed dan normaal.(kon zelf alleen moeilijk in slaap komen) Helaas kwam Denise wel eerder vanmorgen.
    Naja half 6 is nog niet heel vroeg.

vanaf vandaag 2 bv vervangen voor fv. Ze zit nu zo vol dat ze na het badje weer lekker in slaap is gevallen.
    stond voor een leuke verrassing :confused: ...Denise heeft mij incl. de badkamervloer ondergepoept in de reis naar het badje ;)

15. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    @bea: Ik vermaak christine door haar bij me te hebben liggen als ik achter mijn laptop zit, ze vind het geweldig al die kleurtjes... en verder loop ik vaak een rondje met haar door de huiskamer, overal even naar kijken. Vind ze erg leuk. En de babygym in de box doet ook wonderen...

@beweegelijk: Christine is net door haar 8 wkn sprong heen. Nu is ze veel gerichter haar armen, benen, handen en gezicht aan het bewegen. ook haar romp weet ze nu gericht te bewegen...

@ongi: mijn 1e is hier net weer over...

@san, heel begrijpelijk! Gelukkig (of niet) heb ik er geen last van. Vrienden zijn allemaal al geweest en mijn schoonfamilie zit hier vaker dan me lief is :(

Ik durf nu eindelijk te zeggen dat ik echt een doorslaper heb. Al 2 weken valt ze tussen 22:00 en 0:00 in slaap en wordt dan pas tussen 6:00 en 8:00 wakker :D

Vanmiddag krijgt ze haar eerste prikjes. Ik zie er zo tegenop :oops: Hoe ging dat bij julllie (er hadden er toch al een paar prikjes gehad?), hadden ze er veel last van? Wat heb je er toen aangedaan?

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @JsztD, nee, ben niet zwanger. Dat weet ik wel heel zeker.

Hier is geregeld regelmaat en dan weer niet.
    Met lichaam etc beweegt ie goed en gericht en hij is nu ook bezig de handjes te ontdekken. Hij wil er altijd op sabbelen.

17. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Hehe, daar ben ik ook eens een keertje weer! Ik krijg het ook maar niet voor elkaar om elke dag de pc aan te zetten. Heb even de laatste blzs terug gelezen. Sorry voor dat ik hier zo weinig ben, ik ga mijn leven vanaf nu proberen te verbeteren... :)

Ritme: Ver te zoeken hier. Sinds zaterdag ben ik gestopt met kolven en ik geef nu flesvoeding. Volgens het schema zou Walter maar 6 voedingen per dag moegen van 120 ml, maar hij vraagt veel vaker om eten. Ik vind hem trouwens een hele flinke eter, hij wil altijd en heel veel, anders wordt hij driftig. Maar ja, hij heeft nog geen vaste etens-tijden, en slaapt ook telkens verschillend, waardoor een ritme nog niet aanwezig is hier.

Bewegen: Ja, als Walter honger heeft, maaien zijn armpjes en beetjes alle kanten op. Ook zijn hoofd gaat driftig heen en weer.

Doorslapen: Walter wordt nu 's nachts nog 2x wakker voor een voeding. Meestal rond een uur of 2 en vaak rond een uur of 6.

Kleinwonder: Gefeliciteerd! Wat ontzettend leuk voor je! Eindelijk weer dicht bij je familie! En welkom in Drenthe! We wonen dan niet meer zo ver van elkaar vandaan! 20 minuutjes?

Jootje: Hihi, jakkie, ben je daar weer lekker druk mee. Denise keek je na 'de daad' vast aan met grote, onschuldige ogen?

Morgen voor het eerst naar het consultatiebureau. Ben heel benieuwd hoeveel Walter weegt. Ook heb ik veel vragen over voornamelijk de voeding. Ben heel benieuwd naar het eerste bezoek.

18. 078mama

078mama Niet meer actief

Oke dat was weer het ritme van vandaag... Ze moest volgens mijn goed bedachte ritme om half 12 een fles. Nou oke 11 uur mag ook dacht ik. Ik een flesje geven, drinkt ze hem bijna helemaal op! Ik blij want dat doet ze niet zo heel veel. Spuugt ze een kwartier later de halve fles eruit! Pffffff

19. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    @ kleinwonder: wat leuk voor je!

Ik heb nog een vraagje voor je: wat voor kv krijgt hij erbij? en had hij er geen krampjes door?

Tygo is echt ziekjes... alles zit vol zijn neus, zijn keel, baby-acne lijkt nu wel op eczeem en hij wil alleen maar mama en drinken en bijna niet slapen.... waardoor ik van 4 tot 10 met Tygo gelopen heb.

20. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    agossie, knuffel voor jou en tygo noatje...

Deel Deze Pagina