Noatje: laatste keer dat ik keek was het geven van flesvoeding nog geen misdaad volgens de nederlandse wet! Soms moet je wat, ik hoop voor jullie dat het helpt!
@noatje:ik duim mee voor een lekker nachtje slapen! en voel je niet schuldig! als hij eindelijk slaapt is dat voor hem ook beter.
ik zal eens kijken of ons moppie de laatste voeding ook wil..kan ik zo ook lekker gaan slapen! trusten allemaal
Goedemorgen! Hier eentje die een voeding begint over te slaan: heb gisteren om 21.00 de laatste avondvoeding gegeven, toen om 3.00 en vanmorgen weer om 7.30. Heb ik toch mooi 2x 4 uur kunnen slapen! (ok, heb mezelf na 7.30 ook nog een hazeslaapje kado gedaan! )
Goedemorgen allemaal Ik denk dat ik nu toch wel echt kan zeggen dat ik een doorslapertje heb! Gisteren om half 11 de laatste fles en vanmorgen om half 7 kwam ze weer! Heeeerlijk! 1 nadeel, na de laatste fles wilt ze niet slapen. Ze huilt niet en ligt vredig te op haar speen te zuigen maar slapen ho maar. Dit houdt in dat ik om de 5 minuten weer haar speen terug moet stoppen en dat heeft ze vannacht tot half 2 vol gehouden. Nu ligt ze nog naast me dus ik hoef er niet uit maar echt ontspannen is het niet. Nu probeerde ik eergisteren haar wat vermoeider te krijgen door een lekker warm bad maar zodra ik haar eruit haal is het terror! Alsof je haar in ijswater dompel zo hard gaat ze dan tekeer. En ja dan is het ontspannen idee wel weg. Hebben jullie dit ook?
Hier ben ik dan Quess what: Mr heeft geslapen! van 23.00(fv+bv)-4.00(bv+speentje)-7.00(bv)-10.30(bv) Ik ben dus weer lekker bijgeslapen... mijn (.)(.) hebben wel formaat meloen maar dat drinkt hij er wel uit (en de rest kolf ik af Vanavond weer Nutrilon en dan is het pakje leeg... nu twijfelen of we dit elke dag gaan doen of maar af en toe zodat we bij kunnen slapen....
goede morgen, Hier weer een heerlijke nacht. Het lijkt te werken om 5x 150cc te geven. We hebben nu een lieve jongen die veel minder huilt. Hij had echt steeds honger en nu gaat het goed. De nachten slaapt hij door. gisteravond fles om 11 uur en vanmorgen werden we van de wekker wakker en niet van Tim. Ben rond 6 uur 1 x wakker geworden en heb hem toen zijn speentje gegeven. Dit werkte. En nu ligt hij nog steeds heerlijk te slapen. Hij vind de fisher price cradle swing echt prachtig. Maar na een half uur is hij het wel beu en wil hij iets anders. Gisteravond lekker samen geknuffeld op de bank. Mijn man was sporten. Daarna op bed gelegt en daar heeft hij nog van 9 tot 11 geslapen. Normaal slaapt hij bijna nooit dan. gr marielleB
ja vreselijk. Christine kan ook behoorlijk krijsen als ze uit bad komt. Wat ik meestal doe is eerst bad, dan warm flesje in haar verduisterde kamertje. Lekker nog even bij mama of papa liggen en dan is ze zo moe dat ze wel gaat slapen. Soms ligt ze inderdaad klaarwakker op haar sppen te sabbelen. Ik nlaat haar dan meestal lekker met rust en als ik dan na x tijd ga kijken ligt ze lekker te slapen...
Hee meid, wat fijn dat je even hebt kunnen slapen! Wij hebben het 2 nachten gedaan met nutrilon bij de borstvoeding en afgelopen nacht zonder en wat denk je? Hij sliep nu ook van 23 tot 05 en daarna weer tot 10! (En alleen bv gehad en een speentje), echt helemaal super! Dus of het nou toeval is, geen idee maar ik heb zo het gevoel dat we er nu gewoon een goed ritme in hebben zitten! JsztD: Ik zie ook enorm op tegen de eerste prikjes. Zo zielig als ze zo ontroostbaar zijn en er ook nog eens ziekjes van worden..
niet ieder kindje wordt er ziek van... Christine heeft bijvoorbeeld nergens last van nu... Tips voor de prikjes: - kijk niet naar het prikken, maar kijk naar het gezichtje van je kindje. Neem ook iets van een speentje oid mee als troost... - haal van te voren bij de apotheek een doosje met 60 mg kinderparacetamol (doosje van 10 zetpillen kost ong. 3,15 euro) - masseer de plek bij thuiskomst met 'vallen en stoten creme' (of de gel) van VSMkind - ik had van te voren even gelezen op www.rijksvaccinatieprogramma.nl en vond daar ook handige tips en adviezen. (cb vond het ook erg fijn dat ik me ingelzen had ) UIteindelijk vond ik het enorm meevallen... sterkte...
Ik ben dus niet de enige.. ik hoor iedere keer dat in bad gaan zo'n goed bedritueel is, nou ze is volledig over haar toeren daarna!
Ik doe ongeveer hetzelfde als Tipp: badje, drogen, pyjama en slaapzak aan, licht uit, bv en dan naar bed. Als ze aan de borst al in slaap valt: niets meer aan doen, anders nog even speentje erin. Wat ik trouwens doe als ze uit bad komt is eerst afdrogen met een hydrofielluier (dan gaat ze vaak even brullen, want blijkbaar wordt het dan toch even te koud). En dan ga ik met de haarfohn aan de slag: niet te warm en op afstand natuurlijk, maar die warmte vindt ze heerlijk (en d'r haar zit dan GEWELDIG! ). En daarna dus de rest van het ritueel. Op die manier valt ze hier heerlijk rustig in slaap.
Goedemorgen, mag ik even spuien? - het is hier -15 - er ligt hier een laag van 10 cm sneeuw - kan er met de kinderwagen niet door dus met menneke ook niet naar buiten - ik heb hoofdpijn en het warm koud, ga zo even koorts meten - manlief is ook ziek - het huis is vies en stoffig - heb nergens zin in Als ik ook ziek word, moet m'n moeder weer inspringen, maar die zou nu net zaterdag met mijn broertje naar Paramaribo vliegen... HELP
Chebu beterschap! Da's een van de geneugten van het moederschap ( ): al ben je zwak ziek en misselijk, de kindjes moeten verzorgd worden en dat komt doorgaans op de mama neer... (Kan me nog herinneren dat mijn moeder dat vroeger wel eens mooi omschreef: zij ziek, papa ziek, broer ziek en ik ziek... en zij was natuurlijk degene die dan voor iedereen soep stond te maken, natgezweete bedjes verschoonde, appeltjes en mandarijntjes schilde...) Heb met je te doen! Noatje: blij dat jij je er inmiddels doorheen gebuffeld hebt, dat moet ook niet zijn meegevallen?