November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joveli

Joveli Niet meer actief

Heey thnx, mooi gedichtje he! :D

Ja ik heb nystatine labaz, dit kon ik volgens mijn huisarts ook na iedere voeding op mijn tepels smeren (plakkerig goedje, gedver!).
    Ik gebruik het nu 2 dagen en ik merk nu al verschil. Liam drinkt alweer een stuk rustiger uit de borst en hij hapt ook beter aan en laat niet meer steeds los. Ik had zelf gelukkig nergens last van behalve wat jeuk aan mijn tepels af en toe dus dat scheelt enorm.
    Wel een heel gedoe met alles steeds uitkoken, wassen, wassen, wassen, smeren, druppelen tjemig!

Wist niet dat Tygo en jij ook last van spruw hadden joh. Waar merkte jij het aan? En is het alweer een beetje beter?
    Slaaplekker!

2. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Hier hebben we de spruw hopelijk ook getackled... maar durf er nog niet zeker van te zijn! Heb ook nystatine labaz gebruikt voor Ediah en miconazolcreme voor mijzelf. Nu een paar sinds het weekend gestopt met behandelen en zie nog niets terug... Maar heb al eerder (week 2 of zo) behandeld en gedacht dat het over was, maar dat kwam net zo hard weer terug! In ieder geval lijkt Ediah nergens last te hebben en ik ook niet!

Mooi, bedtijd voor deze mama!

3. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey

en wanneer spreken we af ?
    ik ben dinsdag en woensdag weer in het noorden ! hihi

@pampers ik gebruik nog 2 en jelmer weegt al 5812 gram maar het gaat goed ...behalve vandaag dan maar toen heeft hij geloof met 120 km per uur een poepie er uitgeblazen die in zijn nek is beland hihi

@werken : wil er nog niet aan denken maar ik moet 20 januarie weer aan de bak ....blleeeh voor 20 uur ....maar goed ik word donderdag eerst geopereerd ...eens kijken hoe ik me dan voel vraag me af of ik dan uberhaupt al kan werken

4. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @joveli : ik denk dat dit ook een beetje opvalt ....hoop wel voor je dat dat nu ophoudt want wat dat betreft is internet niks ...

5. Niet meer actief

@Noatje, dan ga ik hem ook 1x in de 3 dagen in bad doen.. ook douchen is uit den boze zeker door alleen al het water? Kay zijn eczeem zit op zn voorhoofd en bij Tygo?

6. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Jesse gaat om de dag in bad. Met zwitsal olie. Hier gelukkig nergens last van. :D

7. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik heb ook dat nystatine labaz gehad maar heeft hier niet geholpen. Heb nu de Daktarin gel gekregen maar daar gaan je tepels van open? Smeer je dat ook op je tepels? Ik heb zelf zalf Miconazol moet 2x per dag op de tepels.

8. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Zo lekker terug
    en de mannen liggen al te slapen ...

Jayden had ook eerst eczeem op zijn voorhoofd en nu zit het op de wangen :(
    maar het is weer weg aan het gaan door die andere melk :)

9. Niet meer actief

@Baylee ja dat vraag ik me dus ook af.. dadelijk heeft die een koemelkallergie :( wat zijn de grootste herkenningspunten?

10. GerdienD

GerdienD Actief lid

28 feb 2008
    289
    0
    0
    URETERP
    hey hoi,

hier meld ik me ook weer es een keertje...t is al weer even geleden. Hoe gaat het met iedereen? alles goed? We zijn gisteren met Jordi naar t consultatiebureau geweest. Heeft hij zijn eerste prikken gehad. Hij gaf geen kik! En mijnheer is weer flink gegroeid...hij is in totaal al 3 kilo gegroeid (anderhalve kilo per maand) en weegt inmiddels al 7 kilo! en is al 65 cm lang! Iedereen denkt ook steeds dat hij al 4 maanden is...

Groetjes

11. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @JsztD

Darmkrampen (vaak met veel huilen)

Huidklachten zoals eczeem, jeuk, uitslag rond de mond, netelroos (galbulten of urticaria) en angio-oedeem (zwelling van bijvoorbeeld lippen of oogleden door vochtophoping)

Diarree of verstopping

Bloedverlies tijdens de ontlasting

Spugen

Problemen met de luchtwegen, astma

Loopneus, niesbuien (helder neusvocht)

jeukende, tranende ogen

Oorklachten

Groeiachterstand

Voedsel weigeren, slecht drinken

12. Niet meer actief

@Baylee

Darmkrampjes heeft die soms, niet héél vaak... Huidklachten dus wel, eczeem met jeuk! Hij heeft flinke diarree, maar denk dat dat momenteel komt door antibiotica, maar hij poept sowieso veel en dun! Problemen met zn luchtwegen heeft die ook al vanaf dat die klein was, piepende ademhaling en vaak zijn neusje dicht. Ook niest hij nog heel erg vaak.. en dan vaak ook 3 keer ofzo achter elkaar :( En oorklachten heeft die ook, momenteel een oorontsteking..

Brr dat is best veel :(

13. Niet meer actief

@Gerdien, en ik vind Kay al zo groot met zijn 60cm en 5215 hihi

14. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @JsztD

Bij Jayden begon het met eczeem en verstopte neus en piepende ademhaling en ook heel vaak dat 3 keer niezen na elkaar :(

Darmkrampjes heeft ie geregeld
    Diarree heeft ie dus ook nu aanzienlijk verbeterd
    spugen had ie ook en af en toe minder drinken deed ie

Maar je kan er maar achter komen als je nu overgaat op dieetvoeding voor koemelkallergie en kijkt of de klachten verbeteren en dan moet je weer terug naar je standaard voeding om te kijken of het terug komt die klachten ... dat heet de eleminatie/provocatie/eleminatie test ( moet je wel eerst effe naar de huisarts of kinderarts kennen ze het allemaal opschrijven) en dan kan je pas zien of ie het echt heeft als dat zo is krijg je een verklaring en wordt al je voeding vergoed en moet de kleine met 6 maanden naar een dieettist... Maar de meeste kinderen groeien er na 1 jaar overheen :(
    geef jij bv of flesvoeding ?

Ik zou gewoon eens langs de huisarts gaan en dat voorleggen ...

15. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    ik ga naar bedje toe

welterusten iedereen ...

@ bea

ben jij al op nacontrole geweest bij de gyn ?
    Ik moet morgen dus ben benieuwd...

16. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Zo, even tijd om wat te schrijven.
    Gisteren dus naar het cb geweest met Bart. Hij weegt nu 4785 gr. en is nu 55 cm lang. Ook heeft hij zijn eerste 2 prikjes gehad. De naald er in was niet zo erg maar de vloeistof er in vond meneertje toch niet zo leuk. Maar zodra de prikjes er in zaten was het snel weer over. Veel gefietst met zijn benen en de plekjes ook goed gemasseert. Nu afwachten hoe hij er verder op reageert. :(

17. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Jah wij hadden 2/3 weken geleden al opgelopen.. het is nu bijna weg. Je kan beter creme smeren dan gel... je tepels worden helemaal zacht van gel en dan kan je kloven krijgen... je kan bij de etos Daktarin creme kopen en smeren, mag je er gewoon op laten zitten voor het drinken is niet slecht voor de kleine ;)

Het was zelfs beter om niks te gebruiken dus douchen zou ook prima zijn... ik gebruik wel liever iets omdat Tygo een ontzettend droge huid heeft op zijn beentjes... Tygo heeft eczeem overal op zijn gezicht, tussen zijn haren in zijn nek doorlopend op bovenste stuk van zijn rug en een beetje op zijn buik. zijn oren zijn het ergst... daar zitten korsten op... en doen hem ook pijn. :(

Ik ga zo de HA bellen, CB heeft toch niet goed advies over KMA gegeven en wordt een beetje gek ervan... Wil liever door HA begeleid worden hierin...

@schildje: blij dat Bart het niet super vervelend vond
    @Gerdien: hoe oud is hij nu? Tygo is al 2 kg gegroeid in 5 weken en al 9 cm...

18. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Trouwens hier een goede nacht gehad... om 22.30 laatste BV en toen kwam hij pas om 4.15! en daarna om 7.30!

Ik heb om 11.05 de afspraak bij de HA

19. Niet meer actief

succes noatje ben benieuwd..
    ik vind de koemelkallergie hier ook steeds aannemelijker te vinden :(

trouwens een doorslaper :D 11.30 laatste, 8.30 eerste :D

20. 078mama

078mama Niet meer actief

Baylee ik moet 3 februari op nacontrole. Ik ben benieuwd! Vraag me af wat ze dan doen....

Deel Deze Pagina