November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @noa, dat kan best hoor. Nikolai is 12 cm in 9 weken gegroeid.

2. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier ook gewoon in dr kleertjes in bed. Ze slaapt meestal in de reiswieg of op ons bed. Nu slaapt ze alweer bijna 1,5 uur beneden bij mn vriend op schoot. Veel te laat voor dr eten en ik wilde nog naar de stad zo maar even wakker maken.

3. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ja ze heeft echt mega-ogen :D Daar krijgt ze later volgens mij alles mee voor elkaar wat mevrouw wenst :) (die van mij zijn ook zo, en mijn moeder zei altijd:"niet vragen, ook niet met je oogjes" :))

@chebu: hier wel vestjes met capuchon, blouses enzo nog niet geprobeerd. Boxpakjes zijn hier slaappakjes geworden (en al een maat groter dan haar gewone kleren, mevrouw heeft namelijk zulke lange benen dat dingen met voetjes al snel niet meer passen)
    Het is hier sowieso grappig met kleren. In de lengte moet ze 56, maar omdat ze dun is slobbert dat vaak... :)

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Dan moet je de mijne hebben; Tyg trekt zijn voeten zo hoog op dat z'n benen weer bij zijn buik zitten dus ik heb soms 2 lege flubbers hangen... het wordt nu gelukkig wel wat minder maar het was geen gezicht :)

5. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    hier ook vaak hoor... Laatst zo zielig. Ze had van mijn schoonmoeder een schattig pakje gekregen met borduusels op de buik. Alleen... aan de binnenkant slecht afgewerkt (daar kijk je toch naar als je babykledingkoopt?) en toen christine keer na keer haar benen op getrokken had, had ze op beide knieen een fikse schaafwond :( Dat pakje doen we dus niet meer aan :( )

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    ahhh; kan je er op de binnenkant niks opstrijken ofzo?

7. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    zou wel kunnen denk ik, hoewel het erg bobbelig is... Ik denk zelfs dat het al te klein is...

8. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Laura slaapt 's middags gewoon in haar kleertjes. 's avonds/'s nachts krijgt ze daarover een slaapzakje.

Ik kleed haar dus niet om voor slapen gaan (pyama ofzo)

Lijkt me ook nog niet handig, dan blijf ik aan het omkleden want ons schema is nu als volgt:

tussen 20.00 en 21.00 uur naar bed (met tussen 23 en 24 uur nog voeding)
    rond 7.30 uur voeding en direct weer naar bed tot circa 10 uur

Dan is ze wakker tot ongeveer 13.30 uur dan weer naar bed tot rond 15.00 uur

Als ik haar dan iedere keer moet omkleden dan blijven we aan de gang. Na het badje krijgt ze schone kleertjes aan, gaat ze een dag niet in bad dan krijgt ze de volgende ochtend schone.

Ze begint trouwens behoorlijk te kwijlen (tandjes?) dus op dit moment krijgt ze meerdere schone t-shirtjes per dag.

9. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Het enige echte ritme wat ik met Tygo heb is het naar bed gaan:

Op baddag (2x per week): 22:00 in bad, andere dagen 22.30 pyama aan.
    direct na de pyama 2 borsten drinken en dan om 23:00 slapen.

Ik heb trouwens gemerkt dat Tygo niet slaapt als ik hem elke keer als hij huilt oppakt... ik laat hem max 10 min huilen,maar meestal is het binnen 2 min dan stil... in de periode dat ik hem wel steeds oppakte was hij niet erg tevreden... op deze manier is het een hele tevrede baby!

10. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Walter heeft dus ook meestal boxpakjes aan, ga namelijk niet zo heel vaak de deur uit. En daar slaapt hij 's nachts ook in. En ook onze Walter heeft hele lange, dunne benen. Om de buik is het broekje dus veel te wijd, maar in de lengte al snel te kort. Lastig he? Hihi.

Walter krijgt elke ochtend wel schone kleertjes aan. Heb ik van de kraamverzorgster overgenomen.

Chebu, die mooie, nette, stoere maar ook erg onhandige kleertjes zijn echt voor de uitstapjes. Met kerst en oud en nieuw heeft hij ze bijvoorbeeld aan gehad, en als we op 'deftige' visite gaan, krijgt hij ook de mooie kleertjes aan. Maar het is inderdaad een gepriegel.

11. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Jij doet Tygo dus ook 2x per week in bad? Als iemand mij vraagt hoe vaak Walter in bad gaat, en ik zeg 2x, heel soms 3x per week, vinden ze dat erg weinig. Ik heb juist geleerd dat het slecht voor het huidje is als ze heel vaak in bad gaan.

12. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    hoi

Hier is alles goed. Tim werd net pas om 12 uur wakker, na de fles van 7 uur. heb dus zelf heerlijk uitgeslapen.
    Hoe zetten jullie je foto's in een berichtje?

Gisteravond had Tim last van zijn darmpjes, zo zielig, was de hele tijd aan het huilen en lag te spartelen. Ook steeds windjes aan het laten. Echt zo zielig, je kunt er ook zo weinig aan doen.

Kleertjes kopen: gister kwam ik er achter dat ik heel veel gekregen heb, vooral maatjes 62 to 74 dus ik heb echt heel veel. alleen boxpakjes mis ik nog een paar. Dus binnen kort naar de stad. Bij kleertjes.com hadden ze niets meer voor jongens wat ik leuk vond.

gr MarielleB

13. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    Tim gaat meestal ook 2 a 3 keer per week in bad. Hij heeft al zo'n droge huid. Het gaat wel beter nu we creme gebruiken in zijn gezicht. dus het was gewoon een droge huid en geen eczeem.

gr MarielleB

14. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    ik mocht ook niet meer van de HA en CB vanwege zijn droge huid en eczeem ;). Ik ga zelf ook maar 2-3x per week anders hangen de vellen gewoon eraan... heb ook zo'n droger huid ;)

15. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Ohw, dan ben ik dus niet de enige. Ik begon al bijna te denken dat mensen mij een vieze moeder zouden vinden... :)

16. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Luca gaat elke dag tussen 19.30 en 20.00 uur in de tummytub met badolie, dan krijgt hij een pyama aan, tijd voor een voeding en dan ligt hij rond 20.30 in bed.
    ´s Ochtends was ik hem met alleen water of hij gaat mee onder de douche (ook weer zonder sop, hooguit wat wasgel op z´n billen) en daarna krijgt hij zijn gewone kleertjes aan.
    Af en toe houden we lekker een pyamadag zoals gisteren.
    Hier geen boxpakjes, heb er 1 en that´s it. Verder gewoon broeken en sweaters, tuinbroekje en een paar zachte setjes. Hij gaat er overdag ook mee z´n bed in, ligt prima.

Vandaag de 1e prikjes gehad... en ik heb dus echt wel meegehuild! Gelukkig is papa stoerder dus die moest mee en mocht hem vasthouden ;)
    Ja kom zeg, zitten ze daar een beetje in m´n versgeperste baby te prikken!

17. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Tipp:
    Van CP is Heijderbos een leuk park, van Landal vind ik Vaals leuk.

18. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    :) niet het prikken hoor maar hoe jij dat zegt ;)

19. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Tygo heeft vandaag zijn eerste prikjes gehad kon het zelf net droog houden vond het zo zielig voor mijn mannetje gelukkig was hij na de prik snel weer rustig. Hij ligt nu op bed hoop dat hij even goed slaapt en er niet beroerd van word. Verder was alles goed met Tygo hij weegt nu 5350 gram en is 59 cm. Ik moet vanaf vandaag hyoallergene voeding proberen(ivm het zuur, reflux en lijkt verkouden maar is het niet en soms onrustig) en dan volgende week terugkomen om te kijken of het hier minder door word en anders toch even naar de ka ivm reflux.

Even een vraag: ik heb het idee dat Tygo savonds al aan zijn nachtritme begint hij krijgt rond half 8 een fles en gaat rond 21.00 uur naar bed dan moet ik hem echt uit een diepe slaap wakker maken voor de fles van 24.00uur en dan word hij 4 a 5 uur later wakker dus is de lange nachtslaap zeg maar savonds al iemand tips hoe ik dit kan omruilen of anders kan doen?

20. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik zat net naar peuterspeelzalen te kijken. Kan je verdorie je kind al vanaf de geboorte inschrijven :(

Deel Deze Pagina