November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    ja Bingo! Laura is al vanaf dat ze drie weken oud is zo'n uitslaper....heeft ze van der moeder :D

Helaas heb ik het spugen nog niet zien gebeuren, het gebeurd steeds in haar wiegje na de eerste voeding van de ochtend. Maar aan hoe nat alles is lijkt mij het bijna een volledige voeding. Ik hoorde "vreemde geluiden" via de babyfoon en ben dus gaan kijken, alles nat maar een schaterlachende Laura.

Ik geef inderdaad nog volledig BV en ze melde zich vrij snel daarna weer, ze krijgt genoeg binnen daar ben ik niet bang voor. Maar vroeg me af of dat spugen een reden heeft waar ik me ongrust over moet gaan maken?

Moet volgende week weer naar het CB daar vraag ik het in elk geval nog even.

2. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Corien: Ediah spuugt ook vrij veel, vaak ook pas 1-1,5 uur na het voeden (ook bv). Ze lijkt er niet echt last van te hebben. Volgens de lactatiekundige hier en alles wat ik erover heb kunnen nalezen kan het op zich geen kwaad. Alleen groeit mijn meisje niet echt heel hard, dus dat ga ik voor de zekerheid nog wel even met de cb-arts bespreken dinsdag.

3. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Hoort erge verkoudheid ook bij deze griep? Wat dat betreft heeft Walter het dus al te pakken!
    Walter heeft van 0.00 uur tot 6.30 uur geslapen! De 2e nacht achter elkaar! Hoeraaaa!

Sybje, je leest het vast niet meer, maar heel veel succes!

Lot, wat een lief, mooi jongetje heb jij!

Marielle, leuk he, als ze zo lachen! Moet er telkens ook weer bij lachen als ik het zie!

Chebu, hier geen gym. Heb tijdens de zwangerschap niks gedaan, dus nu ook niet. Veel plezier in elk geval!

Corien, je moet het echt wel in de gaten houden hoor! Ik heb als baby (4 weken oud) ook telkens alle voedingen uitgespuugd. Ik ben toen geopereerd aan mijn maag-opening omdat die te nauw was.
    Ik las het toevallig laatst ook nog in "Oei, ik groei". Ik zal het even voor je opzoeken.
    "Bij 'pylorus stenosis' raakt de doorgang tussen maag en darm, die van meet af aan al vernauwd was, volledig afgeklemd. Hierdoor kan de baby geen eten meer binnenhouden; hij spuugt het telkens weer met een krachtige straal uit. Een kleine operatie kan dit euvel gelukkig verhelpen."
    Blz 48 uit Oei, ik groei! (De 10 sprongen in de mentale ontwikkeling van je baby)

Loesjuh, wat vervelend en sneu voor Megan. Is er iets bij de bevalling gebeurd wat de oorzaak daarvan kan zijn?

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Oooh meiden praat me even moed in.. Kay moet zo voor zn prikjes :(

5. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    * Janny stuurt moed voor Joveli *

6. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Lot wat een leukerd heb jij zeg!

Corien zou het kunnen dat ze niet goed genoeg boert na het drinken? En anders misschien een opgerolde handdoek onder haar matras aan 't hoofdeinde, kijken of dat scheelt, als ze een beetje schuin staat?

Hier hebben de prikjes een heerlijke bijwerking gehad... Luca sliep van 20.30 tot 5 uur... en toen van 5.30 tot 9.30!
    Haha, hij is een uurtje opgeweest, sliep toen in de box, dronk wat, en wilde om half 1 (zijn normale middagdutjestijd) weer terug naar bed.
    Dus deze mama heeft vandaag een soort van vrij! :)
    Gelukkig heeft hij verder geen last, hoewel ik wel paracetamol heb gegeven omdat hij ietsje verhoging had. Beter voorkomen dan genezen ;)

7. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Lees mijn vorige post maar, 't kan zoooo goed gaan!
    En zoals je weet: hij gilde 2 tellen (DKTP is niet zo'n fijne, dus die als 2e doen!) en daarna was het leed geleden. Ik moest meer huilen dan hij. Enne... misschien iemand meenemen die het niet erg vind, je moeder ofzo. Want ik weet zeker dat als ik Luca op schoot had genomen gister dat hij veel harder had gekrijst gewoon omdat hij mijn zenuwen en verdriet had gevoeld.

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hier zijn de prikjes dinsdag.

Moed, DK!

9. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    hier heeft jayden zelf 2 tellen gehuild ... en ik stond nog langer te janken :oops: volgens mij hebben de moeders er meer last van dan het kindje zelf :)

10. LovelyDK

Oooh bah ja ik ben er geen held in en ga alleen dus :( hij zal het inderdaad wel aanvoelen.. bah heb er zelfs waardeloos van geslapen vannacht! :(
    Thnx voor alle moed

En san ja idd dan is het goed gegaan met Luca :) hopelijk gaat het hier ook zo...

11. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @LovelyDK
    succes en sterkte !

12. Joveli

Joveli Niet meer actief

LovelyDK: Succes meid!

Nou ik heb mijn allereerste keer koorts overleefd hoor meiden! ;)
    Het was de vierde dag dat ik hoge koorts had, en het werd alleen maar hoger dus heb ik mijn alwetende moeder maar om advies gevraagd haha.
    Mijn moeder vertelde me gisteravond ook weer dat goed slapen echt een van de weinige dingen is wat je tegen koorts kunt doen. Aangezien L. absoluut nog niet doorslaapt is het al weer lang geleden dat ik 'goed' heb kunnen slapen. Heb dus flink gekolfd en ben om 21 u op bed gegaan, en mijn vriend zou de hele nacht alle voedingen gaan doen én op een andere kamer slapen zodat ik er ook echt niet wakker van zou worden.

Wat denk je? Slaapt die kleine man gewoon zo goed als door! Ze zijn om 22.30 op bed gegaan en hij kwam om 05.15 pas voor de volgende voeding haha. We hebben dus beide goed kunnen slapen.
    Om 7 uur vertrok mijn vriend naar zn werk, heeft hij L. bij mij neergelegd en vervolgens hebben we samen nog tot 10 uur geslapen!

Het slapen heeft me echt goed gedaan, de koorts is helemaal weg. :D

Las iets over het uitspugen van voedingen? Mijn nichtje spuugde ook gigantisch veel (BV) en eigenlijk kan het vaak echt geen kwaad hoor. Bv baby's staan er bekend om dat ze veel meer spugen dan bij Fv.

13. LovelyDK

Gelukkig Joveli, fijn dat de koorts gezakt is :)

Trouwens over het spugen.. Kay spuugt nooit maar de kleine van mn nichtje krijgt ook bv en spuugt gigantisch veel! Kan geen kwaad en zij groeit ook als kool!

14. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    @Chebu: ik ben afgelopen dinsdag op nagym geweest. Tis niet heel vermoeiend hoor, gewoon een beetje hupsen zeg maar.

15. Ienie en mini

Ienie en mini Bekend lid

22 jul 2008
    549
    0
    0
    @Chebu, ik ga ook naar post-natale yoga. Ik mag nog niks doen ivm de keizersnee (pas na 2 mnd) maar kan wel kijken en iedereen weer zien en de tweede helft van de les doen we babymassage. Dat is wel erg leuk. (Indd beetje hupsen haha)

@Brr ik vind die prikjes ook een beetje eng. Ik moet pas de 27ste met Esmee.

@Spugen, Esmee doet dat ook veel.
    En wij combineren al een tijd fv en bv, beetje irritant maar ik heb niet genoeg melk. NOG STEEDS niet. Maarja, alles geprobeerd, niks aan te doen denk ik, dus geef ik haar nu eerst borst en daarna de fles.
    We doen nu nog 1 laatste poging door de borst te geven en dan elke dag 10cc minder fles. Vandaag krijgt ze 80cc, morgen 70cc enz. Kijken hoe het gaat.

16. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Dank je (en jullie allemaal voor de reacties)

Ze spuugt alleen maar de 1e voeding in de ochtend uit, verder doet ze het super en groeit als kool (al maatje 68 van broek!). Moet zoals gezegd volgende week naar het cb, zal het daar nog wel ter sprake brengen.

Heb ook het idee dat er iets niet goed is met haar rechter oogje. Soms laat ze die dicht en ook knippert ze er anders mee. Ik heb zelf een extreem lui oog (zie maar 10% met links) en Sander heeft ook hele slechte ogen, ben dus bang dat ze zoiets van ons heeft meegekregen. Wil dit graag even laten nakijken.

17. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Even een vraagje voor jullie. Rick is dus ziek geworden. Heel veel hoesten en koorts. Nu heb ik net Bart gemeten omdat hij wat warm aanvoelde. Zijn temp. was 37.6 Is dit nu gewoon verhoging en wanneer spreek je van koorts bij een baby? Je mag toch, als het te hoog wordt een halve zetpil geven?
    Ik ken dit namelijk niet met Rick!

18. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    vanaf 38 spreek je van verhoging en vanaf 38,5 heeft je beebje koorts.

19. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    @Spugen: ygo spuugt hier ontzettend veel (hydro luiers vol soms) en heb het bij de HA en CB en LK voorgelegd maar zolang hij er geen last van heeft is dit niet erg...

Ik ben er verdrietig; net wipstoeltje binnen gehad... is het defect... zonder gebruikt te hebben :cry: zat me al 4 dagen op te verheugen.... ik heb erover gebeld en word morgen terug gebeld...

20. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    hoi
    Vol me k*t, mijn baas heeft net gebeld. Een collega die altijd in de huiskamer werkt is vanmiddag plotseling overleden. Het was zo'n lieve man, altijd opgewekt en super lief voor de mensen. Gelijk mijn hele dag naar de kl*te.

gr MarielleB

Deel Deze Pagina