November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    he bah marbo... Sterkte meis...

2. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Wat zijn jullie kindjes dan veel op! Die van mij hoogstens 2 uur achter elkaar (en dat is lang voor zijn doen). Als hij gaat slapen leg ik hem ook altijd in zijn ledikantje. Hier staat nog geen wip/schommel-stoel in de kamer, en in de box valt hij nooit in slaap.

Marbo, knuffel voor jou. Als je weer een beetje beter bent, en weer op het forum kan, stuur ik je even een pb. Ben heel erg benieuwd wat jou verhaal is en hoe die overeenkomt met die van mij. Sterkte meid!

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Bij ons is baby-zwemmen vanaf 3 maanden op 4 verschillende dagen!

ma-wo-vr-zo
    10-00-10.30

vind het wel een beetje prijzig over de 50 euro voor 10 lessen

4. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    toen christine een maand was sliep ze ook nog veel hoor janny. Dat is normaal en wordt langzaamaan minder...

5. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    hier 58 euro voor 12 lessen...

Prijzig is het wel, maar het lijkt me wel erg leuk...

6. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Ik probeer er bij Micky ook echt een goed ritme en regelmaat in te krijgen/houden. Ook zij is echt niet zo lang op hoor. Meestal is ze na anderhalf/twee uur wel weer moe. Ik doe altijd: verschonen, voeden, spelen, slapen. En dat slapen doet ze in de avond/nacht altijd prima op haar kamertje. Overdag soms wel, vaak niet, dan leg ik haar in d'r wagenbak. Nooit in de box, ik wil dat ook een speelplek laten zijn.
    Maar het zijn allemaal persoonlijke keuzes die ook nog eens van je kind afhankelijk zijn. Gewoon je eigen gevoel volgen, daar voel je je het beste bij.

Kersje heeft haar Micky vanmorgen bij de buurvrouw achter gelaten omdat ze op sollicitatiegesprek moest. T is helemaal super gegaan bij de buuf en ik voelde me er gelukkig ook helemaal niet rot bij.
    Van de week waren mijn vriend en ik ook al samen uit eten gegaan, echt heerlijk! Toen waren opa en oma hier om op te passen, ging ook prima!
    Ben daar erg blij om!

Zijn jullie ook al eens met je vriend/man op pad geweest?
    Tis wat ons betreft een echte aanrader, gewoon even quality time met zijn tweetjes!

7. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    nee nog niet... Ik moet er eerlijk gezegd nog steeds niet aan denken om iemand op te laten passen :oops:

Hoewel ik wel steeds vaker denk van "misschien moeten we weer eens lekker uit eten ofzo"

8. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Tipp dat andere bd heeft t op zaterdagmiddag, weet niet of je dat wat vind?

9. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    en ritme? Hier: verschonen, eten, spelen, dan (afhankelijk van het tijdstip en humeur van mevrouw) in de box of in bed. Eigenlijk ben ik het wel eens met de dames die vinden dat de box om te spelen is en niet om te slapen, maar ja... Ze slaapt er prima en lijkt er niet minder uitgerust om... Zou het op termijn problemen kunnen opleveren als ik haar dan bijv wel in bed wil hebben 'smiddags? Ik heb namelijk altijd begrepen dat een kindje tot 9 mnd niks echt aan te leren is en dat verkeerd gedrag er dan ook nog niet in kan sluipen...

10. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    oh ja... welk bad?

11. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    hier ook smorgens vroeg baby zwemmen om 8.45 uur !
    echt vroeg !

12. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Ik wil ook baby-zwemmen straks! Vanaf welke leeftijd kan je dat gaan doen? Hoeveel maanden moet je baby zijn?

Hier is dit het ritme (niet in de tijden hoor):
    voeden, knuffelen, verschonen, spelen, 2e helft voeding, slapen.

13. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Wij zijn al wel gezellig uit eten geweest, maar dan hadden we de kleine gewoon mee. heerlijk slapend in haar coconnetje bovenop tafel!

Vanmorgen wat leuke kleertjes kunnen kopen voor niet veul: 2 broeken, 2 shirtjes, 1 vestje, 2 truitjes en een paar pantoffeltjes voor 27 euri. Daar worden we blij van! :D

14. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    de meeste zwembaden is 3 of 4 mnd de grens janny

15. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    hier staat het nergens vanaf welke leeftijd
    de 1 zegt na de eerste prikjes de andere zegt 12 weken ...
    Ik ga volgende week vrijdag gaan babyzwemmen dan is ie 10 weken moet kunnen vind ik :) ik zie het wel ...

16. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Hallo meiden!
    Kan echt de tijd niet vinden om hier vaak te komen, sorry!
    Ik lees dat Marbo in het ziekenhuis ligt, wat heeft ze?
    En Sybje moest naar het ziekenhuis?

Hier gaat alles redelijk, Tygo slaapt eindelijk overdag, we hebben de kinderwagenbak opgehangen boven en kan nu lekker schommelen. dat geeft een stuk meer rust.

over 1,5 week moet ik weer werken :(
    al meer meiden weer aan het werk?

17. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    na de 1e prikjes mag je zwemmen ;)

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij zijn eigenlijk nog niet echt samen weg geweest. Komt nog wel. Wij hebben er nog niet echt behoefte aan.

Hier begint 'mijn' babycursus net na Pasen. Een soort spelcursus met baby's die dan allemaal bloot met elkaar op dekens spelen.
    Zwemmen ga ik niet doen. Veel te bang dat ie last van z'n oren krijgt.

Ik ga onder de warme douche. Mijn spieren opwarmen. Dan een beetje huishouden en dan DVD kijken.
    Tot morgen!

19. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Oja Sybje, welkom thuis! Het is dus toch een kijk-operatie geworden? Gelukkig maar. Hoe voel je je? Is je galblaas nu definitief verwijderd?

Maxje: Marbo heeft een levensbedreigende bacterie opgelopen in het zh tijdens de keizersnee. Ze is nu weer buiten levensgevaar maar heeft een lange herstelperiode voor de boeg.

20. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    @sybje: welkom thuis inderdaad! Hoe gaat het met je? En hoe voel je je over de diagnose van Jelmer?

Tja, kiddo meenemen kan ook inderdaad, hihi. Ik ben dan altijd bang dat ze precies bij het opdienen van het hoofdgerecht in gehuil uitbarst.
    Als je er nog niet aan toe bent, vooral niet doen hoor, daar word het geen leuke avond van!
    Heb jij mensen in je omgeving waar je Christine 2/3 uurtjes aan toevertrouwd Tipp? Je schoonmoeder niet in ieder geval :) Maar broer/schoonzus of zo?

@chebu: is er een reden waarom ie last van zijn oren zou kunnen krijgen?

@maxje: ik ben nog niet aan het werk, maar wil maar al te graag hoor!

Deel Deze Pagina