November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi,

@Jootje, wat een opluchting dat het kdv geregeld is! en de nachten? Ben tevreden met een blokken van 4 uur?
    @babylicous, welkom. Wel fijn dat alyssia nu wat slaapt!
    @Whabbit ook welkom!

Jooze

2. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Net even bij het consultatie bureau geweest en Megan is goed gegroeid! Ze is nu 53 cm en 3710 gram. Megan is ook een beetje uit maatje 50 gegroeid, ze past nu sommige maatje 56. Vooral van Noppies wat wel erg klein valt.

Ben nu ook over gestapt op maatje 2 van Pampers New Born, maar ik heb een beetje een pamper probleem. Bij haar blijft dat gaasje wat er in zit aan haar kontje plakken, echt heel sneu en pijnlijk. Ben op zoek naar een andere luier maar weet zo even niet wat ik moet halen. Iemand nog tips?

Heb net even online geshopt op de site van de H&M, ze hebben daar nu flinke korting. Wel maatje 62 maar dan kan ze even vooruit!

Kdv is hier geregeld, kreeg een maand terug al bericht dat mijn dagdelen waren goed gekeurd en kreeg zonder moeite nog een dagdeel erbij.

Megan krijgt trouwens ook volledig BV en heeft bijna iedere luier wel een poepluier.

3. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    ik heb liever dat ze s'nachts wat langer doorslaapt en dan s'middags wat meer helder is.
    ze neigt nu s'middags langer te slapen. dus het juiste ritme is er nog niet.
    aan de andere kant ben ik blij dat ze toch een aantal keren op een dag aangeeft dat ze honger heeft.
    ik weet ook niet hoe ik het zover moet krijgen dat ze s'nachts doorslaapt! hoe ik dat ritme erin moet krijgen...

4. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi,

@Loesjuh, wij gebruiken gewoon luiers van de Liddl, nog nooit problemen gehad (ook niet met Tycho.
    @Jootje, slaapt Denise altijd in haar kamer? ook overdag? Wij hebben altijd de nachten in een donkere ruimte (dan moet er geslapen worden op haar kamer of op onze kamer). En overdag leggen we haar in het wipstoeltje/box/ kinderwagen in het ligt. Dan slaapt ze ook maar het is wel een duidelijk verschil tussen dag en nacht. Misschien is dat een oplossing?

Jooze

5. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    s'nachts slaapt ze boven in haar wiegje in het donker.
    overdag slaapt ze in de kinderwagen beneden.
    als ze helder is heb ik haar ook wel in de box.

6. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    mmm helaas daar zit de oplossing dus niet in. Bedenk wel ze is nog jong he. Sterre heeft het ook niet allemaal meteen door hoor, loopt ook nog wat aan te kloten met voedingen enzo. Vertrouw erop dat het goed komt (kan ondertussen natuurlijk naar oplossingen blijven zoeken).

Jooze

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hier ook een kind dat dag en nacht nog omdraait. Hij ligt nu alweer in de box te pitten
    Hij stort sowieso als een plumpudding/boeddha in elkaar na elke fles.
    Dan kan hij letterlijk geen 'pap' meer zeggen.

@Loesjuh, het gaasje probleem ken ik niet maar zijn er geen 'proefluiers' van andere merken te krijgen?

8. Niet meer actief

Hier ook nog lang geen dag en nacht verschil haha. Alhoewel ik moet zeggen dat het eigenlijk best wel goed gaat. Hij komt 's nachts netjes om de 2 a 3 uur en valt daarna weer heerlijk in slaap. Overdag drinkt hij zo vaak hij wil (voed op verzoek) en na een voeding valt hij heerlijk voldaan in slaap.

Trouwens zijn er hier ook andere mama's met een lodger shelter? Ik heb Liam er gisteren even in gehad maar ik vind dat hij zo 'verzuipt' achter die gigantische flappen en 'muts'?

Wij gebruiken de luiers van pampers en van het huismerk van kruidvat. Deze laatste vind ik iets minder, heb al een paar keer gehad dat het flink doorlekte..

9. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    HHEEEEEEEJ Vera meissie! Ik heb ook een shelter maar geen prinsje haha ;)

10. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    christine heeft 's avonds ook altijd nog honger. Dan krijgt ze in derdaad 20 of 30 cc... Ze spuugt het alleen ook weer uit. Ze spuugt sowieso veel vind ik. Na iedere voeding komt er weer een golf uit. :( Ik houd haar na de voeding al een kwartier rechtop, hoofdeinde van de wieg staat al op een boek (wiegje staat nu schuin), ik laat haar goed boeren tussendoor... Geen idee meer wat ik nog kan doen. Ze kreunt en steunt er dan ook zo vreselijk bij. Het stroomde net spontaan uit haar neus.... :( :(

11. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    christine slaapt alle slaapjes boven in de wieg. 's Avonds en 's nachts met de gordijnen dicht, overdag open. Soms als ze heel er ghuilt slaapt ze beneden in de wagen...

12. Niet meer actief

Heyyy Wen! Nou, dat prinsje laat vast niet lang meer op zich wachten hoor! Kunnen we gezellig samen 'shelteren' straks ;)

13. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Ik heb hier een meisje die al 2 dagen van slag is... Denk dat ze haar sprongetje aan het maken is.
    Vraagt al 2 dagen de hele dag om de fles en kan haar niet alleen laten, zodra ik 5 minuten de kamer uit ben begint ze te mekkeren.
    En ze is bijna de hele dag wakker, slaapt alleen in de wandelwagen of de maxicosi tijdens het boodschappen doen.

14. Niet meer actief

Ik ga Kay maar 120cc geven vanaf de volgende voeding.. had om kwart voor 4 de fles en om 5 was die alweer heel erg aan t happen!
    En dan kijk ik wel hoevaak die komt.. nu is t meestal 6x100 en soms 7x 100 dus hoop dat die het op 5x 120 gaat redden maar ik vrees ervoor!
    Nou ja, dat zien we dan volgende week op het bureau wel weer ;)

15. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Deal doen we! :D :D :D

16. Niet meer actief

Gewoon proberen meid, blijkbaar heeft ie daar echt behoefte aan toch?

Liam zit trouwens sinds vandaag alweer op zijn geboortegewicht! Hij woog bij de geboorte 3800 gram, op dag 4 woog hij 3580 gram en nu op dag 7 weegt hij weer 3805! De vk vroeg zich af of er slagroom uit mn borsten kwam haha. :rolleyes: :D

17. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Heerlijk slagroom ;) :) :) :)

Goed hoor al na 6 dagen. Vanaf bnwanneer mag je eigenlijk met je beebje naar buiten?

18. Niet meer actief

Dat vroeg ik dus vandaag ook aan mijn kraamhulp! Haar antwoord:

"Je mag naar buiten als het kindje weer op zijn geboortegewicht zit (Jup, daar voldoen we aan!) en zijn naveltje eraf is. (Die hangt serieus aan een draadje, dus zal er vanavond wel afvallen..)

Wij hopen dus morgen een klein ommetje te maken :)

19. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Heerlijk meid ff lekker naar buiten. Je mist je moeder natuurlijk wel nu?

20. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    dat had christine dus gisteren en eergisteren :(

Deel Deze Pagina