Hee meiden even over de BV hier.: Helaas heb ik niet langer dan 3 dagen borstvoeding kunnen geven. Doordat ik ontzettend veel hechtingen had en alles na 3 dagen begon te ontsteken. Hebben ze meteen al mijn hechtingen moeten verwijderen. Dat wil dus zeggen dat mijn wond volledig op natuurlijk wijze moest genezen. Dit vroeg zoveel van mijn lichaam dat ik geen borstvoeding kon geven. Maar onze knul doet het gelukkig super goed op KV. Iedereen moet doen waar hij zich zelf lekker bij voelt
bv of kv is gewoon heel persoonlijk. iedereen stopt of geeft het in het belang van het kind en zichzelf. en hoelang en waarom of waarom niet maakt niks uit. je kunt elkaar hierin ook niks verwijten vind ik. heb ik dat wat goed verwoord, of staat dit nu heel dom?
@sybje en wendy e.a., voel je alsjeblieft niet schuldig over de b.v. (ja, hoor wie het zegt, maargoed, ik ben de discussie begonnen en wil echt niet dat jullie je schuldig gaan voelen over dingen die ik of andere mensen zeggen!). Je hebt gedaan wat je toen het beste leek, toch, mag je trots op zijn dat je zo'n beslissing kan nemen. Ik kan het -nog- niet en echt, het vreet aan je! @SYBJE, en wat nu dan? Moet Jelmer nou een week wachten met een blauw beentje of word het alweer minder? Omdat je zei dat hij schreeuwde, echt zielig, doet vast pijn. Knuffel voor jelmer!
@sybje: jeetje wat rot zeg voor Jelmer! wat zal je geschrokken zijn toen je zijn blauwe beentje zag...ja en nu dan?
@tipp & jootje: maken jullie je kleintjes dus ook wakker 's avonds? Ik heb bijvoorbeeld Micky nu net op bed gelegd (ze was helemaal kapot, omdat ze tussen 17 en 19 uur altijd wat onrustig is en de slaap niet kan vatten). Nu maak ik haar dus om 23.30 uur weer wakker voor nog een flesje. Soms vraag ik me af of dat nou handig is of niet...? Ze komt namelijk 's nachts bijna altijd ook gewoon nog een keer rond 4 of 5 uur. Zal ze dat niet ook doen zonder flesje 's avonds laat, of zal ze dan om 2 uur al komen...? Ik zit namelijk vaker op 6 flessen dan op 5 en ben dan ook bang dat ik haar overvoed. Al die onzekerheid...bah. @sybje & wendy: voelen jullie je ajb niet naar over jullie keuze ivm BV, het zegt het al: het is jullie keuze geweest. Ik ben bijvoorbeeld primair gestopt omdat ik er gewoonweg erg weinig mee had...dat zal ongetwijfeld door sommige mensen als een soort crime opgevat worden, I really don't care...ik doe waar ik me goed bij voel. @jootje: prima gezegd hoor Maar wat zal jij inderdaad geschrokken zijn sybje. Het zit je weer niet mee he. Alle pech komt bij een aantal meiden hier iedere keer op hun schouders terecht. Beterschap en een dikke knuffel voor Jelmer!
kersje: ik heb denise s'avonds gewoon in de kinderwagenbak beneden en wanneer het ongeveer haar tijd is word ze óf wakker óf ze word wakker doordat ik haar uit haar bedje haal. Ik maak dus wel wakker als het nodig is. s'nachts slaapt ze door gelukkig. Je kunt altijd proberen misschien je laatste fles (voor die van 23:30 uur) wat later te geven en dan kijken hoe het gaat? als ze wakker word s'nachts dan weet je gewoon dat ze het nodig heeft die 6 flessen Vaak is Denise s'avonds eerst altijd lekker aan het keuvelen in de box of in haar kinderwagen met wat speeltjes of haar handjes. Zo mooi om te zien hoe ze daar al mee bezig is. Handjes boven het gezicht houden en bekijken en gericht tegen haar speelmobiel slaan! trouwens ook zo mooi om te zien dat de kleur ogen nu helemaal verandert.
@jootje: je bedoelt het flesje wat ik haar dus net gegeven heb, later geven? Dat gaat dus eigenlijk meestal niet. Want als ze zo onrustig is, kan ik d'r met rondhobbelen 2 uur zoet houden, maar krijg ik haar daarna alleen nog rustig met de fles (ik zorg wel altijd dat er tussen deze en die van vanmiddag in ieder geval 3 uur zit) en dan lekker gaan slapen. Als ik haar niet wakker maak vanavond, kan het zomaar zijn dat ze 8 uur achter elkaar slaapt, maar vanaf 8 uur 's avonds kom je dan alsnog midden in de nacht uit, dus dan hebben we niks aan haar doorslapen, haha! En Micky heeft gisteren een moment gehad dat ze opeens ff leek te begrijpen dat die handjes van haar waren, maar spelen en gericht slaan, doet ze nog niet hoor! Wel praten...heeeeeeeele gesprekken, erg gezellig
hmmm dan weet ik het ook niet @kersje... dan toch die fles maar s'nachts brabbelen gebeurt hier ook steeds meer. zo snoezig! en lachen met van die gilletjes. kan er geen genoeg van krijgen
@Poep, hier nog steeds dunne mosterdsoep hihihi behalve de eerste luier sochtends, die is dik.. @Jootje, Kay krijgt rond 23:00 de laatste en rond 06:00/07:00 de eerste.. en Denise? @Joveli, maar jij doet nu wel net alsof dat kv oh zo slecht is? Sorry hoor.. maar het is een keus die een ieder voor zich maakt en er is absoluut ook niks verkeerds aan kunstvoeding hoor. Ook met kunstvoeding is een kindje niet 'makkelijker' of 'minder zwaar' omdat je minder voedt o.i.d. Nu voel ik mezelf alsof ik zo'n slechte moeder ben omdat ik bv niet eens een kans gegeven heb
mwjalloh, kay heeft heerlijk geslapen in de puckababy helaas is hij nu te klein geworden ervoor en slaapt hij nu in pacco inbakerdoeken
ik ben enorm geschrokken ...hij was meer blauw in zijn lies en boven zijn piemeltje .....dat is nu weer afgenomen en de dikte is weer wat geslonken
Ze zegt alleen dat borstvoeding meer bevat/beter is dan flesvoeding. Dat wil niet zeggen dat je met flesvoeding een slechte voeding geeft, want in Nederland is de kwaliteit zo goed dat er niets mis mee is. Je hebt hier in niet "slecht en goed" maar "goed en net ietsje beter", en dat gaat dan over de voeding en niet over de moeders! Er zijn talloze waardeloze moeders op de wereld die de tiet geven en je hebt geweldige moeders die de fles geven. Van die laatste catagorie (de geweldige moeders die fv geven) hebben we er heel wat in dit topic rondlopen, en jij bent er 1. We zijn in dit topic volgens mij allemaal best leuke moeders, met leuke kindjes die ook gewoon goede voeding krijgen (tiet of fles) die ook gewoon leuk groot worden. (nou ja, of randgroepjongere worden en bushokjes slopen later, maar dat ligt dan niet aan die tiet of aan die fles ) En ik merk zelf de andere kant Dat mensen heel snel over bv-maffia beginnen of me een linksdraaiende geitenwollensok vinden als ik zeg dat Luca bv krijgt. Mijn moeder vond het maar niets dat ik bv wilde gaan geven. Vanuit mijn omgeving wordt kolven raar gevonden, en nu ik bijna moet gaan werken verwacht iedereen dat ik aan de fles ga. Gaan we ook, maar dan gevuld met mijn melk omdat daar net wat meer antistoffen en goede bacteriën inzitten, en ik het fijn vind om hem te blijven voeden.
Sybje, wat is een liesbreuk nou eigenlijk? Ik snap het geloof ik niet helemaal... het klinkt best eng allemaal! Sterkte in elk geval!
@San dat klinkt al heel anders ik word er af en toe ook gewoon door ontmoedigd... vooral omdat ik van het bureau ook de opmerking kreeg "Tsja als je nou borstvoeding had gegeven had die misschien geen oorontsteking gekregen" Dan denk ik echt, zak in de stront... sorry dat ik het zo grof zeg maar wat een onzin zeg..
Hier in mijn omgeving is het nou juist zo raar dat ik geen tiet geef.. ik ben van mening dat als je als moeder jezelf er niet prettig bij voelt, of het zoals bij ienie niet wil lukken, je er gewoon niet door mee moet gaan of gewoon niet mee moet beginnen... je kindje pakt alle stress op, zijn supergevoelig! En zodra je denkt en/of weet dat je productie niet optimaal is zou IK zeker stoppen, je wil toch zeker weten dat je beebje genoeg binnen krijgt?
Kay past er niet meer in? oeps.... mijn meisje is vrij groot (ruim 5 kg en bijna 60 cm) ik ben benieuwd hoelang ze er dan nog in past. Was Kay onrustig of waarom heb je de puckababy gebruikt? en er is toch ook een puckababy mini voor 3-6 maanden?
Ja en als de evolutie anders had gegaan dan was Planet of the Apes geen sience fiction. Wat een bullshit zeg, hoe durven ze dat te zeggen.
@san : even zo , ik kan het ook niet goed uitleggen http://nl.wikipedia.org/wiki/Liesbreuk maar het is nog niet zeker weten dat jelmer een liesbreuk heeft , hij heeft in ieder geval een open buikwand en dat is vrij onschuldig