November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Kleinwonder: ik heb een Lodger wrapper, en daar ligt ze heerlijk in, als in een coconnetje! Maar die is natuurlijk niet geschikt om haar in rond te dragen. Vind het wel een heerlijk ding hoor! En zeker aangezien onze boiler het dus heeft begeven de dag nadat we thuiskwamen met Ediah (!). Zonder CV heeft ze in die lodger toch heerlijk warm gelegen! (we hebben inmiddels een nieuwe boiler, ook fijn!)

Ok, voedertijd...

2. Niet meer actief

Wat heerlijk kleinwonder dat het zo goed gaat met Liam! Hoe doet die het 's nachts?

Hier is Kay al dehele dag goed mopperig.. wil niet slapen en ligt nu ook te huilen in zn bedje :( hij wil gewoon echt niet en ik weet niet zo goed wat ik moet doen!

3. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    op schoot nemen? Hij zoekt veiligheid denk ik

4. Niet meer actief

Ja precies.. dat merk je heel goed aan hem, hij kan echt niet goed alleen zijn!

5. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    christine ook niet, die ligt nu weer te brullen (ze sliep net...) Ik kijk het nog heel eventjes aan...

6. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    knuffel voor al de huilende kindjes!

ik ga lekker slapen tot morgen xxx

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Ukkepuk, ik heb hier Oei ik groei liggen en het kan best zijn dat de 5 weken sprong begonnen is. Dochter is nu toch in haar 5e levensweek.

8. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    yep, had dat hier laatst al gepost, kreeg toen dacht ik wel reactie dat anderen het al wel goed kunnen gebruiken. Maar Laura (inmiddels 54,5 cm en 4415 gram) verzuipt er nog in.

9. Niet meer actief

JsztD: Denk inderdaad dat hij gewoon lekker bij zijn mama wil zijn, lekker veilig. Hier gaat het 's nachts wel goed (Geloof ik..? Ben nergens meer zeker van, alles is zo nieuw) Als wij in bed stappen voed ik Liam nog even, dan valt hij lekker in slaap en leg ik hem naast ons neer. (Wiegje)
    Hij wordt dan na iedere 2/3 wakker voor een voeding en slaapt daarna weer verder.
    Hoe gaat het bij jou 's nachts?

Corien: Nou indd! Ik had dat berichtje niet gelezen maar ben het er helemaal mee eens hoor. Ik vind dat ding nu echt nog even te groot..
    Ga een deze dagen naar de prenatal, zal het daar eens navragen. Misschien doe ik iets fout ofzo?

10. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi,

@kleinwonder, de shelter verkopen ze niet bij de prenatal (bij ons niet in iedergeval)dus daar navragen heeft denk ik geen zin ;) Ik gebruik hem wel maar ondersteun Sterre wel als ze erin ligt. Ook een beetje voouwen met de capuchon.
    @Oei ik Groei, vind ik ook een top boek, kreeg het met Tycho toen hij al wat ouder wa en toen keek ik terug en het klopte allemaal precies met de donderwolken enzo.

Hier een beetje een prut nacht achter de rug. Vanaf een uur of 9 tot half 12 4x voeding geven en voor de rest steeds huilen, krampjes ed. Ze heeft het wel goed gemaakt door erna 6 uur te slapen! Maar van mij mag ze weer naar de blokken van 4 uur dan heb ik meer nachtrust! Tycho werd namelijk ook om hakf 7 wakker dus zit nu wat duf op de bank.
    Jooze

11. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik ga de oei ik groei ook maar eens kopen denk ik...

12. Ukkepuk078

Ukkepuk078 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.153
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Dordrecht Zuid Holland
    Dat boek heb ik hier ook, heb hem gekregen van mn zus. Dus ik wist al dat ze met haar sprongetje bezig kon zijn.

13. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik heb trouwens begrepen dat de sprongen die oei ik groei beschrijft gerekend moeten worden vanaf de uitgerekende datum. Als dus je kindje 2 weken te vroeg geboren is, krijgt ie zijn 5 wkn sprong bij als ie in zijn 7e levensweek zit. En als ie een week te laat is, krijgt ie dat sprongetje in zijn 4e levensweek...

14. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Goedemorgen! Hier mijn eerste dag zonder de kraamhulp. Heb echt een verschrikkelijk lieve en gezellige kraam gehad, maar vind het ook lekker nu weer helemaal het huis voor onszelf te hebben en zelf aan te modderen!

Een goed begin van de dag: ik pas weer in een gewone spijkerbroek! Vond dat het met het vertrek van de kraamhulp toch ook tijd werd weer eens in iets anders dan jogging- of pyamabroek rond te lopen... :oops: Daarom het gewaagde experiment met de spijkerbroek. Maar daar worden we dus blij van! :)

15. Niet meer actief

Jooze: Onze shelter komt van de prenatal, dus denk dat het dan per vestiging verschilt?

Net trouwens de gehoortest gehad (2e keer) en gelukkig was alles goed, hij was voldoende!
    Gigantische opluchting, zat toch wel een beetje in de stress erdoor..

16. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    leuk is dat he wahbbit? Ik loop nu ook al zo'n 2 weken in mijn 'oude' kleren rond, allemaal leuke rokjes enzo... Ben helemaal blij :D

fijn kleinwonder! :D

17. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    oh trouwens, over dat poepen nog even... Ik merk de laatste dagen (sinds ik van bv naar fv ben gegaan) dat christine minder poept en dat haar buikje soms erg hard is. Ik masseer haar buikje dan met baby buikjesolie van Weleda. Dat lijkt dan wel te helpen. Misschien een idee voor de andere 'weinigpoepers'?

18. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    goede morgen...Ik denk ik kom ook hier even melden dat alles nog steeds rustig is :( haha

19. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    balen wen. knuff

20. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Ukkepuk, echt een goed boek he

@Tipp, ik geloof meer dat het gewoon typisch Nikolai is, de frequentie van het poepen. Om de dag, ik kan er haast al een pijl op trekken.

@Whabbit, leuk he, je gewone kleren weer aankunnen!

Nikolai heeft allemaal rode pukkeltjes in z'n gezicht. Ze noemen dat hier 'neugeborene-acne' heeft te maken met de daling van de oestrogeenspiegel.
    Vind het wel ontsierend. Bah.

Deel Deze Pagina