November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Goedemorgen!

Bedankt voor jullie complimentjes over de foto. Oma was er ook superblij mee. Het grote doek hangt mooi midden in de kamer. De kunst is (tijdelijk) weg, hihi!

@San, Joveli & Tipp: dat is ook precies waar het om gaat: begrip en in ieder geval respect voor elkaar en elkaars keuze hebben.
    Ik kan bijvoorbeeld ook supergoed begrijpen dat heel veel vrouwen borstvoeding geven heel fijn vinden. Zoals ik ook al eerder tegen jou heb gezegd Joveli. Ik vind het ook erg mooi om te horen hoe jij er ontzettend van geniet.
    Ik had dat gewoon echt TOTAAL niet. Ik voelde me een ontzettende melkfabriek en zat iedere keer onwijs ongelukkig die borst te geven. En dat had ik al van tevoren verwacht, dus ik vind het al knap van mezelf dat ik het nog even heb kunnen doen. Het voelde ook niet als opgeven. Ik ken mezelf goed genoeg en zag dit dus al voor mijn zwangerschap zo'n beetje aankomen ;)
    En toen het moment kwam dat het voeden per keer te lang ging duren, vond ik het helemaal mooi geweest. Tja, dat is een keuze, maar ik voel me nu wel 10x gelukkiger dan toen en dat merkt die kleine ongetwijfeld ook!

@bea: ik denk dat 10 min wel iets te snel is ja voor die hoeveelheid...maar dat is puur een gevoel eigenlijk. Ik ga nog altijd uit van zo'n 20/25 min. Geen idee waarom, haha! Hoe lang deed ze erover bij speen 1?

@all: hier ook gesnif en gesnotter. Ik heb ook het idee dat mijn weerstand sinds de zwangerschap echt flink gedaald is. Ik pikte (bijna) nooit die virussen op en nu pak ik ze allemaal in meer of minder mate mee. Jullie ook?

@wendy: dat heb je ook mooi geshopt hoor! Kost dat niet onwijs veel tijd? Waar halen jullie die tijd vandaan joh?

@Chebu: dat is wel irritant, jij had toch ook nog wel wat vraagjes voor je gyn?

@domino: is het nog gelukt met je uitkering? En ben jij ook druk aan het solliciteren?

2. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    knuffel voor jou en jelmer syb...

3. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ja doei... Ik vind jullie heel lief, maar jullie houden dat gesnotter enzo maar lekker bij je ;)

4. 078mama

078mama Niet meer actief

Kersje Lotte deed er altijd zo'n 20 minuten over. Maar ze drinkt ook vaak heel gefaseerd dus eerst 90 cc en dan een half uur later nog 60 cc. Het is een aparte drinker...

5. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Grrrr Zullen we het na bv/kv weer eens over schoonloeders hebben? :evil:
    Die van mij belde gisteren. Mijn man neemt op, ze vraagt hoe het met mij en christine gaat. Hij antwoordt met het gebruikelijke dat het langzaam aan steds beter gaat, maar dat het tijd nodig heeft. Begint ze ineens weer te zeuren dat het allemaal niet zo erg was en dat iedere vrouw na een bevalling moet herstellen. Ja helemaal waar, maar ik heb er wel iets extra's bij. Hij dat uitleggen... Zij weer mekkeren. Hij vertellen dat als je HELLP in google gooit dat je meer dan genoeg info vind (HINT, HINT, HINT!). Komt ze met "je kan jezelf ook ziek googlen he? Dat je een beetje een verhoogde bloeddruk hebt betekend niet dat je HELLP hebt. Je moet niet zoveel over mogelijke symptomen lezen." SORRY!?!?!?!? We hebben niet VERZONNEN dat ik HELLP had! We zijn niet op internet een leuke aandoening gaan uitzoeken en kijken hoe ik dat voor elkaar kon krijgen... Waar haalt ze het lef vandaan? Wat is het toch dat ze het niet wil begrijpen? Vindt ze het zo erg dat mijn bevalling 'interessanter' was dan die van haar eigen dochter? GRRRRR Kortom, ik ben gisteren weer ingestort. En bedankt!

(klaar klaagzang en gemopper ;) )

6. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Knuffel Tipp! grrrrr wat klote

7. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Thanks... Gelukkig word ik steeds beter in het mens negeren en alles langs me heen te laten gaan... Ze wil het niet begrijpen (en dus ook niet accepteren. Dat je het niet begrijpt ok, maar accepteer dan op zijn minst dat het zo is...) en ik heb geen zin om er nog langer energie in te steken...

8. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    :thumup:

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Tipp, wat een raar mens.

@Kersje, nou ja, ik wil eens weten hoe het met de stand der dingen qua ongesteldheid enzo is.

Wij gaan in september richting schoonouders. Tickets zijn dan niet zo duur en Nikolai is dan niet meer 100% afhankelijk van melk.

10. Joveli

Joveli Niet meer actief

Tipp: Ik dacht dat ik op het toppunt zat qua 'hoe erg kan je schoonloeder zijn' maar die van jou mag er ook wezen! ;)
    Gewoon blijven negeren hoor, en probeer het helemaal van je af te zetten wat ze zegt. Ze heeft geen flauw idee waar ze over praat!

Iemand vroeg iets over katoenen luiers? Wij hebben katoenen luiers (en ook wegwerp) en ik vind ze zoooooo schattig! :)
    Wel snel een volle wasmand, maar verder bevallen ze prima.

Ik had vandaag een afspraak gemaakt met iemand om langs te komen. Dit is via de mail gebeurd en de laatste mail die ik van haar ontvangen heb is "Maandag middag maar doen dan?"

Ik heb hier een paar dagen geleden bevestigend op geantwoord en nog gevraagd: Is om half 2 goed?
    Maar nu heb ik dus geen reactie gekregen verder en vraag ik me af wat ik moet doen haha. Gewoon heen gaan om half 2? :( Ik ken haar niet zo goed, het is een afspraak met een mogelijke nieuwe gastouder..

11. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    waar woonden jous schoonouders ook alweer?

Meiden, ik heb na het ritmeverhaal hier nog maar eens nagedacht en nu ligt christine ook tussen de middag in haar bedje. Het is voor haar en voor mij een stuk rustiger moet ik zeggen...

Maar eh... Sommigen van jullie hadden een ritme van verschonen, voeden, spelen, slapen. Dat verschonen, voeden en slapen gaat hier prima. Maar ik heb het gevoel dat ik te weinig met haar speel :( Ik zou ook niet weten hoe ik met haar moet spelen, na haar voeding valt ze vrijwel direct in slaap... Ik doe wel vaak haar geluidjes na (vind je prachtig...), of wandel wat met haar rond en laat haar dingen zien (vind ze ook leuk)... Is dat wel genoeg dan?

12. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Centraal Azie.

13. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ach een gedeelde 1e plaats voor onze schoonloeders :)

Wat voor katoenen luiers heb jij dan? Ik heb wel reclames van die dingen gezien, maar twijfelde of ze goed waren...

Ik zou er gewoon heen gaan. Desnoods met de uitgeprinte mailtjes. Kun je haar niet bellen? Wel slordig dat ze niet geantwoord heeft...

14. Joveli

Joveli Niet meer actief

:confused:

:)

15. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    daar wonen haar schoonouders :) Maar dat is best groot, waar precies? (ben niet nieuwschierig hoor ;))

16. Joveli

Joveli Niet meer actief

Haha, gedeelde eerste plaats dan maar inderdaad haha.
    Ik vond het ook al een beetje slordig, maar aan de andere kant heeft ze speciaal een website gemaakt over haar opvang etc en dat ziet er echt hartstikke goed uit allemaal. Ik denk dat ik inderdaad gewoon even heen ga, het is hier bijna in de straat dus als het niet uitkomt ben ik zo weer thuis.

17. Joveli

Joveli Niet meer actief

Oja en als katoenen luiers heb ik de Fuzzi Bunz, heel schattig in allemaal pastelkleurtjes.

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    In Kazachstan :)

Kan een kind van 10 maanden al in een buggy zitten want ik ga niet m'n mooie Combiwagen met de KaElEm meenemen.

19. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ja hoor dan kan ie goed rechtop zitten...

20. Joveli

Joveli Niet meer actief

Oeh mijn kleine chagrijntje is weer wakker hihi.
    Bestaat er zoiets als een 8 weken sprongetje ofzo? Hij is namelijk al vanaf gisteren echt niet te genieten. Zodra hij wakker is meteen krijsen en hartstikke kwaad, niets is leuk/goed.

Ook merk ik dat hij zijn handjes de laatste dagen heeft uitgevonden, hij gaat dingen vastpakken en kijkt de hele tijd naar zijn handjes hihi.

Maar Kazachstan, jeetje wat ver! Wou dat die van mij die kant op gingen verhuizen ... :D

Deel Deze Pagina