hoi Ben erg moe en hoest als een oude hond. erg vervelend. Hopelijk is het snel over. Moet vandaag naar de gyn voor de 6 weken controle. Heb er geen zin in. moet namelijk nogal een stukje rijden. en als het daar flink uitloop zit ik nog in de spits terug. en daar staat altijd file. Van het weekend nog minder leuk nieuws gehad. Oma van 95 ligt in het ziekenhuis met een lichte longontsteking. En als dat over is krijgt ze dinsdag een pacemaker. Verder wel leuk nieuws van mijn schoonzusje uit zuid afrika. Ze loopt daar co schappen in een ziekenhuis en zit nu op de verlosafdeling. Daar heeft ze van de week een jongetje op de wereld geholpen en ze mocht van de moeder het kindje een naam geven. Het kindje heet nu Timothy, vernoemd naar onze zoon. erg leuk. gr MarielleB
Ja de 8 weken sprong is bekend. Hier wilde ie ook niet drinken etc. Maar nu is ie weer het zonnetje in huis. Tot de volgende sprong over 2 weken (rond 12 weken).
@tipp: dat ritme hou ik aan inderdaad. En spelen met haar is niet meer dan dat ik op de bank zit, met mijn voeten op tafel, madame op mijn benen en gezellig met elkaar praten en lachen. Duurt ook geen uren hoor. En ik zet haar verder vaak in de wipper in de box (ziet ze iets meer) of gewoon liggen. De box ligt ook aardig gevuld met van alles aan speelgoed, maar vaak zit ze meer naar 1 punt buiten de box te staren En ik probeer dan gewoonweg goed op te letten wanneer ze echt moe wordt...en dan leg ik haar in de wagenbak of op bed. Dat is toch wel een heerlijk ritme. Inmiddels is ze zo'n 1,5/2 uur wakker tussen twee voedingen door. Maar mijn ukkie valt niet in slaap direct na haar voeding. Wat je wel kunt proberen is om het verschonen na de voeding te doen, dan is ze misschien weer meteen iets meer wakker? Had je trouwens mijn PB nog gezien? @all: ik heb ff een dringende vraag: wie heeft er hier ervaring met bemiddeling voor gastouders? Wij hebben nu namelijk een overeenkomt van een bureau gekregen en die vragen dus zelf gewoon een vergoeding per uur voor de gastouders die zij vinden. Dus dan moet ik hen ook ieder uurtje dat wij haar laten opvangen, gaan betalen...dat is toch vreemd of ben ik nu wereldvreemd? Gewoon een eenmalige bemiddelingsvergoeding lijkt mij logischer... @ukkies met sprongen: ook succes daarmee meiden, lijkt me ook niet makkelijk!
Oh oke, dan weet ik genoeg haha. Hij is echt niet te genieten jeetje! Hoe weten jullie dit allemaal wanneer er precies sprongetjes zijn etc?
Dat is hier dus ook, nou Tygo is aan het opknappen, heeft plasluiers en zijn temp was naar beneden 36,6. Ik daarintegen ben klaar voor de schroothoop.... ben zo slap dat ik Tygo niet durf op te tillen. Maar hij is heel lief vandaag alsof hij weet dat papa en mama ziek zijn
Ja ik geloof dat dat als 'normaal' wordt gezien, bij mijn bemiddelingsbureau is het ook zo. Ik vind het alleen echt belachelijk want tot nu toe hebben ze echt nog helemaal NIETS concreets voor mij gedaan. Heb er 10x achteraan moeten bellen, toen hadden ze ineens een gastouder vertelden ze en nu 2 weken voordat ik weer moet beginnen is dat ineens niet meer zo. Nu heb ik dus zelf gezocht en een gastouder gevonden en hopelijk wordt dat iets.. Maar ik hoop toch niet dat mijn gastouderbureau daar ook maar een cent aan verdient
@Joveli, Oei ik Groei boek! Ik heb een kookboek voor bijvoeding gekocht. Is misschien nog een beetje vroeg, maar ik vond het interessant om alles eens te bekijken. Ik ga toch maar pureren. Er schijnt ook zoiets als de Rapleymethode te bestaan. Dan krijgen kindjes stukjes aangeboden maar als ze zich dan verslikken?
@marielle : wat leuk zeg ! @chebu : jeetje heb jij even geluk ...ben je er zelf ook blij mee dat ze ver weg wonen ? @all heb vanmorgen poli chirurgie terug gebeld , jelmer verging van de pijn.... we konde om 10,00 terecht. De chirurg vertelde gelijk dat ze het beste kunnen opereren , jelmer heeft namelijk een liesbreuk en een waterbreuk. door persen krijgt hij meer pijn hier aan , en dan gaat hij huilen en van het huiklen krijgt hij ook weer pijn ...beetje een cirkel dus..... en bij liebreuk kan het gebeuren dat er een darm inzakt en afgekneld raakt...dat wil je ook niet mee maken. Volgende week dinsdag word Jelmer geopereerd hij zal dan 1 nachtje in het zh moeten blijven omdat hij 2 weken te vroeg is geboren.
Ja, ik ken de Rapleymethode maar vind het echt HELEMAAL niets. Mijn zus heeft dit bij haar zoons gedaan en vind het geweldig, nou ik vind het doodeng. Je geeft ze dus alles gewoon in grote stukken en ze eten het dan zelf. Mijn nadelen op een rijtje: - Het verslikken is dood eng, ik had echt iedere keer het gevoel dat mijn neefjes zouden stikken. En dan op het laatste moment als ze al blauw zijn van het geen zuurstof hebben dan kokhalzen ze en komt het eruit. - Gigantische bende van etenswaren iedere dag - Niet goed om kunnen gaan met vork/lepel Maar goed ieder zn ding: ik kies alleen echt voor het pureren. Vond dat kokhalzen echt een van de engste dingen die ik ooit gezien heb.
oei ik groei. Je kunt je via die site ook aanmelden voor de sprongenwekker. Dan krijg je een mailtje als er een sprongetje aan komt en wat dat sprongetje inhoudt. Maar dat boek is echt super
Oh, die wekker kan ik wel gebruiken en het boek ook wel. Zal hier zo eens bij de Bruna gaan kijken. Thnx.
Nou, geloof me.. Dat gebeurt echt wel. Mijn neefjes hebben beide ge-rapleyd en die verslikten zich echt wel. Het is alleen zo dat het lichaam dan automatisch dit wel oplost door het er weer uit te gooien. Dit kan echt wel een paar seconden duren en dan kijk je dus tegen een blauw gezichtje aan die uit alle macht probeert dat eten er weer uit te krijgen.. En dat lukt wel, het is echt niet gevaarlijk maar ik vond het gewoon té eng eruit zien.
Ik vind dat rapley ook niks hoor... Ik pureer ook gewoon. Ik gatrouwen alles zelf maken. Niks geen olvarit...