November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    oh ja, goeiemorgen :D Straks komt de felicitasdoos. Mijn man en ik hebben al zitten fantaseren over hoe we het haar zo lastig mogelijk maken :) (ze kwam niet leuk over aan de foon :( )

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Goeiemorgen!

Mijn koorts is weg (gelukkig) ben alleen nog snipverkouden. Tygo is gelukkig wel weer opgeknapt... en als cadeautje kregen we een fantastische nacht... Ondanks dat hij zijn flesje nutrilon niet wilde heeft hij doorgeslapen van 11.30-6.30! en daarna van 7.00-9.30!

Ik heb vanmiddag gesprek op mijn werk over hoe en wat... ik ben benieuwd!

3. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Goedemorgen!

Vinden jullie dat niet eng met de babyfoon, dat iedereen kan meeluisteren en soms zelfs kan meekijken? Lijkt me maar helemaal niks.
    Ben wat dat betreft blij dat wij alleen een luisterding hebben en dat hier verder helemaal geen baby's zijn in dit gehucht.
    We hebben die van ons trouwens gratis gekregen bij het babykamertje. Het is een Alecto DBX-33 Receiver. Geen problemen mee. Alleen als je hem op z'n hardst hebt staan, wil hij wel eens kraken.
    Misschien wel een beetje dezelfde als de jouwe Tipp!

Gisteren hadden jullie het volgens mij over spenen. Hoe weet je nou of je moet overgaan op een andere speen? Dus van speen 1 naar speen 2 bijvoorbeeld?

4. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    fijn dat je koorts weg is noa en dat tygo heeft doorgeslapen...

Mijn man is snipverkouden, ik hoop dat ik het niet word :(

5. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    die van ons kan heel vee hoor :D Het met het oudergedeelte kun je terugpraten naar de babykamer (ideaal als ik mijn man even nodig heb boven dan roep ik hem door de babyfoon en dan kan hij terugpraten :D ), er zitten muziekjes op (gebruiken we nooit) en ledlichtjes die het geluidsniveau aangeven. Dus ook als we het geluid heel zacht hebben staan of zelfs uit, dan kun je aan de ledjes nog zien wat er gebeurd.

6. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    wij zijn opvergestapt van 1, naar 2 en inmiddels naar 3 toen we merkten dat christine niet meer lekker uit de speen dronk. Ook staat er op de spenen een leeftijdsindicatie. Het is een beetje experimenteren geweest hier...

7. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Voor Imre gebruik ik een dodie speen. Die voor 4 maanden. Imre krijgt Nutriton door zijn voeding ivm het spugen. Uit die kleinere speen krijg hij de voeding niet meer. Dit is ook een drie standen speen. Als hij erg moe is draaien wij hem naar 2 anders gewoon op 1.

8. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    He san das vervelend :( Je kunt het alleen wel altijd ontzettend komisch schrijven haha :)

9. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Ediah is vandaag 2 maanden... mijn kleine grote meisje!

Pamela: welkom!

Janny: ach, er gebeurt niet zo veel spannends in de babykamer hoor! ;) Maareh: nee, ik geloof niet dat ik dat heel vervelend vind. Ik vind het zelf heel plezierig te kunnen zien hoe die kleine d'rbij ligt (zeker als ze binnenkort ook kan omrollen).

Noatje: fijn dat je je weer beter voelt en een goede nacht hebt kunnen maken!

Hier wel weer een wat mindere nacht: 0m 9.30 gevoed en op bed, toen om 2.30, 6.00 en 8.15. Terwijl ze al een goed aantal nachten van 9.30 doorsliep tot 4.30-5.00 en dan tot 7.30-8.00. Maargoed, ben al blij dat ze weer een goed humeur heeft; gaat vannacht vast weer beter!
    Vanmiddag om 14.00 de eerste prikjes en meteen weer wegen. Zou leuk zijn als ze weer een goed stukje gegroeid is, vergeleken met al die beertjes van jullie gaat ze bepaald niet hard!

10. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Oh, dat is dan een heel andere! Veel luxer! Hihi... :oops: Maar het merk is wel hetzelfde... :)

11. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Oh, dan moeten we het dus een beetje zelf bekijken. Walter drinkt nog lekker uit deze kleine speen, dus we kunnen het voorlopig nog wel even zo houden.

12. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Pamela welkom. :D

13. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Hey Tipp, Wendy had me al de link gegeven :D
    Ben gisteravond al even bezig geweest, maar het is wel een ingewikkeld programma

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Goeiemorgen

@Pamela, welkom. Hier zitten veel 'lotgenoten' hihi.

Ben gisteren naar nagym geweest. Moet van de verloskundige een verwijzing voor massage en 'elektrotherapie' vragen omdat de hormonsters mijn schoudergewricht te los gemaakt hebben. Vandaar dat ik al dagen pijn in mijn schouder heb. 'post-zwangerschapsreuma' noemt zij het.

Morgen prikjes. En straks ff naar buiten. Het gaat steeds beter hier, de combi baby en huishouden.

Nikolai stopt hier vanalles in zijn mond om er op te 'bijten'. En zoveel speeksel! Volgens mij gaat die eerste tand niet lang op zich wachten. Ik ga eens van die bijtringen in de koelkast leggen.
    Hij heeft volgens mij ook een beetje pijn erin want hij wrijft voortdurend met zijn handje over zijn mond.

15. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Goedemorguh!

@pamela: welkom en leuke naam van jullie zoon! Onze dochter Micky is ook van de 21e (@San: niet meer vergeten he, er is er nog eentje ;))
    Wij gebruiken ook een grotere speen ivm de dikkere voeding die Micky krijgt, volgens mij is Comfort van Friso vergelijkbaar met Nutriton.

@San: helaaaaaaaaaaas kom ik vandaag niet in de buurt van Den Haag, ik kan je dus niet anders dan succes wensen ;) :)

@babyfoon: hier ook de Alexto DBX88 en ook hier bevalt hij erg goed. Heb hem ook gekocht omdat hij veel reviews had op kieskeurig en een goede beoordeling. Ik zag echt door de bomen het bos niet meer toen. Gelukkig heeft de gok goed uitgepakt.

@felicitas dame: ik heb dus die etos doos nooit besteld, omdat ik dit toevallig al wist, maar ook hier was ze er niet in gekomen. @tipp: succes met jullie tactiek, ben erg benieuwd hoe zo'n onvriendelijke muts daarop reageert :)

@janny: inderdaad gewoon even bekijken en op een gegeven moment eens proberen om er een 2 op te zetten.

@whabbit: succes bij het CB. Hopelijk is jouw kleine 'beertje' ook goed gegroeid dan :)

@noa: fijn dat je weer iets beter bent. Snipverkouden is de hele wereld weer volgens mij...hier ook snotter de snotter. Geeft wel komische effecten als je man met een kind loopt en opeens moet niezen, hihi. Succes op je werk!

@chebu: fijn dat je je ritme steeds beter vind, hier ook inderdaad! En post-zwangerschapsreuma heb ik nog nooit van gehoord joh. Wel rot dat je zo'n last hebt van je schouder.
    Ik heb zelf vooral veel last van alles in mijn rug, van het sjouwen met die kleine en ik ga gewoon eens ff een masseur opzoeken. Dat heb ik sowieso wel verdient vind ik :)
    En die eerste tandjes kunnen inderdaad zomaar opeens komen. Wat is het effect van die ringen in de koelkast? Verzacht dat de pijn voor hem als ze wat kouder zijn?

Nou, hier gaat alles eigenlijk prima verder. Ik durf het nooit zo hard te zeggen, want dan kan ik er donder op zeggen dat het een uur later troubles in house Cherry is :)
    Vannacht weer een prima nacht in ieder geval (van 22.30 tot 5.00 uur en na de fles weer vrolijk tot 9.30 uur). Ze heeft alleen wel vaak einde middag/ begin avond dat ze ff de prikkels van de dag moet verwerken en dan is ze wat huilerig en komt ze ff niet in slaap.
    Hebben jullie beebjes dat ook wel elke dag even, buiten de 'sprongetjes' om?

16. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Vandaag is officieel mijn laatste dag van de zwangerschapsverlof.
    Ik hoefde na mijn zwangerschap niet meer terug te komen bij het bedrijf waar ik werkte (via uitzendbureau).

Maar ik ben er ook nog echt niet aan toe om te moeten werken, moet er niet aan denken om mijn kleine man weg te moeten brengen... Alleen als ik er nog maar aan denk springen bij mij de tranen in de ogen...

Ik kan ook nog prima uitslapen, 's morgens liggen we samen in het grote bed, en slapen we beide... Heerlijk vind ik dat om Thijmen lekker naast me te voelen. Het is echt een slaapkop, als ik hem laat liggen begint hij om 2 uur 's middags pas te mopperen dat ie eruit wil :D

17. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Kersje, dat heeft Thijmen ook hoor, even een momentje dat hij moet huilen om alles te verwerken...
    Hoe zijn je sollicitatiegesprekken afgelopen?

18. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @felicitas
    ik heb vanmorgen gebeld dat ze beter niet kon komen :)
    dus ze vroeg waarom dus ik uitgelegd en ze zei ow maar dan kom ik hem afgeven en ben binnen 5 min weer buiten :confused: dus ze komt toch zo :( :)

19. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Kersje, zo'n bijtring werkt verkoelend, want volgens mij heeft ie bestwel een jeukende kaak. Als ik 'm een rammelaar geef, dan hup, gaat ie gelijk richting mond.

Nikolai slaapt 's nachts meestal van 23.30 tot 05.00 en dan weer tot 09.00. Nou ja, dat gaat nog.

Je hebt inderdaad een massage verdiend Kersje! Hup! Ik moet of naar de Osteopaat (wat doet zo iemand?) of naar een massageur. Kind gaat mee. Ben benieuwd.

20. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    de felicitasdoos is hier weer weg. Ze was best aardig, maar we hebben niks gekocht :D Ik vond het echt veel te duur...

Deel Deze Pagina