November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joveli

Joveli Niet meer actief

San: Ik heb natuurlijk geen flauw idee hoe het is om dat allemaal mee te maken, maar ik kan je gevoel nu goed begrijpen hoor.

Weetje wat ik heb? Ik kan nu nog steeds de foto's van de bevalling niet bekijken. Dit terwijl het eigenlijk een super goede bevalling was (alleen de aanloop duurde wat lang, maar toen het weeeninfuus er eenmaal was toen was Liam er ook zo)
    Ik heb 2 dagen rugweeen gehad die maar niet opschoten en alles wel week maakten maar niet echt voor ontsluiting zorgden. Ik voelde me goed maar was gewoon hartstikke moe. Enfin: naar het ziekenhuis voor een beetje hulp (met 3 cm ontsluiting) en 2 uur later was ons vriendje al geboren, in 2 persweeen.
    Al met al dus niets ergs gebeurt etc maar toch kan ik de foto's nog niet bekijken. Ik vind het té confronterend denk ik.. Terwijl ik achteraf het helemaal niet zoveel pijn vond doen als ik verwacht had en het reuze mee viel. Snap dr niets van!

Ienie: Wat een supppppper schattig meisje!

2. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Joveli heb jij echt bevalfoto´s gemaakt? Als in... waar je hem geboren ziet worden? Of bedoel je andere foto´s?
    Lijkt me wel heel bijzonder zeg, om dat te hebben. Misschien dat je er later (veeeel later) wel naar kunt kijken, ik hoop het voor je!

Enne... gefeliciteerd, onze ventjes zijn vandaag 2 maanden :D
    En Micky zal ik dit keer niet vergeten (sorry van laatst Kersje!) dus bij deze Hiep hiep hoeraaaaa voor Micky en een dikke `maandverjaardagsknuffel´ ter compensatie van vorige keer ;)

3. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Het valt me gewoon op dat bepaalde dingen voor sommigen heel belangrijk zijn (geweest) terwijl dit voor anderen niet het geval is. Absoluut geen waarde oordeel maar vind het gewoon een opvallend feit.

Denk dat het iets van beleving is, ik had bv nooit verwacht ooit nog moeder te worden. In een vorige relatie was zwanger worden niet gelukt en met mijn man waren we er nog niet mee bezig ivm de bouw van ons huis. Door mijn leeftijd had ik mij er onbewust al bij neergelegd dat het moederschap niet voor mij weg gelegd zou zijn.

Toen Laura er eindelijk was en ik het telefoontje kreeg dat het goed met haar ging voelde ik me intens gelukkig, dat gevoel heb ik nog steeds als ik terug denk aan mijn bevalling.

Mijn beleving van de bevalling wilde ik graag met jullie delen, zeker toen ik merkte dat het afwijkt van hoe jullie de scheiding van jullie pasgeboren kindje hebben ervaren.

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik ben één van de weinige die een hele goede bevalling heeft gehad :oops: daar ben i ook super blij mee.... wens jullie hetzelfde toe als er nog een kindje komt!

5. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik denk dat dat stiekum wel een deel van de reden is om nog voor een 2e te gaan hier, dat ik een volgende bevalling wel goed doe.

De scheiding van christine heb ik in het ziekenhuis niet als heel erg naar ervaren, het was beter voor haar dat ze was waar ze was, hoe moeilijk het ook was. We leefden allebei. Toen ik eenmaal thuis was en zij niet... toen werd het pas zwaar... In het ziekenhuis was ik tenslotte bij haar in de buurt en kon ik elk gewenst moment gaan kijken en knuffelen....

6. Joveli

Joveli Niet meer actief

Jaaa jij ook gefeliciteerd met onze ventjes! :D 2 maanden alweer, gaat snel he?

Mijn vriend heeft OVERAL foto's van gemaakt echt die was niet te stoppen ;) . Zelfs foto's van de 'geboorte' van de nageboorte :( volgens mijn moeder was het net een shot uit CSI whhahaha :)

Ik moest trouwens meteen na de bevalling heel nodig plassen dus ik stond op en liep naar de wc. De gyn. deed op dat moment de APGAR test en stond dus met haar rug naar mij toe. Dus ik loop naar de wc, draait ze zich om en ziet ze een leeg bed. Mn vriend zei dat ze bijna flauw viel omdat ze niet snapte waar ik nou kon zijn hahaha :)
    Maar goed hier zijn dus ook allemaal foto's van, ik in die charmante ziekenhuis onderbroek die naar de wc loopt, de verbaasde gyn, ik die het eerste plasje doet..
    Volgens mij is het een hele komische fotoreportage geworden haha.

7. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Corien dus Laura is voor jullie een extra cadeautje? Heerlijk hoor, kan me wel voorstellen dat je het dan misschien heel anders beleeft.

Noatje heerlijk toch dat je een goede bevalling had? Dat is alleen maar fijn, geen :oops: voor nodig hoor!

Tipp, wat nou als de 2e keer ook niet goed gaat? Hou je dat wel in je achterhoofd? Ik hou er in mijn geval wel rekening mee aangezien de 2e vaak groter is.. (nog groter? dan kan hij gelijk lopen! :) )

8. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    "CSI episode 2008: the birth of L." :)
    Wel heel gaaf! Het zag er bij mij natuurlijk niet zo mooi uit daar beneden (2 knippen, Luca met de vacuumpomp op z´n hoofd en een gyn die zich nog net niet met z´n voet op het bed afzette om kracht te zetten) maar anders lijken zulke foto´s me wel heel mooi om te hebben.
    Volgende keer ga ik voor de herkansing, als het kindje dan weer te groot is gaan ze eerder inleiden, ik heb nl wel gezegd dat ik het toch weer graag zelf wil proberen, maar als het dan normaal gaat wil ik wel foto´s!

Ik heb er nu 1 die ´s middags genomen is, ik had net een wee, lig met m´n armen voor m´n gezicht half dood te gaan, ging Michel een foto maken. "kijk eens San, kijk nou even". Haha, de lolbroek!

9. Joveli

Joveli Niet meer actief

Whaha :) :) :)

Hoe groot was Luca bij zijn geboorte?
    Ik heb gehoord dat een geboorte met zo'n vacuumpomp altijd behoorlijk heftig is omdat ze écht heel hard aan dat ding trekken he?

10. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    een 2e kindje gaat meestal ook sneller.... dat word in mijn geval minder dan 5 uur :) zeker omdat de volgende waarschijnlijk geen 1,5 persen word zij de vk.

11. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Hoe doet ze dat toch ;) Jesse komt echt om de 5 a 6 uur. Vandaag van 00:00 tot 6:00 uur was wel lekker hoor en toen van 6:30 tot 10:30 :D

12. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Luca was 9.5 pond.
    Ja ze trekken echt heel hard, hij had ook echt zo´n punt op z´n hoofdje er van, en daar zaten wondjes op. Op zich vond ik dat stuk nog niet zo´n ramp, en doordat ik als een malle aan ´t persen was ging dat best vlot. (ik heb ongeveer 1.5 uur geperst, vond het niet heel lang duren eerlijk gezegd)
    Z´n schouders zaten alleen klem, en daardoor kregen ze hem niet met de pomp er helemaal uit, dat was waar het echt vervelend werd ;)

Noatje, dat lijkt me ook heel gek hoor, minder dan 5 uur. Maar was dat vanaf de 1e wee, of tel je pas vanaf 4 cm?

13. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey meiden ...

ben heel even thuis....
    jelmer is vanmorgen vroeg geopereerd, alles is goed gegaan .
    ze hebben zowel zijn liesbreuk als waterbreuk verholpen.
    hij heeft zijn eerste flesje al weer op (niet helemaal dan ) .
    hoop zo dat hij nu geen pijn meer heeft , dat wens je geen 1 ouder toe .....
    ik ga even kijken of ik een uurtje kan slapen en ga dan weer naar mijn boefje .

14. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Haha dat soort foto's hebben wij ook ;)

15. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Sybje, fijn om van je te horen! Geef je Jelmer een extra knuffel straks, ook 1 van mij?
    Ik hoop dat hij snel hersteld!

16. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @san : dankje wel meis , doe ik !

17. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Ja klopt. Ik ben vorige week op nacontrole geweest bij de gyn en hij vertelde dat ik bijna niet erger ingescheurd had kunnen zijn. Inwendig alle kanten op :confused: maar het is allemaal mooi genezen. Maar ja wat wil je met dat dat duw en trek werk en die knip pffffff.........als ik daar nog aan denk en dan dat ritje in de ambulance :(

18. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    de wens is 3, maar als de 2e weer een ramp wordt hou ik ermee op. Dat heb ik al gezegd. Volgens mijn gyn is 20-25% kans dat ik weer HELLP krijg. Tja, er is dus 75-80% kans dat het lekker goed gaat. :D

19. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    hee meis... Ik hoop met je mee. Knufff Wel een goed teken dat ie alweer aan het drinken is...

20. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    volgens mij moeten wij onze verhalen bundelen in een boek en er dan een dramaserie over schrijven. :) Misschien worden we wel rijk :)

Deel Deze Pagina