November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Oh, wij zijn wel getrouwd, maar ik heb mijn eigen naam gehouden

En de kleine... Die heeft mijn achternaam, heel lang verhaal maar ik heb een naamswijziging gehad en voel me zo verbonden met mijn achternaam, ben ook ZO trots dat ik mijn naam doorgeef, dat mijn mannetje daar mee in heeft gestemd (*Pinkt een traan weg*)

2. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    @janny: 'Yes we can!' past eigenlijk wel bij jou he ;) (om ff in de actualiteit te blijven... :))

3. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Hmmm...eigenlijk past het wel bij ons allemaal als bijzondere november mama's :)

@domino: ik kan me idd herinneren dat je dat verhaal ooit eens beknopt hebt verteld. Begrijpelijke en idd mooie emotionele keuze!

4. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    je had (en hebt) zeker een leuk koppie...

5. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    hihihi, grappig. Ik heb juist de naam van mijn man aangenomen omdat ik dat een nette manier vond om van mijn meisjesnaam af te komen (die was veel te beladen. Ook lang verhaal...) :)

6. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Inderdaad, elke mama hier mag beretrots op zichzelf zijn! We zijn stuk voor stuk allemaal lieve, mooie, maar bovenal bijzondere mama's en meiden!

En Domino, ik kan me ook nog vaag iets herinneren. Je had ooit wel eens iets verteld over het bijzondere van je naam.

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb mijn eigen naam gehouden. Ons kind heeft de achternaam van mijn man. Wat het bij het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit voor kindlief wel ff moeilijk maakt.
    Ik moet ook een uitgebreider paspoort. Met echtgenote van....erin.
    Anders snappen ze er bij de douane in Verweggistan straks helemaal niks van. En dat zijn toch al niet de slimsten.

8. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Maar wel met gele tanden die ik niet wit krijg... zucht... :)

9. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    je bent ook niet veeleisend he? ;)

10. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Hoe gaan jullie dat trouwens doen met paspoorten? Een eigen paspoort voor je kindje of laten jullie hem/haar bij jou inschrijven?

Volgens mij moet je kindje voor landen als de USA en Canada een eigen paspoort hebben toch? Dan moeten wij dat dus gaan doen, aangezien mijn zus in Canada woont en mijn ouders dit voorjaar ook daarheen gaan emigreren.

11. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Hihi... ach, we hebben allemaal wel iets wat we willen veranderen, denk ik? Haha... ;)

12. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Kijkt / keek er ook iemand van jullie Boer zoekt vrouw? Agnes woont hier schuin achter ons huis. Wel een paar km verderop, maar wel dichtbij. Dan hebben jullie een beetje een idee hoe rustig (maar ook saai) wij hier wonen...

13. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Ja ik keek en kijk dat. Nu zijn die specials bezig ook leuk. Dan woon je inderdaad rustig :)

14. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    paspoot: ze wordt bij ons beiden bijgeschreven

15. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hier een eigen paspoort. Dat is een must.

16. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Chebu, heeft Nikolai al een eigen paspoort? Of moet je dat nog laten doen. Hoe ga je dat trouwens doen met de pasfoto? Lijkt me erg lastig om een baby goed op de foto te krijgen.

17. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    We gaan maandag foto's knippen bij een fotostudio. Ik moet eerst nog de lijst met foto-eisen uitprinten. En dan die week daarna naar de ambassade in Berlijn. Het is helaas een hoop papierwerk weer.
    Tja, die pasfoto's. Ik neem elke keer maar een actuele mee denk ik.
    Met kerst was Nikolai illegaal in NL hihi.

Maar voor Canada heb je geen eigen paspoort nodig toch? Alleen voor de VS naar mijn weten.
    Maar goed, het is natuurlijk net zo handig.

18. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Dan is het inderdaad een heel gedoe voor jullie. En dan ook nog helemaal naar Berlijn! Mijn zus en ouders moesten ook een paar keer naar Berlijn voor de Canadese ambassade...

Ik weet niet precies hoe het met Canada zit. Maar Eric en ik zijn ook USA liefhebbers, en zijn daar wel eens op vakantie geweest wat we in de toekomst ook wel een keer weer zullen doen. Dus laten we dan maar gelijk een eigen paspoort voor Walter aanschaffen, zitten we gelijk goed.

19. KersjeB

KersjeB Bekend lid

23 apr 2008
    820
    0
    0
    Ik dacht dat vanaf ergens dit jaar verplicht wordt om een eigen paspoort te hebben... hoorde ik op de radio volgens mij van de week.

Zal het zo wel ff vragen op het gem. huis.

20. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik ben weg. Tot vanavond :D

Deel Deze Pagina