November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    Toen de verlos me ging hechten zei ze; jeetje het is wel nauw hoor. Toen zei ik; hecht het dan maar lekker nauw terug :) . Hier ook een bobbeltje, volgens de verlos is dat het knoopje.
    Ik weet niet hoe nauw ze het heeft gehecht ik durf echt nog niet te sexen brrr lijkt me enorm pijnlijk ik ben bang dat ik uitscheur ofzow, stom he?

2. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ach whabbit... Het is een schatje, dus daar mag best een onbescheiden formaat foto van :D Enne, die foto's van mij zijn ook nooit erg onbescheiden van formaat ;)

3. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
  4. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
  5. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    navond,
    zo meteen weer bezoek voor mijn vriend zijn verjaardag!
    heb er geen zin in, ben alweer niet fit.
    en ook Denise is opnieuw ziek.Ze heeft een temp van 39.2!
    Heb haar al een zetpil gegeven, maar arts hoef ik nog niet te bellen toch?

6. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik zou het wel doen... Boven de 38.5 is (volgens mij) het advies een dokter te bellen...

7. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Meer dan 38°C of meer dan 40°C koorts: wat zijn de te volgen regels?

Matige koorts (tussen 38 en 38,5°C)

Matige koorts hoeft u niet te bestrijden (hij is een afweermiddel van het organisme: hij verhoogt de capaciteit van de witte bloedcellen om de bacteriën te vernietigen en antilichamen te produceren), tenzij hij enkele dagen aanhoudt.

Hoge koorts (boven de 38,5°C)
    Ontbloot het kind: verwijder z'n babytruitje en z'n dekentje, en laat het alleen een gewone katoenen body aanhouden.

Geef het paracetamol. Paracetamol is hét geneesmiddel bij uitstek tegen koorts, rekening houdend met de bijwerkingen van aspirine. Het is verkrijgbaar in de vorm van zetpillen, zakjes of drinkbare oplossingen. Het is absoluut noodzakelijk om de aanbevolen dosis te respecteren, afhankelijk van het gewicht van het kind.

Bel een dokter als:
    - het meer dan 39,5°C koorts heeft;

- het jonger is dan drie maanden;

- het uitslag heeft: rode vlekken of (streperige) blauwe plekken;

- het moet braken of te diep slaapt;

- de koorts niet binnen 24 uur daalt.

(bron: http://www.e-gezondheid.be/koorts-baby- ... rts-regels)

8. annemila

annemila Lid

30 mei 2008
    68
    0
    0
    Hey meiden. Heb na mn introductie 2 weken geleden niet meer geschreven hier :( . Wel af en toe wat gelezen maar zat hier met een meisje met reflux dat het na de flessen uitgilde en ook tussen de voedingen veel huilde. Niet een fijne tijd dus. Maar nu medicijnen en heb een ander kind teruggekregen. Zit veel beter in dr vel en lacht weer veel gelukkig.
    Ook nog even een vraagje, wie maakt hiet zn flesvoedingen (Nutrilon) met handwarm kraanwater? De kraamhulp heeft het ons zo geleerd omdat ze zo beter weerstand opbouwen, dit zouden nieuwe richtlijnen zijn maar nu hoor ik toch weer tegenstrijdige berichten dat je het beter wel kan koken....

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Marieketing, hier gebruik ik barle-duc en dan even in de magnetron... volgens mij mag je wel gewoon kraanwater gebruiken, maar dan wel koud en dan opwarmen in de magnetron.. niet warm uit de kraan rechtstreeks aan je kindje

10. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik doe koud kraanwater even in de magnetron, dan poeder erbij en shaken maar :D

11. LovelyDK

shake shake shake

shake your booooottyyy... doe ik altijd met K. hihi ligt die helemaal dubbel

12. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Hee meid wij maken de flessen ook met kraanwater. En warmen dit een beetje op in de magnetron. Dit hebben wij idd ook geleerd van de kraamhulp.

13. LovelyDK

Kraanwater kan idd gewoon.. alleen zij onze kraam dat we hier beter barle-duc konden pakken omdat wij heel 'hard' water hebben (veel kalk)

14. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    het water voor christine gaat eerst door de ontkalker...

15. LovelyDK

Ja precies dat scheelt een hoop :)

16. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    christine herkent het geluid van het shaken en stopt met huilen en gaat breeduit grijnzen :D

17. LovelyDK

yep hier ook zo eentje.. is die aan het 'honger' mopperen, hoort die het piepje van de magnetron en denkt die JIPPIEEEEE :D haha

18. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    leuk he?

19. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Een hoop geld ja ;) We gebruiken dat ontkalkte water ook voor onze waterkoker en de Senseo :D

20. LovelyDK

wel zo goed als je wil dat ze nog lang leven die senseo enz hihi :D

meiden weltrusten! xx

Deel Deze Pagina