@Margreet: Ik had ook al het gevoel dat ik door het hechten wat nauwer was geworden. Zal dus heel goed kunnen! @Tipp en Corien: Wat is precies een 'Luca'spiegel en kan je die gewoon in babywinkels kopen? Ik denk dat ik maar eens ga googelen. Een spiegel lijkt me voor mezelf ook handig, dan kan ik zijn gezichtje zien als ik voorin zit. @Whabbit: Whahaha, ik vind jouw meisje zo'n guitig koppie hebben! Moet alweer lachen als ik de nieuwe foto zie. Bij de vorige ook al. Zo'n scheetje! @Marieke: Met melk doe ik hetzelfde als Tipp. Eerst gebruikte ik gekookt water, maar hoorde later dat het niet meer hoefde. @Corien: Ik gebruik gewoon het boxkleed en we hebben een houten baby-gym van mijn schoonzus gekregen. Die zetten we er dan boven. Daar slaat Walter aardig op los. Ben trouwens gek op houten speelgoed. Al dat gekleurde plastic hoeft van ons niet zo. @Kleertjes: Ik bewaar alles wat te klein is. Aangezien we binnen een korte tijd graag 4 kindjes zouden willen... Als het geluk ons meezit dan.
Hier ook een woezel en pip speelkleed, heb hem nog niet zoveel opgezet. Ze speelt meestal in de box met een woezel rammelaar of zit in dr schommel. Kleertjes 50/56 zijn ook zo goed als opgeborgen en pas nu maat 62 wel van Noppies en Lief!, de rest is nog te groot. Ik heb Megan lid gemaakt van de Disney club, ben zelf gek op Disney. Krijg je iedere maand een boek toegestuurd van Disney met luistercd.
Lovely wat voor maatje heeft K. nu? Waar is hij al uit gegroeid? Tygo gisteravond na de fles van 22uur ingebakerd en toen kwam hij rond half 6 dat was lekker.
@Lot, K. heeft 62/68 al merk ik dat 62 ook al vaak wat strak begint te zitten! Dus alle 50/56 en sommige 62 zitten al in de zak! En Tygo? K. is vandaag onwijs veel bezig met zn handjes.. constant erna kijken, en als ik een beestje voro zn gezichtje houdt grijpt die m.. zo lief!
Lovely Tygo heeft nog steeds 56 en past dit nog goed. Heerlijk he als je je mannetje zo bezig ziet met dingen leren, Tygo was vanmorgen bij ons in bed zo vrolijk lag te lachen en te kletsen echt genieten. Welke dagen ga je werken? Eerste dag overleefd?
Ooooh ja heerlijk hé ! Ik ga voorlopig de donderdag en vrijdag werken... zouden eigenlijk 20 uur moeten worden, maar veel kans dat ik het bij deze 16 uur houdt Het viel enorm tegen! Was doodop en vond het achterlaten écht niet leuk! Maarja... komt vast goed
Snap dat je het moeilijk vond zie er zelf ook heel erg tegenop moet er niet teveel aan denken want dan komt de brok al in mijn keel.
Weet iemand toevallig of er een boete is als je met je kind zonder paspoort/bijschrijving de grens overgaat? Voor kindjes onder de 14 is nog geen paspoortplicht in Nederland maar wat zijn de consequenties als je zonder paspoort de grens over gaat?
Ik heb even een vraagje, Luuk is nu 11 weken en hij heeft niet echt een vast ritme. Vorige week nog kreeg hij overdag 5 x 180 ml en kwam dan ook snachts nog voor een fles. Dus kreeg hij veel te veel voeding. En overdag kon ik het ook met moeite rekken tot de 4 uur. Toen heb ik het cb gebeld en ben overgestapt op voeding voor hongerige baby's. Iemand meer ervaring hiermee? Hierdoor doe ik ook nog een aantal schepjes nutriton, voor het spugen, omdat hij ook Reflux heeft. De eerste dag ging het gewoon hetzelfde als met de andere voeding maar nu heeft hij gister de laatste fles gehad om 17.00 uur en kwam pas vannacht weer rond 04.00 uur. Dus hij heeft er een mooie tijd tussen gelaten. 11 uur. Maar nu heeft hij daarna weer een fles rond half 9 gehad daarna om half 2, dus ik denk dat hij vanavond rond half 6 of half 7 zijn laatste fles zal hebben. Maar hij zat dus steeds ruim boven de liter en nu rond de 840 ml. Zou dit wel genoeg zijn of moet ik hem nu meer gaan geven in zijn fles? Hij is er verder goed tevreden op, dus daarvoor zou ik het niet hoeven verhogen. De tijden maken me niet zoveel uit, hij heeft reflux en dus snel last van de voeding in zijn maag, dus ik voed gewoon op verzoek, een schema komt vast wel een keer. Hij weegt nu rond de 6 kilo. Heeft nu wel harde ontlasting ivm de andere voeding denk ik, maar ik doe al wat meer water in de fles. Iemand nog tips? of ervaring met voeding voor hongerige baby's en/of 4 voedingen? Bedankt! Groetjes Rieneke
Hoi Rieneke Mijn zoontje heeft al vanaf week 3 voeding voor hongerige baby's... doet het hier érg goed op! Hij drinkt nu ook 5x180
Miepdoos geen ervaring met die voeding maar is 4 voedingen niet al snel voor een kindje van 11 weken, weet het niet hoor. En als je Luuk rond 21/22uur nog een fles geeft komt hij misschien de nacht niet....Succes
geen ervaring mee miepdoos... Maar ik ben het met lot eens dat nu al op 4 voedingen wel erg snel is voor een kindje van 11 weken...
@miepdoos: ik ben het met lot23 eens. En je kunt misschien beter proberen om juist een ritme van een aantal uren tussen de voedingen te houden overdag (ik doe zelf ongeveer 4 uur) en ze dan zo uit te kienen dat je 's avonds rond 22 uur met de laatste uitkomt en dus de nacht behoorlijk door kunt slapen. En ook mij lijkt 4 voedingen wat weinig, heeft het CB daar nog iets over gezegd? Het CB houdt hier namelijk 5-6 voedingen aan voor 2-4 maanden oude baby's en dan tussen de 110 en 180ml.
Ik ben er ook weer, kraambezoek is weg hebben een mega luiertaart gekregen Hardstikke leuk!Hebben jullie ook al eens een luiertaart gehad? Ik ga ff opruimen hier...hard nodig