@Noatje, gezellig! Ik heb van een vriendin ook een luiertaart gehad toen ik net zwanger was en van mn nichtjes ook nog 1 toen ik net bevallen was... Super leuk!
Pfff wat word ik moe van sommige mensen op dit forum zeg, niet normaal! (Niet bij de nov.mama's, maar bij sommige andere topics ) Poept Tygo slagroom Noatje? HMMMMMM
bedankt voor jullie reacties! maar door zijn reflux laat ik het liever aan hem over, maar vind 4 voedingen ook wel erg weinig, maar als ik hem rond 10 of 11 uur wakker maak komt hij meestal na 4 uur gewoon weer. want dan haal ik hem uit een diepe slaap. probeer al zo lang een ritme te krijgen maar het lukt gewoon niet. moeilijk vind ik dit hoor!
miepdoos, inderdaad lastig zeg.. misschien toch even overleggen meth et CB want volgens mij mogen kindjes vanaf 6kg wel 4 voedingen hebben (maar ik weet niet of dit in combi met 11 weken ook al ''mag'')
Nou over bijvoeding... had een topic geopend dat ik met 4 maanden voorzichtig wil proberen bijvoeding te introduceren.. en mijn vraag was dus beginnen met groente of fruit Komt er een reactie met een hele lap tekst, dat zij het tot 6 maanden gerekt had, de hongerigste baby allertijde had en het o zo slecht is om te beginnen met bijvoeding met 4 maanden... Nou sorry hoor maar dit is toch mijn ding? Ik wil K. wel met 4 maanden introduceren met vast voedsel! Natuurlijk geen hele potten en elke dag etc. etc. maar andere smaakjes introduceren en gaan wennen aan een lepeltje vind ik gewoon belangrijk
ik ben het met je eens hoor... Ik wil ook met 4 mnd beginnen... Eerst een beetje nutrix door de melk, en dan fruithapjes...
Jah hij poept mama's slagroom uit Ik wil ook beginnen met 4 maanden, ook al geef ik BV & zijn er allergiën.... vroeger begonnen ze al met 10 weken! Het beste is trouwens beginnen met groente heb ik gelezen omdat fruit veel zxoeter is heb je kans dat ze daarna de groente weigeren en 2-3 dagen achter elkaar hetzelfde geven hé om ze aan de smaak te laten wennen
Ah, ik begrijp het! Tsja, het is een heel verschil een persoonlijke ervaring met anderen te willen delen, dan deze als "DE WAARHEID" aan iedereen te willen opdringen. Heeft weer een beetje te maken met gebrek aan respect voor andermans keuzes. Jammer hoor!
ik heb uit nieuwschierigheid even in je topic gespiekt en ik vind het inderdaad een erg belerende reactie van haar.... "als het mij gelukt is met de hongerigste baby uit "ooitheid" roll, kan iedereen het" Sorry?
Nou dat bedoel ik dus... en idd wil ook met 4mnd nutrix gaan geven en dan proberen ook vanaf een bordje, zodat dat eten vanaf een lepeltje soepel gaat met de 6mnd. Ja toch beginnen met groente? Ik dacht dit nl. ook precies om dezelfde reden als jij (lekker zoet en dan de groente niet meer willen) maar een vriendin van mij werd geadviseerd op het cb om met fruit te beginnen
En vooral ook omdat het écht absoluut niet mijn bedoeling was WEER een topic te krijgen met een welles nietes spelletje over bijvoeding
ja daarom... Niks van aantrekken. Ik heb juist gehoord dat fruit beter is om te beginnen, vaak is fruit wat zuurder en gekookte groente vrij zoet...