November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    inderdaad als christine mamahonger heeft ga ik lekker met haar samen in bad. Of mijn man (we doen eht om en om :D) Helpt altijd wel :D

2. Joveli

Joveli Niet meer actief

Ja hier ook 's avonds vaak mamahonger. Wat bij ons goed helpt is lekker knuffelen en huid op huid contact. Je ziet hem dan echt genieten en hij slaapt in no-time. :D

Wij zijn weer terug van het cb. L was een echte bikkel, niet gehuild wel een boze kreet bij iedere prik haha. Hij is nu hartstikke vrolijk en ligt lekker in zijn wipper te brabbelen. Hopelijk krijgt hij er niet teveel last van..

3. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Haha, zie je wel? Heb je je daar nou zo druk om gemaakt!

Hier ligt het Kruimeltje zowaar te slapen! Heb haar om 12.00 opgehaald uit het kdv. (het klopt dus dat je het huiltje van je eigen kind herkent: al staand in de deuropening met nog geen baby in zicht wist ik dat het Ediah was die haar stembanden aan het trainen was!).
    En nu dus een heerlijk tukkie in haar eigen bedje. We moeten nog een beetje oefenen met dat overdag slapen, maar dan komt het vast goed!

4. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb alles al geprobeerd. De dag eindigt meestal dat ie bij mij op mijn borst ligt. Als ik 'm dan in de wieg leg na een tijdje (een uurtje) begint het weer van voor af aan.

5. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Gelukkig viel het mee en hopelijk krijgt hij er geen last van.

6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nou ja, zal wel een 'fase' zijn. Gaat vast wel weer over.

7. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    knuffel chebu

8. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    fijn dat de prikjes meevielen joveli... :D

9. Joveli

Joveli Niet meer actief

Hij ligt nu als een blok te slapen, heerlijk.

Chebu: dikke knuffel. Maar je hoeft niet bezorgd te zijn als hij niet doorslaapt hoor. Een kind hoeft tot 4 jaar niet 'door te slapen'. Het is wel erg vervelend, maar het kan geen kwaad als een kindje niet door slaapt. Vaak is het ook zo dat kinderen die wel 'doorslapen' 's nachts wel wakker worden maar zichzelf weer in slaap kunnen laten vallen. Baby's/kinderen die dat zelf nog niet kunnen gaan hun mama wakker maken.. ;)

L komt 's nachts ook altijd nog voor 1 of 2 voedingen en daarnaast wordt hij af en toe wel wakker maar doet ie zijn vingertjes in zijn mondje en valt weer in slaap. Van doorslapen is dus absoluut geen sprake, hij valt alleen zelf weer in slaap zonder ons daarvoor nodig te hebben.

Net even gebeld met mijn vriend. Het is ook zo dubbel allemaal. Ik weet dat hij ook liever thuis bij ons is maar hij is gewoon niet het type dat zich bijv. ziek meldt. Daarbij komt dat als hij dat doet we er zelf mee zitten want ziek melden = niet spelen en niet spelen = geen premies. En die premies kunnen we de laatste tijd er wel goed bij gebruiken. Pfff.. Ik wou alleen ook wel eens een avondje of een dag lekker samen zijn.
    Gelukkig is de zomerstop al bijna in zicht *AHUM* ;)

10. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    hihihi grappig weetje...

Ik zat gisteren op Discovery Channel naar 'How It's Made' te kijken. Leuke serie over hoe alledaagse (en minder alledaagse) spullen gemaakt worden. Gisteren o.a. luiers. Die dingen kunnen tot 10x hun eigen gewicht aan vocht opnemen. Een droge luier weegt ongeveer 40 gram. Een volle bijna 500... :)

11. Joveli

Joveli Niet meer actief

jaaa, leuk programma he. Kijk ik ook wel eens naar, gisteren niet gezien helaas. Maar 500 gram, een volle luier..? Wow..

12. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Besef me door jullie verhalen hoe zo'n super makkelijk kind Laura is. Ze slaapt al sinds ze drie weken is door. We brengen haar om 19.00 uur naar bed, maak haar rond 2300 uur wakker voor een voeding en dan slaapt ze tot een uur of 8 's ochtends.
    Het slapen ritueel gaat volledig zonder huilen. Met een lekker knuffel en kus in bed leggen en ze gaat slapen.

Zal haar nog eens een lekker knuffelbeurt geven om haar te bedanken dat ze het papa en mama zo makkelijk maakt (ik hoop dat het zo blijft) :D

13. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    chrisine is ook niet echt lastig hoor. Na een nacht- of vroege ochtendvoeding gaat ze heel makkelijk weer slapen. Ook drinkt ze haar fles lekker vlot leeg... Overdag slaapt ze ook makkelijk,in bed, in de box... maakt niet uit. Alleen rond de sprongetjes is ze wat lastiger...

14. Joveli

Joveli Niet meer actief

Jep, hier ook alleen een lastig mannetje wanneer er sprake is van een sprongetje.
    Verder hartstikke lief, huilt écht nooit. Ik vind het ook totaal niet erg dat hij 's nachts nog voor een voeding (of twee, of drie soms zelfs 4 ;) ) komt, eigenlijk wel fijn. Ik trek hem dan zo naar me toe (hij slaapt in een ledikantje aan ons bed, dus zonder zijkant), leg hem aan en slaap weer verder. Hihi.
    's ochtends liggen we heerlijk tot 11 uur in bed, echt enorm genieten.

Ik las trouwens in Oei ik groei dat een baby van 2 maanden gemiddeld 2 uur per dag huilt. Is dit serieus? Ik denk dat L gemiddeld 5 of 10 minuten per dag huilt.. Hoe zit dat bij jullie?

Enne, zijn jullie ook naar de terug kom dag van zwangerschapsgym geweest? Ik zou vanavond heen moeten maar ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in!

15. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Walter is gelukkig ook een heerlijk makkelijk mannetje. Als hij huilt, is er ook echt wat aan de hand.

Nou, mijn man belde net vanuit de vrachtwagen... Hij moet naar Zuid-Duitsland, Frankrijk en dan Spanje. Is niet eerder weer thuis dan halverwege volgende week... :( Zo lang is hij nog nooit weg geweest met de truck, zonder mij. Vind het niet leuk voor hem dat hij Walter zo lang niet kan zien. En maandag is hij jarig, dus ook dan is hij niet thuis... Tja, dat zijn de nadelen voor een truckersgezin. :cry:

16. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    aaah knuffel janny.... Dat is wel lang zeg... Ik zou het niet kunnen hoor... :(

17. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Yesss! Eindelijk... nadat het eerst tig keer vastliep heb ik dan nu eindelijk kaarten voor De Nits kunnen reserveren :D

18. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    @Janny dat is wel erg lang..

@tipp gelukkig heb je kaarten.

@corien heerlijk toch dat laura zo makkelijk is lekker genieten joh. En je zus al bevallen?

19. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Dank jullie wel! Ik denk dat ik maar veel gezelschap ga zoeken bij jullie!

20. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    gezellig janny

Deel Deze Pagina