November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    leuk meid! ik vind het ook iedere keer super om te zien dat hij weer iets nieuws kan. :D

2. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik word hier een beetje onzeker. Ik lees hier over rollende kindjes die jonger dan Nikolai zijn. Doorslapende kindjes, kindjes die weinig huilen etc.
    Moet ik me zorgen maken dat hij bijv. nog niet rolt?
    Heb het gevoel dat hier allemaal superkindjes zijn en dat Nikolai dat 'niet' is.

3. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Jesse rolt ok nog niet helemaal om alleen van zijn buik naar zijn zij

4. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ja, dat doet Nikolai dus ook niet. Alleen als ik 'm help. En Jesse is wel een maand jonger. Dus Nikolai zou al 'verder' moeten zijn.

5. Joveli

Joveli Niet meer actief

Waarom zou je je zorgen moeten maken? Wat kan er mis zijn?
    Ieder kindje is anders, ieder kindje ontwikkelt zich anders. Dat geeft echt helemaal niets en het zegt ook niet hoor.
    Mijn zus heeft een zoontje van 1,5 die nog bijna niet praat. Zijn nichtje van 1 jaar praat aan 1 stuk door (hele zinnen) en je zou haast denken dat ze ouder is. Máár mijn neefje liep al met 11 maanden en zijn nichtje kan pas net echt zelf zitten. Tja, ieder kindje ontwikkelt zichzelf anders. De een begint hier mee, de ander met iets anders. Weer een ander is met alles iets later/eerder etc etc.

Over dit soort dingen moet je je echt geen zorgen maken. Komt allemaal goed.

6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Lees net op 'Kindje op komst" dat het echte omrollen pas bij 5 maanden is.
    Ben weer gerust. Nikolai ontwikkelt zich heel gemiddeld dus.

Ga naar de gyn.
    Groetjes!

7. Joveli

Joveli Niet meer actief

Waarom zou hij verder moeten zijn? Van wie moet dat?

Hier moet je je echt niet druk om maken hoor, anders ga je je straks overal druk om maken. Gewoon lekker genieten, ieder kindje is anders.

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Joveli, weet ik veel.
    Ik heb slecht geslapen en dan ga ik allerlei dingen nogal 'zwart' zien.

9. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ter geruststelling: Laura rolt ook nog niet om

Ik las dat hier en dacht "oh jee ze kan dat nog niet" maar later dacht ik "wat een kul, ze doet het super wat maakt het uit".

10. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Chebu; echt omrollen komt pas bij ongeveer 6/7 maanden... omruilen van zij buik/rug zal wel in deze periode komen... op blz 63-65 van Oei ik groei! staan dingen die hij deze periode wellicht ontdekt heeft maar denk eraan dat géén één baby hetzelfde is!

Ook is het normaal dat hij nog niet doorslaapt, dit kan tot 2,5 jaar duren zelfs! en het huilen doet Tygo hier ook vrij vaak.... het is maar ook hoe je daar mee om gaat ;)

Komt goed echt waar!

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Bovendien ben ik ongesteld hihi.

12. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Laat je niet gek maken Chebu, ieder kind volgt z'n eigen tempo. Nathan kan ook nog bijna niks, met 2 maanden zouden ze al van alles vast moeten/willen pakken en erg geïnteresseerd zijn in hun handjes: nou, no way. En omrollen heb ik hier ook nog nooit meegemaakt en het ziet er ook niet naar uit dat dat binnenkort gaat gebeuren. Maar ik heb absoluut niet het idee dat hem iets mankeert, het is gewoon meer een "kijker" dan een "doener".

13. Joveli

Joveli Niet meer actief

Hihi, ik weet hoe het is om slecht te slapen. Maar echt hoor, zou zo zonde zijn als je je om dat soort dingen druk gaat maken/ zorgen maakt.
    Gewoon lekker genieten van je heerlijke mannetje, als ze 18 zijn kunnen ze vast allemaal lopen, slapen, rollen hihi ;)

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Corien, ben al weer een beetje gerustgesteld. Gisteren dacht ik ook ' hij doet het super' maar vandaag ben ik ongesteld geworden.
    Morgen zal wel weer beter gaan.

15. Joveli

Joveli Niet meer actief

Hihi als ik L een rammelaar in zijn handje prop dan laat hij hem ook heel droog weer vallen hoor. Vast houden? Pff, nog lange niet haha

16. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    O nee hoor, dan slapen ze niet omdat ze aan de rol zijn en daardoor slapen wij ook weer niet! :) :) :)

17. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    FUUUUCCCCK net nu ik weg moet naar de gyn is hier een enorme poepluier.

18. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Oh Chebu jij hebt echt je dag niet hè... (sorry, ik moet om je laatste berichtje wel lachen...) Pas je wel op dat je niet door rood rijdt, 180 rijdt waar je 120 mag en fout parkeert? Anders wordt deze dag nog vervelender dan 'ie al was. ;) Bovendien: ik weet niet of het in Dld beter is, maar in NL kun je net zo goed een half uur te laat komen want het spreekuur loopt toch altijd uit.

19. Joveli

Joveli Niet meer actief

Hahaha das waar ook ;)

20. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Mooi he hoe verschillend iedereen is. Als ik jesse een rammelaar in zijn handen stop houd hij hem vast en speelt er mee. Maar hij pakt het nog niet zelfstandig.

Deel Deze Pagina