November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi,

@Marbo, hoe is het met jou, de laatste keer (voor mijn computer craste) was je in het ziekenhuis. wat is er allemaal gebeurd? (of op welke blz kan ik dat terug vinden?!)
    @Whabbit, een 2e snel hoor zou er zelf niet aan moeten denken (zou hier dan ook de derde zijn) maar na Tycho heb ik ook een jaartje gewacht. Wel leuk voor de kinderne als ze dicht op elkaar zitten!

Hir is mijn telefoon echt overleden, hij heeft de hele nacht op de radiator liggen drogen, maar helaas...
    Voor de rest vandaag een dagje thuis met de kids terwijl ik echt een rot nacht heb gehad. Ik hoop dat ik het ga redden...

Jooze

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
  3. 078mama

078mama Niet meer actief

Jooze: verstand op nul... Dat lijkt me ook echt lastig als je er 2 hebt en je hebt je dag niet. Met alleen een baby kan je nog eens lang in je bed blijven en lekker kroelen maar dat wilt Tycho vast niet meer heel de ochtend.

Dus jullie denken dat het darmkrampjes zijn. Hmm zou kunnen maar ik heb zo'n gevoel dat het meer met haar maag te maken heeft omdat ze soms een beetje kwijlt met melk en dan denk ik dat het zuur is. Vanmorgen gooide ze ook heel haar fles eruit! Nu dronk ze ook wel heeeel erg veel maar oke. Normaal drinkt ze 150 cc en nu had ze 190 cc op. Maar ze blijft maar drinken en drinken uit de fles. Dit is dacht ik ook vaak om maagpijn te verbergen, maar die kennis komt van honden vandaan haha. Ik ga het maar eens navragen op het cb.

Lovely: Ik denk dat het hier sowieso snel iets rustiger zal worden als echt iedereen weer aan het werk is. Voor mij houdt dat in dat ik juist meer hier kan zijn maar dat is niet voor iedereen zo denk ik. Misschien is het dan ook iets beter bij te houden. Het is natuurlijk altijd jammer als een bekend "gezicht" vertrekt!

4. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Goede morgen meiden!

Nou Jesse hb ik net naar zijn gastouder gebracht :( Hij gat daar 2 dagen heen om te oeffenen. Vandaag en volgende week maandag. Ik vond het niet super moeilijk. Omdat ik weet dat hij in goede handen is en Dat hij ook niet huilde en meteen in slaap viel.
    Ben ik dan een slechte moeder :(

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Beatrice, mss heeft ze gewoon honger? Want comfortvoeding is veel makkelijker verteerbaar.

@Wendy, welnee!

@Buddy, ga je nu weg? Jammer zeg! Maar je komt vast af en toe nog even voorbij. En de mannetjes moeten elkaar ook nog eens leren kennen ooit he!

@Whabbit, hoe was je werkdag? Zeker wel 'anders'?

Nou de nachten gaan vooruit. Nog niet optimaal, maar Nikolai heeft toch van 23.30 tot 03.30 geslapen. En daar na ook nog wel.

6. Joveli

Joveli Niet meer actief

Goedemorgen allemaal..

Nou vandaag was het zover: Li is sinds vanochtend 08.00 voor het eerst bij de opvang. :cry:
    Ik vond het even heel moeilijk maar ik merkte meteen dat het wel goed zit en dat ze heel erg lief voor hem zullen zijn.
    Ik heb alweer 2 colleges gehad en vind het wel even weer leuk!

Maarehh.. ze vertelde me dat ik altijd mag bellen maar ik weet niet zo goed of dat verstandig is. Straks hoor ik hem huilen dan schiet ik helemaal in de stress denk ik.. :( :(
    Wat zouden jullie doen?

7. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Ik durf ook niet te bellen lieverd :)

8. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Maar als hij niet huilt voel jij je een heel stuk beter misschien ;)

9. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Tygo is hardstikke moe en loopt in zijn oogje te wrijven maar slapen niet hoor... neeeej hihihi

Vind spannend want ik ga zo voor het eerst sinds mijn bevalling naar de tussen schoolse opvang... ik heb dat ook in mijn zwnagerschap tot 37 weken gedaan... als het lukt ga ik hiermee door samen met Tygo

10. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    mama's die hun kindje voor het eerst naar de opvang gebracht hebben: knuffels!

Hier heeft christine weer lekker van 23:30-9:00 geslapen :D

11. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Denise moet donderdag voor het eerst naar de opvang.
    Gelukkig brengt mijn mannetje haar heen en mag ik haar weer ophalen :)
    ik zie er wel tegenop, de zorg uit handen geven aan mensen die je nog niet kent. Maar komt vast goed.

ik geloof dat ik tussendoor de eerste dag wel ga bellen.
    als het nou niet lekker gaat kan ik misschien nog een paar tips geven. Ik weet tenslotte het beste waar ze goed op reageerd.

12. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    ik helaas wel :(
    haha
    ach ja is ook wel leuk die boekjes van Dotje ;)

13. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Joveli zou denk ik voor je eigen gemoedsrust even bellen.

Bea ruikt het ook echt zuur wat uit haar mondje komt? Maak je de voeding klaar met gekookt water? Vervelend als je niet weet wat je kleintje heeft he! Hoe is het met jouw en je navel?

Nou dames mijn laatste verlofdag vandaag, morgen moet ik weer aan het werk, zal wel weer wennen zijn gelijk van 8-18uur werken. Tygo gaat naar oma toe en mijn man brengt hem weg want ben bang dat ik het anders niet droog kan houden, erg he!
    Vanmiddag even met Tygo naar de ha hij heeft een bultje achterin zijn nek en vind dat een beetje eng dus voor de zekerheid maar even langs.

14. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    @lovely: jammer dat je hier wat minder aanwezig zal zijn, maar begrijp het wel.
    zo nu en dan wel even wat laten horen hé!

15. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Joveli, gewoon even bellen hoor.

16. 078mama

078mama Niet meer actief

@Lot ik heb eigenlijk niet geroken eraan. Misschien moet ik dat inderdaad even doen! Thanks

Ik moet zo naar de gyn voor mijn nagesprek en voor mijn navel. Ik ben benieuwd... Eigenlijk hoop ik dat ze het snel kunnen opereren zodat ik ervan af ben.

Lotte gaat morgen ook naar de creche voor een hele ochtend. Ik denk dat ik zeker wel een keer ga bellen hoor! Ik vind het zo verschrikkelijk om haar te moeten bellen dat ik dat voor mijn gemoedstoestand nodig heb. Volgende week gaat alles voor het echie en dan moet ik ook een prettig gevoel erbij hebben. We hebben gekozen voor de beste creche uit de buurt maar toch he...

17. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Beatrice, Tygo heeft ook last gehad van zuur en dit rook ook zo.
    Succes bij de gyn!
    Spannend he zo'n eerste ochtend weg brengen en je bent niet de enige moeder die belt hoor werk in de kinderopvang en er bellen altijd veel moeders de eerste keren.

18. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Hier lekker wezen shoppen bij de prenetal + de babydoos opgehaald. Kon trouwens niet echt iets vinden alleen een broekje en hele stoeren schoentjes. Oja een extra trappenzak 70 cm.
    De rest van de kadobon, die ik te besteden had, is op een prenetalkaart gezet en dat kan ik uitgeven wanneer ik wil!

Mijn man is lekker bij de jongens gebleven.

19. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    Hoi
    Hier net maar weer mijn baas gebeld voor het rooster van Maart.
    Ze had me nog niet ingepland, dus dit maar samen gedaan. Ik hoef pas 10 maart voor het eerst te beginnen. En dan gemiddeld 16 uur per week. Lekker luxe.
    Straks even naar de overbuurvrouw, die past op Tim als wij werken.
    Nu ik de datums heb om te werken heb ik er wel heel veel zin in.
    Maar ik zit dan ook al thuis vanaf half augustus.

Verder gaat het hier lekker. Tim slaapt nu overdag ook soms eventjes. En verder is hij super lief.

gr MarielleB

20. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Hoi allemaal!

@Lovely, ik vind het ook erg jammer dat je er niet meer zoveel zal zijn. Uiteraard ontzettend leuk dat je af en toe nog wat van jou en K wil laten horen. Veel geluk gewensd in elk geval!

@Bea, wat sneu van dat zuur. Wat valt daaraan te doen?

@Baby's naar opvang: Knuff's voor jullie! Lijkt me ook erg moeilijk. Walter 'mag' donderdag voor het eerst om te wennen.

@Babydoos: Krijg je bericht wanneer je deze kan ophalen? Of moet je zelf het initiatief nemen?

Walter is vanmorgen voor de 2e keer naar het cb geweest. Hij is nu 57 cm en 4910 gram. Iets onder het gemiddelde dus. Verder adviseerde de KA dat hij mag gaan zwemmen na zijn 2e prikjes, dus bij 3 maanden.
    Vanmorgen had hij zijn 1e prikjes. Nou, ik moest echt wel een paar traantjes wegpinken hoor. Had echt de neiging om de KA te slaan... (heb ik ook altijd bij de tandarts als hij me pijn doet :) ). Walter moest zo hard huilen dat er geen geluid meer uit zijn keeltje kwam en dat het heel lang duurde voordat hij weer wat adem haalde.
    Hij ligt gelukkig nu lekker te slapen.

Deel Deze Pagina