November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @Noatje
    Hoeveel weegt tygo nou dan ?

@tandjes
    Deze week hebben we ontdekt dat Jayden zijn tandje klaar zit ...
    Het is een kies bovenaan links achter :( Je ziet 2 witte stukjes zitten ...
    Vaag hoor wel heeeel vroeg! ik ga voor het zekerste donderdag nog effe langs het cb ... Misschien is het daarom dat Jayden de laatste dagen zo vaag doet huilen, niet lekker in zijn vel zitten, de ene dag heeel veel drinken de andere dag heeel erg weinig drinken, terug snachts wakker worden voor een voeding etc....
    Nog iemand die dit ontdekt heeft bij je beeb ?

2. Joveli

Joveli Niet meer actief

Vind het wel jammer dat je meteen over bvmaffia begint. Ik snap niet zo goed waarom die term gebruikt moet worden? :( Zijn vrouwen die erg achter flesvoeding staan dan ook flesvoedingsfreaks ofzo? Voel me namelijk wel door je aangesproken op dit moment..
    Niemand hoeft zich 'schuldig' te voelen als je voor 6 maanden begint met bijvoeding, die keuze mag een ieder vrij maken. Het is alleen zo dat een baby zijn darmpjes/maagje nog niet klaar is voor vast voedsel. De enige reden waarom er al potjes vanaf 4 maanden zijn is omdat die fabrikanten gewoon graag iets wil verdienen. (Logisch) Maar het is niet het beste voor het kindje.
    Als je met 4 maanden voor een fruithapje kiest dan doe je dit voor jezelf. Omdat jij het leuk/fijn vind om te geven, maar een baby van 4 maanden heeft er zelf nog echt geen 'behoefte' aan hoor.
    En dat vrouwen die borstvoeding geven hier misschien wat consequenter mee zijn lijkt me opzich wel logisch aangezien veel van deze vrouwen bewust voor borstvoeding hebben gekozen om gezondheidsredenen.

Als jij graag met 4 maanden een fruithapje wilt geven dan moet je dat gewoon doen, waarom zou je je dan iets van anderen aantrekken? Je moet doen wat jij vindt wat goed is voor jou en je kindje.

3. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    oh ja leuk...

4. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @9maanden beurs

Gaan er nog meiden op woensdag de 18de naar de 9maanden beurs ?
    Weet iemand of er ook gecombineerde kaarten te koop zijn dus voor toegang en trein ?

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    6260 gram.....

6. Joveli

Joveli Niet meer actief

Li poepte trouwens in het zwembad door zijn zwemluier en zwembroekje heen! :)

7. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @Joveli
    Het is wel waar wat jij zegt op 4 maanden zijn de darmpjes er nog niet aan toe voor fruithapjes...
    Mijn ka heeft ook gezegd het landelijk advies is 6 maanden voor een fruithapje !
    En dit geldt zeker voor kinderen die allergisch zijn ... en ook voor kinderen waar er in de familie veel allergieen voorkomen...

8. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Je hoeft je niet aangevallen te voelen... was helemaal niet naar jou gericht... en tevens promoot ik het net zo goed als jou... ik gebruik de term flesvoedingsmaffia ook hoor ;)

het zat me alleen onzettend hoog dat elk topic de discussie weer gestart word en door dezelfde personen... het is idd niet juist om de bv de schuld te geven die heeft er niks mee te maken :) sorry dat je je aangesproken voelde

@tipp: hoeveel wil je er?

9. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @noatje
    jeetje dan weegt tygo al 1100 gram meer dan Jayden terwijl ze bij de geboorte ong hetzelfde van gewicht waren en dat Tygo 2 weken jonger is ....
    Hij zit zeker boven het gemiddelde op de curve van het cb

@Joveli
    Jemig das handig dan zo'n zwemluier ... was het echt zo'n zwemluier ?
    Ik zou klacht indienen dat het niet goed werkt zo'n zwemluier ... je mag er toch niet aan denken...
    Ooow ik ga donderdag zwemmen ... ik hoop dat Jayden zich zal gedragen :)

10. Joveli

Joveli Niet meer actief

Snap ik meid, maar ik heb gewoon zoiets van: iedereen heeft het beste met zijn/haar kindje voor. Dus kunnen we elkaar beter babymaffia noemen.

Voor iedereen is iets anders het beste. Maar het is nou eenmaal wel zo dat met 4 maanden een baby'tje er zelf eigenlijk nog niet aan toe is (lichamelijk). Het is ook niet zo dat je strikt met 6 maanden moet gaan bijvoeden, iets eerder kan heus geen kwaad. Maar 4 maanden is echt wel heel erg vroeg.

Hoorde trouwens dat het WHO ofzo ook bezig is om potjes vanaf 4 maanden 'te verbieden' om het maar even plat te zeggen.

11. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Marielle ik had een zwembroekje van de kruidvat deze zijn vanaf 6 kg nog wel iets te groot maar het ging aardig.

Ik zie zo tegen morgen op moet weer werken dat vind ik niet zo erg maar Tygo wegbrengen wel hij gaat gelukkig naar mijn moeder maar het rotgevoel blijft evengoed. Ben blij als het morgenavond is dan is de eerste keer voorbij en ik moet er vast even doorheen.

12. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Probleem is dat de curve bij CB voor KV babies is ;), bij BV hoort een andere curvelijn die stijgt eerst heel erg en loopt dan gestager... Ik hou dus een curve bij op borstvoeding.com... maar moet zeggen hier zit hij ook iets boven gemiddelde ;)

Ik was gewoon ff pissig :oops: ik ben ook niet van plan om te beginnen met potjes hoor ik zat aan dit schema te denken :

*4,5 maand starten met een flesje met rijstebloem ('s avonds)
    (Niet voor het doorslapen, dat doet hij al)
    *5 of 5,5 maand starten met groentehapje wennen, 3 dagen lang hetzelfde smaakje...
    *na 5,5/6 maand starten met fruit...

Maar misschien denk ik er over 2 maanden heel anders over ;)

13. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @noatje
    Ik dacht dat de fruithapjes eerst aan de beurt waren ...
    Ik weet niet wanneer je eigenlijk een groentehapje mag gaan geven ...

14. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    nee groentehapje zeggen de meesten omdat fruit zuur is...

15. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    ik ga eten :)

16. Joveli

Joveli Niet meer actief

Eetsmakelijk meid.

Hier een kroelend mannetje op mijn borst en de laptop erachter op schoot haha. Ik word al handig! 8)
    Liam zit inderdaad op het CB ook meters ver omhoog op hun kv lijn haha. Ze vertelde al dat ik hier totaal niet naar moest kijken en ook ik heb een curve op borstvoeding.com
    Daar zit hij ook boven het gemiddelde met zijn 6,5 kilo maar dat kan helemaal geen kwaad.

Enne, ik had inderdaad echte zwemluiers. Alleen is Liam zijn poep lekker dun (bv poep) en het sijpelde er gewoon lekker langs haha.

17. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    hoeveel heb je er? Als je er 2 hebt ben ik blij :D

18. schildje

schildje Fanatiek lid

4 feb 2008
    1.665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    @janny, ik heb de melding gekregen bij de wij jonge ouders! Omdat Bart a.s. maandag alweer 3 mnd is. Misschien krijg jij hem wel via de post. Als je tenminste hebt aangegeven dat je tot de eerste verjaardag nog de bladen wil ontvangen.

19. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Noa op mij kwam je niet bot over ofzo hoor ;)

20. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    foutje gemaakt met quoten...

Deel Deze Pagina