November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Baylee, ik ontdekte dit inderdaad een paar weekjes terug ook bij Nathan. Ik vond het ook al zo enorm vroeg, en bovendien verbaasde de plek me: normaal komen echt eerst de tandjes en dan pas de kiesjes. Een paar dagen later bleek dat ik me een beetje vergist had: Nathan had vreselijke spruw... Ik hoop voor je dat het dat niet is, maar ik herken het verhaal wat je schrijft precies: huilen, onrust, wisselend drinken...
    Ik weet niet of je BV of FV geeft, omdat ik geen BV meer gaf dacht ik niet direct aan spruw, maar het kan dus wel degelijk ook bij FV voorkomen! Maakt hij ook een "klakkend" geluid bij het drinken? En laat 'ie steeds los? Hoe dan ook, hou het in de gaten zou ik zeggen...

2. MarielleB

MarielleB Bekend lid

7 sep 2006
    641
    0
    0
    He meiden
    net terug van de eerste keer weer sporten en het was heerlijk. Ga zo even douchen en dan lekker tv kijken.
    Tot de volgende keer.

gr MarielleB

3. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    hmmmm ik voelde bij christine ook iets waarvan ikdacht dat het het begin van een tandje was (inderdaad ook op de plak voor een kiesje) en verbaasde me al. Misschien dus spruw... Ik ga het ook maar eens in de gaten houden...

4. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik heb gisteren weer voor het eerst gesport... Inderdaad heerlijk :D

5. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @margreet78

Ow oke ik ga donderdag even naar het cb want nu vertrouw ik het al helemaal niet meer ...
    En idd hij laat de laatste week zijn fles heel veel los en soms klakkens geluid... vandaag heeft ie weer heel weinig op en weer een paar flesjes van amper 90 cc terwijl ie vantweekend plots een fles van 200 cc opdronk terwijl ie dat nog nooit had gedaan ...
    Maar ik dacht dat spruw meedere witte plekken zou moeten geven in de mond ... het zijn echt 2 witte plekjes links bovenaan echt vaag ...
    Ik geef flesvoeding ...
    Maar bedankt voor de tip ik ga der naar laten kijken ...

Wat doen ze tegen spruw ?

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    ik denk dat L en tygo wel gelijk oplopen in gewicht ;)

meer dan twee :p dus meer liefhebbers hier?

nee hoor Tygo had ook maar 1 vlekje... ik kreeg er gel voor in zijn mondje

7. Ienie en mini

Ienie en mini Bekend lid

22 jul 2008
    549
    0
    0
    @flinke beebjes! Goed zo, lekker groeien! Esmee is ook nog maar 4,5kg hoor, geeft niks, ze doet het hartstikke goed!

@kvd's, knap hoor mama's! En ook lieve baby's zo te lezen!

@spruw, Esmee had het ook, en ik zag helemaal geen witte vlekjes hoor, hoeft niet! Ik zou zeggen wacht niet tot do maar ga ff langs je HA. Ik kreeg daktarin creme, heeft heel goed geholpen! Veel smeren!

8. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    :) Heb je er een hoop opgekocht? ;)

9. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @Ienie en mini
    Daktarin mocht je dat in der mondje smeren ?

ow en ik was vanmiddag nog bij de ha voor mezelf
    Ja morgen maar es bellen alweer :)

10. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hier ook een doorkomend tandje. Met extreem veel speekselen, alles in z'n mond stoppen etc.

Je kunt idd beter met groente beginnen. Dat is neutraler en minder zuur. Wij beginnen zoals gezegd met 5,5 maand. 1 week worteltjes en 1 week venkelpuree. Moet lukken.

@Joveli, poepen in het zwembad....toch niet van dat water waar alles paars wordt als het met urine/poep in aanraking komt?

11. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Nog ff een late reactie voor ik m'n bedje in duik: ja, Daktarin smeer je 4x daags in het mondje, ik deed het met de pink in beide wangen en aan gehemelte en vervolgens de rest in kleine hoeveelheden! (het is nl. taaie rommel, Nathan stikte er soms bijna in maar het hielp wel goed) aan de speen. En hier dus in eerste instantie ook een klein wit plekje dat leek op een kiesje, heb met m'n suffe hoofd nooit aan spruw gedacht omdat ik geen BV meer gaf maar een week later zat hij er helaas he-le-maal onder. Dat was echt superzielig want hij had er heel veel last van, dus bel idd svp morgen je huisarts om dat bij Jayden te voorkomen!

12. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Tjee dat spruw klinkt niet fijn hoor...

Ben het hier een beetje zat zo langzamerhand
    Thijmen zit midden in een sprongetje volgens mij (of de prikjes van gister?) en heeft de hele dag alleen maar gehuild, mijn man komt tussen de middag gezellig thuis lunchen, gaat ie wii-en :confused:
    Thijmen is helemaal overstuur maar het even van mij overnemen ho maar :rolleyes:
    Komt ie vanmiddag thuis, gaat ie na het eten weer rustig wii-en, ik heb verdorie de hele dag met hem op schoot moeten zitten, is het dan zo moeilijk om het even een half uurtje van me over te nemen zodat ik even kan bijtanken?

Naja om half 9 was ik het dus spuugzat, ben ik lekker met Thijmen op bed gaan liggen, komt ie boven en legt Thijmen in z'n wiegje, dat was natuurlijk weer brullen he :( en hij was net stil...

Resultaat: Meneer ligt te slapen en ik ben maar met Thijmen naar beneden gegaan :evil:

13. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Het zijn alleen maar de avondkaartjes hé ;) en deze krijg je gratis bij aankoop van 12,50 aan spullen bij de kruidvat. En mijn schoonmoeder en ik hadden een stapel boodschappen ;)

Ik heb zelf bestoten overdag te gaan omdat het anders heel erg laat gaat worden en mijn man 's morgen kranten loopt moet hij er weer om 5 uur uit.

Ah met dat smeren valt wel mee hoor! ff vervelend maar het werkt erg vlug!

14. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
  15. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    mooi noa !

16. Joveli

Joveli Niet meer actief

Hee Noa, wat gaaf joh! Snap dat je mega trots bent.En ook jij dus al gevoed in de v&d, ik ook haha. Dat was voor mij de allereerste keer 'buitenshuis' en ik vond het wel een klein beetje spannend.

Nu voed ik die kleine overal en vind er niets spannends meer aan :)

Chebu: Haha nee gelukkig niet van dat water. Ik ken dat trouwens, mijn vriendje van jaren geleden was badmeester/strandwacht op het eiland waar ik woonde. Na sluitingstijd gingen we vaak zwemmen in het zwembad en hij heeft mij eens laten zien (met een speciaal goedje) hoe smerig zo'n zwembad is aan het einde van de dag. Een paar druppels spul in het water en ál het viezigheid werd paars.. Vooral het babybadje was verschrikkelijk.. zo paars dat het bijna zwart werd haha.

17. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Mooi hé! Jah ik voed ook overal inmiddels :) mijn kind heeft ook recht op zijn melke (of pyama papje zoals ik het soms noem omdat hij dan aan de borst in slaap valt :) )

18. Joveli

Joveli Niet meer actief

Lief is dat in slaap vallen he? Li doet dat ook (vrij vaak moet zeggen, dikke slaapkop is het ;) )
    Ik las in dat stukje onder jou foto iets over een artikel over jonge moeders die bv geven? Waar kan ik dit artikel vinden, lijkt me namelijk wel leuk om te lezen.

19. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Tygo is niet echt een erg grote slaapkop hij slaapt overdag denk ik maar 2-4 uur uur in kleine hazeslaapjes... hij zit nu in de wipstoel te spelen.. heb hem een rammelhandschoen aangegeven en die vind hij erg interessant ;)

Hier is de link http://www.borstvoeding.com/zijkolom/ve ... mamas.html

20. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    morgen...
    vandaag weer niet hier te vinden.
    mijn zus is jarig en ga zo naar haar toe.

morgen weer werken :(

fijne dag allemaal

Deel Deze Pagina