November 2008 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Mvj, Oct 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Baylee

Baylee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,417
    0
    36
    @lot23
    Jayden heeft ook groene ontlasting gehad van de Allergy Care voeding van Friso ... dat zeiden ze er ook bij dat ik er niet van moest schrikken dat de ontlasting anders werd van kleur ... dus volkomen normaal :D

2. spotlight

spotlight Actief lid

Mar 18, 2008
    437
    0
    0
    Noah heeft groene ontlasting van de Omneo

3. Ienie en mini

Ienie en mini Bekend lid

Jul 22, 2008
    549
    0
    0
    Ik snap Tygo helemaal ;) :)

4. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

Oct 23, 2007
    14,269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik heb hem er overheen...

5. Joveli

Joveli Niet meer actief

Tja.. volgens mij een heel groot broodje aap! :D
    Toch ziek dat er mensen zijn die dit soort dingen verzinnen..

6. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

Oct 23, 2007
    14,269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    inderdaad een heel groot broodje, met een hele grote aap

7. Baylee

Baylee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,417
    0
    36
    Ik geloof er ook geen **** van hoor !

8. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

Oct 23, 2007
    14,269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    inderdaad ziek om zoiets te verzinnen...

Hoe is het met jayden?

9. Joveli

Joveli Niet meer actief

Hey dames,

Ik snap iets niet helemaal :oops:
    Ik lees hier ontzettend veel berichtjes over spugen/teruggeven en dingen (verschillende voedingen) die dit tegen moeten gaan.
    Nu vertelden mijn kraamhulp én het CB waar ik voor de prikjes was dat dit juist hartstikke normaal is bij baby's. Baby's spugen nou eenmaal, de een iets meer dan de ander.
    Hier hoefde je niets aan te doen (tja behalve dan kleding wassen hihi) en desnoods de kleine een slabbertje om doen zodat je hem/haar niet steeds hoeft te verschonen.

Dus waarom dan al die dingen toevoegen aan de voeding?

10. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

Oct 23, 2007
    14,269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    sommige kindjes geven zoveel terug (vaak icm maagzuur) dat het de slokdarm kan beschadigen. (als je zelf veel overgeeft, gaat je keel ook zeer doen). Nutriton verdikt de voeding, waardoor deze minder makkelijk terug omhoog komt.

Spugen is inderdaad normaal. Een paar mondjes. Enkle cc's of halve voedingen is minder (niet) normaal...

Vandaar... Snappez vous?

11. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

Oct 23, 2007
    14,269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Ik wacht tot de volgende voeding. Dan kan haar maag even helemaal tot rust komen... En zij ook...

12. spotlight

spotlight Actief lid

Mar 18, 2008
    437
    0
    0
    Idd en Noah spuugt vandaag zoveel, daar kan een slab niet tegenop!

13. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik verdik de voeding om er voor te zorgen dat het erin blijft en zij niets te kort komt. Daarnaast is het ook echt vervelend als je 3 kwartier lang je baby omhoog houdt, daarna de auto in stapt en direct een golf terug ziet komen. Zo blijf je bezig...

Ik ben bij de gyn geweest voor de nacontrole en ik mag nu nog 2 weken niet werken om nog een beetje te rust te komen. Daarnaast gaan ze over 2 maanden weer kijken of ik dan geopereerd kan worden aan mijn navel. Ze vonden met nu nog niet sterk genoeg. Bij een volgende zwangerschap krijg ik waarschijnlijk weer een ks. Alleen als de baby onder de 7/8 pond geschat word mag ik natuurlijk bevallen. De kans dat een tweede zoveel kleiner is dan de eerste is minimaal dus kan ik van een ks uitgaan. Ach, ik kan er niet mee zitten. Zo'n ramp was het niet!

Lotte ligt nu heeeerlijk naast me te slapen! Eindelijk mijn handen vrij hihi.

14. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Hier ook een flinke spuger (lees 4 hydrofielluiers per dag) Tygo moet ik altijd met slab voeden en dan nog een luier bij de hand houden. Heel vervelend en veel wassen maar ernstig is het niet heb zelfs contact met LK erover gehad.

Je hoeft er niks aan te doen behalve wanneer ze er zelf last van hebben (lees krijsen omdat het pijn doet) dit is mij verteld door CB en LK.

15. 078mama

078mama Niet meer actief

Spotlight, als het echt zo erg is vandaag zou ik meerdere malen kleine voedingen geven. Mijn HA gaf me dat advies toen Lotte vorige week heel de tijd haar flessen eruit gooide. Toen had ze buikgriep. Ik heb toen om de 2 uur 60cc gegeven en dat ging toen gelijk goed.

16. Joveli

Joveli Niet meer actief

Maar zit er dan verschil tussen flesvoeding en borstvoeding?

Mijn nichtje gaf namelijk echt na iedere voeding gigantisch veel terug (kreeg bv), geen mondjesmaat maar echt (als je het op zou vangen) hele bekers vol.
    Het cb en de lactatiekundige zeiden beide dat mijn zus zich absoluut geen zorgen hoefde te maken, kon helemaal geen kwaad en zolang ze goede plasluiers hield was er niets aan de hand. Bleek ook wel want na een tijdje was het over en mijn nichtje is nu een grote meid van 8 ;)

Bij veel babies sluit het klepje tussen slokdarm en maag nog niet goed, 9 van de 10 keer is dit de reden van het spugen.
    Elke keer als de buikspieren aanspannen, komt er druk te staan op het maagje en kan er voeding omhoog komen. Bv bij boeren, lachen, draaien, huilen, bewegen.

17. spotlight

spotlight Actief lid

Mar 18, 2008
    437
    0
    0
    Ik houd het in gedachten! Zie het alleen niet zitten om dit 's nachts te doen. Moet morgen weer werken :(

Met boeren geeft hij bijna altijd een mondje terug, maar nu lag hij net in de box en dan spuugt hij telkens een paar cc. Het is dus niet 1 mega golf, maar een keer of 6 a 7 meer dan een mondje. Heb niet het idee dat Noah er veel last van heeft, hij is enorm vrolijk en druk aan het spartelen in de box

18. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

Oct 23, 2007
    14,269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    het is inderdaad erg vervelend als je na een voeding je kindje bijna een uur rechtop houdt en zodra je haar neerlegt (dat moet toch een keer, al was het maar om de practische reden dat ik ook naar de wc moet ;) )er alsnog golven komen. Het is hier sinds een paar dagen weer erger. Ik blijf bezig. Gemiddeld 3 kledingwissels per dag :( Haar temp is normaal... Maandag maar eens op het cb overleggen... Ze lijkt er ook last van te hebben, ze huilt echt veel meer... :( En kreunt ook weer meer...

19. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

Oct 23, 2007
    14,269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    volgens mij is er geen verschil. Een vriendin van mij moest gekolfde melk gaan verdikken...

En ja, dat klepjeverhaal ken ik... En dat is allemaal leuk en aardig, maar je kan moeilijk de hele dag je kind omhoog houden en als ze er echt last van hebben en veel huilen, wordt je ook wanhopig hoor. En dan doe je alles om het spugen te stoppen...

Share This Page