November 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mvj, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    baylee: voelde jij wat in jaydens mond waardoor je nna tandjes dacht? Ik voel net loeischerpe puntjes in christine haar bovenkaak :(

2. marbo

marbo Actief lid

26 mrt 2008
    336
    0
    16
    belgie
    @Tipp: 3 kledingwissels?! Dat moet echt vermoeiend zijn.
    @Baylee: vertrouw op je eigen instinct, hoor..als je het gevoel hebt dat er iets niet goed is..jij kent jouw baby het beste!
    @Inie: goede tip van het douchen en het badje! Is zo'n babybadje met standaard wel stabiel genoeg voor een draaiend baby'tje? Anders ga ik dat achter elkaar uitproberen! :D

Hebben jullie kindjes ook zo'n periode gehad dat ze heel hard met hun hoofdje heen en weer gaan (Stevie Wonder-achtig, haha!) Ik vond het een beetje een eng gezicht :(

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Dat is absoluut per kind verschillend! K. is een erg hongerige baby, die aan zijn max flesvoeding zit. Bij bv zit er geen max aan dus dan is het zéker weten handiger om bijvoeding uit te stellen!

4. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ja marbo, dat headbangen doet christine ook. Meestal met een blauwe kaak voo papa of mama tot gevolg :)

5. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Laura spuugt de laatste weken ook veel meer. Soms voor mijn gevoel een complete voeding (hele wieg inclusief matras zeiknat)

Heb dit ook gevraagd bij het CB daar werd ook gezegd dat dit geen enkel probleem is (mits goede groei etc).

Laura vind het zelf volgens mij ook totaal geen probleem, kraait van plezier, spuugt en kraait weer verder.
    Daarna voed ik gewoon weer als ze zich meldt, vaak is dit trouwens niets eerder dan ze zich zou melden zonder spugen.

Ook spuugt ze vaak kleine beetjes, vandaag heeft ze 5 :confused: shirtjes aangehad, waren echt kletsnat.

6. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    huuuhhhhh :confused: ik geloof er geen hol van

7. Ienie en mini

Ienie en mini Bekend lid

22 jul 2008
    549
    0
    0
    @tipp, wat een gelul zeg, vandaar de naam: duveltje, ze beduvelt de boel! Pfff er zitten volgens mij echt wel heel wat 'nepperts' op dit forum! Irritant is dat.

@spugen, mij is dat van het spugen ook verteld dat het normaal is, zelfs meer bij borstvoeding dan bij flesvoeding. Maar als ze ook niet hun flesje leegdrinken is het een ander verhaal natuurlijk.
    Er is ook een verschil tussen mondje terug geven of echt de hele voeding eruit spugen, dat is heel erg veel. En dan moeten ze gelijk daarna ook weer het 'hongerhuiltje' hebben, het buikje is immers leeg.
    Maar niet alleen kijken wat erin komt, maar ook wat ERUIT komt, plasluiers zegt alles, zijn die genoeg is er niks aan de hand hoor!

@Marbo, stevie wonder is hier ook. Laatst botste ze keihard tegen mn tanden, auw haha! En ik denk dat het badje met standaart best stevig genoeg is hoor. Tenminste die van mij (bebe-jou) is heel stevig, kan best!

8. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ja ienie, voldoende plasluiers=ok, maar als je kindje er echt last van heeft is het een ander verhaal...

9. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik kan me goed voorstellen dat je dat niet 's nachts gaat doen! Dat heb ik ook niet gedaan. Ik heb de avondvoeding toen opgeschroeft naar 100 cc en weer een tijd omhoog gehouden. Ik heb ook haar matras verhoogt zodat ze een beetje schuin lag. Dat helpt ook wel vaak. Natuurlijk wel even uitkijken dat ze dan niet onder haar deken schiet. Lotte sliep toen trouwens ook gewoon door hoor.

Even een vraagje. Lotte slaapt nog onder een deken en dat gaat prima! Maar nu gaat ze volgende week naar de creche en daar moet ik een slaapzakje meegeven of een deken. Nu lijkt me een slaapzak wel makkelijker maar daar moet ze dan wel aan wennen. Gebruiken jullie al een slaapzak? En welke maat? Lotte is nu denk ik bijna 60 cm en 5500 gram. Maandag ga ik weer wegen enzo.

10. Ienie en mini

Ienie en mini Bekend lid

22 jul 2008
    549
    0
    0
    @bea, ja dat matras ophogen deden ze in het ziekenhuis ook!

11. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    ik gebruik nog geen slaapzak

12. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Meiden Jesse heeft 39 koorts. Hij heeft vandaag zijn prikjes gehad. Is dit erg?

13. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @wendy1983
    Een paracetamolletje zetpil geven ....

14. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @bea

Nou bea hebben we weer wat gemeen :) de volgende weer een keizersnede ...
    Maar dan gaan we wel voor dezelfde datum he :p
    Maar fijn dat je nog effe tot rust kan komen .... let je wel een beetje op jezelf ? ;)

15. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @tipp

Jayden had om 14.00 uur vanmiddag 37.9 en vanavend om 19 uur had ie wer 38.6 ... Hij heeft weer maar een flesje van 80 cc op :(
    Dadelijk zal ik nog wel effe temp. en als ie dan weeer hoger is dan ga ik naar de hap.
    En manlief is ook ziek thuisgekomen dus en mannen kunnen zo zeuren als ze ziek zijn he .... pffffffffffff

@ bedje verhogen

Ja in het ziekenhuis heb ik het vorige keer gevraagd waarom ze dat deden want hij lag wel makkelijk en omdat ze niet onderuit zouden zakken maken ze van 2 handdoeken een "nestje" en daar lag ie dan in superhandig maar ze hadden geen reden waarom ze het zo deden ....
    en dan probeer je het thuis maar ja dat lukt echt niet zoals in het ziekenhuis :)

16. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Megan spuugt echt nooit! Houd alles binnen. Heb hier alleen een pertinente flesweigeraar, echt 1 groot drama. Of ze heeft geen honger.. Soms gaat het wel goed, maar meestal niet.

Megan rolt sinds gisteren van haar buik op dr rug. Zo grappig om te zien.

17. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Tygo weigert al sinds 19.00 de borst maar hij huilt van de honger maar wil niet bij mij drinken... wordt er beetje bang van :cry:

18. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hmm okee nee kan ik me voorstellen, mama melk vinden ze toch vaak wel lekker of in iedergeval de borst. Al getempt voor de zekerheid?

19. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    @ Slaapzakje (weet niet meer wie dat vroeg)

Laura slaapt al erg lang in een slaapzakje (ze schopt anders alle dekens weg). Ik heb van de Hema (badstof zonder mouw) nu de 2e maat, dacht dat dit 62/68 is.

De meeste slaapzakken gaan trouwens op lengte maat, dan zit je nu ongeveer aan die van 70 cm. Dat ze onderaan te lang zijn is geen probleem als het hoofdgat maar niet zo groot is dat ze erin zou kunnen verdwijnen.

20. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Ja hebben we gedaan. Hij is verder niet ziek of vervelend alleen slaapt hij al de hele dag.

Deel Deze Pagina