Waarom worden er sigaretten verkocht? Geloof mij, fabrikanten als nutricia hebben niet als nummer 1 doel staan: Kinderen zo gezond mogelijken maken. Nee, hun nummer 1 doel is (net als ieder ander bedrijf) GELD verdienen. Daarom zijn er potjes vanaf 4 maanden. Net als dat er sigaretten zijn, roomboterkoeken etc etc Mijn CB zei juist dat de meest gehoorde fabel is "Maar hij kijkt het eten bijna mijn mond uit". Een kindje kijkt ook vaak naar autosleutels, moet je hem dan ook meteen laten auto rijden? Kinderen zijn gefascineerd door alles wat papa's en mama's doen. Hij assosieert jou zien eten helemaal niet met zélf eten, hij is gewoon gefascineerd door de bewegingen/voorwerpen. Er werd op het CB ook heel duidelijk gezegd dat bijvoeden vóór 6 maanden absoluut niet nodig is en niet goed is voor de darmen/maag van het kindje. Deze organen zijn namelijk nog helemaal niet toe aan vast voedsel, maar alleen voor melk.
Nee hoor, dit advies geldt voor alle baby's: kunstvoeding én borstvoeding. Het heeft niets met de productie te maken want zelfs al zou je met 4 maanden beginnen dan mag het nog geen vervanging zijn van een voeding maar een extraatje. Dus je productie kan dan helemaal niet terug lopen, je voedt nog net zoveel..
ik denk dat dit net zo'n zinloze discussie is als bv/fv... De een zegt dit, de ander zegt dat... Ik ben van mening dat je naar je kindje moet kijken. Ik mag met 4 mnd gaan experimeteren. Ik ga dan gewoon kijken of ze wil of niet, zo niet dan niet... en dan wachten we gewoon... ik ga gewoon op mijn kind af. Ik wordt zo vreselijk moe van het eeuwige : dit is het beste voor je kind... Nee dat is het beste, als je dit doet ben je slecht bezig etc. Ik word er zooooo onzeker van... Het ene kind is met 4 mnd toe aan experimenteren, het andere niet. Net zoals het ene kind met 3mnd doorslaapt en de ander pas met een jaar... etc... Ieder kind ontwikkeld zich anders...
@tipp Bij Jayden zal het wel zijn omdat ie een allergie heeft of allergieen voorkomen in de familie ... Maar je wordt er niet goed van ... van al die protocollen... Jayden was nog maar net geboren en toen had ik al ruzie in het zh over hun protocol ... Ik laat me baby toch geen uur huilen van de honger omdat ie volgens het protocol nog een uur moest wachten voor de volgende voeding ... ...
Inderdaad gewoon doen waar je zin in hebt en wat goed voelt. Zolang het cb niet echt tegen is, is er zeker geen probleem (die zeiken snel genoeg). Ik voor 6 maanden alleen bv, maar dat heeft te maken met allergieën. Heb ik met tycho ook zo gedaan (en als me borsten het toe laten doe ik het graag weer). Vast voedsel mogen we nog lang genoeg geven. En het wordt echt een tering bende haha. Jooze
@ tipp gelijk heb je ! Is ook een zinloze discussie wilde er ook geen discussie van maken hoor ... jij voelt toch het beste aan wat je kind wel of niet wil ... En alleen jij kent je beeb het beste ! De 1 zegt dit en de andere dat ... Ik wordt er soms ook onzeker van... Heb ik de afgelopen week weer maar es gemerkt dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd en terug ....
@foto's Ik wil wel al die foto's zien hoor van die beebs die hun eerste fruithapje krijgen hihi Idd Jooze het zal een bende worden...
inderdaad. Ik heb besloten naar alle advies te luisteren, dan naar mijn kind te kijken en dan pas beslissen wat ik met dat advies doe Ik ben haar mama, ik ken haar beter dan wie ook... Oh die ribbels die ik op haar kaak voelde waren inderdaad kiezen
@tipp Hihi lekker vroeg he die tandjes... Bij Jayden zijn het ook de tandjes maar het kan nog wel even duren tot ze daadwerkelijk doorbreken ... Zitten ze er al door bij Christine ?
nog neit, maar wel dich aan de oppervlakte. Hij was verbaasd, want meestal komen eerst de voortanden en dan pas de kiezen, maar nog geen spoor van voortanden te zien Gek kind
@tanden Hier waren het ook eerst de kiezen dat je zag zitten en nu enkele dagen later zie je ook al de voortandjes zitten
heel fijn... Ik heb haar verboden sneller te gaan dan de boekjes. Het gaat al hard genoeg zonder plotselinge versnellingen
@tipp lekker zeg dat je al mag beginnen! hier druk progamma ben net thuis van overblijven en de supermarkt & kruidvat en over 5 min krijg ik kraamvisite... Kruidvat heerlijk geshopt nu met de babyweken: Super mooie en grote luiertas, pak luiers, difrax S-fles van 310 ml (25% korting op difrax flessen en spenen) en 2 t-shirts (heb ik wel nodig word elke dag ondergespuugt ) Ik ga vlug naar beneden! tot strakjes
@ doorslapen: wij beginnen nu te "klagen" dat mevrouw steeds eerder wakker is, ipv de luxe 9 uur neemt ze nu haar "creche opstaan tijd" van 6 uur over, maar het is nog steeds natuurlijk heerlijk doorslapen vanaf 19.00 uur. @ voorlezen: in principe leg ik Laura altijd wakker in bed en valt ze binnen 5 minuutjes in slaap, soms gaat ze toch even huilen en ga ik weer naar boven om een verhaaltje voor te lezen. Ze gaat dan altijd lekker liggen duimen en valt in slaap.
Toen Walter overging naar de Forte, is hij daardoor 3 dagen een beetje uit zijn doen geweest. Dit schijnt heel normaal te zijn als je van voeding veranderd. Als het goed is, is Jesse na een paar dagen helemaal weer toppie en drinkt en slaapt hij hartstikke goed!
Hoi! @Jooze, ik smolt van je verhaal van je tycho (tygo?) in de box met sterre, dat hij dan voorleest... so cute! @marbo, lekker eventjes weg @vast voedsel, ik ga ook 6mnd door met bv hoor, heb inderdaad nog geen zin in die rotzooi allemaal en het is niet nodig dus ja.. ze zijn maar even zo klein en de borstvoeding is zo fijn! @noatje, haha wat een drama king! @thuis in Nederland de babydoos gekregen, mn moeder heeft ook niks gekocht van de vrouw die langskwam haha! Lekker heb ik dan geen last van gehad! Gisteren koffers onder het stof weggehaalt, zaten nu vol met kerstspullen, wie zn idee was dat nou weer om die daarin te stoppen (hmmm?).... En ik ben een lijst aan het maken voor de handbagage van Esmee voor in het vliegtuig, ik wil echt niet daar zitten 10 uur lang met een shit gevoel omdat ik iets 'belangrijks' ben vergeten.. Ik ga, ze huilt, heeft honger!
hm... meisje heeft meer last van haar prikken dan de vorige keer... ze heeft 2 bulten ipv bovenbenen En ze heeft wat verhoging en slaapt veel...